Jump to content

Cat rezista un motor TSI


Andrei1980
 Share

Postare recomandată

1100 in reprezentanta sau un service de cartier?

Send from my Sony Xperia S

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Niciuna :)

 

Service Ad Garage, este preferinta mea de ceva ani de zile si sunt situati langa Ploiesti, Boldesti Scaieni. Nu l-as numi de cartier. Piesele sa fie cele originale, si daca nu ma insel numai un singur lant exista OEM, vine in cutie OEM, am postat pozele cu toate cele, patinele, semeringul, intinzatorul si calele de potrivire. Nu e de pe alta planeta distributia asta, se pune la punct foarte usor ca orice alta distributie pe lant.

 

Have fun.

 

LE: discutand cu mai multi oameni de specialitate am ajuns la concluzia ca uleiul este un factor major in intinderea lantului respectiv. Calitatea proasta, intervalul de schimbare. In acest sens am decis ca fiecare revizie sa o fac exact la fel cum am facut pe fosta masina din 10 in 10K.

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea inteleg un lucru - e bine cunoscuta problema cu lanturile la 1.2 si 1.4 TSI - de ce ai platit tu costul schimbului, atata timp cat e evident o problema VW? Nu ai facut reviziile la ei?

 

Nu vreau sa fac pe eroul, insa atata timp cat fac reviziile la service-uri autorizate VW, eu nu o sa scot un leu din buzunar pentru o problema evident nerezolvata VW! Eu am avut distributia schimbata cand am avut primele simptome, pe cheltuiala lor, si iesit din garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

La tine sa zicem ca a fost o exceptie. Cand o sa termin ce am de impartit acum cu Porsche am sa postez pe forum :) deocamdata silentio stampa :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1100 in reprezentanta sau un service de cartier?

Send from my Sony Xperia S

 

La reprezentanta era pretul postat de mine mai devreme. 1.500 - 2.000 de lei

 

am ajuns la concluzia ca uleiul este un factor major in intinderea lantului respectiv

Recomand, fara gluma, uleiul Volkswagen. Se comanda doar la ei, e destul de scump la 150 de lei litrul dar am lantul schimbat de aproape 6.000 de km si nu a facut niciun zgomot pana acum. Eu o sa fac reviziile la 10.000 Km doar cu uleiul asta momentan.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord si eu, legat de rolul uleiului in problema - se pare ca uleiul gros reduce din numarul de porniri "vesele".

 

Rave - sa dai 150 lei pe litru de ulei VW(care in fapt e Fuchs sau Castrol) e furt pe fata, la 2-3 revizii iti scoti banii de distributie noua :tuktuk: . Eu am dat 145 lei pe 5L Motul X-Cess 5w-40 si n-am auzit lantul de la ultima revizie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe factura ce scrie, ulei VW? Ce norma are?

 

Culmea ca e cel mai scump ulei din cate vad. La ambele revizii la reprezentanta au pus Castrol, primul a fost Edge longlifeIII (90ron la PBN), iar al doilea schimb a fost cu Edge Professional OE (70lei la Brady). Ambele 5w30.

Eu am solicitat inlocuirea LL cu Professional pt ca oricum intervalul de service LL nu e valabil in Ro, dar la PBN au pus pt ca era mai scump.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 2-3 revizii iti scoti banii de distributie noua :tuktuk:

 

Eu imi fac reviziile la PBN asa ca sunt obligat sa folosesc ce au ei. Adica ori Castrol-ul obisnuit care a fost folosit la prima revizie (15.000Km) si cu care a inceput sa faca lantul zgomot, ori acesta.

Cred, dar nu sunt sigur, ca este vorba de asta. Evident este vorba tot de un Castrol, cel mai probabil, branduit VW.

Prefer sa fac reviziile acolo pentru ca imi este lejer - sunt langa serviciul meu - las masina dimineata si o iau seara (eu am incredere in ei ca fac ce trebuie si nu m-au dezamagit pana acum...), imi pastrez sansele de culanta in caz de ceva (toate reviziile sunt facute la ei si la timp) si nu ma deranjeaza foarte mult diferenta de pret (realizez ca vorbim de o suma considerabila pentru unii dar este o pierdere pe care o consider acceptabila avand in vedere avantajele).

Sunt constient ca nu uleiul este cel vinovat pentru zgomotul lantului dar momentan, de la schimb adica, nu a mai facut zgomot. Nu stiu daca asta se datoreaza lantului (poate e vreo versiune imbunatatita) sau are vre-un merit si uleiul. Totusi pentru 200 de lei (diferenta de la un ulei normal si acesta) cred ca merita sa incerc.

Eu unul prefer sa dau 100 de euro in plus la 10.000Km (diferenta de pret a uleiului plus diferenta de pret a reviziei la PBN) si sa stau linistit, decat sa fiu mai bogat cu 100 de euro dar sa am diverse probleme testand pe piele mea diverse uleiuri chinezesti in cutii "Made in Germany" sau diferite discutii prin service-uri (nu se schimba uleiul/filtre desi asa se spune, se iau piese, manopere proaste etc.) care ar putea sa ma faca sa pierd mai multi bani.

Puteti sa spuneti ca sunt "prostit de imaginea/marketingul Volkswagen" sau ca "arunc banii pe fereastra" dar din punctul meu de vedere e o decizie calculata si una cu care pot sa traiesc. Nu am ce face cu un plin de benzina odata la 6 luni(acei 100 de euro) dar am ce face cu o reducere de 50% la reparatia unui motor crapat (in caz ca...)

 

Pe factura ce scrie, ulei VW? Ce norma are?

Nu mai tin mintue unde e factura - sau daca mi-au dat ce-i drept... si sunt mari sanse sa nu-mi fi dat factura - dar tind sa cred, desi nu sunt sigur, ca este vorba de asta

 sau ceva similar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iulian_1976

Va urmaresc cu interes problema lantului buclucas, imi exprim doar o parere (pozele postate cu pozitionarea lantului este interesanta) :)

 

Problema alungirii lantului dupa mine,este ca  pe o anumita zona nu se face ungerea cum ar trebui:

-posibil un lant mai calitativ sa amelioreze problema,insa nu el in sine este cauza alungirii

-un alt ulei  posibil sa fie o solutie insa este un experiment

 

Faptul ca se aude la pornire preponderent,ma conduce la parerea ca el nu are o ungere cum trebuie intr-o anumita zona

distincta apoi uleiul odata cu cresterea temperaturii compenseaza,intinzatorul isi intra in drepturi desigur dupa cateva secunde.

la oprire lantul oricum se contracta, efectul ungerii insuficiente se vede la urmatoarea pornire.

La urmatoarea pornire,povestea se repeta etc ...a fost doar  o parere.

 

Bafta :icon_thumleft:

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

De acord cu tine partial, foarte partial :) Lantul are o ungere corecta si de sus si de jos de la prima cheie, pe vazute. Calitatea materialelor si a uleiului este indoielnica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanpiatra

Si eu sunt de acord partial! Nu toti au pus uleiuri proaste! si prima generatie de lanturi a cazut in proportie de 95%! a doua poate de 50%( viitorul mai creste sau mai scade acest procent)!

La a doua revizie mi s-a pus ulei Castrol 5w40 Magnatec dar OEM(scria pe bidon, 49 lei litrul) trimis de skoda special pentru skoda! Avea o culoare verzui-albastruie, diferit cu mult de ce este pe piata! Lantul varianta doi tot zornaia! Acum am pus Mobil 5w40 S 3000 X1 in reprezentanta vw(adus de ei, nu de mine si la recomandarea lor) si lantul varianta 2 zornaie mult mai rar (drept ca a venit si caldura) dar tot zornaie.

 

Parerea mea ca , calitatea lantului e buba! Uleiul indoielnic l-ar afecta, dar mult mai tarziu, nu in primele mii de km!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Imi permit si eu sa intervin in discutia asta inca o data, pentru a ridica si urmatoarele semne de intrebare in legatura cu problema voastra: 

 

Eu sunt de parere ca pentru o perioada de timp foarte scurta, posibil cateva secunde, lantul merge pe uscat pentru ca blocul-motor n-a fost proiectat special pentru un asemenea mecanism la distributie. 

 

De asemenea, cu siguranta materialul din care e facut lantul asta, nu e potrivit pentru asa ceva! Ca material potrivit imi vine in minte, cel din care e confectionat pistonul sau cel din care sunt facuti segmentii(posibil sa fie acelasi metal in ambele cazuri). De ce mi se pare bun asta? Simplu: segmentii si pistoanele sunt in miscare in motor si depind ca durata de viata de uleiul folosit. Ambele sunt supuse la o temperatura foarte mare in interiorul motorului si de asemenea si la alte forte care imping in ele si le forteaza foarte mult si rezista cu brio multe sute de mii de kilometri. Poate o sa spuneti ca n-are legatura pistonul cu lantul, dar lantul e pana la urma format din piese statice care permit deformarea ansamblului prin pivotarea pe niturile care leaga zalele...

 

 

Dar in continuare ramane si problema solicitarii lantului pe uscat la pornire. Asta e doar o teorie de-a mea, poate ca nu e adevarata! Dar eu sunt de parere ca daca lantul asta ar fi stat in ulei, alta ar fi fost situatia. Atunci cand pompa de ulei urca uleiul in rampa prin interiorul blocului motor, putea baga ulei si-n eventuala incinta in care ar fi stat lantul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e mai simpla de atat.

Eu am pus problema foarte simplu. Motorul si implicit lantul asta a fost testat cateva luni bune, ani chiar (de cand s-a auzit primul zvon ca se lanseaza motorul pana cand a fost pus in vanzare) si s-a dat ok-ul pe el asa cum era. Si a fost testat mai mult de 15-20.000 Km, perioada cand incepe lantul sa faca scandal.

Nu pot decat sa banuiesc ca testele au fost facute cu uleiul de fabrica al Volkswagen. Si daca lantul nu a dat semne ca ar crapa in varianta asta atunci nu pot decat sa sper ca folosind uleiul asta nu o sa am probleme.

Banuiesc ca si compozitia lantului difera de la cele testate de VW la cele care au ajuns pe piata. Unul dintre contractori, probabil, a gresit compozitia aliajului care se intinde mai mult decat trebuie si duce la aceste probleme. Aliaj care se pare ca a tot fost schimbat si de aici variantele diferite de lanturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanpiatra

Eu sunt asa mai Gica contra!

 

 

"Si a fost testat mai mult de 15-20.000 Km, perioada cand incepe lantul sa faca scandal.
Nu pot decat sa banuiesc ca testele au fost facute cu uleiul de fabrica al Volkswagen. Si daca lantul nu a dat semne ca ar crapa in varianta asta atunci nu pot decat sa sper ca folosind uleiul asta nu o sa am probleme."

 

1.Pai atunci domnule nu era doar simplu pentru VW sa transmita ca si obligativitate de utilizare a acestui motor folosirea doar a acestui tip de ulei de 150 lei litrul(eventual si cu un mic bonus pentru 1.2 tsi ca sa nu ti se para atata de scump) si nu schimbarea pe garantie a sute de mii de lanturi???

 

2. Skoda nu stiu cu ce ulei vine din fabrica(se pare Castrol) dar banuiesc ca VW vine cu ulei VW! Si daca vei urmari (inclusiv forumurile straine) zornaitul apare la masinile (utilizate mai frecvent in oras-porniri dese)  intre primii 8000-15000 de km, deja reclamatiile de zornaire apar inainte de prima revizie. Atunci oare calitatea uleiului pus de fabrica era indoielnica??

 

"Banuiesc ca si compozitia lantului difera de la cele testate de VW la cele care au ajuns pe piata."

 

Probabil, desi dupa terminarea testarii unui motor , trimiterea acestuia in productia de serie se face in baza fiselor tehnice ale fiecarei piese din compunerea acestuia, deci nu ar fi trebuit sa existe absolut nici o diferenta a formulei chimice a aliajului din care a fost produs lantul motoarelor de teste.

 

 

"Aliaj care se pare ca a tot fost schimbat si de aici variantele diferite de lanturi."

 

Daca ar fi fost doar problema aliajului probabil ca s-ar fi limitat la schimbarea formulei chimice si atat! dar nu, a fost prima varianta, ,,a doua varianta,  si se vorbeste si de cea de-a treia, cu modele diferite de dispunere a zalelor.

 

Parerea mea este ca testarea acestui motor a fost facuta extrem de superficial, poate infatuatii ingineri VW au testat doar in laborator, nu m-ar mira, cat timp vanzarile merg, ( si nu numai 1,2 tsi, chiar si 1,4 tsi la care lanturile se cam cer schimbate la 80-90000 de km, cat o curea), multitudinea de probleme aparute a dus la aparitia( si ea netestata suficient) a celui de-al doilea model de lant, si el cu aparitia zornaitului relativ mai repede ca primul dar cu o intensitate mai mica, si eventual si cu a treia varianta de lant, care (daca exista) nu stiu cum se comporta dar in final vw a renuntat la aceste motoare si a trecut la curea!  Vrajeli, ca pentru platforma mqb, dar 1,2 tsi pe lant a fost scos din productie (ramas doar pe skoda rapid, dar se stie deja cu ce vanzari) si cred ca si 1,4 tsi pe lant a cam disparut. Nu stiu la partea de  Seat daca mai continua cu 1,2 si 1,4 tsi pe lant???

 

PS: aparitia zornaielii este data si de frecventa pornirilor! cei care utilizeaza masina la drumuri lungi sau dupa pauze de 5-6 ore vor auzi zornaitul mult mai tarziu!

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Daca zornaiala apare dupa drumuri scurte si dese, pentru mine suna a ungere proasta la pornire. Asta inseamna ca lantul incepe sa sune dupa un anumit numar de porniri ale motorului, iar la aia care fac mai multi km la un trip apare mai tarziu, iar la cei care merg mai in regim de taxi apare mai devreme...

 

Solutia cea mai buna, din moment ce nu reusesc sa gaseasca un material care sa reziste, mi se pare trecerea la distributia pe curea. Chiar n-a incercat nimeni pana acum sa adapteze o distributie pe curea de pe un aspirat vechi mic pe motoarele astea? 

 

Ii dau dreptate in totalitate colegului Bogdan. S-au zgarcit la testare/cercetare si n-au facut astfel decat sa piarda multi bani si sa-si puna singuri piedica la vanzari. Cu timpul se va duce vorba si va stii toata lumea ca au bube motoarele astea si se vor feri de ele. 

 

Imaginati-va ca daca n-aveau problema asta, motoarele astea erau viitorul. Si cu siguranta ele vor fi, dar vanzarile vor merge prost pentru ca lumea va stii ca sunt proaste cand ei vor rezolva problemele. Cilindree mica, consumul unui aspirat mai mare si cu aceeasi putere si poate mai mult cuplu si tot ce trebuie platit e mai ieftin decat in cazul aspiratului. 

 

Exact ce-a zis Bogdan cu masinile din strainatate si uleiul cu care vine motorul in el vroiam sa intreb si eu. Probabil ca uleiul Vw e mai gros si se scurge mai greu de pe lant decat Castrolul...iar faptul ca si masinile vandute in alte tari au astfel de probleme ne ajuta sa excludem o eventuala teorie a conspiratiei ca ne vand nemtii noua masini proaste. Pentru noi toate alea sunt mai proaste dupa parerea unora, de parca Romania e miezu' din Fanta si toti producatorii de orice cauta sa faca profit mai mare de pe urma noastra facand rabat la calitate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanpiatra

"Cu timpul se va duce vorba si va stii toata lumea ca au bube motoarele astea si se vor feri de ele. "

 

Pai au renuntat la ele prin inlocuirea cu curea! si bineinteles destul de diferite, cu turbina amplasata altfel, etc, etc..........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

E blocul-motor diferit de asta al vostru la cele cu, curea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanpiatra

"Chiar n-a incercat nimeni pana acum sa adapteze o distributie pe curea de pe un aspirat vechi mic pe motoarele astea? "

 

iti dai seama ca asta e proiectare?? Nu-i doar amplasarea curelei, e calcul de forte ca si tip de curea, prinderi, unghiuri de amplasare, role de ghidare, rezistenta in timp, porniri, turatii ridicate, etc............

 

Blocul motor nu stiu, dar pana si nr de supape e diferit, cele noi au 16 v , etc, au alte prinderi, etc. specialistii spun ca nu pot fi asamblate pe platformele vechi.

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O companie ca asta nu-si permite sa testeze superficial piese, mai ales vitale la motor.

O sa le acord beneficul de a zice ca cel mai probabil, sub-contractorii care livreaza lanturile catre fabrica au gresit compozitia aliajului. Nu este imposibil si este o greseala frecventa. De aici venind si zvonurile ca a fost schimbat producatorul si ca au aparut mai multe variante de lanturi si altele.

Reactia VW de a face motorul pentru platforma MQB diferit (pentru ca este alt motor cu totul) nu trebuie neaparat inteleasa ca o renuntare la lantul problematic.

Au trecut la o distributie pe curea "metalica", nu este una clasica ci una intarita cu metal, am uitat exact ce si cum, care cica rezista si se schimba la fel ca un lant, nu ca o curea normala. Vorbim de un produs cu totul nou pe piata, care banuiesc ca si costa mai putin pe parte de productie decat un lant.

Decizia lor privind reparatiile in afara garantiei este dezamagitoare, cu atat mai mult cu cat vine de la unul dintre cei mai mari producatori auto de pe piata, si mai ales ca numarul de motoare vandute este foarte mare. Dar, ca o oarecare consolare, reprezentantele ofera culanta fara prea multe probleme celor indreptatiti - revizii in serive-uri autorizate si la timp. Dar asta e subiectul unui alt thread.

Momentan am vreo 7.000 Km cu lantul schimbat si cu uleiul VW si nu a facut niciun zgomot, nici macar dupa ce a stat masina nemiscata/nepornita mai mult de o saptamana, asa ca sunt increzator. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Ne lungim si speculam foarte mult pe baza lantului asta idiot. Ca poate este de la ulei, de la aliaj, de la role. Asta trebuie sa fie problema noastra? A utilzatorului final? Nu, evident. Propun sa incercam Metabond, daca tot zicrm ca nu e ungerea buna la pornire.

Ps: Urmeaza un thread fierbinfe in 2 zile. Importatorul/rar-ul/ statul si normele de poluare. Va garantez ca o sa fie o placere. E pornita din cauza faptului ca masina mea este, euro 5, rar a zis e4, importstorul se contrazice singur dar ma asigura ca o rezolva.

See you soon

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca stiu bine, sunt unii care si-au pus si Metabond si tot schimba la lanturi in voiosie (Irinel daca nu ma insel).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanpiatra

O companie ca asta nu-si permite sa testeze superficial piese, mai ales vitale la motor.

O sa le acord beneficul de a zice ca cel mai probabil, sub-contractorii care livreaza lanturile catre fabrica au gresit compozitia aliajului. Nu este imposibil si este o greseala frecventa. De aici venind si zvonurile ca a fost schimbat producatorul si ca au aparut mai multe variante de lanturi si altele.

Reactia VW de a face motorul pentru platforma MQB diferit (pentru ca este alt motor cu totul) nu trebuie neaparat inteleasa ca o renuntare la lantul problematic.

 

In general e cam ciudat sa schimbi compozitia aliajului, dar hai , la primul lant! dar la al doilea???

 

Si vizavi de proiectarea unui nou motor, crezi ca e chiar ieftin, cand aceste motoare sunt chiar noute??Cred ca abia dupa lansare si aparitia problemelor au efectuat teste cu adevarat si le-a iesit ca pentru a scapa de belele mai bine reproiecteaza motorul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ai inteles gresit, eu am zis ca producatorul lantului a gresit aliajul si ca a trimis un lot de lanturi gresite catre fabrica.

Apoi tot producatorul a modificat aliajul, nu fabrica, ca sa se apropie de standardul Vw.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanpiatra

Deci revin, nu au schimbat doar aliajul, ci si forma, dispunerea, asamblarea zalelor! ori eu cred ca astea au fost facute de vw!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iulian_1976

Daca zornaiala apare dupa drumuri scurte si dese, pentru mine suna a ungere proasta la pornire. Asta inseamna ca lantul incepe sa sune dupa un anumit numar de porniri ale motorului, iar la aia care fac mai multi km la un trip apare mai tarziu, iar la cei care merg mai in regim de taxi apare mai devreme...

 

mi permit si eu sa intervin in discutia asta inca o data, pentru a

ridica si urmatoarele semne de intrebare in legatura cu problema

voastra: 

 

Eu sunt de parere ca pentru o perioada de timp foarte scurta, posibil cateva secunde, lantul merge pe uscat pentru ca blocul-motor n-a fost proiectat special pentru un asemenea mecanism la distributie.

 

+1 :icon_thumleft:   la fel cum am spus :)

cu singura diferenta ca  motorul prin proiectarea lui nu are o ungere ok la pornire pentru mine este din ce in ce mai clar.

Pentru ca reproiectarea unei pompe de ulei,a unor supape,patine,intinzator  etc este mai costisitoare  normal sa te orientezi spre lant si ulei este o solutie...de compromis.

 

O companie ca asta nu-si permite sa testeze superficial piese, mai ales vitale la motor.

O sa le acord beneficul de a zice ca cel mai probabil,

Decizia lor privind reparatiile in afara garantiei este dezamagitoare, cu atat mai mult cu cat vine de la unul dintre cei mai mari producatori auto de pe piata, si mai ales ca numarul de motoare vandute este foarte mare. Dar, ca o oarecare consolare, reprezentantele ofera culanta fara prea multe probleme celor indreptatiti - revizii in serive-uri autorizate si la timp. Dar asta e subiectul unui alt thread.

Momentan am vreo 7.000 Km cu lantul schimbat si cu uleiul VW si nu a facut niciun zgomot, nici macar dupa ce a stat masina nemiscata/nepornita mai mult de o saptamana, asa ca sunt increzator. :)

 

Motorul a fost testat  asta este clar,insa nu cu prea multe porniri la rece si acolo lucreaza oameni;sunt mai multe divizii in Vw unelele mai reusite,altele mai putin.Nu va faceti iluzii ca....aveti deziluzii.

Succes in rezolvarea problemei.

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!