Jump to content

Cat rezista un motor TSI


Andrei1980
 Share

Postare recomandată

Propun ca sa deschidem acest topic separat de topicul "Cat rezista un motor pe benzina", fiind niste motorizari foarte diferite fata de clasicele motoare pe benzina, fiind foarte complexe dar si destul de problematice . Dar in acelasi timp se pare ca acesta este viitorul motoarelor pe benzina, cel putin in viitorul apropiat in cea ce priveste grupul VW-Audi. Dupa mine, fiind posesor de motorizare TSI, nu o sa fie la fel de fiabile niciodata ca si clasicele MPI dar totusi fiind prezenti deja destul de clar pe piata, zic sa vedem cum sta la fiabilitate acest tip de motorizare pe benzina si ii rog sa scrie mai ales cei care au parcurs mai multi km cu aceste motorizari, minimum 50 000 dar preferabil peste 100 000 km ca sa putem oferi o imagine cat mai corecta asupra fiabilitatii acestor motorizari. Dupa mine nu are rost sa posteze cei cu " am 13 000 km pe masina si se tine bine, multumit de ea, fara probleme"

Bineinteles ma supun vointei moderatorilor si daca totusi sunt de parere ca este inutil deschiderea acestui topic separat ii rog frumos sa faca schimbarile necesare.

Va multumesc pentru intelegere si va astept parerile, opiniile dumneavoastra posesori multumiti/nemultumiti de TSI-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar trebuia un asa topic pentru tsi-uri. Sa speram ca vor fi exemple pozitive cu foarte multi km. Eu am putini.... Dar uitandu-ma pe weltauto, am gasit un tsi de 1.4 cu peste 90.000 km si altadata am vazut cateva cu peste 100.000 km, banuiesc ca functioneaza perfect, dar istoricul lor probabil il poti afla din cartea de service al fiecarui model...

In concluzie se pot depasi 100 km cu un tsi... :lol: . Chiar tu Andrei spuneai de cineva cu 160..km...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off Topic: un ruda si-a adus un Passat din Germania.. si a spus ca a vazut in parcare la parc un Vw Golf 6 1.4 Tsi cu 136.000 km ! si arata bine , carte service si a dat si o tura cu el ca era curios , nu condusese TSI ! si a spus ca mergea bine , acceleratie era prompta motoru in accelerare se auze lin ! dar intra greu in 1 si a 2 a ..!

Si cred ca sunt altele cu mai multi km !

Modificat de CT91MOC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alea fiind masini second hand nu stim cat de durabile au fost. Poate au schimbat in Km aceia 2 turbine si 4 lanturi de distributie. Daca este sa ne luam dupa problemele de pe acest forum, motoarele 1,2 TSI nu tin nici 15.000 Km fara sa schimbe lantul si turbina. Alea de 1,4 sunt bune. Asa este cand un produs este nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, a relatat cineva pe un forum ca avea 160 000km pe bord 1.4TSI de 122CP Golf VI Variant dar tipul avea masina de la 130 000km, cumparata din Germania daca nu ma insel. De cand a luat-o dupa spusele lui nu avea probleme cu ea.

La mine de un an si se aude un tzacanit mai puternic cateodata, in prima instanta am crezut ca este acel variator...dar se pare (am citi multe forumuri din Anglia si Germania) ca este vorba de ceva supapa la pompa de ulei care dezamorseaza sistemul de ungere si implicit acel intinzator hidraulic de lant. Iar cand pornesti si pana nu se reface presiunea de ulei zdrangane lantul. Din pacate inca face rar la mine si degeaba ma duc in garantie(mai am 2 luni si ceva). In rest dupa 33 000km sunt multumit dar cum am zis asta inca nu inseamna ca motorul este fiabil sau nu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa vedem ce o sa ne spuna tsakapaka saptamana asta... dar chestia asta care o spui cu nu stiu ce supapa de la pompa de ulei este o informatie proaspata despre care nimeni nu a pomenit in topicul mare de la 1.4 tsi...si au trecut 5 ani... ne indepartam putin de titlul topicului..

Modificat de laur_vd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.2 Tsi din ce am vazut eu pe forum , era problema softului ! Cu turbina , lantul de distributie si ambreiajul ! Si cu o modificare de soft merg bine ! Sa ne spuna si ceilalti colegi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.2 nu e doar de soft, ci si de lant, iar la turbina au pus un distantier.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poi si 2.0 tsi are cel putin o problema cunoscuta la turbina,nu e defectiune insa la o anumita turatie intra in contact parca cu scutul de la evacuare sau ceva de genul acesta...

Eu zic ca nu vor rezista asa mult aceste tsi-uri fiindca sunt cu mult mai complexe decat clasicele mpi,probleme nu vei avea la motor insa cade totul pe langa el,de la chiulasa la turbina,plastice,intercooler etc...eu vorbesc in general la cum se tine un tsi fata de mpi la 200.000 de km sau ceva de genu

Imi cer scuze daca am fost off-topic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai de ce cad "plasticele" la TSI si nu cad la MPI ?

Cum TDI ajunge fara probleme la 200.000 km , nu vad de ce n-ar ajunge si un TSI.

De-asemeni turbina si intercooler au si clasicele 1.8T care se fabrica prin masini cu din '93 incoace , si sunt multe care au depasit 200.000Km fara probleme majore ( ce vreau sa subliniez e ca nu e musai sa pice turbo si intercooler )

Modificat de iwolffy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai e un caz pe forum cu 1,2 Tsi caruia i se va schimba motorul ca a plecat de pe loc inainte sa apuce lantul sa se intinda si a sarit si de-acolo e vechea poveste cu supape indoite si pistoane sparte.

Vali_devill mi se pare ca are peste 100.000 de km cu 1,4 tsi de 170 de cai si n-a avut treaba cu el. Omu' din cate stiu nici placutele de frana nu le-a schimbat pana acuma. :))

Plasticele cad la Tsi pentru ca parerea mea e ca s-au grabit cand au supra-alimentat si motor de 1200 de cmc. Mai depinde si de stilul de condus si de cat de bine ai habar de cum se exploateaza motorul de sub capota si tot asa.

Problema nu o puneti corect: motorul in sine ca bloc motor si componente interne e posibil sa reziste mai mult ca la benzinarul clasic doar cu injectie datorita plusului de putere de aici rezultand faptul ca nu trebuie sa lesini motorul in fiecare depasire. E si acuma vine bomba: motoarele astea au o turbina care pentru multi e inca o necunoscuta. Si pentru aceia turbina se transforma in consumabil...Si de aici incolo vorbim de costuri de intretinere si nu de fiabilitate.

Daca prin fiabilitate intelegeti cat va duce acest motor sa schimbati absolut nimic la el sau la componentele anexe, atunci nu va rezista cat 1,6-le meu de 10 ani si 182.000 de km. Care din acest punct de vedere nici el nu e fiabil pentru ca trebuie sa schimb sonda lambda. :)

Pana se vor gasi noi metode de supra-alimentare aplicabile masinilor de serie, Tsi-ul este viitorul cu siguranta. Probabil ca peste 2-3 ani n-o sa mai vorbim despre niciun fel de probleme la niciun motor, dar pana atunci se pare ca unii vor avea de suferit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Din punctul meu de vedere, problema se imparte in doua: 1.4 si 1.2

Ca idee, nimeni nu cred ca poate nega avantajele downsize-ingului, este clar ca a.devenit trend mondial - Fiat a facut chiar faimosul motor de 900cmc turbo.

Insa, si ajung si la prima idee exprimata, daca au inceput cu o idee f buna pe care au si executat-o corect calitativ (ma refer la primele tsi-uri de 170, 160, 140... Cam aceeasi Marie, palaria era alta), cu motoarele de 1.2 au cam zbarcit-o cu calitatea.

Insa (din nou) pentru mine motivul (desi acesta n-ar trebui sa existe pt un producator de talia grupului Vag) il reprezinta costurile. Tineti cont ca masina pe care am cumparat-o eu in 2007 a costat 20k eur... Fara TVA

Practic GTul cu ceva dotari era un GTI chel iar astazi un motor de 1.2 se apropie de cat plateau colegii cu MPIuri in trecut - asta a fost oricum si ideea de pozitionare a motorului ca putere, cilindree si (binenteles) costuri.

Eu cred ca VW a intrat in aceasta hora de dragul imaginii pe care si-o ridicase cu twinchargerul, dar au fost nevoiti (din nou, fara scuze) sa faca rabat la calitate

PS: am 60k km cu GT-ul, am fost unul dintre cei care s-au riscat cu acest motor cand l-am comandat acum 5 ani si nu regret nicio secunda ca nu l-am luat pe fracsu mai mare :))

Sent from my Galaxy Tab using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...115k km doar cu reviziile uzuale,schimbat uleiul la cutie la 60k km,bobinele si bujiile,toate conform service planului,am schimbat un burduf planetara la 108k km si placutele la 102k km.atat.

Imi pare rau de problemele altora,caci au dat bani pe masini,si ele merg ca drujbele.

Brgds

Modificat de vali_devill
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap,cele cu care a iesit masina din fabrica,de prim montaj.

Acum orice as lua sper sa tina macar jumatate.

Per total,nu imi pare rau nici o secunda de alegerea facuta,la ce taxe si consum are,si la cati km fac eu,alta masina mai poket friendly nu exista.

Brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine de un an si se aude un tzacanit mai puternic cateodata, in prima instanta am crezut ca este acel variator...dar se pare (am citi multe forumuri din Anglia si Germania) ca este vorba de ceva supapa la pompa de ulei care dezamorseaza sistemul de ungere si implicit acel intinzator hidraulic de lant. Iar cand pornesti si pana nu se reface presiunea de ulei zdrangane lantul.

La fel se aude cateodata la pornire si la 2.0 TSI, cred ca este un sunet normal pana la urma si nu sunt motive de ingrijorare pe termen lung. Pentru mine este un "pret mic de platit" avand in vedere ca distributia nu trebuie schimbata ca si una clasica.

Poi si 2.0 tsi are cel putin o problema cunoscuta la turbina,nu e defectiune insa la o anumita turatie intra in contact parca cu scutul de la evacuare sau ceva de genul acesta...

Este un zgomot deranjant cateodata, insa intradevar nu provine de la o defectiune. Explicatia oficiala a celor de la VW este "Because of exhaust gas pulsations the wastegate flap and actuator rod vibrate at the introduction of boost pressure.". Exista si o solutie ca sa dispara sunetul, plus ca se pare ca se diminueaza cu numarul kilometrilor.

Eu sper ca un motor TSI sa reziste cel putin cat un MPI. Ma astept sa am unele probleme cu piesele aditionale blocului motor, insa din ce am vazut sunt mult mai multe TSI-uri care nu au probleme, decat cele care au. Pana la urma trebuie sa fie un cost pentru orice si cred ca in timp tehnologia va deveni si mai fiabila. Adica cel putin in cazul meu, nu mi-ar conveni sa platesc impozitul la un motor de 3.2 litri doar ca sa am performantele unui 2.0 TSI. Plus ca exista o diferenta substantiala si de consum intre TSI-uri si motoarele aspirate care au echivalentul lor de putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la germani s-a facut un topic din asta. Astia au postari cu km, dar si probleme serioase la unele:

http://www.motor-talk.de/forum/der-grosse-tsi-dauertest-thread-eure-kilometerleistung-maengel-t1717342.html

Prietenul google translate isi face teaba bine cu linkul de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea au relevanta km facuti la ei deoarece acolo ii da drumul si merge cateva sute snur linistit ,implicit uzura fiind mult mai mica .

Pana acum la 40.000 nu am avut probleme cu TSI-ul in schimb la 1.6 FSI a picat sonda lambda la 30.000 si bobinele la aproximativ 75.000.

Modificat de TDR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Citeam topicul si am un unchi langa mine care a tras cu ochiul si rade de se prapadeste. E roman, insa locuieste in Germania de pe la mijlocul anilor 80.

Imi spune ca aceleasi framantari au fost si cand s-a trecut de la motoarele mari aspirate la cele mai mici, respectiv la primele turbo introduse publicului larg.

Desigur, in trecut cred ca se si testau motoarele mai mult timp, sau tot atata timp cat se testeaza si acum, insa datorita complexitatii mult mai mici a ansamblului motor se puteau depista si remedia din faza de test cele mai multe probleme.

Plus ca si calitatea executiei tuturor subamsamblelor era mai mare ( eu as spune ca vinovat e controlul de calitate care a scazut stacheta ) dar si marketing-ul are partea lui de vina prin fortarea scaderii costurilor in detrimentul calitatii.

Asadar, era ceva normal in anii 80 sa avem motoare care intretinute corect sa tina milionul de km, in anii 90 jumatate din aceasta cifra, peste fiind doar taramul motoarelor mai mari, insa am citit de curand intr-o revista auto un interviu cu cei de la opel, in care spuneau ca tehnologia actuala permite obtinerea unor motoare care sunt garantate 150.000km.

Desigur, in cazul unei exploatari corecte nr de km va fi mai mare, dar, totusi, mi se pare extrem de putin.

Poate cu timpul, bolile copilariei se vor vindeca, se vor selectiona mai bine producatorii de subamsamble si per total problemele specifice vor fi mai mici si cel mai important fara urmari grave.

Din pacate era motoarelor fara moarte a apus, insa si performanta oferita este ceva la care in trecut doar cei cu halate albe indrazneau sa viseze (am citat din memorie, citind un articol in revista respectiva).

Acum, ce mai ramane e sa se umple si buzunarele noastre luna de luna cu un salar apropiat de UE, astfel incat sa ne permitem la max 5 ani o masina noua si sa nu mai fii nevoit sa o tii o viata intreaga.

Insa asta e o alta poveste, poate copii nostrii se vor bucura de ea.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca as avea salariu de 3000-5000 de euro pe luna (salariu decent din Germania) si eu m-as prapadi de ras....asa mai bine ma abtin sa continui gandurile mele. Aici este vorba de ansamble si piese motor, netestate suficient...iar o reparatie de 1000-1500 euro bineinteles ca il doare pe roman in buzunar...mai ales ca platim la fel de mult pentru niste masini mult mai putin fiabile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu ma intelegeti gresit.

Nu radea de noi, de situatia noastra financiara, ci de faptul in sine.

Desigur, peste cativa ani de zile aceste FSI-uri vor fi considerate mature si probabil ca si longevitatea lor va fi mai mare.

Si peste alti cativa ani iarasi se va relua discutia, asta pentru noile tehnologii folosite in motoare.

Insa, totul rezulta in testele insuficiente sau neconforme cu realitatea a producatorilor.

Si sa va dau un exemplu, la mijlocul anilor 90, unchiul de care va vorbeam si-a luat o japoneza.

I-a placut intervalul dat de producator intre doua revizii si garantia mare.

Insa, a avut marea neplacere sa sufere de oil sludge. Dar aceste probleme din ce am auzit le-au avut si alti producatori, printre care si grupul VW.

Si asta deoarece uleiurile folosite nu erau suficient adaptate numarului mare de km dintre doua schimburi de ulei.

Lui i-au schimbat motorul cu totul si producatorul a folosit noile uleiuri sintetice scoase atunci pe piata.

Din ce mi-a spus, sa fii vazut atunci critici si tambalau legate de fiabilitate. Mai ales ca se venea dintr-o perioada a anilor 70-80, cand multi producatori au avut masini extrem de fiabile. Fiabilitate data de complezitatea mult mai scazuta, cei drept, inca ca si client nu te intereseaza acest aspect tu astepti fiabilitate din partea producatorului si pentru modelele viitoare.

Cred ca pe undeva si de atunci se trage vorba ca dupa 1993 masinile nu s-au mai facut asa de bune ca cele dinainte de acea perioada.

Ironie a sortii, si-a vandut japoneza, si-a luat un Audi A4 cu motor de 1.8 si stupoare, desi el personal nu a mai avut pbme cu oil sludge-ul, in service se auzea de aceste pbme si erau ceva oameni ff nemultumiti de calitatea Audi.

Atunci a realizat ca e problema generala si acum, recunoaste fiabilitatea masinilor de atunci si nu mai da vina pe masina, cum facea atunci, ci pe producator.

Acest lucru insa nu inseamna ca masinile erau proaste, ci in graba lansarii unui model pe piata, s-a testat insuficient si in conditii total diferite de cele din exploatarea de zi cu zi.

Acest lucru e adevarat si azi si din pacate, trebuie sa suferim si sa enervam noi, ca si consumatori pt graba producatorilor.

Iar ce e mai grav e ca aceasta politica e unanim acceptata de mai toti producatorii, din motive strict legate de costuri.

Un ceo de la BMW, spunea intr-un interviu ca pasiunea pentru automobil a apus odata cu lansarea golfului mk1. De atunci, pasiunea a fost inlocuita din ce in ce mai mult cu marketing-ul, care a adus industria unde este acum.

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
alexanderdj

Adica sa-ti iei Tsi numai ca mergi cu ea prin tara sau sa bati orasul de la un cap la altul si daca vrei sa mergi la supermarket te duci cu taxiul? Asta nu e de acceptat pentru un cumparator al unei masini care costa destul peste 10.000 de euro ca sa aiba un asemenea motor. Nu inteleg de ce nu le-au pus distributia tot pe curea...era o cheltuiala in plus, dar mai bine asa decat sa ti se sparga motorul...

Sau poate ca nu ar fi rezistat cureaua pe acest motor, sau poate ca nu era loc de asa ceva...

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca rezista cureaua pe un motor 2.0TDI de 170CP si 350Nm sau si mai mult exact intr-un 1.4TSI nu rezista??? Au vrut sa fie ei mai speciali si au facut un [cenzurat] mare!!!!....De ce dintre toate motorizarile downsize de cilindree mai mica si turbina numai VW are probleme cu duiumul cu ele???

Ca fac totul sa scoate profit cat mai mare cu putinta si nu testeaza destul nici un produs mai nou de al lor! Astai crudul adevar domnilor! Unii stiu si cred acest lucru, iar alti se imbata cu apa rece si se autoamagesc ca ce masini superextra au...ca daca au dat o caruta de bani pe ele si a fost alegerea lor personala, atunci numai bine poate fi acel produs....

Eu deja am zdranganituri de lant la pornire cateodata, deocamdata mai rar, dar a aparut. De prezentat dealerilor inca nu pot ca face rar si haotic...dar a inceput...asta e. Altfel ar fi un motor bun, dar mi se pare inacceptabil sa ai orice fel de problema la un motor la 34 000 km si ingrijit cum o fac eu....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!