Jump to content

discuri frana ruginite - inlocuire sau nu


distroe
 Share

Postare recomandată

Buna ziua,

Am dus Polo 1,2 9N din 2008 cu 45.000 km la revizie la service-ul X. Deoarece se aprinsese martorul pentru uzura placute, am mers mai inainte si am cumparat un set nou, stabilind cu service-ul sa mi le monteze.

Dl. consilier m-a anuntat dupa cateva ore ca si discurile sunt ruginite ( este al 2-lea schimb de placute si la primul schimb au fost din acelea cu duritate mica) si ca recomanda inlocuirea. Mi-a spus de asemenea ca problema ar fi comuna - si intr-adevar, masina a stationat timp de o luna in iarna trecuta, desi am circulat cu ea zilnic in timpul ninsorilor de asta-iarna.

In conditiile acestea,ar fi obligatoriu inlocuirea discurilor? Nu exista variante gen curatare cu abraziv?

Cu stima,

Dan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O poza ar fi binevenita.Ma surprinde ceva..masina are 45.000km si tu deja esti la al 2-lea rand de placute?Poate vrei sa spui primul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde sint ruginite? in interior?? vrea doar sa mai salte 100 euro

daca au grosimea adecvata le poti lasa fara nici o problema pina la urmatorul schimb de placute

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se curata rugina prin franare. discurile stau, ruginesc nitel, apoi la cateva frane se curata si gata. asta se petrece in fiecare an,la fiecare masina. inca nu e cazul sa schimbi discurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact si la mine a stat masina o luna si le aveam ruginite si acuma dupa un drum de italia romania sunt curate.Discurile le schimbi daca sunt ovalizate sau consumate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fim seriosi. Discurile ruginesc si dupa o zi de stat in ploaie. E practic carne de metal acolo, netratata impotriva coroziunii, neprotejata de nimic in afara de janta de mediul inconjurator.

Daca discul nu e subtiat si nu e ovalizat spaftul meu e sa nu le schimbi.

Daca le poti da jos se pot curata cu un smirghel f fin, dar parerea mea e ca oricum se vor curata la franare si sfatul meu e sa-ti cumperi un spray pt curatat franele cu care sa cureti placutele dupe ce iti vor reda din nou luciul la discuri.

Desigur, atentie marita in tot acest timp, deoarece eficienta franarii iti va fi mult diminuata.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pentru sfatul bun.

Intr-adevar, la insistenta mea mecanicii au curatat atent discurile si s-a rezolvat ok. Intr-adevar,nu erau nici consumate nici ovalizate. Franarea a fost nitel mai slaba din cauza placutelor noi,dar s-a intarit progresiv.

Cele bune,

Dan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, chiar si in cazul ovalizarii, daca grosimea discului permite, se pot rectifica la strung, am citit articole despre acest lucru chiar si in reviste de specialitate.

Normal ca un mecanic pus pe japca sau slab pregatit iti va recomanda intotdeauna sa schimbi un lucru, dar ma bucur ca s-a rezolvat totul cu bine.

Iar in cazul placutelor noi, e bine sa se stie faptul ca acestea vor ajunge la eficienta maxima a franarii dupa cca 400 de km. Cel putin asa spun producatorii, ca in acesti primi 400 de km sa se aiba grija la franare si sa nu se ajunga in cazuri in care esti nevoit sa franezi puternic.

Mai ales ca nici discurile nu sunt noi si dureaza pana placutele adera in canalele discului si vor face priza cu toata suprafata lor.

La fel e si in cazul pneurilor noi, dureaza tot cateva sute de km pana prind aderenta optima, chiar daca cel de la volan nu sesizeaza acest lucru.

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presupun ca ati vrut sa spuneti ca forta de apasare trebuie sa fie mai mare cind se schimba discuri si placute,in acelasi timp crescind distanta de frinare cu X %,pentru ca eu unul,daca as citi pe un prospect ca trebuie sa evit frinarile in primele sute de km sau sa frinez cu grija,imi .... ... in produsele lor!Nu au aderenta maxima intre suprafete,dar asta nu inseamna ca daca frinez nu se mai blocheaza roata.Evenimentele rutiere nu ma intreaba daca am schimbat ceva la masina!Cum adica sa nu frinez puternic?!?Si despre ce canale pe disc e vorba,ca nu prea am inteles...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca nu e topicul cel mai potrivit, scriu aici pt ca consider sistemul de franare unul caruia trebuie acordat o atentie mai speciala si nu trebuie facute compromisuri.

In cazul schimbarii atat a discului cat si a placutelor, dar mai ales in cazul schimbarii doar a placutelor de frana, zona de contact dintre disc si placuta nu va fi pe toata suprafata placutei din cauza micilor imperfectiuni de pe suprafata lor.

Desi zona de contact va deveni optima mai repede in cazul discului nou, la cel uzat, chiar daca el arata perfect, vor exista mici santuri sau mai bine spus ondulari ale suprafetei care in adancimea lor nu va exista contact cu placuta de frana. Va dura ceva timp pana placutele se vor aseza pe intreaga suprafata a discurilor si astfel franarea va fi eficienta.

Desigur, vorbim aici de variatii f mici, deoarece daca acestea sunt mari se vor simti la franare prin tremurat de volan smdp, ceea ce inseamana ca discul e deja ovalizat si nu mai prezinta siguranta in exploatare. In aces caz, se recomanda schimbarea sa, insa daca grosimea lui va permite, se poate rectifica la strung, unde se ia foarte putin din suprafata lui astfel incat sa-i redea planeitatea.

La primele franari, se va simti ca practic masina nu franeaza, insa in mod normal dupa cateva franari ar trebui ca frana sa tina suficient de bine.

Pentru siguranta, se recomanda sa se efectueze cateva franari la viteze mici ( 20-30 km/h) intr-un spatiu sigur, daca o faceti pe strada sa nu fie trafic mult si chiar daca vi se va pare ca frana va tine bine, sa tineti minte ca in primele sute de km se va realiza contactul intregii suprafete a placutelor cu dicsul. Mai repede la placutele mai moi, mai tarziu la cele dure.

Poti spune, bine, apas mai tare pe pedala, insa poti apasa pedala pana la fund, ea tot nu va tine cat e proiectat sistemul sa tina, tocmai datorita acestor mici zone de necontact.

Mai sus Dan spunea ca evenimentele rutiere nu te intreaba daca ai schimbat sau nu ceva la masina. Aici e vorba de preventie. Ai fost prevenit, deci trebuie sa previi.

Se recomanda un condus preventiv in acet tot timp pentru a nu ajunge sa se franeze in cazuri extreme.

Nu spun sa nu se franeze puternic daca situatie o cere, insa una e sa franezi puternic la 60-100 km/h alta e sa franezi de la peste 130 km/h. De aceea nu sunt recomandate vitezele f mari, una pt ca frana nu va fi suficient de optima pt a opri vehicului intr-un spatiu relativ scurt la acea viteza si plus de asta, deoarece placuta nu calca perfect pe disc, zonele de contact vor fi mai puternic solicitate si te poti trezi ca discurile se vor ovaliza sau uza prematur. Multi se plang ce repede se ovalizeaza discurile si schimba discuri in nestire, insa din punctul meu de vedere cred ca in acesti primi nr de km nu exploateaza frana corespunzator. Bine, ar mai fi si calitatea mai slaba a unor discuri, insa imi mentin si punctul meu de vedere anterior.

De altfel, aceasta atentionare a producatorilor e data si pt anvelopele noi, tocmai datorita faptului ca suprafata unei anvelope noi nu va calca perfect pe suprafata carosabila in primii km si pana se va uza putin astfel incat sa calce perfect va dura mai mutl sau mai putini km, fctie de duritatea cauciucului si e normal sa se avertizeze conducatorul auto despre acest fapt, chiar daca in cele mai multe cazuri acest rodaj se realizeaza relativ repede si probabil f rare sunt cazurile in care trebuie multe sute de km pana cauciucul va calca optim pe asfalt.

Tineti minte ca frana e cel mai important si primul sistem de siguranta ak masinii si trebuie sa-i acordam o atentie deosebita. Sfatul meu e sa nu faceti rabat la calitatea componentelor sistemului de franare.

Nu uitati si de lichidul de frana ce trebuie schimbar la 2 ani, chiar daca el arata bine, acest lichid are proprietatea de a absoarbe umezeala iar in timp, acumuleaza apa.

Lichidul de frana nu este compresibill, in schimb apa este compresibila si te vei trezi in cazuri extreme ca frana nu va tine bine si mai grav, daca frana e violenta, lichidul de frana se va incalzi, apa se va transforma in vapori si pe acea portiune de conducta se va realiza o compresie a acestor vapori, incat in acest timp lichidul generat de pompa de frana nu va fi aplicat placutelor cu forta de impingere necesara, drept pt care franarea se va face pe o distanta mai lunga. Plus ca e posibil sa se corodeze si unele elemente ale sistemului de franare datorita acestei ape din sistem.

Fereasca Domnul sa conteze nu metru,ci valori in cm pana la obstacol si uite asa un banal lichid neschimbat la timp va face diferenta intre o sperietura si un accident.

Sunt cazuri extreme, se intampla mai rar, insa se intampla, pentru ca daca nu s-ar intampla nici atentionari din partea producatorului nu s-ar fi dat.

De aceea e bine sa se stie de ele si cel mai important e sa constientizam si sa prevenim pericolele la care ne expunem in aceste cazuri descrise de mine mai sus.

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se intepenesc ferodourile pe spate si la plecare pocnesc ca si cum ar fi inghetate (mentionez ca trag frana de mana in toate anotimpurile). Din ce cauza?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal. Daca apare rugina, le fixeaza pe discuri si la pornire pocnesc pt ca rup acel strat de oxid.

Si la mine dupa o ploaie fac asa.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salut,


Nu mai deschid un topic nou si sterg un pic praful pe aici....
Azi am trecut la rotile de vara la golful unui amic  si am aruncat un ochi la discurile spate dreapta si stanga

Acum sa nu-mi spuneti ca e rugina normala , pentru ca a mers aproape zilnic cu masina si dovada discurile fata sunt OK
Se vede clar ca placutele nu calca pe toata suprafata discului, dreapta spate e mai accentuat fenomenul
 Nici vorba deci de placute uzate iar acea "buza" care apare in partea superioara la discurile uzate este inexistenta in spate.
probabil   solutia este sa tot pun frane, cat mai dese, puternice si la viteze cat mai mari.

Am incercat si asta , din pacate, rugina persista doar pe discurile din spate.

 Merci.

PS Urmele de lichid din spate stg sunt de la spray-ul aplicat pe prezoane de cei de la vulcanizare :cool:

Modificat de alc2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic să verifici forţa de frânare pe spate. O să ai un şoc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ alc2  pentru inceput, eu as verifica daca pistonasele (sau placutele de frana) de la etrierii de pe spate dr+st nu sunt gripati apoi aerisirea completa a sistemului de franare. Atentie la aerisire, daca ai ABS si la ultimul schimb de lichid de frana s-a scurs tot lichidul din instalatie, e musai sa aerisesti si pompa de ABS cu VCDS.

Modificat de ionel.d.2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut,

 

M-am gandit sa resuscitez topicul asta cu problema mea.

 

In februarie am cumparat un Polo 9N3 1.2 benzina (masina din semnatura).

Inca de cand am luat-o scartaia cand puneam frana (uneori mai tare, alteori mai incet). 

 

De vreo luna s-a accentuat scartaitul si am zis sa schimb placutele (nu stiu/nu cred ca au fost schimbate vreodata pentru ca nu apare nimic in cartea tehnica - masina a fost cumparata in 2006 din Romania si toate reviziile au fost facute la Brady).

 

Zis si facut.. m-am dus la un service sa schimb placutele si cand au dat jos rotile au zis ca e musai sa schimb si discurile pe fata ca sunt terminate (nu ma pricep foarte bine insa aveau niste santuri destul de urate si erau sensibil subtiate).

 

Am amanat montarea placutelor pentru saptamana viitoare cand vin si discurile dar vreau sa va intreb daca e normal ca discurile de frana sa prezinte uzura asta dupa 53000 km (atat are acum .. cand am luat-o avea 49000 reali)?

Ma gandesc ca Polo-ul numai masina de alergat cu ea si pus frane violente nu e.

 

Later Edit... La nici o masina dintre cele pe care le-am avut in ultimii 15 ani (Dacia 1310 nu se pune :) ) n-am schimbat discurile mai devreme de 80k - 100k de km.

Modificat de cosminium
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu vrei sa tina discul de polo cit cel de passat?! Avind in vedere traficul din Buc nu cred te-ar fi tinut mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa tina o anumita perioada. Nu stiam daca e normal.

Dar daca zici ca asa ar trebui sa fie, m-am linistit.

Multam de info.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde mult de modul de exploatare si de placutele folosite, sunt unele mai dure si altele mai moi. Cele dure se stie ca distrug discul mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum a fost utilizat pana l-am cumparat eu si nici ce tip de placute are. Dar asta e istorie deja ... ma gandeam sa nu fie vreo problema la sistemul de franare (de exemplu, forta de franare prost distribuita sau altele)...

Oricum schimb si discurile si placutele saptamana asta (plus verificare si curatare tambure spate).

Multam de raspunsuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu lucreaza spatele suficient se uzeaza fata mai repede, trebuie sa fie si aerisita instalatia bine, aerul comprimat din partea hidraulica se poate comporta ca un arc. Incearca si alte placute mai soft, cred ca TRW sunt ok.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam de sugestii.

Intrebare: cum pot afla daca spatele lucreaza suficient? Doar pe un stand de testare sau exista si alte modalitati (sa le zicem "neconventionale")?

Placute am cerut oricum mai moi.

Modificat de cosminium
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar pe stand si tot acolo vezi daca iti functioneaza repartitorul de frana.Daca repartitorul este blocat atunci toata sarcina de franare o preia fata si implicit uzezi discurile mai repede.Sunt curios ce placute ai luat marca/cod.

Modificat de rayn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am comandat Brembo (si discuri si placute) pentru ca am avut experiente placute cu marca asta.

De-a lungul timpului, la masinile pe care le-am avut, am folosit pentru inlocuire doar Brembo si m-au tinut pana am vandut masinile - Golf, Octavia, Mondeo si un alt Polo -  .. adica intre 50k si 80k km).. Nu s-au ovalizat niciodata, pe nici o masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina are ABS nu are repartitor frana pe spate, toate rotile sunt conectate hidraulic direct la pompa ABS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!