Jump to content

Ulei LongLife


andREI
 Share

Postare recomandată

Am cumparat un VW Tiguan cu motor 2.0 TDI 170CP (cod CBBB) care se unge cu ulei conform cu norma VW 507.00

Este acest tip de motor compatibil cu planul de intretinere LongLife? La cat se schimba uleiul LongLife? 30.000km cumva?

Recomandati un anume ulei conform cu aceasta norma? Eu inclin spre uleiurile OMV pentru ca pot fi sigur ca nu sunt contrafacute.

Editare ulterioara : Am vazut pe forum ca se spune ceva despre echipare LongLife. Dar nu se detaliaza acolo.

Modificat de andREI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

In mod normal un ulei longlife se schimba la 30.000km sau 2ani dar la noi nu-l poti tine atit in motor. Folositi Castrol Edge 5w-30 si faceti schimbul la 15.000km sau un an.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VErifica daca ai interval de service fix sau flexibil. In functie de asta vom putea vorbi de schimb la 15k sau 30k. Eu recomand Castrol (eu asta folosesc la masina din semnatura chiar daca la fel de bine pot opta si pentru utilizarea normei 505.01 - nu am DPF).

LE: uleiul il schimb la 15k sau un an (asa cum spune si Razvan in postul anterior).

Modificat de pronet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Razvan_SPD!

@pronet : Masina nu am cumparat-o noua. Unde ar trebui sa verific daca are interval de service fix sau flexibil? E 2.0 TDI 170 CP (CBBB) cu DPF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe sticker-ul din carte: QG1 sau QG2.

LE: codurile PR le gasesti si pe sticker-ul din portbagaj, in locasul de la roata de rezerva. Intervalul de service poti sa-l vezi si din VCDS, dar acolo poate fi modificat de proprietarul anterior. Pentru decodare PR codes vezi aici.

Modificat de pronet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa o serie de caroserie,sau te uiti in cartea service in PR-uri..OG1 sau OG2.Oricum daca masina are filtru de particule alta alternativa de ulei nu merge,5w30 e cam singura varianta,exceptand norma cu 0W care in romania nu merita.Ai grija cu uleiul 5w30 sunt mai multe norme(5w30 special ford,mazda,vag mai vechi).Toata treaba este sa aiba specificatia 504/507 pt filtru de particule.Asa cum au spus si colegii,maxim 15.000km merita tinut indiferent de ce marca de ulei alegi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, 5w-30 507.00 este uleiul folosit pentru Long Life (30.000 km sau 2 ani).

Insa in Romania se depasesc orele de functionare ale motorului pentru cei 30.000 km sau 2 ani (adica in cei 2 ani sau 30.000 km , in romania un motor va merge dublu ca ore de functionare fata de germania) si un maxim de 20.000 km as zice eu ca merge tinut acest ulei.

Echiparea Long Life presupune senzor de calitate ulei (cel de nivel din baia de ulei) - care atentioneaza despre necesitatea schimbarii uleiului si inainte de atingerea pragurilor de 2 ani sau 30.000 km, in functie de niste algoritmi - incarcarea uleiului cu funingine, turatii mari ale motorului, etc

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insa in Romania se depasesc orele de functionare ale motorului pentru cei 30.000 km sau 2 ani (adica in cei 2 ani sau 30.000 km , in romania un motor va merge dublu ca ore de functionare fata de germania) si un maxim de 20.000 km as zice eu ca merge tinut acest ulei.

Eh?? Asta cine-a spus-o? :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pentru raspunsuri!

Am observat in dreptul portierei soferului un abtibild cu urmatoarele informatii relevante (zic eu) :

"Intervall-Service

nach flexibler

Service-Intervall-Anzeige

(spatestens nach 2 Jahren)

__________________

Bremsflussigkeits-

Wechsel

erster nach 3 Jahren,

danach alle 2 Jahre

Volkswagen empfiehlt VW 501 14

CASTROL

281.553.QG1.00"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insa in Romania se depasesc orele de functionare ale motorului pentru cei 30.000 km sau 2 ani (adica in cei 2 ani sau 30.000 km , in romania un motor va merge dublu ca ore de functionare fata de germania) si un maxim de 20.000 km as zice eu ca merge tinut acest ulei.

Eh?? Asta cine-a spus-o? :dry:

eu am facut afirmatia asta, bazata pe niste calcule simple ( nu zic ca sunt relevante in toate cazurile, dar au o baza cat de cat reala)

1000 km in germania ... viteza medie 100km/h..... timp functionare motor 10 ore

1000 km in romania...... viteza medie 60km/h....... timp functionare motor 16 ore

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bremsflussigkeits-

Wechsel

erster nach 3 Jahren,

danach alle 2 Jahre

Volkswagen empfiehlt VW 501 14,se refera exclusiv la schimbarea lichidului de frana,prima data la 3 ani si apoi din 2 in 2 ani.Norma VW 501 14,este codul intern de lichid de frana Vag.

"Intervall-Service

nach flexibler

Service-Intervall-Anzeige

(spatestens nach 2 Jahren),se refera la intervalul de service ..la un anumit nr de km sau daca nu se face respectivul nr de km odata la 2 ani.Pe cartea service o sa ai trecut(daca masina este din DE),data urmatorului service si un nr de km.

*Vehicule cu Număr PR. QG1 intervale variabile de service (Longlife)Interval service max. 30.000 km / 2 ani

*Vehicule cu Număr PR. QG0 sau QG2 (interval fix)Service ulei conform indicatorului de perioadă la fiecare 15.000 km / 1 ani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina este din Austria, adusa de cineva din .ro dar nu mi-a fost inmanata vreo carte service. Sa inteleg ca fiind cu "QG1" se face schimbul la 30k KM sau 2 ani?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei asa fac in VEST,dar exista un paragraf special dat de Volkswagen care arata asa:

Condiţii de utilizare dificile

în cazul curselor pe porţiuni de drum preponderent scurte

la cursele efectuate preponderent pe vreme rece

exploatare preponderent cu turaţie în gol

la cursele efectuate preponderent cu remorcă

la cursele efectuate preponderent cu portbagaj pe caroserie

în cazul curselor efectuate preponderent pe străzi cu praf

În cazul condiţiilor grele de exploatare, lucrările trebuie executate mai devreme.

Cred ca romania se incadreaza cu brio la conditii de utilizare dificile :lol: .In Romania din cate stiu la reprezentantele vag intervalul de service este de 15.000km.Ca ei mai fac combinatii si iti lasa uleiul in masina 30.000km ,tu stand cu inima impacata ca ai facut schimbul la 15.000km ,e alta poveste ;) Din punctul meu de vedere(si al colegilor)15.000km este foarte bine ca interval de schimbare a uleiului 5w30 504/507.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu fix la 30.000 sau 2 ani . MAXIM la 30.000 sau 2 ani (intervalul variabil se refera la ce scrisai mai sus )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1000 km in germania ... viteza medie 100km/h..... timp functionare motor 10 ore

1000 km in romania...... viteza medie 60km/h....... timp functionare motor 16 ore

Eu n-am mai reusit demult sa fac pe autostrada in Germania o medie de 100km/h. :D De exemplu, pe ultimii ~8000 km am o medie de viteza medie de nitel peste 50km/h, in conditiile in care merg cam 80% pe autostrada.

Ultima data cand am traversat Romania am avut o viteza medie de 43km/h, deci nu cu mult mai mica.

Modificat de dinu_s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zisai, depinde.... :) oricum cert este ca media de viteza este mai mare decat in romania, deci motorul va functiona mai putin ( in ore) decat acolo, pentru aceiasi kilometri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca diferenta nu vine de aici, ci din diferentele de calitate ale combustibilului folosit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma gandeam sa pun ulei 507.00 sa il tin 20.000 km sau maxim 2 ani. Eu am drumuri de 10-12 km pe rute si ore mai rapide, consumul in Bucuresti fiind aproximat de bord la circa 8,5...9,2 L / 100km. De asta nu m-as teme sa tin 20.000 km uleiul. Pun motorina cea mai buna.. De ce as schimba la 15.000 km sau mai frecvent uleiul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei,asa am pus si eu dar dupa 10k incepe sa-l manance mai repede, nu mai renteaza sa-l tii peste 15k mai bine faci schimbul cu unul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mergi des curse scurte nu prea va avea DPF-ul timp sa se regenereze (ii trebuie 10-30 min la ca. 200-500km) si it va creste nivelul de ulei. Uleiul astfel subtiat nu mai unge evident asa bine, de aia nu e prea bine sa te apropii prea mult de cei 30k km de schimb. Eu voi face probabil schimbul la vreo 24-25k km, depinde cum se nimereste.

Apropo de marcile de ulei, Castrol am citit/auzit ca s-a cam dus in jos la calitate in ultimii ani, Liqui Moly e inca produs in Germania, dar costa ceva mai mult ca Castrol-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar ziceam ca fac curse de peste 10km frecvent in oras. De asta consider ca nu sunt scurte si merge un 20k km. De asemenea ma tenteaza OMV in loc de Castrol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina ta este o masina de putere, adica dezvolta un cuplu motor mare, care pentru a realiza acest lucru motorul are nevoie de niste lucruri: un carburant bun, un ulei calitativ (conform cerintelor fabricantului) etc.

Deci ce vreau eu sa spun ca in conditiile actuale de poluare din romania si mai ales bucuresti, calitatile uleiului long-life se deterioreaza dupa 15 000 km si semnificativ dupa 20 000 de km.Practic masina nu are un mod de exploatare normal.Ca sa dau un exemplu: in ultimile 2 luni am mers cu golf 4, un numar de 8000 de km, in afara Bucurestiului si chiar afara din tara.In acest perioada nivelul pe joja nu a scazut, viteza medie inregistrata de computer a fost 50 km/ora fata de anterior cand aveam 32 km/ora, cand masina era utilizata preponderent in oras..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, eu folosesc numai ulei LongLife de la Castrol, initial foloseam LL SLX II, acum folosesc Castrol SLX Professional Powerflow LongLife III, si niciodata nu am reusit sa fac mai mult de 21k - 23k de km (facuti cam intr-un an si ceva) ca ma avertiza in bord cu service in 3000 KM.

Deci cand cere motorul schimb de ulei, il schimb. Dupa fiecare schimb, restez cu vag-com-ul service reminder-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
ultimu_neuron

Salut.

Am si eu o intrebare legata de uleiul pe care ar trebui sa-l folosesc la masina din semnatura.

Pe stickerul din portbagaj scrie QG1 - service interval prolongation.... adicatelea e bun uleiul long life.

Intrebarea e daca e vreo problema daca folosesc ulei non-long life? Un singur schimb am facut pan acum si i-am pus Mobil Super 3000 5W-40 care respecta norma VW 502 00 / 505 00.

Am facut 10.000 km in cele 6 luni de cand o am si in timpul asta a papat undeva la 150-200 grame. Motorul se aude foarte frumos, nu scoate fun deloc si nu consuma mai mult decat zice in carte decat daca ma dau la ea... deci semne ca uleiul ar fi rau nu sunt, dar intreb ca sa fiu sigur daca e ok sa folosesc uleiul asta in continuare?

Multumesc

Modificat de ultimu_neuron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca il schimbi la interval fix (1 an sau 10-15.000 km) nu are nicio problema uleiul.

Nu conteaza cum e setat intervalul de service, conteaza ce ulei folosesti (LL sau non LL) si cat il tii in motor ( daca e LL il tii mai mult, daca e non-LL il tii mai putin)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!