Jump to content

Maurul lui Dun


Dun

Postare recomandată

în urmă cu 1 oră, Bogdan_wrc a scris:

de ce spui asta? sunt mecanici care fac "avioane" si merg zi de zi. ai auzit de octavia vRS 4x4 sau Leon Cupra 4x4? sau Audi B7 cu motor de B5 care sa da la VTM? loganuri cu motoare 1.6 de citroen VTS...Golf R32 turbo...sunt zeci de proiecte de genul asta facute in Bucuresti care merg fara probleme..cel putin la fel de sigur ca un tuning pe 1.2.. :D pana la urma ar pune un motor VAG pe masina...deci nu ceva extrem..

cauta Lupo cu 2 (doua) motoare VR6 pe el :D ala extrem..

un 2.0TFSI e posibil sa fie prea greu pt fata si sa strice comportamentul... mai bine un 1.4TSI sau noul 1.8TFSI...polo wrc are alt sasiu complet...si setat altfel fata de cel de strada, si parca e si 4x4...plus ca pt un 2.0TFSI, trebuie si frane mai mari...gandeste te ca tu le ai luat de la o masina mai grea si mai slaba ca putere... S3 de225 cu franele astea era depasit rau daca te dadeai la el..l-am avut si stiu :) de aia pe cupra au pus altele..

parera mea, nu te arunca f sus cu motorul..cauta idei pe forumuri prin UK ca aia sunt nebuni si fac d astea des. 

Foarte corect. Insa majoritatea acelor masini porneau cu o baza solida de motorizare si in definitiv pe niste sasiuri care suportau destule. 

Plus niste lucruri care au mai fost facute si exista mai multi care s-au bagat in asa ceva. 

Swap de la 1.2 la 1.8 exista pe Polo 6R? Intreb pt ca ar fi bine sa mai fi facut cineva..sa te apuci tu sa deschizi drumuri in treaba asta, e alta poveste.

Mi se pare frumos pe hartie, in gandire si vazut la altii. Efectiv de pus banii jos, timp, cautari, stat pana iese bine daca e ceva neincercat pana acum..poate nu mai e asa atractiv. Mai ales daca masina e daily.

@Dun, vezi intai cu soft cum ti se va parea..one step at a time.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu

La fel cum s-au intamplat si celelalta lucruri: suspensie, frane, soft. Dupa care, daca se va dovedi fezabil si se vor alinia planetele ... swap.

Si ce este de retinut: imi doresc o masina cu care sa pot circula. D'aia, desi aspiratiile sunt mari, merg cu pasi mici :)

Link către comentariu
6 hours ago, ShadoWzZ said:

Voi presupuneti ca omul vrea sa se dea cu ea pe circuit. Mie imi lasa impresia ca vrea o masina o idee mai fashneata.... Poate elucideaza acest mister posesorul.

eu nu am zis nimic de circuit. dar la 200 de cai...trebuie totusi niste artificii sa ii poti pune pe sosea...pe polo..masina fiind destul de usoara, si cam prea puternica pe fwd. sa nu iei curba periculos din cauza rotilor fata (cel mai clar exemplu asa, e cu Astra OPC ..)..un diferntial, niste swaybar, o frana mai puternica..sunt necesare..

6 hours ago, The_Ego said:

Foarte corect. Insa majoritatea acelor masini porneau cu o baza solida de motorizare si in definitiv pe niste sasiuri care suportau destule. 

Plus niste lucruri care au mai fost facute si exista mai multi care s-au bagat in asa ceva. 

Swap de la 1.2 la 1.8 exista pe Polo 6R? Intreb pt ca ar fi bine sa mai fi facut cineva..sa te apuci tu sa deschizi drumuri in treaba asta, e alta poveste.

Mi se pare frumos pe hartie, in gandire si vazut la altii. Efectiv de pus banii jos, timp, cautari, stat pana iese bine daca e ceva neincercat pana acum..poate nu mai e asa atractiv. Mai ales daca masina e daily.

@Dun, vezi intai cu soft cum ti se va parea..one step at a time.

matematic vorbind, este la fel. sunt niste prinderi..care se potrivesc pe toata gama vag...si 2-3 chetsii de facut pe langa..si aia e. e chiar mai usor de facut swap la motor VAG pe masina VAG, decat montat 4x4..de exemplu. ca faci swap de la 1.2 la 1.8 sau la 2.0...mecanic vorbind e cam acelasi lucru. pt ca nu vb de chestii extreme..gen motor care nu are loc fizic...sau longitudinal//transversal..sau asa. 

gandeste te ca sunt sute..de lupo cu 1.8T facute in uk. http://forums.clublupo.co.uk/index.php?/topic/68731-engine-converted-lupos/

 

in fine, o dam in OT. daca vrei, continuam pe un topic special :) 

 

 

Link către comentariu

Dupa cum am scris deja, la mijlocul lunii mai am facut pasul urmator, din punct de vedere tehnic, si Maurul a primit sistemul de franare pe care mi'l doream de foarte multa vreme. Intentia mea a fost sa obtin o diminuare a fenomenului de fading care intervenea in momentul in care franam zdravan de doua-trei ori (frana lunga, consistenta, de la viteze de peste 80km/h). Plus ...o frana mai sanatoasa la viteze mari, pentru ca pe autostrada, de cate ori eram pus in postura de a frana de la viteza de 130-140 km/h, nu mai zic de situatiile cand aveam viteze mai mari, spre 90-80 km/h aveam senzatia ca frana este ineficienta - pedala era tare, dar decelerarea era anemica.

Proiectul a demarat in 2015 cand am achizitionat un set de etrieri de Golf IV GTI si un set de fuzete de Skoda Fabia RS generatia similara lui Polo 6R. Din pacate nu am avut determinarea si nici timpul necesar sa ma ocup de treaba asta atunci, asa ca lucrurile au fost amanate pana anul asta. Cand ... hai la lupta :).
Am optat pentru discuri ATE POWER DISC si placute ATE ceramic. In luarea deciziei mi'au fost de mare ajutor Rave si Treishu pe care ii salut si carora le multumesc.
Daca intereseaza pe cineva, in link-ul catre subiectul din aria tehnica de la Polo, pe care l'am postat zilele trecute, am trecut chiar si greutatile componentelor cumparate si montate, pe masina.

59393e033f153_02EtrieriGolfIVGTI.thumb.JPG.bab2593131207c2f4b5ba9e95860b88f.JPG

59393e42c67a1_01FuzeteSkodaFabiaRS.thumb.JPG.446a0dda82125845ad560da04d1a3047.JPG
M'am frecat mult cu alegerea culorii pentru etrieri. As fi vrut altceva decat rosu (la inceput mi s'a parut banala si comuna culoarea). Si vedeam ca variante albastru sau galben, ca sa "rimeze" fie cu culoarea arcurilor suspensiei Eibach, fie cu culoarea amortizoarelor. Dar de unde pe hartie parea ca ambele sunt optiuni valide, pana la urma, cand mi'am imaginat in cap cum ar arata, am renuntat la ambele variante. Apoi m'am gandit ca ar da bine un argintiu deschis sau un negru lucios, dar pana intr'un final, n'am avut curaj, asa ca am preferat sa merg pe clasicul rosu. Si va spun sincer ca nu'mi pare rau. Arata foarte bine.

Dupa ce am avut toate piesele pe masa, am stabilit cu cei de la service'ul unde am facut lucrarea data cand sa merg la ei si ... hai la lupta.

5939441891a77_12Discspate.thumb.jpg.1d169af8207fe80d373426ddee81a202.jpg

5939441a099f0_14Discspte-fisa.thumb.jpg.2594426c53ed1e024a0a9439848c0eb0.jpg

5939441b0a819_15Placutelespate.thumb.jpg.1d62076ebea930365c821fc50ad396c0.jpg

59394469e2b57_22Discfata.thumb.jpg.25f56b526bb36724165e1bffd4926a54.jpg

5939446a40478_23Discfata-fisa.thumb.jpg.6fe9e980c146b843edba661662865bcf.jpg

5939446b1b328_25Placutelefata.thumb.jpg.8e4ba29a692f0a601f4645803cf85013.jpg

5939446c9322a_31Lichiduldefrana.thumb.jpg.6a8643f06d639c28520234b4a445e7c7.jpg

5939446d6e849_41Furtunele.thumb.jpg.3776f545f167b056a6e592e1fdf2eba2.jpg
Pentru service trebuie sa ii multumesc tot lui Treishu. El m'a trimis la baietii astia. Este un service cu trei elevatoare, mic, cochet, undeva in zona Barbu Vacarescu, langa liceul Traian. Omul care s'a ocupat de Poolack, Marius, este un tanar cu o vasta experienta mecanica, pasionat de masini, cu multe proiecte personale sau pentru alti clienti duse la bun sfarsit (eu am gasit la final o lucrare cu o Dacie 1300 adusa de la stadiul de masina de remat la stadiul de bijuterie, jucarie de oameni mari), care a lucrat exceptional de atent si care a inteles perfect ce vreau de la lucrarea asta.

IMG_20170512_135258.thumb.jpg.86e0131cf188629d8f78d74ab5e5ad87.jpg

Am dus masina intr-o vinere, am facut necesarul, am dat etrierii jos si i'am dus la vopsit. 
Am mers cu ei la SRZ unde lucrurile s'au facut romaneste, dar imi asum faptul pentru ca am mers la pret (300 lei pentru cei patru etrieri). Mai vorbisem la PAC Racing unde pretul era dublu. Ambii mi'au spus ca desfac ce este de desfacut, ca izoleaza, ca reasambleaza "pentru ca asta facem, cu asta lucram, stim ce este de facut". In schimb la SRZ s'a desfacut o laie, s'a protejat cate ceva (filetele unde nu era nimic nu au necesitat nici o actiune ulterioara), dar toti etrierii au avut nisip la greu in ei. Etrierii spate au fost bagati cu tot cu garnituri in cuptor (desi nu ma asteptam si asta m'a fortat sa cumpar chit de reparatie si pentru ei, desi nu era in plan) si alte rahaturi neasteptate. Dar nu a fost panica, vorba lui Marius. S'a rezolvat.

IMG_20170515_154243.thumb.jpg.bbc372d8649b7de360d3ec41c6be9824.jpg

So ... luni am luat etrierii de la SRZ, i'am dus la service, am facut planul de bataie, si oamenii s'au apucat de treaba: au inspectat etrierii, au verificat necesarul, au curatat si pregatit fuzetele (le-au si vopsit nitel), etrierii fata (ca aveam deja chiturile de reparatie cumparate).

Marti, pe la 11, am constatat ca furtunele spate pareau sa nu fie de acolo :)). 
Aoleu zic, f...'i mama ei de treaba, pai ce facuram bre?, care'i treaba? 
Pai uite, ne trebuie o cupla din asta, Bonjo, in capatul dinspre etrier si in capatul celalalt ... aolica maica, cum puii mei cuplam acolo furtunul, ca asta de pe masina este ambutisat pe coloana ... 
Bai, ma lesi ...
Doar ca ... la o privire mai atenta ne'am lamurit cum sta treaba: furtunele care au venit in pachetul de la Goodridge nu erau de acolo. Ci ceva mai din spate. Traseul pentru rotile spate este asa, plecand dinspre etrier: furtun de cauciuc, cu cupla bonjo catre etrier si ambutisat pe o teava metalica care trece peste punte, apoi furtun de cauciuc prins cu fiting spre etrier si spre pompa de frana (asta este cel pentru care a venit furtunul din pachetul Goodridge), dupa care o conducta metalica catre pompa de frana. Pai si ... cand am vazut ca nu am decat flintiricul ala mic si frumos, iar catre etrier voi ramane tot cu furtunul de cauciuc am dat'o pe direct:
Si p'asta cu ce il inlocuim :) ?
Eh ... mi'a facut Marius o listuta cu ce am nevoie sa cumpar si am plecat catre doua locatii, una dintre ele fiind RacingNick. Am avut ceva discutii p'acolo, am schimbat poze pe Whatsapp si in final am luat ce era nevoie.

5939453594727_03Undeamcrezutcasepunefurtunulspate.thumb.jpg.c6de66febae12b97e291cb152cf6c2c6.jpg

De fapt locul lui era acilea

5939457cc4caa_11Undeeradefaptlocullui.thumb.jpg.d59ee1900a08ac72539d3b11144a7ce9.jpg

5939457e0266b_15Undeeradefaptlocullui.thumb.jpg.e9597e885905085662d57896408f7f70.jpg

Acolo, in spate, catre etrier fiind asa

5939460a3204d_42TraseulluiIMG_20170516_160334.thumb.jpg.78fcf42782b73773ad22f1e2a93016b8.jpg

5939460b85f15_43TraseulluiIMG_20170516_173720.thumb.jpg.4b228d7d77ae08de8b2b0ff6e67bc9b6.jpg

5939460c7dff9_43TraseulluiIMG_20170516_173721.thumb.jpg.ec18919801a933d05245b02796834c4f.jpg

5939460d497ed_44TraseulluiIMG_20170516_173325.thumb.jpg.4df840c233b7b0a1d00f78e457d63f27.jpg

5939460e0d1d1_45TraseulluiIMG_20170516_185964.thumb.jpg.1ec974b30c18210419572ca60313b5b2.jpg

In final, sectiunea respectiva arata asa

593947074c46c_32CumaratafurtunulspateOEM.thumb.jpg.d6e71bc6c22458443c7e40b85b02f277.jpg

si in locul ei am pus

593947311bf2c_52Cucelaminlocuit.thumb.jpg.846fbb7f44e1c1b2762d581e67c3d31b.jpg

Furtun pe care l'am produs din

593947bcaed74_534Racordfurtunspate-capatetrier-capatetrier.thumb.jpg.72b87a4a2a871dd18aa9e7614a2bc50c.jpg

593947bbc9751_533Racordfurtunspate-capatetrier-capatetrier.thumb.jpg.39a1ac8658bf13eb954cc26a572bb534.jpg

593947ba41ccc_532Racordfurtunspate-capatetrier-capatetrier.thumb.jpg.5317f38af2b39e68f23d702d7db914c8.jpg

593947bd79ec1_535Racordfurtunspate-capatuldistant.thumb.jpg.3c43b28eed021e26c75382792d6d4ea4.jpg

Asa ca in final, acolo in spate, lucrurile arata asa:

5939488953031_701NoultraseuDREAPTAIMG_20170516_174752-capatetrier.thumb.jpg.f2f5c8cf7305e03ca5a1a727e954bbea.jpg

5939488a926f6_702NoultraseuDREAPTAIMG_20170516_174801-capatetrier.thumb.jpg.ff2f3540ee4bd1acf1e5825e357d8ae7.jpg

5939488b9a9cb_703NoultraseuDREAPTAIMG_20170516_174624-capatetrier.thumb.jpg.fd1fb58270b32bbc133eb8a71c2aecb3.jpg

 

593948caa4d85_705NoultraseuDREAPTAIMG_20170516_174818-capatetrier.thumb.jpg.b13af1c30838941931b8c9976eab3cb9.jpg

593948cc08d33_706NoultraseuDREAPTAIMG_20170516_174907-capatetrier.thumb.jpg.66ceb0c841483de2bb00e5196c1af436.jpg

593948cccbbdf_707NoultraseuDREAPTAIMG_20170516_174140-capatetrier.thumb.jpg.244d019148cb3f6c58b97b180f4e3037.jpg

Suplimentar a fost nevoie sa inlocuiesc si protectiile amortizoarelor pe spate, ca unul era rupt si celalalt era si el pe cale sa se rupa.

593949b3b3bf2_84Discsietrierspateprotectieamortizorlagata.thumb.jpg.1f17cbf18024c1252c750c45985b4b8f.jpg

Pe fata lucrurile au fost ceva mai simple, in sensul in care totul s-a potrivit din prima. Mi'am cumparat flansele amortizoarelor (cand am umblat ultima data p'acolo imi pusese Florin Feby'uri, acum al luat Lemforder) si bieletele din prima, iar vineri am stabilit ca nu mai este nevoie de nimic altceva, totul fiind in stare prefecta.
Cand am desfacut sus, sa schimbam flansele am constatat efectele unei mari gropane pe care am luat'o anul trecut, in vara, cand am circulat dinspre Dr Taberei catre podul Basarb, la intersectia de la Leu/Apaca dintre Iuliu Maniu si Vasile Milea (aici este o gropana pe sensul catre podul Basarb care zace acolo inca de atunci si pe care inca nu s'a indurat nimeni sa o "astupe").

59394a1d3f64b_11Lovituradepestangafata.thumb.jpg.2f4ccd35fb9c99094bf792f716e7f075.jpg

59394a1e423de_12Lovituradepestangafata.thumb.jpg.c388d16aaa9a34930e786bd003a38b7b.jpg

Fuzetele au fost curatate si vopsite la spray, cu negru. Ca sa nu am grija dinspre treaba asta am schimbat ambii rulmenti (am pus SKF la recomandarea lu' Marius). Au fost montati etrierii, discurile, placutele, protectiile discurilor, furtunele.

59394ac358308_21Noilefuzetecurulmentnou.thumb.jpg.f159ec95fb1d61bb3ac7a1a8cc7777bd.jpg

59394ac50c989_25Noilefuzetecurulmentnou.thumb.jpg.5be2821e260c862dfc981586900d5494.jpg

59394ac607170_27Noilefuzetecurulmentnou.thumb.jpg.19738954f4275ad72674fdb6e34393c7.jpg

59394d50518ca_303Noilefuzetecuratatesivopsite.thumb.jpg.b658334c0aca0b442587aaa5a3b4a910.jpg

59394d51368b0_307Noilefuzetecuratatesivopsite.thumb.jpg.0829eca965f0e267e11bd4a6575d8265.jpg

59394b787b6f6_41Noilefuzetepepozitie.thumb.jpg.f967109acf4fcb8b234a87b441319a53.jpg

59394b79db5f6_43Noilefuzetepepozitie.thumb.jpg.e882bae5cdae8ce1d623c4a0e82dba25.jpg

59394b7ac3eb8_52Discurilefatapepozitie.thumb.jpg.6b3c625866e25860efee93dba817dec8.jpg

59394b7b98706_62Portetrierulsietrierulfatapepozitie.thumb.jpg.ad80cc6c8fe0b7fa1a89272b74d81eb9.jpg

59394b7c80f82_63Portetrierulsietrierulfatapepozitie.thumb.jpg.02527d5eee40ea152ef17360141fd2d6.jpg

59394bfd4eace_64Portetrierulsietrierulfatapepozitie.thumb.jpg.19d8076bf58ed4a1df1870c3a1732bc9.jpg

59394bfeac395_65Portetrierulsietrierulfatapepozitie.thumb.jpg.1d6d165f70b6fcd21f06a5d7890e7fad.jpg

59394bff9936b_701Furtunelefatapepozitie.thumb.jpg.3a47ee18c1bcc1474138b3604ef84dee.jpg

59394c00798d1_702Furtunelefatapepozitie.thumb.jpg.b259be2b7b394662f2dd68238bdc81a9.jpg

59394c7d4e742_703Furtunelefatapepozitie.thumb.jpg.de78e51bf2a04e1ebfcaf908dbe14ee0.jpg

59394c7eec9be_704Furtunelefatapepozitie.thumb.jpg.58e9c1a007352ccf7c2e74dadda5fbe4.jpg

Si la final ... tadaaam:

59394d013a117_91Cufranelemontate.thumb.jpg.0fbd3dfcb480707c05626e716c07dd32.jpg

59394d02a182d_92Cufranelemontate.thumb.jpg.99b7a4585be25fe4f74cb158f83e6c7c.jpg

Apoi a fost inlocuit lichidul de frana (au intrat doua bidoane si ceva), au aerisit oamenii instalatia si ... gata treaba: am iesit la plimbarica. Imediat ce am iesit insa, am auzit o cloncaneala urata. 
Hai zic ... nu putea sa fie asa simplu, fir'ar sa fie. 
Verific prezoanele ... totul in regula. Ma urc, trec prin cateva gropane, fac niste volte si imi pica fisa: arcul spate de pe dreapta. Nu e prima data cand o patesc cu el. Am mai avut surpriza neplacuta sa faca figuri si dupa revizia de anul trecut, cand, dupa ce masina a fost ridicata pe elevator, tot asa am patit si m'a chinuit cateva saptamani pana s'a asezat la locul lui.
Asa ca m'am intors la service, am urcat masina pe elevator si pentru ca Marius nu a reusit sa'i gaseasca o pozitie care sa'i placa, a pus un mason de cauciuc pe spira de jos, care a rezolvat problema definitiv. 

Eh ... si ca sa fiu 100% impacat, m'am dus joi la Autosoft Militari sa fac si o geometrie. Si cand sa dau si eu o petrecere ... ce sa vezi?! Vine baietasul ala si cu o moaca de inmormantare si imi spune: aveti joc in amortizoare.
Bah, da'ma naibii !!! Ce bafta am.
Asa ca ... minunata suspensie Bilstein, luata de la Zeno, pare sa'si fi dat obstescul duh, dupa doar 35.000 km rulati cu ea (ma rog ... inca nu e moarta definitiv, dar nici mult nu mai are).
Acuma ... ce sa zic? Ramane cum am stabilit cand am pus'o ultima data: merg cu ea pana moare si pe urma iau alta. 
Ma cam freaca la ficat, dar n'am ce face. Is cam trei variante:
 - inlocuiesc doar amortizoarele fata, costul fiind cam pe la valoarea intregii suspensii (ma refer la banii pe care i'am dat eu lui Zeno pe ea);
 - iau tot B14 de noua. De data asta la alti bani, de la cineva care sa mi'o si monteze si care sa imi asigure garantia doi ani, fara costuri legate de eventuala demontare/trimitere la garantie/remontare pe masina
  - trec la KW :))
  
Dar deocamdata nu ma grabesc cu treaba asta, ca poate se mai intampla si alte lucruri intre timp, recte, poate pana la anu' gasesc masina de transplant si atunci i-au o suspensie direct pentru motorul ala ... Vedem ce'o mai fi.

704 Noul traseu DREAPTA IMG_20170516_174628 - capat etrier.jpg

Modificat de Dun
Link către comentariu

Deci maurul are si frane acuma.☺ In cat timp s-au rodat? Imi aduc aminte ca in cazul meu am fost pe deplin multumit de aceiasi combinatie abia dupa destul de multi km (spre 3.000 daca mai tin bine minte). Acuma nu mai am aceleasi frane, dar am fost multumit de ele la vremea respectiva (tot discuri de 312 mm pe fata).

Si am patit si eu faza cu vopsitul peste garniturile etrierilor etc. ? Si am fost la fel de indignat de profesionalismul aratat de baieti (nu aceiasi ca si in cazul tau), insa in final poate a fost mai bine asa pentru ca nu strica niciodata sa fie inlocuite garniturile cu altele noi.

Ca si sugestie pe viitor, lichid de frana Motul 5.1 (in loc de seria RBF) pentru ca rezista mai bine in timp (cel putin 2 ani fara griji) si este mai mult decat suficient pentru strada. Este un lucru pe care l-am invatat pe pielea mea.

Si multa sanatate lui Marius. Chiar este de apreciat la cati "macelari" de masini exista.☺

Modificat de volvol
Link către comentariu

Cam dupa vreo 600 de km am simtit "ancora" :). Are un punct dincolo de care, daca nu esti pe faza, te surprinde fermitatea cu care decelereaza masina :))

Da ... si eu am fost multumit ca am ajuns sa schimb garniturile si la etrierii din spate. Am pastrat in interior multumirea, ca sa nu se supere baietii pe mine, ca a fost destul de munca.

Am sa retin faza cu lichidul de frana.

Cat despre Marius, adevar ai grait !!! Pentru ca, sincer, omul a lucrat atat de ingrijit incat am reusit sa ma relaxez total si sa ma bucur de lucrarea asta ca de un cadou fix pe gustul meu. Au fost trei zile incredibile pe care le'am savurat. Efectiv :)

Link către comentariu

109 CP cu 186 Nm la prima alergare, adica ce poate Maur'ul acum, fara modificari.

IMG_20170609_104352.thumb.jpg.60bbb2712a08837448755a4e3efecae6.jpg

20170609_093518.3.thumb.jpg.d0f7af1d4cdc89bdacbf0854df0be96f.jpg

Prima versiune trimisa de BR Performance a dat 119/217.

Acum asteptam raspunsul lor ...

Modificat de Dun
Link către comentariu

Cred ca este o poveste interesanta de citit si cum ai ajuns sa optezi pentru BR Performance. :)

Bafta cu hartiile!

Modificat de volvol
Link către comentariu

Pai povestea cu BR-Performance este simpla: am discutat la un moment dat cu Alfred (uderul FRE) despre faptul ca la un moment dat voi dori sa fac un soft la motor si el mi'a zis de baietii astia. Si cand am vazut graficul lor am zis: asta este softul pe care il voi pune. Pentru ca pe graficul lor, curbele de cuplu si de putere sunt o replica translatata in sus a graficelor obtinute de la motoarele stock. Alte curbe date de alte softuri nu arata la fel de bine.

Eh, acum ca am lamurit si treaba asta hai sa va spun ce am facut azi.

La ora noua m'am prezentat, conform programarii, la TCM (cei de la BR Performance mi'au spus ca, pentru Romania, asta este furnizorul cu care lucreaza, iar Dragos Voinea mi'a confirmat ca ma ajuta cu lucrul asta - sa imi instaleze softul celor de la BR Performance) si dupa o tura scurta, cu Mugur in dreapta, am tras masina pe stand pentru primul sprint in urma caruia trebuia sa aflam ce zice Maurul pe dyno-ul lor.

593ae4c0e540a_01DSC_0007.thumb.jpg.931fa22d23bb921ca59ce163d3ef69ca.jpg

593ae4c24119a_02DSC_0006.thumb.JPG.f800fdb358c3b57a07344fa5f8ec43d0.JPG

593ae4c31bfea_03DSC_0010.thumb.JPG.841210035b93c40eb99a8f618c8293f4.JPG

593ae4c3e7540_04DSC_0019.thumb.JPG.1928d695fd6106e826899a7d7b5aaa2f.JPG

593ae4c4c05a1_05DSC_0021.thumb.JPG.999799e8ac4d78f522f3e8bf3481eefc.JPG

593ae4ec3e4ba_06DSC_0024.thumb.JPG.785c5e7b26a0febcfbbe4ac328f27237.JPG

593ae4ed493be_07DSC_0028.thumb.JPG.e6d3db4ddc919aa51dd46357d6d1f6fb.JPG

Si i'am dat bice

video

Iar rezultatul a fost de poveste: 109 CP si 181 Nm. La o masina de 5 ani si jumatate asta a venit ca o confirmare ca masina nu a fost hartanita si ca se prezinta intr'o forma foarte buna.

De aici mai departe lucrurile, din pacate, au mers altfel decat ma asteptam in sensul in care
- la prima incercare softul BRP a generat 121 CP la 4900 rpm si 218Nm la 3292 rpm
- la a doua incercare, cu o versiune de soft modificata, s'au obtinut 119 CP la 4561 rpm si 216 Nm la 2845 rpm
- la a treia incercare, cu a treia versiune a softului de la BRP, s'au obtinut 119 la 4690 rpm si 215 Nm la 3365 rpm
 - iar la a patra incercare, de data asta cu softul celor de la TCM, s'au obtinut 121 Cp la 4653 si 222 Nm la 2445 rpm.
Dupa pranz a mai incercat Dragos cateva mici modificari, crescand un pic si mai mult boost'ul in turbina, dar lucrurile au aratat similar, fara a obtine o crestere semnificativa.

593aedd843622_02OrigBRPv1v2v3TCMv1.thumb.jpg.12c424525e7c4ffd3c1a6dc047bb7de5.jpg

593aedd893d8d_03OrigBRPv1v2.thumb.jpg.9ef3b4474b98ab034495cfe1dfed18b2.jpg

In conditiile in care Dragos imi spusese ca el a obtinut, pentru motoarele 1.2TSI 77 KW, cu softul lui, puteri in jurul valorii de 131-132 de CP, iar cei de la BRP garantau 130 CP, eu ma asteptam ca, dupa soft, sa sar binisor peste 130 CP. Doar ca ... in ciuda incercarilor enumerate si a multe ore petrecute la TCM, rezultatul nu a fost cel scontat de mine.
Din pacate nici Dragos si nici Mugur nu au putut sa explice de ce Poolak'ul nu a putut mai mult, in conditiile in care log'urile citite nu au relevat vreo problema.
In final am ales sa raman pe masina cu varianta a doua de la BRP care ofera valori apropiate de maximele obtinute la turatiile cele mai mici.

Pe strada masina face mai bine, mai brutal, in treptele doi si trei si urca ceva mai repede la 180 km/h. Nu am loguri si nici nu am masuratori, dar sunt sigur ca ce am spus nu sunt senzatii placebo. 
Acuma ... vorba este ... ce se intampla? De ce nu poate motorul meu ceea ce marea majoritate a motoarelor 1.2 TSI 77KW pot sa faca cu aceste softuri STAGE 1 (Dragos a dat de inteles ca nu a mai patit cu nici unul sa faca figuri)? Parca as fi dispus sa fac niste investigatii pentru a afla daca sunt ceva componente nesanatoase care limiteaza inmultirea calutilor, dar la cine?

Modificat de Dun
Link către comentariu

Masina arata f bine si cred ca la cat de usurica este .. se misca perfect cu puterea actuala.

Modificat de ShadoWzZ
Link către comentariu
  • Administrator
56 minute în urmă, Dun a scris:

Pe strada masina face mai bine, mai brutal, in treptele doi si trei si urca ceva mai repede la 180 km/h.

Pe orice strada din Romania, viteza asta e ilegala.

Link către comentariu

Orice motor difera. Vezi si starea filtrului de aer daca mai vrei 1-2cp. Conteaza si frecarile din motor. 

Plus ca 1.2 TSI e pus si pe Golf, care are altfel filtrul de aer si traseul.

Peste orice rezultat dyno, e importanta senzatia pe care ti-o ofera, felul cum livreaza puterea si daca esti multumit de asta. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu

Sincer si eu as face investigatii, as fi atat de curios ce se intampla incat n-as rezista. Primul lucru care imi vine in minte ar fi actuatorul turbo. Poate sa se fi umblat pe acolo si sa nu fie reglat corect? Poate mai trebuie dat putin filet pentru puterea respectiva? 

Modificat de rudiRUD
Link către comentariu

Si totusi masina a scos 109 CP cu softul de fabrica. Daca existau probleme mecanice, se observau de la softul stock. Totusi, masina a scos 4 CP fata de ce declara fabrica. 

Al meu polonic a scos 68 CP, in loc de 75 CP. (la mine e problema cu diesel gate, dar am aflat cam la 2 ani dupa soft si dupa ce m-am tot stresat ca masina are ceva)

Eu zic sa mai incerci in alta parte.

Link către comentariu

Cati km are masina? MAF-ul e sanatos?
Ar fi primul suspect din moment ce ati crescut presiunea si nu s-a intamplat nimic. Din curbe pare ca pana la 4500rpm creste frumos iar apoi moare, ceva te limiteaza chiar daca nu se vede in cu soft-ul stock.
Maf, injectoare, pierderi de vacuum, eu pe acolo m-as uita. Ah, si bujiile.

Link către comentariu

ce temperatura era afara si in camera dyno la ora masurarii? si asta conteaza...

 

Link către comentariu

Confirm cei 130cp pe Golf-ul meu, dar asta pe dyno-ul celor de la Exelixis... Asa ca poti sa dai o fuga pana acolo sa vezi cat zice acel dyno ca scoate masina.

Plus ca si stoc era mai sus masina, asadar cresterea de putere tot pe la ~15cp a fost. Si, daca nu ma insel, si a ta a dat mai mult pe dyno-ul ala decat pe asta.

post-12783-0-28966200-1396433702.jpg

Link către comentariu

Salutare tuturor.

Ii multumesc moderatorului pentru ca mi'a atras atentia asupra greselii facute. Si, fara vreo conotatie peiorativa, va atrag atentia ca Marian a marcat topicul Maurului ca fiind unul de interes pentru el (din nou, multumiri), asa ca aveti grija care ce mai spuneti p'aici.

Bogdane ... denumirea cu Poolakul vine de la o intamplare de anul trecut cand, invitat fiind de un prieten sa constat serviciile iesite din comun ale unei spalatorii din Tunari, am cunoscut un personaj care a cazut pe spate cand l'a vazut pe Maur si care ne'a marturisit ca el i'a cumparat neveste'sii un Lupo, dar ca, la momentul ala, vazandu'mi masina, regreta alegerea facuta si considera ca era mai bine daca ii lua un Pulo :)). In fine ... a fost o eroare de vorbire a personajului, dar prietenul meu i'a luat vorba din gura, a prelucrat'o nitel si de atunci se refera la Maur cu apelativul Poolack. Si ... se pare ca mi s'a fixat si mie pe sistem termenul. pe care il gasesc chiar melodios.

Rave, ma bucur ca m'ai vizitat :).
Cred ca este util sa pun si aici concluzia discutiei pe care am avut'o zilele trecute: in anul ala cand am facut dyno'ul de la Exelixis tu aveai softul de Dragos, iar eu softul de fabrica.
In conditiile alea tu ai obtinut 131.6CP/229NM, iar eu 117.1CP/198NM.
Presupunand ca datele pentru masina mea s'au pastrat si ca daca as fi facut un alt dyno, saptamana trecuta, la Exelixis, as fi obtinut acelasi lucru ca si in 2014,  hai sa facem o comparatie cu rezultatele obtinute la Dragos:
Dyno la Dragos, inainte de soft: 109CP/181NM
Exelixis inainte de soft: 117CP/198NM
Dupa soft, Dragos a masurat, cu softul lui, pe dyno'ul lui 121CP/222NM
Pastrand diferentele, daca m'as duce acum la Exelixis, as obtine 129CP/239NM

Cum ar veni ... ce am eu acum pe masina este cam la fel cu cea aveai si tu, atunci. In cazul asta singura dilema este de ce a spus Dragos ca motorul meu este primul care face figuri? El o fi vazut vreun 1.2TSI cu softul lui, pe dyno'ul lui, obitnand 13x CP?
Acum ... ca a mai trecut vremea, m'am mai racorit, ca saptamana trecuta eram cam fiert: am obtinut ce era esential, pana la urma si anume cuplu mai mare.
Si e mai mare cu cat zice toata lumea ca se poate scoate cu un Stage 1 din motorul asta 222-181= 41 NM.

Asa ca, pentru moment, asta este maximul unde putea ajunte Maurul in configuratia actuala :king:

 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Rrrrr ...

:icon_cheesygrin:

Prezentare_v3.thumb.jpg.3221433cb4b146cb4e0ab758a8281782.jpg

DSC_0027.thumb.JPG.b0ac255f859e694eee954243f778c594.JPG

DSC_0033.thumb.JPG.7aa362ae9e81f2f6dcc72359317bcdee.JPG

Modificat de Dun
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!