Jump to content

Functionare ciudata vitezometru


75NOR
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am sesizat urmatoarea faza: la mers constant in zona 60-90km/h acul vitezometrului are o mica variatie, urca si coboara pe scala.

In accelerare sau decelerare, nu se intampla. Problema se manifesta doar la mers constant, cu sau fara cruise-control activat, cand viteza e liniara si simptomatica este oscilatia cam de 1mm cu plus sau minus pe scala.

Pe MFD la selectarea vitezei instant, indica valoarea corecta, fara variatii: de ex. setand 60km/h pe cruise, pe display-ul computerului arata 60, dar acul oscileaza in jurul acestei viteze.

Credeti ca e pe duca traductorul de viteza pe de cutia de viteze, sau.... ?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam da.. sau poate sunt deranjate mufele sau chiar el ! de cat timp face asa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Este foarte normal ca atunci cand setezi viteza din cruise control sa arate valoarea setata. Practic tu ii spui masinii ce viteza vrei si nu iti arata ce viteza ai. Se bazeaza pe presupunerea ca daca i-ai spus masinii sa aiba 60 KMh atunci atat are. Deci nu este relevanta informatia data de cruise control.

Cel mai bine, ca sa te lamuresti, pui o interfata de diagnoza pe masina si faci un log la un canal de pe ENGINE care iti arata si valoarea RPM. Asa o sa stii clar ce RPM ai.

Senzorul RPM (Engine Speed Sensor) G28 care este plasat pe cutia de viteza cand se defecteaza, sau cand merge intermitent (gen contacte proaste in cablaj etc) genereaza o eroare care se stocheaza in ECU si care poate fi citita cu VCDS-ul. Dupa cateva asemenea erori se aprinde martorul galben de motor si/sau martorul spirala (pt TDI). Eu cand am avut probleme cu G28, dupa demontare am vazut ca era incarcat cu pilitura metalica umeda provenind probabil de la ambreiaj. Nu cred ca la tine problema este de la G28.

LE: O idee ar fi sa monitorizezi si senzorul de la axa cu came care datorita constructiei masoara RPM/2. Daca amandoi senzorii sunt sincronizati, este clar ca problema nu vine din senzori.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am sesizat urmatoarea faza: la mers constant in zona 60-90km/h acul vitezometrului are o mica variatie, urca si coboara pe scala.

Credeti ca e pe duca traductorul de viteza pe de cutia de viteze, sau.... ?

Merci

Si la mine se manifesta la fel. Nu cred ca este o problema cu acel senzor, pentru ca daca setezi climatronicul sa-ti afiseze viteza reala, ai sa vezi ca aceasta este constanta, sau cu foarte mici variatii. Cred ca este o mica problema cu acele IC, asa ca nu ai de ce sa-ti faci griji. A mea asa a facut de la inceput

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La modelul meu am patit treaba asta dupa ce a fost spalat motorul.Cumva a intrat apa la acel senzor si pateam la fel doar ca oscila mai mult,dupa ce l-am curatat de apa n-am mai avut probleme,poate fi si asta o cauza,chiar daca n-ai spalat motorul,poate a ajuns apa acolo pe undeva,desi un mm mi se pare fff putin sa fie asta dar cine stie.Bafta sa ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de rapsunsuri, baieti ! :)

@mars: sunt de acord cu teoria ta cu cruise control, doar ca atunci cand eu setez CC la 60km/h, pot vedea din meniul MFD viteza in mod digital - am bordul nou.

Problema nu e cu traductorul de RPM ci cu cel de KMH, care stiu ca e o sonda pe cutia de viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo la aceea sonda aveam eu apa , e amplasata pe cutia de viteze si la motorizarea mea era acces la ea pe la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Habar nu aveam ca mai exista un senzor suplimentar care masoara viteza ... denumirea lui G28, senzorul care masoara RPM de pe coroana dintata de la volant, in lb engleza este "Engine Speed Sensor" adica senzorul vitezei motorului. Am tras concluzia de aici ca este vorba de senzorul de viteza a masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La b6 semnalul de viteza se ia din ABS nu de pe cutia de viteze

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer am cautat in ETKA de mi-a venit rau si singurele referinte la viteza erau: G28 (Engine Speed Sensor) si, dupa cum spune colegul @bysus, senzorul din ABS.

@Terminatoru, poti sa ma lamuresti la ce sonda te referi? M-ai facut curios, poate reusesti sa gasesti o poza cu motorul la B6 si sa indici pozitia unde se gaseste. Mai invat si eu ceva. Multumesc.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

El nu s-a referit la B6, ci la B5. Senzorul ala se numeste G22 si este dispus unde s-a spus, adica pe cutie, in partea stanga, pe dif final. De la el pleaca un cablu pana la bord (IC). B6 n-are asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valentin a lamurit problema,eu am specificat mai sus ca eu vb despre modelul meu de passat 3BG an 2001.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de reply-uri.

Problema se manifesta doar la 60km/h, voi incerca o scanare VAG-Com, iar daca nu da roade, o sa spal motorul, pe principiul "cui pe cui se scoate" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu inteleg de ce spalati motorul.. nu-i face bine apa la atata electronica.. si in plus,cu praful care este prin oras si in afara imediat se pune. mai bine sa functioneze perfect motorul si sa fie murdar decat curat si cu probleme:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am avut probleme la nicio masina si la toate le-am spalat motorul cu jet de apa de la vreo juma` de metru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU MAI SPALATI MOTORUL!!!!!!!!!!!!!!! A intrat apa la senzor de aceea indica cu fluctuatii. Vara trecuta dupa ce am facut greseala sa spal motoru' cu un aparat cu presiune, dupa pornire a aparut mesajul...engine stop! Garrage. am luat contactul l-am pus si a pornit....deci nu va jucati..... :exclaim:

Modificat de SPECIALISTU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce senzor vorbesti tu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dai cu jetu de apa de la 2 cm pe el, probabil ca se intampla.. Sau lasi sa curga apa cu furtunu`...

Mie nu mi s-a intamplat niciodata asa ceva... Trebuie avut grija cum se spala si pe unde...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Up-date: am facut scanarea la reprezentanta, nu a aparut nicio eroare pe senzorul de care discutam mai sus. Ramane totul asa :), sunt eu mai chitzibushar, dar m-am obisnuit, e ok :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ti-a aparut nici o eroare pe acest senzor pentru ca acest senzor NU EXISTA la masina ta

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si bine v-am gasit! Si eu am aceeasi problema, dar la mine se manifesta si pentru turometru. Nu mi se pare ceva foarte deranjant atata timp cat nu pica ceva la masina.

Am pus VAGcom-ul pe masina si mi-a dat eroare la imobilizer, dar nu cred ca are nimic de-a face cu problema din topic. Pana la urma a reusit cineva sa rezolve problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

@Valentin: G28 - Engine Speed Sensor - mi se pare ca l-am vazut in lista de coduri citite si aparea ca fiind ok. Nu am asa ceva ? :)

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G28 este senzorul de viteza a motorului (turometru) si ai acest senzor, la fel ca orice alta masina.

G22 este senzorul de viteza a masinii, iar acest senzor nu se mai gaseste la B6 cum era la B5 sau la alte masini. Semnalul de viteza vine la IC prin can de la ABS.

Pentru variatia acului vitezometrului, vinovat ar trebui sa fie G22 si nu G28, dar cum la B6 acesta nu exista, inseamna ca de vina este IC-ul. De fapt ti-am dat raspunsul in primul meu post in acest topic. Comuta din CB pe afisarea digitala a vitezei sau din climatronic pe afisarea vitezei de deplasare (canalul 19, subcanalul 2) si ai sa vezi ca viteza NU variaza. Cu alte cuvinte, nu senzorul care masoara viteza este vinovat, ci dispozitivul care o afiseaza, adica acul IC-ului.

Unii colegi vorbeau despre G22, alti se refereau gresit la G28 si de aici confuzia ta (si a altora)

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, merci de tutorial :)

Am testat cum ai spus tu si pe CB viteza digitala e afisata corect si eu am ajuns la concluzia ca acul are o mica problema, dar pot trai cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!