Jump to content

Maurul lui Dun


Dun

Postare recomandată

  • 1 year later...

Salutare tuturor. Chiar sunt curios cati au mai ramas pe forum din cei pe care ii stiam (ma gandesc la QWK, la Fre, la Rave ... Pe Cristi si pe Ego i'am vazut ) si cati mai stiu de mine si de Maur :))

In fine, am sa depasesc rapid nostalgia momentului ca sa ii fac loc Poolack'ului, care a avut parte in ultimele doua saptamani de niste lucruri minunate amanate de vreo doi ani de zile.

Asa ca ... la 50505 km

 IMG_20170519_194203.thumb.jpg.b064e0ca2c84b8179671eb0b4e4c0d0c.jpg

frumuselul arata ca de obicei

IMG_20170520_130355.thumb.jpg.95aa94ef6946117ae44c28d8fdfe7814.jpg

Ultima chestie pe care a capatat'o este footrest'ul pe care l'am achizitionat acum vreo doi ani de pe AliExpress. Am si "botoseii" care acopera pedalele, dar la momentul la care am incercat sa ii montez am renuntat la idee pentru ca nu se asezau pe talpile de fier ale pedalelor Maurului.

La momentul la care am cumparat ornamentele astea gasisem pe un forum pe cineva care facuse modificarea si care, pentru a acomoda si "botoseii", facuse o inginerie cu niste soricei, tocmai pentru ca altfel nu se fixau acolo (marfa chinezeasca). Eu n'am avut nervii necesari pentru a face treaba asta, asa ca am renuntat.

La fel si cu montarea footrest'ului: am amanat'o pentru ca, ce facuse baiatul ala, era ceva ce eu nu am simtit ca ar trebui facut: footrest'ul fiind pentru Golf, omul taiase niste picioruse de pe spate, puse acolo pentru prinderea de podeaua Golfului, obtinand in felul asta o suprafata plana. Pentru fixare, trecuse niste soricei pe sub niste striatii de pe spatele footrestului (nu am inteles cum Dumnezeu facuse asta), apoi desfacuse mocheta din podeaua masinii, in zona musamalei din stanga pedalelor, practicase niste taieturi in musama si parca si in mocheta (treaba asta mi s'a parut de nefacut) si fixase footrest'ul cu soriceii aia de mocheta. Eu am zis ca nu tai nimic acolo si multa vreme am cochetat cu ideea de a coase peste musamaua aia un alt material pe care sa lipesc cu silicon de parbriz piesa respectiva (pentru ca, undeva intr-un viitor indeparat si nedefinit, lucrarea sa fie reversibila fara a lasa urme). Dar nu am avut determinarea necesara ca sa fac manevra asta asa ca, in final, am lipit cu dublu adeziv footrest'ul, acolo (in fine ... in prealabil i'am taiat si eu de pe spate toate picioarele alea de fixare).Sta bine, teoretic ... daca va fi cazul vreodata, il voi putea desface si curata locul acolo si ... cel mai important, am acoperit musamaua aia oribila cu ceva cat de cat "de acolo". Cand voi mai avea putere, am sa fac o alta incercare si cu botoseii pedalelor.

IMG_20170519_160715.thumb.jpg.b1b53fadf34a09651477a47ee4075d8e.jpg

Scuzati mizeria dinauntru ...

Acum sa vad cu cine voi continua discutiile, ca mai am ceva povesti de spus :)

Link către comentariu

Mai sunt si aia noi care se întrebau unde ai dispărut :)

Link către comentariu

Bine ai revenit. Chiar ma gandeam ce s-a mai intamplat cu masina asta. :)

Hai cu povestile, cu siguranta ai adunat cateva in atatia ani. :P

 

Link către comentariu

Te-am vazut pe Timisoara, in zona Afi, dar nu eram cu masina mea. Se tine bine Maurul, felicitari!

Link către comentariu

Mai suntem pe aici si mai vechi :). Misto masina, ca de obicei. Merita mai multi km ;)

Link către comentariu

Si eu mai tin minte Polakul...sau cum ii zice :)

Link către comentariu

Mai multe povesti si poze :D . Doar footrest a capatat Maurul in ultimii ani?

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Rabdare, monseor, rabdare, ca mai cateva am baliverne de spus inainte.

Lantul e in regula, nu are deviatii comportamentale.

Modificat de Dun
Link către comentariu

Mda ... Romania-China 1-0

5923049893f19_00IMG_20170329_182549.thumb.jpg.24feea43192e159536140d72c76f6ffd.jpg

Anul trecut, dupa un drum ucigas (pentru o sumedenie de insecte) am fost nevoit sa dau ceva mai insistent cu jetul de apa pe masina. Si emblema chinezeasca a cedat :))

Din pacate, anul trecut a fost unul dificil si nu m'am putut ocupa de Maur, asa ca am umblat pana mai acum vreo trei saptamani cu belitura aia in bot. Cand, in cele din urma, i'a venit randul, am dat jos emblema de acolo, am desfacut'o si am dat'o la vopsit.

5923055858e02_01IMG_20170425_081129.thumb.jpg.f4154c45d20a23dd3a4a0cb40b72b6b4.jpg59230559cda33_02IMG_20170425_081104.thumb.jpg.56774d1c13a2e2bca7ef575b8fe262aa.jpg

Din fericire a mers revopsita si nu a fost nevoie sa comand alta de la fratii nostri orezari. Asa ca acum... am din nou o fata prezentabila :) 

59230720c50b3_03IMG_20170511_181428.thumb.jpg.155e9591a13ebb97d673f5e2faa84cb0.jpg

 

Link către comentariu

Scuipa tot, scuipa tot !!! :))

Ai matuit sigla inainte sa o vopsesti ? Daca a ramas chromul, din cauza aia a picat 

Link către comentariu

Asta pe care am vopsit-o este aia care a venit din china. Am luat pachetul ala cu emblema fata si cea de pe portbagaj.

Originala o am. Am pastrat-o. Ca pe marea majoritate a lucrurilor pe care le-am inlocuit. Exceptie face un schimbator de viteze imbracat in piele pe care l'am donat unui roscovan  :)

Link către comentariu

Pai mai un pic si faci o alta masina din piesele care le ai :))

Roscovanul il multumeste inca o data !

Link către comentariu

Am apreciat intotdeauna umorul special si salut cu bucurie revenirea maurului. ?

Ce mai trebuie sa le faci la botosei? In poza par bine lipiti ... ori botoseii vin peste pedalele care se vad, caz in care termenul de galosi ar fi mai apropiat de realitate.☺

M-am abonat la ce urmeaza ...?

Link către comentariu

Cand am cumparat, am cumparat tot setul: adica footrest'ul si pedalele.

Sunt onorat ca mi te'ai alaturat.Am sa incerc sa ma ridic la nivelul tau si sa produc cat mai mult umor din asta de'al meu :).

Si felicitari pt schimbator.Il am si eu pe masina si il condider cel mai frumos si mai elegant :).

PS alarmat: eu, la un moment dat, ajunsesem furnizorul unuia de capace de jante :(. Avand si eu RCD510, sper sa nu cad prada si vreunui "intreprinzator" de electronice ... 

Link către comentariu

Si eu ma intrebam ce se mai intampla cu Maurul, abia astept sa ne pui in tema cu tot :rolleyes::rolleyes:

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Pai da ... sa va pun in tema.

Asta iarna, intr'o zi friguroasa, cu buluceala nervoasa, un nene cu o Octavia 1 s'a bagat prin dreapta mea, cu intentia de a o scurta pe o strada la dreapta. Doar ca, atunci cand a trecut ca "jita" pe langa mine, mi'a belit rama oglinzii de pe dreata (a sarit o bucata sanatoasa din ea).

5933fee71f566_01IMG_20170329_182559.thumb.jpg.df1cde3d8aeaa177fc8b99d7a47042c6.jpg5933fee89c4cb_03IMG_20170329_182645.thumb.jpg.f1c724c06ae4476af7d915d2d54c2077.jpg5933fee9d2732_04IMG_20170329_183249.thumb.jpg.f078261881e179ab86028d8fa3137429.jpg

Cum eu eram prins in coloana si el a tulit'o smechereste pe strada aia la dreapta ... a trebuit sa imi inghit amarul si sa'mi accept soarta. Mai are rost sa spun ca in ziua aia nu am mai fost om :))? Din fericirea nu a fost prea tragic pentru ca singurul reper care a necesitat inlocuirea a fost rama aia. Bratul o glinzii a scapat nevatamat, oglinda la fel, carcasa de deasupra (sincer sa fiu, ma asteptam sa fie nevoie sa o schimb si p'asta, da' n'a fost cazul), semnalul ...

La cateva zile dupa intamplare am comandat la PBN obiectul si mi l-a luat un coleg care are drum p'acolo. Dupa care am cautat pe cineva sa mi'l vopseasca, lucru care s'a dovedit destul de dificil avand in vedere ca Viorel si'a restrans domeniul de activitate. Cu chiu, cu vai am reusit prin februarie sa vopsesc, la comun, atat emblema cat si rama oglinzii si pe la mijlocul lui aprilie le'am montat pe masina, in preambul la ce avea sa urmeze anul asta :)

59340022b90fb_00Inaintedemontaj.thumb.jpg.9de651909290d283227397dba41062dc.jpgIMG_20170511_175822.thumb.jpg.9a09d401e5ee3b5d736c1e6acacd93ec.jpgIMG_20170511_181009.thumb.jpg.f4145908117b5c838f5b72f01a4f696a.jpg

Modificat de Dun
Am adaugat si alte poze
Link către comentariu

Iar ce avea sa urmeze o fo' ... schimbat colantul de pe plafon, ca din cel pe care l'am montat in toamna lui 2012 sarisera doua bucatele infime :)
Desi se prezenta intr'o stare bunicica spre foarte in regula, tot nu eram impacat pentru ca, atunci cand a fost montat, unu la mana a fost taiat inainte de santul ala longitudinal de pe plafon si linia lui nu se pupa deloc cu linia zonei negre a eleronului de pe capacul portbagajului, ca cica "doar asa exista garantia faptului nu se va desface de pe plafon" si doi la mana pentru ca recomandarea fusese sa il schimb la maxim doi ani de zile.

593698c093cdd_01IMG_20170519_102823.thumb.jpg.6773418fb2cf3b0bc158dec870d3a0a7.jpg593698c207a81_02IMG_20170519_102831.thumb.jpg.146bf8fd30256202bc0b6bb2122c68ed.jpg
Asa ca prin toamna am vorbit cu AM Customs si cu Custom Wrap si m'am interesat despre experienta lor la desfacut colant de pe plafon. Ambii mi'au spus ca au mai facut de multe ori lucrari de desfacere a vechiul colant de pe masini si ambii mi'au detaliat, la insistentele mele, procedura prin care urma sa treaca Poolack'ul si pretul pentru lucrare. I'am ales pe cei de la AM Customs pentru ca au rostit cuvintele magice "feon", "degresare" si "decontaminare".

Lucrarea am facut'o tot in aprilie, pe la finele lunii. Oamenii au lucrat superingrijit dupa standardele a 98% dintre clienti si au tolerat cu maxima deschidere fitele mele :), fara nici un comentariu. 
Imi era tare frica despre ce voi gasi pe sub colant si despre cat de greu se va da jos, asa ca imi cam tataia curutul :). Colantul a fost incalzit cu feonul pe bucatele si tot asa s'a si desfacut: pe bucatele. Oamenii au lucrat incet, nu au fortat, asa ca procedura a durat doua ore si un piculet. Apoi au degresat plafonul ... de doua ori :) Dupa care, cu argila, au tras tot ce mai ramasese pe acolo (mult lipici de la colantul dat jos) - a fost nevoie de trei treceri pentru ca plafonul sa ramana aproape perfect curat.
Spre pranz treaba era gata: plafonul era curat. Si arata foarte bine: nici un fel de panza de paianjen, lacul intact ... Am constatat in schimb o cuta de vreo sase-sapte cm, undeva pe dreapta spate (ceva a picat acolo, fir'ar sa fie), si doua ciobituri mici pe stanga fata (dupa cum aratau au aparut inainte sa pun colantul). Dar lacul era intact, a ramas acolo unde ii era locul si plafonul arata aproape ca nou.

593699094f84b_03IMG_20170519_104033.thumb.jpg.930e16a8389dc8b7336eec4241a34852.jpg5936990a59681_04IMG_20170519_112458.thumb.jpg.321e83ac8cda0037daf295a4a1b0dbce.jpg5936990b47123_05IMG_20170519_112614.thumb.jpg.b46747298e3d71f65fa469c60e9fe1e9.jpg5936990c2a1b8_06IMG_20170519_112654.thumb.jpg.29b4220e2d55b95c3671e49175a730a6.jpg5936990d2c7a5_07IMG_20170519_112715.thumb.jpg.6bdf5d72afee9e47a5941f33f7dea0b4.jpg

Avand eleronul montat pe capacul portbagajului (cand am pus colantul in 2012 inca nu aveam eleronul montat) am lipit noul colant pana dincolo de santul de pe plafon, pentru a veni in linie cu zona vopsita cu negru a eleronului. Asta mi'a placut foarte mult pentru ca a rezolvat o problema estetica pe care o aveam acolo si care nu'mi dadea pace :)). Si imi place ca l'au dus adanc in jos, atat in spate, cat si in fata, la parbriz. Nu e 100% perfect, ca doar e facut manual, dar este foarte bine.

5936997a3b3fd_08IMG_20170519_112727.thumb.jpg.e465c93064a740d711676853d76e2387.jpg5936997b71d31_09IMG_20170519_135513.thumb.jpg.77c0954634127a46e07c6f64fb531c11.jpg5936997c8c641_10IMG_20170519_141833.thumb.jpg.b44c1756c83c605e7dbd3c80eb1542ce.jpg
Motiv pentru care am aceptat pretul pe care mi l'au cerut, care a fost cu 50% mai mare decat cel pe care il stabilisemn in toamna ( :)) ), cand am fost cu masina la ei si am discutat despre ce vreau sa fac. Dar repet: au lucrat incet, atent, CURAT. Si asta m'a facut sa platesc fara sa clipesc (apropo ... am acceptat sa dea antena jos, ceea ce a presupus sa desfaca niste plastice prin spate ... dar a iesit f bine).

Daca mai sunt ceva dubii sau comentarii de facut ... am stat la ei de la 10 pana 17, timp in care au luat o singura pauza de masa de 45 de minute si prin atelier au trecut, pentru folie pe toate geamurile, trei masini si jumatate :). Foarte mult mi'a placut procedeul prin care au taiat colantul pe marginile longitudinale ale masinii: au avut un scotch de ghidaj (ala rosu, de se vede in penultima si antepenultima poza) care a fost lipit pe marginile laterale ale masinii, sus pe plafon, care continea in el o sfoara foarte subtire. Spre final, au taiat colantul pe margini cu sfoara asta, la fel cum am vazut in copilarie ca se taia mamaliga cu ata. Foarte misto. Mi'a placut mult schema asta.
 

Apropo:cand ati mancat ultima data mamaliga? Dar de facut, cand ati facut ultima data mamaliga ? Si ... nu ati taita'o cu sfoara, nu :)) ?

Modificat de Dun
Am mai adaugat poze
Link către comentariu

He,he,he

Iata o ghidusie pe care am implementat'o inca de anul trecut cred, daca nu cumva or fi chiar doi ani.

https://www.youtube.com/watch?v=k82WWPMCBmA&feature=youtu.be

Cert este ca nu functioneaza decat trei sau patru luni pe an, atata timp cat este cald afara. din toamna pana in vara nu functioneaza. Face doar muschi :))

Eu as fi vrut o instalatie hidraulica, cu buton de inchidere pe hayon, sau chir pe cheie :). Dar nu s'a inventat inca, asa ca am recurs la ... versiunea asta low cost (in fine ... nu a fost chiar low. Daca imi aduc bine aminte, cele doua amortizoare si cei doi bumperi au fost vreo doua sute si ceva de lei).

Oricum ... e de efect. Pe mine ma unge pe suflet.

 

PS: ma poate invata cineva cum trebuie facut ca sa apara filmul in postare?

Modificat de Dun
Link către comentariu

Nu merge videoclipul, spune ca nu este disponibil.

Link către comentariu

E de vreo 2 ani ghidusia implementata. Cam de cand ne-am vazut ultima data :)

Lasa ca a venit caldura si de acuma inca cateva luni bune va merge bine. In plus te ajuta sa faci bicepsii/umerii rotunzi, ca tot a venit caldura :))

Cel mai probabil o implementez si eu la Seat.

P.S.: am auzit ca ai facut o pedata..ceva mai nervoasa :unsure:

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!