Jump to content
Sign in to follow this  
fan_stiinta

martor emisie gaze aprins

Recommended Posts

fan_stiinta

Va salut pe toti cu respect. Azi m-am intors din Timisoara conducand masina de la semnatura (A3 8p 2.0 TDI, 140 CP, an 2009) si pe drum mi s-a aprins, in mers, martorul de emisie gaze. E vorba de martorul din poza de mai jos. De specificat ca am bagat motorina de la OMV si tot drumul am condus calm, nedepasind 3 mii de ture. As mai aduce in discutie si faptul ca o perioada destul de lunga (aproximativ 6-7-8 km) am mers cu masina scoasa din viteza. Practic am lasat motorul la relanti cat am coborat un deal...folosind doar frana in curbe. Era si drumul foarte liber, si nu am fost nevoit sa pun prea multe frane, iar panta dealului imi asigura o viteza constanta de 80-90 km/h. Asadar, in timp ce am facut manevra asta mi s-a aprins martorul. Sa fie asta cauza? Eu personal nu vad cu ce sa fi afectat faptul ca am mers cu masina scoasa din viteza. Dupa ce mi s-a aprins martorul, am oprit in prima parcare, am stat cu motorul cam 30 de minute oprit, sperand sa nu mai apara becul aprins, insa cand am pornit motorul, becul s-a aprins la loc. Ciudat e si faptul ca masina merge la fel de bine ca si inainte, motorul porneste la fel... numai ca becul ala e aprins. Stie cineva ce ar fi putut cauza aprinderea acelui bec? Va multumesc anticipat.

723218181397123.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
CT91MOC

Sunt mai multe cauze ! La mine era la noxe... ca se sparsese un furtun de la intercooler spre turbo si nu mai merge turbo si manca ulei.. si s-a aprins si el ! Fai o verificare. ca asa pe bajbaite.. nu prea o rezolvi ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexanderdj

Daca se spargea ceva, i se modifica mersul motorului. Posibil sa nu fie nimic daca zici ca nu se simte nicio diferenta. Daca se modifica mersul cu ceva, poate reuseam sa te ajutam cu ceva concret. Mergi si fa-i o diagnoza!

Share this post


Link to post
Share on other sites
fan_stiinta

o sa merg luni cu siguranta sa fac diagnoza. Faptul ca am deschis topic aici, ma gandeam ca poate e cineva care s-a mai confruntat cu asemenea problema. Intrebare... Voi obisnuiti sa mergeti cu masina scoasa din viteza cand sunteti in panta si drumul e foarte liber? Eu mai fac lucrul asta cateodata pentru ca e mai relaxant folosind doar frana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

Daca cobori o panta in frana de motor se taie alimentarea cu combustibil, consumul este 0 L si se vede clar daca ai computer de bord. Daca cobori panta scos din viteza, ai un consum de ralanti de vreo 0,5 L/ ora. Asa ca mai bine nu scoti din viteza. La o masina veche fara servofrana si servodirectie mai mergea chiar sa opresti motorul la coborarea pantelor, dar tot nu era bine ca se stricau rulmentii din cutia de viteze. (ceva din ea se invartea cu turatie prea mare-am stiut mai demult dar am uitat)

Masina nu cred ca are ceva, probabil s-a racit motorul la coborare si s-a aprins becul de poluare excesiva. Sau poti incerca cu motorina mai scumpa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CT91MOC

un efix de la rompetrol si turata ~3000 in a III a sau a IV a.. cam jumatate de ora ! vezi poate dispare !

Share this post


Link to post
Share on other sites
fan_stiinta

va multumesc pentru reply-uri! Ebi si eu cred ca asta ar fi problema, pentru ca daca am coborat cu ea scoasa din viteza, motorul s-a racit tinand cont ca nu era accelerat plus ca primea aer rece din exterior la o viteza de 90 km/h. CT91MOC, o sa incerc maine varianta ta. Va tin la curent cum voi remedia situatia si eventuala problema. O seara placuta tuturor!

Edited by fan_stiinta

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexanderdj

In completarea la ce a zis si Ebi, incearca pe cat posibil sa nu mai mergi cu ea scoasa din viteza, mai ales ca vad ca prinzi drum pentru asa ceva ca lumea.

In primul rand daca nu e in viteza, in cutie se permit niste jocuri la trecerea peste denivelari si prin gropi. Si consumul se reduce daca, cobori in frana de motor, se raceste turbina

Ai stabilitate mai mare pe curbe cu motorul in sarcina, cel putin asa am simtit eu si de multe ori acceleratia te scapa din rahaturi, nu neaparat frana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tracto

Pune-o pe tester. Ai o eroare undeva. Posibil senzor de temperatura .

Va salut pe toti cu respect. Azi m-am intors din Timisoara conducand masina de la semnatura (A3 8p 2.0 TDI, 140 CP, an 2009) si pe drum mi s-a aprins, in mers, martorul de emisie gaze. E vorba de martorul din poza de mai jos. De specificat ca am bagat motorina de la OMV si tot drumul am condus calm, nedepasind 3 mii de ture. As mai aduce in discutie si faptul ca o perioada destul de lunga (aproximativ 6-7-8 km) am mers cu masina scoasa din viteza. Practic am lasat motorul la relanti cat am coborat un deal...folosind doar frana in curbe. Era si drumul foarte liber, si nu am fost nevoit sa pun prea multe frane, iar panta dealului imi asigura o viteza constanta de 80-90 km/h. Asadar, in timp ce am facut manevra asta mi s-a aprins martorul. Sa fie asta cauza? Eu personal nu vad cu ce sa fi afectat faptul ca am mers cu masina scoasa din viteza. Dupa ce mi s-a aprins martorul, am oprit in prima parcare, am stat cu motorul cam 30 de minute oprit, sperand sa nu mai apara becul aprins, insa cand am pornit motorul, becul s-a aprins la loc. Ciudat e si faptul ca masina merge la fel de bine ca si inainte, motorul porneste la fel... numai ca becul ala e aprins. Stie cineva ce ar fi putut cauza aprinderea acelui bec? Va multumesc anticipat.

723218181397123.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
fan_stiinta

Va salut pe toti. Am fost cu problema pe tester la reprezentanta aici in Craiova (SERPICO) si mi-au zis ca cel mai porbabil e de la sonda lambda. A scanat masina cu testeru, iar eroarea se refera la faptul ca da o tensiune cam mare la sonda lambda atunci cand a masurat-o. In fine, a sters eroarea, becul s-a stins si de atunci nu s-a mai aprins. DAR!...Stiti cum e treaba aia cand mergi la doctor cu o problema si iti gaseste alta... Facand testul ala complet, s-a constatat ca nu am alte probleme la masina in afara de sonda lambda. Totusi i-am zis baiatului ca ar fi bine sa imi verifice si instalatia de climatizare, deoarece mergea un pic ciudat. Adica, atunci cand cuplam AC-ul, se simtea ca raceste dupa destul de mult timp...Uneori chiar si dupa 10-15 minute de la activare se simtea ca da aer rece. Apoi dupa un timp nu foarte lung, iar nu mai baga aer rece (desi AC-ul era cuplat), mergand doar ventilatoarele. Am crezut initial ca nu aveam freon in masina. I-am zis sa imi completeze cu freon (deoarece aveam cam 230g din 525g cate trebuie). A completat freonul, iar apoi cand pornesc AC-ul, aceiasi poveste. Baga aer rece dupa un anumit timp de la activare, apoi iar nu baga...apoi iar baga...practic mergea cu intermitente lungi. La sfarsit a verificat compresoru de AC si cica la el ar fi problema si ca ar trebui schimbat. Daca intr-adevar asta e problema, atunci e o problema destul de costisitoare... Ceea ce vroiam sa va intreb e urmatorul lucru. Chiar e problema la compresor, din moment ce uneori merge, iar cand se intampla lucrul asta tot nu raceste asa mult cum imi doresc chiar daca e le LOW?

Edited by fan_stiinta

Share this post


Link to post
Share on other sites
gabip

Poate e de vina electrovalva de la compresor sau senzorul de temperatura de pe evaporator sau vreun motoras care regleaza temperatura.

Chiar nu ai avut erori la AC ? Incearca sa te duci la cineva cu tester si sa iti verifice presiunea in instalatia de AC si de asemenea sa verifice si motorasele si daca cupleaza compresorul.

Chiar, daca porneste AC, se simte cum cupleaza compresorul ? Creste consumul instant ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tracto

Va salut pe toti. Am fost cu problema pe tester la reprezentanta aici in Craiova (SERPICO) si mi-au zis ca cel mai porbabil e de la sonda lambda. A scanat masina cu testeru, iar eroarea se refera la faptul ca da o tensiune cam mare la sonda lambda atunci cand a masurat-o. In fine, a sters eroarea, becul s-a stins si de atunci nu s-a mai aprins. DAR!...Stiti cum e treaba aia cand mergi la doctor cu o problema si iti gaseste alta... Facand testul ala complet, s-a constatat ca nu am alte probleme la masina in afara de sonda lambda. Totusi i-am zis baiatului ca ar fi bine sa imi verifice si instalatia de climatizare, deoarece mergea un pic ciudat. Adica, atunci cand cuplam AC-ul, se simtea ca raceste dupa destul de mult timp...Uneori chiar si dupa 10-15 minute de la activare se simtea ca da aer rece. Apoi dupa un timp nu foarte lung, iar nu mai baga aer rece (desi AC-ul era cuplat), mergand doar ventilatoarele. Am crezut initial ca nu aveam freon in masina. I-am zis sa imi completeze cu freon (deoarece aveam cam 230g din 525g cate trebuie). A completat freonul, iar apoi cand pornesc AC-ul, aceiasi poveste. Baga aer rece dupa un anumit timp de la activare, apoi iar nu baga...apoi iar baga...practic mergea cu intermitente lungi. La sfarsit a verificat compresoru de AC si cica la el ar fi problema si ca ar trebui schimbat. Daca intr-adevar asta e problema, atunci e o problema destul de costisitoare... Ceea ce vroiam sa va intreb e urmatorul lucru. Chiar e problema la compresor, din moment ce uneori merge, iar cand se intampla lucrul asta tot nu raceste asa mult cum imi doresc chiar daca e le LOW?

Eu nu stiu la ce reprezentanta ai fost tu dar sonda lambda e inexistenta la diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
fan_stiinta

Salut Tracto! Iti zic sigur ca au pus sonde lambda si la diesel...cel putin pe motoare de 2.0 tdi 140 cp din 2009 cu euro 5 si filtru de particule au sonde lambda. Oricum arata altfel...ca design fata de o sonda lambda de benzinar. Poate ca in termeni de specialitate chiar se si numeste altfel, desi ma indoiesc de asta. Dar este sigur.

Edited by fan_stiinta

Share this post


Link to post
Share on other sites
gabip

Ti-au printat toata scanarea ? Sa ne spui si noua codul de eroare ... poate te ajutam cumva. In legatura cu AC-ul ai detalii sau acum merge ok ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
fan_stiinta

Poate e de vina electrovalva de la compresor sau senzorul de temperatura de pe evaporator sau vreun motoras care regleaza temperatura.

Chiar nu ai avut erori la AC ? Incearca sa te duci la cineva cu tester si sa iti verifice presiunea in instalatia de AC si de asemenea sa verifice si motorasele si daca cupleaza compresorul.

Chiar, daca porneste AC, se simte cum cupleaza compresorul ? Creste consumul instant ?

Salut gabip. Au verificat compresorul pe direct, scotand electrovalva din circuit si tot nu baga... Adica ziceau ca nu cupleaza cum trebuie, nu are destula presiune pe circuit sau ceva de genu asta... Cat despre consum, nu se modifica pe bord consumul cand cuplez AC-ul...

Share this post


Link to post
Share on other sites
claus_golf4

stiu ca nu prea e locul meu pe sectiunea asta, dar folosind search-ul mi-a aparut pagina asta! Am acelasi martor aprins la A4 B7 140 CP... si masina merge identic! S-a aprins aseara! luni merg la service si va tin la curent! Ce alte cauze mai pot fi? e ok daca merg in weekend asa cu ea?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tracto

Ai o eroare pe motor. Pana nu ii faci diagnoza nu ai de unde sa stii ce are.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pronet

stiu ca nu prea e locul meu pe sectiunea asta, dar folosind search-ul mi-a aparut pagina asta! Am acelasi martor aprins la A4 B7 140 CP... si masina merge identic! S-a aprins aseara! luni merg la service si va tin la curent! Ce alte cauze mai pot fi? e ok daca merg in weekend asa cu ea?

Verifica EGR-ul si clapeta de cut off (respectiv clapeta de acceleratie cum mai este cunoscuta). Daca masina are DPF vezi in ce stare este senzorul G450 - este cel care pica cel mai frecvent. O scanare iti va spune exact cu ce eroare te confrunti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gargamel

Salut,

Am si eu acelasi senzor aprins si simptomul este ca tremura la relanti. Am fost la un service pe Virtutii, mi-au scanat-o si mi-au dat diagnostic ca e bobina de pe cilindru 4 busita. Am schimbat-o si tot aceiasi problema. Sunt bujiile a fost urmatoarea lor concluzie. Bine schimbati-le cu toate ca au fost schimbate acum un an la reprezentanta ca a fost rechemare pt modelul meu(2.0 fsi 150 cp). Le-au schimat si pe alea si tot aceiasi problema. Mi-a aratat ca am o compresie de 9 pe cilindru 4 si de 13 pe ceilalti 3. Urmatoare concluzie e ca e dereglata distributia. Moment in care am zis sa mai caut niste pareri ca n-am de gand sa schimb toata masina pe ghicite poate descoperim eventual si ce are. 2 intrebari: 1) A avut careva problema asemanatoare? Daca da care a fost problema. 2) Are logica ce spun cei de la service, adica daca e compresie proasta pe doar un cilindru sa fie din distributie?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
marianu

era bine sa notezi exact eroarea care a aparut la diagnoza.compresia slaba pe cilindrul acela nu are legatura cu distributia.parerea mea este ca acolo ori o supapa a prins calamina pe scaune si nu mai inchide bine,ori este ceva electric la aprindere gen fisa sau undeva se fura scinteia.eu zic sa apelezi la un coleg de pe forum sa te ajute cu o diagnoza apoi stim mai exact de unde vine probema.de obicei sonda lambda creeaza probleme la benzinare,ar putea fi si aia de vina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pronet

Posteaza codul de eroare in topicul dedicat. Martorul respectiv poate semnaliza mai multe defectiuni. Fara un cod de eroare e greu sa-ti dam un sfat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gargamel

Salut,

Revin cu noutati:

16688/P0304 Cylinder 4 Misfire Detected

Mi-au scos bobinele cu bujiile in ele afara si au dat o cheie,

Se vedea scanteia pe cilindrul 4 deci sa zicem ca putem exclude bobine ,bujii mai ales ca au 2 zile de cand sunt schimbate.

Au facut si o compresie si a iesit de doar 4 pe cilindrul 4 si 9.4 pe ceilalti 3 cilindri.

Diagnosticul celor de la service este ca scapa pe undeva(poate vreo supapa sau poate e busit altceva pe acolo), ca sa vedem tre sa demontam motorul ocazie cu care schimb si distributia ca manopera e inclusa la demontat. Sunt in dubiu daca sa desfac motorul sau sa cer o parere si la reprezentanta...

Va tin la curent si numai bine

Edited by gargamel

Share this post


Link to post
Share on other sites
marianu

eu prima data m-as uita la tacheti,axa cu came.zgomote metalice se aud?fa o inspectie vizuala la ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maxzye

Salut. Spune-mi te rog cati km are masina si daca distributia a mai fost schimbata vreodata. Chestia cu compresia e relativa, in principiu nu trebuia sa ai diferentele alea intre 2 citiri. Ma gandesc ca nu a fost citita corect. In principiu cand apare missfire pe un cilindru sunt urmatoarele posibilitati: 1. Modul de aprindere (bobina), 2. Bujie, 3. Injector, si 4. Compresie slaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gargamel

Salut si mersi pt raspuns(am incercat sa te aduag si pe messenger, sper ca nu e o problema),

Masina are 113000 km. Cel de la care am luat-o zice ca i-a schimbat distributia, dar nu mi-a putut arata nici o factura deci oricum am decis sa o schimb eu la revizia asta. Revenind la postul tau: legat de diferenta nu stiu ce sa zic. La primul service nu am fost de fata cand au facut compresia(cu manometru), la al 2-lea am stat acolo si valorile alea de 9,4 si 4 le-am vazut si eu pe aparat(mi-a mai zis cel de la service ca la masina mea compresia ar trebui sa fie 11,4 dar nu pot sa confirm asta), iar legat de celelalte :

1) bobina si bujjile abia sunt schimbate deci cat ghinion sa am(plus ca le-am vazut afara cand dadeau scanteie)

2) injectorul nu l-am verificat - o sa cer asta maine

3)compresie slaba stiu sigur ca are - si ma intreb ce ar putea sa o mai cauzeze ca nu prea as vrea sa desfac motorul ca stiti cum este..la sfarsit... hopaaa da' surubelu asta de unde o fi, dar din ce in ce mai sigur pare ca asta va trebui sa fac..

Iar legat de schimbarea distributiei pt a rezolva problema asta mi se pare cam S.F.

1) sa zicem ca deschiderea valvelor ar avea treaba cu distributia(speculez nu stiu sigur daca da sau nu) compresia ar trebui sa fie buna la un moment dat, din cate am citit eu manometrul ala masoara valoare maxima(deci chiar daca ar deschide supapele aiurea fata de momentul in care se da scanteia) pe manometru tot ar fi trebuit sa fie valoarea corect a compresiei la un moment dat. Deci din rationamentul asta eu cred ca schimbarea distributiei nu are ce legatura sa aiba cu problema mea. Daca poate cineva sa ma lumineze si pe mine in problema asta i-as fi foarte recunoscator, mai ales ca cunostintele mele de mecanica sunt praf....

o seara buna

Edited by gargamel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri