Jump to content

schimbare butuc roata spate O2, motor BKD


oldjimmy70
 Share

Postare recomandată

Salut!

Au trecut aproape 2 ani de cand au fost schimbate discurile pe spate (masina avea aprox. 185 000km) si totodata au fost schimbati butucii rotilor din spate, pt ca mecanicul a spus ca nu se gasesc rulmenti separat, vin montati in butuc.

Acum, masina are 210 kkm, si deja a inceput sa uruie rulmentii de la roata stanga spate.

Nu as vrea sa ma credeti carcotas, dar la vechea mea dacie, pe care am tinut-o 16 ani, nu am schmbat decat a singura data rulmentii pe spate, la o singura roata, -pentru ca s-a blocat intr-o iarna cablul de la frana de mana- si pretul de cost a fost infinit mai mic decat la butucii rotilor de la O2. Acum vreau sa-i schimb eu butucul de la roata, dar, dupa ce am cumparat butucul -Ruville cu rulmenti FAG, in cutie- , m-am lovit de urmatoarea problema: ca sa desfac butucul, trebuie sa desfac si un surub (care este de altfel inclus in cutia noua cu care a venit butucul) care are capul ca o ciuperca si o gaura stelata pe 12 varfuri pentru un bit tip SPLINE de M 18. Acest tip de bit eu l-am gasit in Ploiesti doar la trusa, marca YATO de la 160 Ron la 220 Ron.

Acum, intrebarea mea ar fi: stie cineva unde pot gasi doar acest SPLINE de M18, sau o trusa ceva mai ieftina?

PS Este cineva care a incercat sa unga acesti rulmenti, sa tina mai mult timp, sau este din cauza ca nu sunt etansati bine, si intra apa sau alte impuritati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 2 cauze posibile pentru uzura prematura a rulmentilor.

1. Nerespectarea cuplului de strangere (trebuie strans cu cheie dinamometrica la 180 Nm + 180 grade

2. calitatea. ce rulmenti ai montat la 185.000 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se gasesc foarte rar si eu m-am lovit de problema asta :) am 2 truse de la Yato una de 600 lei si una de 100 lei dar nici una nu a rezolvat problema asta, deoarece acel M18 se gaseste foarte rar si am inteles ca este cam 100 lei, eu am dat 50 lei pentru schimbatul butucului la golf v la un service

P.S rulmenti Ruville sunt cei mai ieftini iti recomand SKF sau dupa buget FAG, eu am schimbat in iarna asta 3 bucati 2 pe spate si 1 pe fata toti 3 au fost SKF, cu asa ceva vin echipate din fabrica

Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Andrei

eu am crezut ca este vorba de M18

oricum daca iti cumperi bitul iti trebuie si cheie dinamometrica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi cu incredere la service si cu noile informatii legate de cat de tare sa se stranga surubul respectiv vei stii ce sa-i zici mecanicosului.

Durata de viata a rulmentului depinde de lucrare, apoi de calitate si nu in ultimul rand de gradul de exploatare. Daca la niciunul din capitole nu-ti da cu plus, asta duce la decesul rulmentului respectiv.

Pe bune, mai bine dai putin peste 50 de lei la service decat sa dai 200 de lei pe o trusa din care iti trebuie doar o singura chestie. Alegerea e a ta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, si multumesc pentru cei care au avut rabdarea sa citeascas i sa dea o parere la acets topic.

Un vechi proverb romanesc spune ca "Prostia si Domnia se plateste"

Eu, azi, am fost la un vechi amic care lucreaza la un service, si, baiat saritor cum il stiu, mi-a oferit acest "faimos" bit spline M18, pe care scria MATADOR,- am inteles de la altcineva ca este o alta fabrica constructoare de scule profesionale auto, dar foarte scumpe- ca sa-mi fac treaba.

Desi am zis mereu ca in zilele de sarbatoare sa nu mai lucrez (si credeti-ma ca mi s-a intamplat de mai multe ori sa muncesc in zile de sarbatoare si sa am ghinion, ba chiar odata m-a lovit un arab cu un mertan!), am venit voios acasa, si m-am apucat hotarat de treaba!

Am inceput cu...nu se desface, am pus ca prelungitor -parghie la dornul de la patratul cheii o teava, si am apasat pana s-a rupt patratul de la cheia-dorn, nu de la scula imprumutata.

Apoi, am incercat cu dinamometrica,... pe care am reusit sa o stric, rupandu-i un dinte de la cremaliera.

Dupa asta m-am calmat, si nu am mai facut nimic!

Am plecat calare pe bicla, am luat scula amicului si o sticla de vin de buturuga de la beci si am plecat la el.

I-am zis ca am dat kix, iar el mi-a zis ca azi e Sf. Gheorghe, si ca trebuia sa o las pe alta data.

L-am intrebat de un pret pt manopera de schimbat la service a butucului si mi-a zis ca ma costa 100 ron.

Habar n-am daca este mult sau putin, pentru ca pe altcineva nu am mai intrebat, nici la vreun mecanic de curte si nici la alt service.

Am plecat apoi prin oras la alte magazine-Metro, Metatools, Baumax, Parktiker, Artsani, Expotehnica si Borsacom. Nu am gasit acest tip de bit.

Am fost pe Str. Rudului, la un magazin-nu am retinut cum il cheama- si acolo am gasit acest tip de bit, producator BGS, dar...surpriza, costa 80 ron. Acum, eu as vrea totusi sa cumpar acest tip de bit pentru ca intentionez sa desfac toate rotile si sa le gresez rulmentii (am vazut la butucul rotii de spate pe care l-am cumparat ca ar permite acest lucru daca nu sunt montati pe axul fuzetei ), dar ramane de vazut cum sa desfac acest surub: cu un spray sau la cald.

Astept pareri si poate chiar de la cineva care a facut acest lucru de curand si stie cum.

M-a intrebat cineva mai sus ce tipuri de rulmenti s-au folosit atunci cand au fost schimbati la 185 000 de km si la ce cuplu au fost stransi, iar eu nu stiu ca sa va raspund, pentru ca nu am fost de fata cand s-a facut aceasta operatiune, altcineva era proprietar si nu este interesat de acest lucru. El daca se strica ceva, da fuga la service si plateste, iar pe factura nu au fost trecuti tipul sau producatorul rulmentilor/butucului, si operatiunea a fost facuta la un service in Bucuresti.

Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in service se folosesc pistoale pneumatice pt suruburile mai intepenite. du-te la un service serios si cu preturi decente, nu are rost sa cumperi scule pt un schimb care il faci odata la 150.000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit!

Am luat pana la urma o trus YATO care are si spline M18, cu130 de ron. O sa ziceti ca este mult, dar m-am gandit ca avand 8 tipuri de spline CrMo si fata de 220 de ron in alta parte, merita, plus ca eu vreau, asa cum am mai zis sa desfac si celelalte roti. Nu a mers usor, si a trebuit sa incalzesc axul/surubul axului cu o lampa de gaz, din aceea care se foloseste la instalatiile sanitare de cupru. Am incalzit-o cca 5 min si apoi am reusit sa desfac surubul. Butucul iese surprinzator de usor de pe axul fuzetei, iar rulmentul care face zgomot, este cel din exterior, iar eu credeam ca este cel din interior, Nu are lipsa vaselina, dar...uruie. Din ce am vazut eu, sunt 2 rulmenti diferiti, chiar daca au cotele de interior si exterior la fel.

. Am facut si poze dar nu stiu de unde sa fac upload, nu vad nici o agrafa pe aici!

Unul din rulmenti are scris:: SNR XTGB 41161 S02 FRANCE W (SIGLA VW) SN3 1T0 E 07081/12, si parerea mea ar fi ca acesti rulmenti sunt priginali, chiar daca pe factura din 2010 scria ca au fost schimbati. Repet acest lucru, pentru ca nici macar tipul rulmentilor nu a fost trecut.

Am vorbit la service cu un mecanic si mi-a zis ca el a schimbat si rulmentii din interiorul butucului, i-a cumparat si montat cu presa hidraulica de la magazinul de desfacere la un depozit sau fabrica de rulmenti din Chitila(YKB sau YKK nu am inteles exact)

Gata, imi cer scuze, ma duc sa montez butucul, ca de luni ma apuc sa schimb distributia. Urati-mi bafta!

Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ar fi o explicatie de ce au inceput iarasi sa faca zgomot. Poate la 185.000 doar au fost stransi sau eventual unsi putin cei originali

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu noi impresii, personale as zice.

1. rulmentii nu pot fi unsi la interior, decat daca scoti primul rulment

2. desi am uns rulmentii, amamdoi, cel de la exterior tot uruie.

3. am cautat la 2 magazine rulmenti pe codul respectiv si nu am gasit nimic(la unul din magazine mi-a spus sa cumpar butucul cu totul, de la magazinele de piese auto!)

Deci....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...



Colegii, de unde se poate lua un SPLINE M 18 ? Sa fie doar a mea, sa o am acolo, ca nu cere apa. Si poate mai ajut si eu pe altul...



Modificat de Lucian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!