Jump to content

Mod functionare preincalzitor lichid racire motor


Al Bundy
 Share

Go to solution Solved by marius1982.11,

Postare recomandată

premiumfaraplumb

Hm, cand o pornesc si e frig, de multe ori cand doarme noaptea pe *-5C 0C, o ia la prima cheie, dar se misca motorul din prima smucitura de parca e barca. unfel de "zbang ...misca masina toata in parti" dupa aia continua ca la dacie vreo 2 minute de parca nu-i merg toate bujiile (eu astept minim 2 min pana plec de pe loc), dupa aia isi revine ea si incepe si o da in trepidatii din cauza la esapament bulit si a tampoanelor uzate.....

Ideea este.... e normal sa se miste in parti masina cand o pornesc la rece?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ premium ai nimerit prost aici cu intrebarea asta. Se discuta despre bujiile de incalzire a lichidului de racire, ce nu au nici o legatura cu pornirea motorului. Ele intra in functiune de-abia dupa ce s-a pornit motorul.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Hai sa reinviem acest topic, pentru ca discutia e foarte interesanta datorita utilitatii ei. Are cineva noutati, informatii suplimentare depsre acest sistem de bujii? Am vazut pe un alt topic ca se sugera (pt. climatronic) punerea acestuia pe "AUTO" si setarea temperaturii pe "HI". Este valabila aceasta procedura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa reinviem acest topic, pentru ca discutia e foarte interesanta datorita utilitatii ei. Are cineva noutati, informatii suplimentare depsre acest sistem de bujii? Am vazut pe un alt topic ca se sugera (pt. climatronic) punerea acestuia pe "AUTO" si setarea temperaturii pe "HI". Este valabila aceasta procedura?

Aceasta procedura este valabila pentru masinile cu "a doua generatie de sistem de incalzire"(daca se poate spune asa), adica fara cele trei bujii, locul lor fiind luat de un fel de rezistenta care se afla in interiorul traseului lichidului de racire(nu se vede).

Nu stiu exact care masini au acest sistem...Audi-ul din semnatura are, pe cata vreme Golf-ul nu avea.

P.S.: NU este NEAPARATA nevoie sa se puna temperatura pe HI...poate fi si mai jos, dar obligatoriu pe AUTO.

Pentru a vedea daca exista acest sistem se procedeaza astfel: se porneste masina cu cimatronicul oprit, apoi se apasa AUTO si se asculta atent...dupa circa 6-7 secunde trebuie sa se auda un clik de releu(prima treapta), urmat dupa inca 4-5 secunde de un alt clik de releu(a doua treapta).Daca se opreste apoi climatronicul clik-urile se vor succede in ordine inversa...(adica clik-clik... ;) , cu aceleasi intrvale intre ele)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa reinviem acest topic, pentru ca discutia e foarte interesanta datorita utilitatii ei. Are cineva noutati, informatii suplimentare depsre acest sistem de bujii? Am vazut pe un alt topic ca se sugera (pt. climatronic) punerea acestuia pe "AUTO" si setarea temperaturii pe "HI". Este valabila aceasta procedura?

la mine nu merge AUTO+HI, pe auto pot seta maxim 29 grade, daca sar pe HI se decupleaza AUTO, banuiesc ca si la altii e la fel. In cartea masinii spune ca cel mai indicat si optim indiferent de vreme este pe AUTO si 22 grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu cum si cand pornesc acele bujii...incep sa cred ca cine le-a pus a uitat sa le si "instruiasca" cand sa isi faca de cap. in timisoara sunt -12 sau -15grade Celsius dimineta si nu prea dau semne ca ar functiona...

chiar nu stie nimeni nimik? va ramane o enigma nedezlegata? nu e nimeni pe la o reprezentanta care are o posibilitate sa afle de la sursa dezlegarea enigmei? ca dupa ce trece iarna si frigul pun pariu ca nu mai intereseaza pe nimeni.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista cu siguranta si functioneaza, dar teoretic daca ma gandesc este destul de greu cateva bujii sa incalzeasca cativa litrii de apa la temperaturile acestea, daca nu poate motorul sa incalzeasca apa or face fata bujiile... cred ca doar ajuta cu ceva dar nimic esential, parerea mea hac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am citit eu prin manualul ala de 1.9TDI (pacat ca am mai uitat din franceza), bujiile de incalzire a lichidului de racire sunt pornite daca temperatura aerului la admisie (e un senzor acolo) este mai mica de 5 grdC. Se vor opri in momentul cand lichidul de racire atinge o anumita temperatura, care depinde de temperatura memorata la momentul pornirii bujiilor(astea de incalzire) dar nu e specificat intervalul sau o functie de transfer ceva ci doar atat: Cu cat temperatura la admisie e mai mica cu atat temperatura la care trebuie sa ajunga lichidul de racire inainte sa se opreasca bujiile e mai mare.

:-/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi gasi de la pagina 51/52 din TDI FORUM/topics-ul Stiky: O descriere a motorului PD informatiile despre bujiile de incalzire ale lichidului de racire ,plus...

Multumiri lui Stiky!

Modificat de dpolo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu cum e cu bujiile astea..le-am cautat la sharan si nu am dat de ele :(. Pp ca a ramas varianta cu rezistenta. Cert este ca mai mult de 70 de grade nu urca si asta in conditii de mers aprox 20 min si dc stau pe loc scade pe la 50...nu stiu ce sa fac...acum,pe vremea asta e chin..zici ca sunt cu fosta mea dacie..deja ma gandesc sa-i pun carton la radiator !!!

RESPECT !!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Deoarece ma intereseaza si pe mine discutia despre bujiile de incalzire a lichidului de racire (eng : coolant glow plugs ) am facut o cautare si am gasit pe forumul tdiclub.com urmatoarele :

1)

"Hi all!

Some may remember my very theoritical thread about the coolant glow plugs and under which conditions they were turned on.

After some experiments, I discovered that the IAT (intake air temp) that triggered the thing was about -10

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa aceste zile friguroase care speram ca au trecut, pot sa va spun urmatoarele:

-bujiile exista si functioneaza

- nu ies din functiune daca se depasc 2500rpm

-dupa 15 sec de la pornirea motorului se activeaza una singura

-dupa alte 15sec se activeaza celelalte 2 si se stinge prima

-dupa alte 15 sec se aprinde din nou prima astfel incat acum functioneaza toate 3

-daca se aprind farurile(scurta, lunga), daca se cupleaza aeroterma pe treapta mare, daca se cupleaza dezaburitorul de luneta inainte de activarea tuturor celor 3 bujii, ramine activa una sau max 2 bujii

-daca sunt toate cuplate si se mai cupleaza alti consumatori cum au fost cei de mai sus si motorul este la ralanti una sau 2 ies din functiune

-dupa ce temp apei a ajuns la 55 grade se opresc automat toate bujiile

Toate acestea au fost observate pe masina din semnatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate acestea au fost observate pe masina din semnatura.

Si cum ai procedat? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@al bundy si care era temperatura exterioara in momentul cand ai pornit motorul sa faci experimentele alea? :)

Intr-adevar, la 2500 rpm ies din functiune bujiile normale (se opreste procesul after-glow) si n-are nici o treaba cu bujiile astea.

Bujiile pornesc la temperaturi mai mici de 5 grdC si durata de functionare nu este aceeasi in toate cazurile ci depinde foarte mult de temperatura la pornire si temperatura lichidului de racire. E corecta observatia cu farurile, deoarece de la alternator exista o conexiune speciala catre bujiile astea, pentru a nu consuma curent din baterie, si deci daca e alternatorul incarcat, nu poate sa ofere suficient curent pentru toate bujiile.

Oricum, pentru lamuriri concrete, luati manualul in franceza :

http://vwforum.ro/index.php?showto...810&hl=tdi19vag, pagina 31, Chauffage d'appoint.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am tras 3 fire de la cele 3 bujii incandecente la care am montat 3 led-uri prin rezistente. Temp ext era cam de -7 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

din cate am gasit seppare ca acestea sunt comandate de ecu la o temperatura a aerului la intrare mai mica de 5 grade si o temperatura a apei mai mica de 72 grade putand fi vizualizate de vag-com :

16,0,Additional Heater (coolant glow plugs)

16,1,Generator,loading

16,2,Additional,heater

; reason heater switched OFF:

; xxxxxxxx

; 1 Not relevant

; 1 Not relevant

; 1 Coolant Temp. sensor G62 or Intake Air Temp. sensor G72 faulty

; 1 Engine start in last 10 seconds

; 1 Engine below 870 rpm

; 1 Battery below 9 volts

; 1 Generator faulty

; 1 Coolant temp > 70-80C or Intake Air Temp. > 5C

16,3,Elements Active,J360/Hi - J359/Lo

; xx

; 1 High heat output,J360 on

; 1 Low heat output,J359 on

16,4,Voltage,supply

de asemenea am gasit si o schema de verificare , dim pacate aste cam mare (foto) 3m si nu o pt atasa

IN ALTA ORDINE DE IDEI:

masina mea n are asa ceva si tare bun ar fi

ce stiti despre aftermarket ?

as fi recunoscator penru ceva coduri ale componentelor, foto, sfaturi

Modificat de doctor's
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am citit mai demult pe undeva modul de functionare al preincalzitorului de antigel, care este la iesirea din chiulasa a lichidului de racire, dar nu mai sint sigur de cum functioneaza. Rog pe cineva sa imi dea un link sau sa imi explice, pt ca la motorul meu se pare ca nu merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu....intrebarea care o am eu este cum ai ajuns la concluzia ca nu functioneaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se incalzeste cam greu motorul, cred....... La minus 15 grade , am mers cu a2a, cam 1,5 km si sa ridicat apa la a2a [cenzurat]. Cred ca nu merge ala. Termostatul e bun, am controlat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm...nu stiu ce sa zic.La mine pot sa zic ca se incalzeste inca si mai greu fata de-a ta.Totusi aceste bujii de preincalzire functioneaza permanent sau doar la pornire?

Poate ne lumineaza si pe noi cineva mai documentat despre acest sistem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cite stiu,aceste bujii sint comandate de ECU in functie de temperatura motorului.Daca nu este frig,este cuplat o bujie,dar daca este necesar se cupleaza si restul(2bujii sint legate in paralel,al treilea separat).Cind se ajunge la temperatura normala,bujiile sint decuplate.Se poate verifica cu o lampa inainte de pornire dimineata,cu contactul pus daca vine alimentare pe fire.Trebuie verificat si bujiile respective,pentru ca se ard ca si cele pentru motor.

Sper ca v-am ajutat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspuns Kovacs.

Acum m-am mai lamurit despre ce este vorba.Multa bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dupa pornire se cupleaza faza scurta, lunga aeroterme, oglinzi incalzite, etc nu mai cupleaza 2 sau 3 bujii, ramane doar 1, max 2 in functie de incarcarea (load) alternatorului .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba despre asa-numitul termoplonjor.

O chestie utila, mai ales la Diesele...Motorul ajunge iute la regimul termic nominal, implicit caldurica in habitaclu...

misu tdi Posted Jan 27 2008, 10:32 PM

Se incalzeste cam greu motorul, cred....... La minus 15 grade , am mers cu a2a, cam 1,5 km si sa ridicat apa la a2a [cenzurat]. Cred ca nu merge ala. Termostatul e bun, am controlat.

Esti un fericit, colega!...Intr-una din noptile cand au fost -15 grade, am dat o tura pana la aeroport, la Otopeni.

Din Drumul Taberei. Abia pe la Podul Baneasa pot spune ca aerul ce iesea pe gurile de ventilare se dezmortise un pic...

Si termostatul merge bine, parol!... Sau si cel al Passatului B5.5 care era cu mine are acelasi defect... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!