Jump to content

Cat rezista un motor TSI


Andrei1980
 Share

Postare recomandată

Am citit si eu despre problemele lui Rex, urata treaba, mai ales ca a cheltuit ceva bani pana a descoperit ceea ce era destul de usor de vazut. Cam care credeti ca a fost cauza uzurii pistonului 4? Problema e ca eu fac destul de multi kilometri, cu masina anterioara Ibiza 1.4 16V 75 CP, am facut 145.000 km in 6 ani si 3 luni, deci undeva la 23.000 km pe an, iar Leonul am de gand sa-l tin macar 5 ani. Desi am 4 ani garantie, avand in vedere problema avuta cu Ibiza - am schimbat ambreiajul la 3 zile dupa ce au expirat cei 2 ani de garantie, bineinteles, pe banii mei, as vrea sa stiu la ce ma astept din partea Leonului ca probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aurelian.paratu

Eu cred ca la un mers normal si un ulei bun nu sunt probleme. Problemele mari apar atunci cd se abuzeaza de motor,adica vede linia rosie des......iar problemele apar pentru ca au lubrifierea proasta la unul din pistoanele 3 sau 4......Eu am 83.000 si merge ok si a vazut si 4500 rmp,dar nu mai mult......



Si mai mult ,motorul nostru are turbina racita cu apa, si nu cu aer cum este la fratele mai mare 1.4 170cp,si asta poate duce la o uzare prematura a turbinei......acum fiecare dupa noroc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant idea ca racirea cu apa al turbinei ar fi mai proasta ca si racirea cu aer. Eu pana acum am crezut ca este mai buna aceasta ca si racirea cu aer. Nu de alta dar si la masinile de raliu o au cu racirea cu apa...

Asta cu lubrifierea pistoanelor 3 si 4 ii treaba nasoala daca este adevarat. Inseamna ca si daca mergi frumos cu aceste motoare tot se vor uza mai repede ca alte motoare pe benzina ...numai ca nu asa de repede ca in cazuri speciale cum a fost in cazul lui Rex.

La mine vede max 5000 rpm cateodata pentru foarte scurt timp la unele depasiri. Adica maxim 2-3 secunde pana ce schimb vitezele. In rest in continuare nu-i vad rostul sa-l duci peste fiindca aceste motoare asa sunt facute(CAXA) sa aiba cuplul maxim intre 1500-4000 si reda puterea maxima, adica acei 122-125 CP la 5000 rpm si nu la turatia maxima cum fac cele mai multe motorizari pe benzina cu 4 supape pe cilindru.

De altfel se si vede pe filmuletele youtube cum pierd timp aceia care schimba numai la 6000 rpm , se vede cat de greu urca de la 5500 pana la 6000, si ar castiga timp daca ar schimba un pic mai repede.

Ce vreau sa spun ca dupa mine aceste motorizari TSI sunt facute sa functioneze ca niste diesele, la turatii medii, si atunci probabil tin mai multisor fara probleme mari de uzura(nu vorbesc de distributie, lant etc. )

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si motorul meu vede din cand in cand 4500-5000 RPM, dar se intampla rar, cel mult o data sau de doua ori pe luna. Nu ai nevoie sa urci atat de mult ca turatii, ofera destul cuplu dupa ce treci de 2000 RPM. Probabil ca un ulei bun va ajuta oarecum la prevenirea problemelor de ungere, insa asta se intampla de obicei cam la toate motoarele, pentru ca ultimii cilindri, 3 si 4 sunt cel mai departe de pompa de ulei si e oarecum normal sa fie presiune mai mica.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aurelian.paratu

doar timpul ne va demonstra cat sunt de fiabile aceste motoare si nu vorbim pana in 150.000 km ci dupa. Multi nu avut nimic pana in 150.000 iar dupa au inceput sa apara problemele........iar cu ungerea la pistoanele 3 sau 4 sunt diferite pompe ajutatoare,chiar am pus un link putin mai sus cu o astfel de pompa de care vrea sa puna si rex

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca au fost problemele de ungere la anumite pistoane, la un singur motor modificat sau nu, nu inseamna ca genereaza o problema pentru toate motoarele cu acelasi cod.

 

uzura unui piston, sau ungerea deficitara poata sa aiba n cauze si se incadreaza la procentul de mentenanta intamplatoare si rara.

 

 

Sunt multe masini TSI care au peste 300.000 km, atat in tara cat si in DE. Motorul trebuie intretinut conform celor scrise de producator, dar pe de alta parte sa nu va ganditi ca o data cu cresterea numarului de km nu o sa mai fie de schimbati si alte repere.

 

Turatiile mari (nu pe rosu) nu fac rau motorului, atat timp cat este in parametri normali de functionare si sunt in sarcina. Acum ca exista posibilitatea mai mare ca sa crape ceva cand se tureaza motorul amimult, e normal, deoarece o data cu cresterea numarului de rot/min apar diferite forte care por specula in rau orice defect, defect care in alte conditii nu ar aduce probleme.

 

aveti grija cu turatiile in gol si/sau cand motorl nu are 90 grade la temp agentului de racire. Atunci pot aparea probleme mari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zona rosie incepe la 6000rpm, eu respect intru totul indicatiile de service ale producatorului, care ar fi problema daca schimb treptele de la 4000rpm in sus!? Cu motorul cald asta, bineinteles. Si stock dpdv software, hardware.

 

 

*vorbim ipotetic, ca sa nu-mi sara nimeni in cap ca imi omor masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi, vorbim de un motor care a vazut destul de mult schimbari de trepte la peste 6000 RPM, ori asta nu e neaparat un lucru bun, daca se intampla de multe ori. In plus, stresul adaugat de remapare sigur au contribuit la uzura prematura a pistonului. In plus, nu stiu daca sunt si diferente fizice intre motoarele cu codurile CAXA si CAXC, al meu e CAXC iau al lui Rex era CAXA. Din cate stiu, CAXC e cel cu 125 CP si s-a montat pe A3, Leon, Superb si posibil alte modele.

 

 

90 kilowatts (122 PS; 121 bhp); 200 newton metres (148 lbf·ft) @ 1,500-3,500 rpm — CAXA; Golf Mk5 (2007 on), Tiguan (08/10->), Škoda Octavia Mk2, Scirocco Mk3
92 kilowatts (125 PS; 123 bhp); 200 newton metres (148 lbf·ft) @ 1,500-4,000 rpm — CAXC; Audi A3, SEAT Leon

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce am citit, a montat CAXA dupa, inainte a avut alt cod.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aurelian.paratu

Rex a avut caxa sau cax iar apoi a montat altceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"It is a stock 1.4 TSI (CAXA) engine." asta scrie Rex in topicul lui despre motorul nou. Din cate stiu, tot CAXA a avut. Din cate vad, intre CAXA si CAXC, plaja de cuplu maxim e diferita, intre 1500-3500 RPM la CAXA, fata de 1500-4000 la CAXC.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar soft. Fizic motoarele astea sunt identice dar la marcile premium eu cred ca are componentele selectate. Mai bune in tolerante si mai fiabile. Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata ce scrie colegul chr la "probleme serioase Octavia2". Scuze ca nu am cerut acceptul sa-l citez mai jos, dar reiese clar durabilitatea TSI-urilor. Cel putin al celor din prima generatie cu distributia pe lant. Cred ca cel mai bine este sa se schimbe preventiv lantul macar la 80.000 Km desi la unii nu duce nici 20.000. Pana si o Dacie de pe vremea lui Ceausescu te asteptai sa tina 100.000 Km pana sa-i schimbi setul motor.

 

      chr

"Am patit-o.

Octavia 2 din 2009, 95000km, 1.8 TSI.

Eram la semafor, am simtit cum ma zgaltaia ciudat. Dupa ce am pornit a mers normal, dupa 500m am parcat la servici. Cand sa plec, n-a mai pornit. Am dus-o pe platforma la Porsche Timisoara. Ei zic ca a sarit distributia de la punct (e pe lant) si pistoanele au lovit in supape. Au pus la punct distributia dar nu mai au compresie cilindrii. Auzind ce sume astronomice mi-ar trebui, am adus-o acasa si o tin in curte gandindu-ma ce sa fac. Bine ca mai am o solenza, sa pot merge la servici, ca sunt navetist."

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Leon 1.4 16v e mult mai bun, stim. Care era, pana la urma, rostul postarii dv.? Ca un 1.8 tsi din cateva mii vandute in RO s-a stricat?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Poate citesti titlul topicului, adica "cat rezista un motor TSI". Am considerat ca postarea mea ne poate lamuri, spre deosebire de postarea ta. Si nu s-a stricat doar un motor TSI. Sunt multe exemple de motoare noi distruse chiar pe acest forum, si VW si Seat. Ce legatura este intre motorul amintit de tine 1,4 16V si titlul topicului? Astea TSI cu lant au 8V. Parca astea noi TSI cu curea au 16. Si intr-adevar par mai bune. Cine si-a luat sunt uimiti de cat sunt de silentioase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.2TSi are 8v, 1.4TSi indiferent de varianta are 16v.

 

In opinia mea o distributie nu sare de la punct asa brusc, fara vreun simptom. Nu cred eu ca pana la 95.000km nu s-a auzit lantul.

E clar ca lantul a creat mult mai multe probleme pt VW, iar unele din ele nu au putut fi rezolvate pe deplin, cazul 1.2TSi.

 

 Acum nu inteleg din ce punct de vedere TSi-urile noi sunt mai silentioase. Stand in masina sau langa motor cu capota deschisa? Silentioase la pornire sau la relanti?

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aurelian.paratu

eu incep sa inclin ca aceste motoare noi,de generatie noua nu sunt la fel de durabile ca cele mai vechi,dar asta e ,tehnologia cu cat este mai noua are si hibele ei. Oricum un motor tine in functie de modul in care este ingrijit,ulei bun,schimbat la timp,benzina buna si totul este ok.



iar exemplul meu este la mine la mine la munca unde avem o skodat tour 2006 1.9 tdi 90 cp care are 500.000 km si in afara de volant,distributie consumabile,bucsaraie si un senzor la motor nu s a schimbat nimic la motor. Are turbina ei originala. Deci cand o sa prinda motorul meu macar pe jumatate km acestia atunci o sa spun ca face este un motor super reusit 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Nu stiu de ce motoarele noi TSI sunt mai silentioase. Asa zic cei care si-au cumparat deja. Si cu capota deschisa. O cauza cred ca este si lipsa lantului care nu are cum sa fie la fel de silentios ca o curea.

   Eu sunt obisnuit ca un motor sa se strice incetul cu incetul (uzura progresiva), pe la 200.000 Km sa inceapa sa manance ulei, peste cativa ani sa se aprinda becul de presiune ulei la ralanti, sa ancraseze bujii, sa cloncane, dar nu asa brusc sa te lase in camp sau pe pamant strain cum fac astea noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu cum fac astea noi... care astea noi? Deocamdata, in fara de Octavia de care vorbesti tu, s-au mai schimbat ceva lanturi si turbine, insa s-au schimbat pentru ca importatorul a considerat ca ar avea probleme. Eu pe forum n-am citit de alt motor cu probleme in afara de cel de care zici tu. Da, stim toti, 1.4 16V e mai bun, insa ce te faci, are deja 12 ani, consuma ca un porc si nu are deloc putere. Tu ce masina o sa-ti iei dupa ce Leonul actual o sa-si dea duhul? Daca o luam asa, nu ne mai luam deloc masini noi, stam cu alea vechi cu sute de mii de km si bagam bani la greu in ele sa le intretinem si reparam de frica unui nenorocit de lant. Am garantie 4 ani, asta e, daca se intample sa sare lantul sa o repare. Nu am de gand sa stau cu stresul ca daca se intampla asta ce fac. 

Revenind, 1.2 TSI e mai silentios, dar doar din cauza ca nu mai are transmisie pe lant, in rest, zgomotul de masina de cusut e tot acolo, nici nu avea cum sa dispara, insa e prezent doar in afara masinii, in interior, cel putin in Leonul nou condus de mine azi la test drive nu se aude nimic, e mult mai silentioasa masina.

Bicos, tu chiar crezi ca Audi are alte componente, mai de calitate, decat masina ta? Eu nu cred asa ceva, te asigur ca sunt aceleasi motoare, facute in aceleasi fabrici si cu aceleasi componente. Asta e din seria cu liniile de productie special pentru Europa de Est, cu componente de proasta calitate.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 74000 km pana acum si mi-a cazut pompa de inalta presiune pe la 30000 (garantie). Vede in fiecare zi limitare si merge fara probleme.

 

In legatura cu uleiul nu ii place deloc Castrol nici 5w30 nici 5w40 il papa ca pe apa dar in schimb cu Motul se intelege perfect consuma maxim 500-600g la 10000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca vede in fiecare zi limitare... normal ca papa ulei. Limitarea aia e ok pentru motor, de aia e si pusa acolo, deja esti in plaja de turatii mult prea mari, trebuie sa te limiteze ceva ca altfel motorul va crapa. Eu nu inteleg, la ce iti foloseste sa urci asa de sus ca turatie a motorului? Esti oricum mult peste plaja de turatii pentru cuplu maxim, deci masina oricum nu mai trage cum trebuie. Oricum, un motor rezista asa cum ai grija de el, asta e clar.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu cum fac astea noi... care astea noi? Deocamdata, in fara de Octavia de care vorbesti tu, s-au mai schimbat ceva lanturi si turbine, insa s-au schimbat pentru ca importatorul a considerat ca ar avea probleme. Eu pe forum n-am citit de alt motor cu probleme in afara de cel de care zici tu.

 

  Pentru ca Cristian nu a auzit de nici un motor TSI stricat pana acum, iata unde scrie de un TSI la care trebuie sa-i schimbe pistonul 3.http://vwforum.ro/topic/97647-probleme-14-tsi-160-cai/

 

   Sau iata ce scrie in topicul "Probleme la scirocco" userul civilwar "fericitul"  posesor de 1,4 TSI 160 hp:

 

"Noroc tuturor...

pe scurt, motor 1.4, TSI, 160 cp ...19.100km ...motor dus...mai exact, asa cum s-au plans si alti useri, doua pistoane crapata, pe cilindri 2 si 3...evident, iesit din garantie de pe la mijlocul lunii octombrie, si ce sa vezi, mi s`a ivit problema..cei de la vw mi`au recomndat schimbarea motorului, si astept acum sa`mi faca o oferta, dat fiind faptul ca masina are doar 19ooo km, si tocmai ce am iesit din garantie...astept un raspuns de la ei..ca si mentiuni, nu am condus`o sportiv, si`mi pare rau..poate ca astfel mi se ivea problema pe timpul garantiei...in rest, ma gandesc serios catre un a4...succes tuturor..."

 

   Nu mai caut dar sigur am citit pe acest forum de un Leon cu motorul distrus si inca cel putin de 3 masini TSI cu probleme MARI la motor incat trebuie schimbat total.

 

   Cand o sa-mi iau urmatoarea masina, consider ca nu sunt un taran iobag legat de VW. Slava Domnului ai de unde alege daca VW nu mai are degand sa faca motoare fiabile. Dupa cate stiu mai exista Honda, Subaru, Toyota si inca cateva zeci de marci.

 

   Si inca ceva: turbinele si lanturile nu s-au schimbat pentru ca importatorul a considerat ca ar avea probleme, ci pentru ca posesorii au insistat si amenintat si venit si revenit in service.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai venit aici sa faci valuri sau sa dezbatem problema? Daca nu ai TSI nu vad cu ce ajuta ce scrii tu. Da, stim, tu nu iti cumperi o masina cu TSI. Ce sa zic, exista mai multe feluri de consumatori, tu esti cel reticent la noile tehnologii. Si mie imi plac motoarele aspirate, insa doar cele mari, V6 sau V8 mai au avantaje evidente fata de cele turbo, la capacitati cilindrice mici, motoarele aspirate nu mai au nici un avantaj fata de cele turbo.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimpotriva inca au fiabilitatea si costul mic de intretinere. Nici un TSI nu va mai fi ca vechile MPI-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici bosch 609 ca aifonu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!