Jump to content

(platforma) Golf 4 vs Focus 2


noname00
 Share

Postare recomandată

Vreau sa imi cumpar prima masina, dispun de un buget alocat masinii de 5000 euro. Masina va fi diesel. Din cate am cautat am ajuns la doua optiuni:

- Golf 4/Bora/Octavia 1/Leon/Toledo, destul de vechi, decat cateva octavia din 2004, restul 2001, 2002, cu destul de multi Km (peste 160 mii)

- Ford Focus 2, 1.6 TDCi sau 1.8 TDCi, din 2005-2006, cu mai putin de 125.000 Km.

Am cautat pe clubford.ro si am inteles ca Focus ar cam avea probleme la DPF. Stie cineva daca este problema "clasica" de DPF (mers in oras subturat), sau este o problema care se manifesta indiferent de modul in care este condusa masina? Intreb deoarece intentionez sa folosesc masina mai mult la mersuri in afara orasului.

Ce imi recomandati sa cumpar (nu trebuie sa fie neparat una din masinile de mai sus)?

Modificat de noname00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VAG Power cu "diesel inside" - recomandarea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Vorbesc in cunostinta de cauza, intrucat am avut si Octavia, si Focus 2, ambele luate de noi. Mult mai multumit am fost de Octavia, la toate capitolele: consum, stabilitate, fiabilitate, confort. Cu Octavia am facut 130000 km, si nu am avut nici o problema. Cu Fordul am facut 70000 si am avut cateva surprize nu chiar placute. E adevarat ca in aceiasi bani obtii dotari mai multe pe Ford (climatronic, comenzi pe volan), dar eu nu mi-as mai cumpara unul.

Parerea mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate nu gasesti niciun VW sub 100.000km la acesti ani si acest pret

eu zic sa incerci cu ford-ul, poate gasesti unul plimbat putin

si evident nu merita din romania sa cumperi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te hotarasti sa-ti iei Ford diesel iti sugerezi sa te orientezi catre 1.6 tdci 90 cp sau 109 (cel fara filtru de particule) vezi ca la modelul 1.8 tdci pe la 100.000 km pica volant. Cele cu DPF sunt pretentioase la motorina si intr-adevar sunt destul de multi cu probleme. De ce nu vrei motor pe benzina? Sunt mult mai fiabile, iar daca vrei sa iesi ok la bani bagi GPL. Ca platforma FF2 e peste G4, O1 si modelele mai vechi. O2, G5 sunt ceva mai scumpe...

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ford-ul e mai scump la intretinere si la piese de schimb,singurul avantaj este ca iei masina mai noua cu dotari mai multe cu bani mai putini.Ultimul ford cu care am mers a fost un C MAXX,1.8..motorul,foarte bun..jos palaria.Golf 4/Bora/Octavia 1/Leon/Toledo,parca sa dus vremea lor...Mai bine mai faci un efort financiar si te gandesti la un Vag mai nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ehh

octavia1 sau Tour cu motorul 1.9 TDI ALH s-a vandut pana acum 2 ani

si nu are moarte.. nu are DPF sau alte jucarii

fiind pe platforma lui golf4, e stabila, intretinere ieftina, gasesti suport pe net la orice probleme.. etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No way Focus2 1.6 TDCI. Am auzit numai probleme despre motorul asta pe ford. Acelasi motor pe C4 e mult mai ok. Insa, 1.8 TDCI pe Focus 2 e echilibrat, chiar daca se spune ca pica volant.

E alta generatie Focus 2 fata de MK4, dar in conditiile in care se cauta masini cat mai bune si mai fiabile, cu reparatii cat mai putin costisitoare, dintre un MK4 cu o stare asemanatoare (km, etc) cu un Focus2 as alege totusi MK4.

Modificat de kvaleroo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAca tot vrei Focus poti lua in considerare si motorul 2.0 tdci 136 cp.Este mult mai fiabil ca 1.6 tdci. ps: ambreiajul ii consumabil.

Ford ul beneficiaza de un consum mai scazut fiind common rail,piesele sunt putin mai scumpe,electronica mai multa,stabilitate mai buna.

Din seria VW ,golfu 4 mi se pare cel mai ieftin.Plus ca ai la dispozitie o baza de date destul de mare .

Fordul il cumperi mai nou,poate cu mai putini km,dar la revanzare o sa l dai mai degeaba.

golfu 4 are mai multi km,vei gasi piese cam peste tot in tara,iar cand va fi timpuul sa il vinzi vei obtine un pret "acceptabil".

Grea alegere..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum a spus si soila..gasesti O1 cu motor ALH , acolo nu are DPF , injectoare complicate.. ALH este (parerea mea ) printre cele mai bune motoare facute vreodata de Vw. consum mic si sa stii ca are 90cp ca e puternic pt calutiilui.. poti gasiun VAG bun la pretul asta

EDIT: sau cine stie ce masina poti vedea in parcare , trafic s.a.m.d. care sa-ti sara in ochii si sa te loveasca :))

Modificat de CT91MOC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut in flota Octavia Tour cu peste 300000 km in bord si care nu avea probleme. Nu kilometri din bord trebuie sa te sperie... ci cum a fost exploatata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect ! sunt masini ( ma refer la vw ) care nu au probleme.. la peste 300 km! si sa stii k sunt alte masini la 100 k km troglodite si vai de steaua lor ! cu o masina VAG poti merge linistit unde vrei ca nu te lasa in drum ! ITI GARANTAM NOI !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la octavia1 a fost maxim euro4

nu cred ca au pus euro5 pe ea, adica si DPF, de aia au si renuntat sa o mai fabrice

sa ma corecteze cineva, dar din cate stiu nu exista octavia1 tour cu euro5 si DPF

DPF e cea mai proasta inventie... pentru a scoate cateva gaze mai putin, au reusit sa strice aproape toate masinile

in timp ce combinatele petrochimice polueaza intr-o zi cat 100.000 masini intr-un an

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu au fost puse DPF..!Ce bine! Dar am vazut si euro3 :(.. dar TOT alh ramane ! ! ! :lol: si in plus O1 ai mai mult confort , sunetul la motor este mult mai placut etc ... fata de focus.. care mi se pare o masina anosta. speciala pt britanicii ! :icon_thumleft:

Ce mi-e 125kkm si 160 kkm adica..pt 35 kkm in plus..eu as alege-o pe VAG. pt ca am incredere in ele !

Modificat de CT91MOC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru sfaturi. Mi-am facut o idee asupra Focus TDCI, si nu pare a fi prea fiabil. Un ALH ar fi ceea ce imi doresc de fapt, stiu ca motoarele, daca sunt intretinute asa cum trebuie (revizii si distributii la timp) sunt foarte fiabile. Acum sa vad ce gasesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca postezi topicul pe cf o sa-ti schimbi parerea :), la fel si pe alte forumuri o sa incerce sa te convinga sa iei marca respectiva ;), sunt multe pareri subiective...

Iti sugerez un testdrive cu fiecare, e cea mai buna solutie. Le conduci, si care iti place mai mult sa fie a ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca esti tanar..si iti spun cand o sa auzi un VAG sau il vei simti va fi dragoste la prima vedere ! Iti dau PM cu un link !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bogladen - Am citit si pe CF diverse topic-uri, si, cum am scris in primul post, am inteles ca sunt probleme destul de mari cu DPF-ul, si multi recomanda cumpararea unei masini fara.

@CT91MOC - stiu cum se aud TDI-urile de la VAG, si stiu ca sunt destul de fiabile, mai ales ALH-ul, care este si motorul pe care mi-l doresc. Ce-i drept as fi preferat un ceva mai puternic, dar in acest moment fiabilitatea are o prioritate mult mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da.. iti poti baga un cip , soft(dar ii scade fiabilitate ) sau ceva mecanic dar e mai scump (schimbat injectoare , turbina , intercooler ) dar tot un ALH va ramane ! Succes la alegere.Sper sa o alegi pe cea mai buna ! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca fost posesor de alh ...actualmente asv de 110 cp, adica tot aceasi branza, tin sa precizez ca motorul alh adica non-pd fie el alh agr asv ahf ....sunt niste motoare foarte bune, dar sa ti cont de cateva aspecte la acest motor , cea mai grava este aceea a mersului subturat , strici turbina, si motorul o ia pe ulei, isi face autoaprindere si motorul e pa !....aceeasi treaba si la distributie...sa fie facuta de cineva care se pricepe cu piese bune, sa nu sara de la punct sau sa se rupa caci atunci iar e bai.... daca ti cont de aceste 2 aspecte, motorul alh agr asv ahf ...adica non-pd cu motorina si schimb ulei filtre la timp te duce 1 milion de km fara mari probleme....aici intervine si pe ce maini a fost masina inainte de a o cumpara....piesele sunt ieftine dat fiind ca e vw totusi fata de alte marci si gasesti pe toate gardurile dezmembrari sau noi . numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Focus 1.8 TDCI nu are DPF. 1.8 TDCI e in mare parte acelasi motor (electronica schimbata) care a fost pus si pe Focus 1 ( aici a fost in 2 variante: tddi cu injectie directa si tdci common rail )

Focus mai are un avantaj fata de masinile de mai sus: Suspensie independenta pe spate ; in momentul in care se strica este si un dezavantaj ca sunt mai multe piese implicate.

Nu stiu daca Focus 2 are tabla galvanizata sau nu ( Focus 1 nu avea ) si sa nu ai probleme cu rugina peste cativa ani....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Focusul este net superior ca platforma, tehnologie si orice are legatura cu asta. E alta generatie.

E diferenta de conceptie de aproximativ 6 ani.

Pe langa chestiile tehnice, ai parte si de imbatranirea masinii propriu-zise: imagine, materiale, etc.

Nu stiu cat de multe probleme au Focusurile sincer, dar gandeste-te bine daca vrei sa alegi o masina depasita din start si sa te bazezi doar pe fiabilitate.

Fiabilitate care, chiar si asa, nu stiu cat de mare e la banii aia, cand o vei lua la o anumita varsta, cu un anumit nr de km.

PS: Focusul 2 e galvanizat. E competitia Golfului, si este pe masura..Vag nu este Dumnezeu, nu a inventat galvanizarea, si nici nu a facut cel mai genial motor din lume, ALH-ul lor.

Probabil ca raspunsul e mai dur, dar totusi preaslavirea incepe sa devina orbeasca.

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana prin 2003 au fost probleme cu tabla la ford.La focus 1 era belea cu rugina,de ford k nu mai zik..putregai maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS: Focusul 2 e galvanizat. E competitia Golfului, si este pe masura..Vag nu este Dumnezeu, nu a inventat galvanizarea, si nici nu a facut cel mai genial motor din lume, ALH-ul lor.

Probabil ca raspunsul e mai dur, dar totusi preaslavirea incepe sa devina orbeasca.

am un coleg la servici cu focus2 luat in 2008 de nou

anul trecut a crapat un furtun de pe traseul de la servo... si a stricat servo cu totul.. cica eroare de fabricatie

omul nu a facut nici 20.000km cu ea, ca numai la servici vine, si deja a schimbat tot ce tine de servo mai putin caseta

plus cotul de la tzeava de esapament rupt la capat...

deci na, sa nu zicem nici de focus2 ca e impecabila :)

de focus1 nu zic, desi sunt masini reusite, eu cand vad bordul acela iesit din benzile desenate, si ma uit la ce bord sobru si bine gandit are golf4... deja e inutila orice discutie legata de care are interiorul mai placut si mai calitativ :D

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!