Jump to content

Maurul lui Dun


Dun

Postare recomandată

Eu am fost si am lasat masina. Ar fi trebuit sa stau acolo si sa faca diagnoza in fata mea ?

 

In plus, de cand am patit faza cu EPC-ul in ziua aia, am mai pus si eu intrebari in stanga si in dreapta si mi-au spus mai multi ca respectiva eroare ar trebui sa ramana in calculatorul masinii - spre deosebire de eroarea care mai apare din cand in cand si care zice ca am un bec ars.

Puteti sa imi confirmati sau sa imi infirmati aceasta presupunere ?

Link către comentariu

La mine a fost asa: am plecat de acasa dimineata pe la 07:30, cam 5-6 C, am facut cca. 200 m., s-a aprins EPC-ul, am mai facut vreo 30 m., am tras pe dreapta, am oprit motorul si am scos cheia din contact. Dupa cca. 1 minut am pornit, EPC-ul nu mai era pornit iar masina functiona perfect normal, insa in loc sa merg la lucru, am dus-o la service. Poza nu i-am facut. Acolo au verificat-o iar la amiaza m-au sunat si mi-au spus ca e mai bine sa imi schimbe turbina.

 

@Dun: asta ma indreptateste sa cred ca eroarea ramane stocata in computerul de bord.

 

Poza am facut-o la patania cu DSG-ul.

Modificat de Vizitator
Link către comentariu

Povestea ca EPC-ul aprins nu a "lasat nici o urma" in ECU - sa se poata citi la o diagnoza eu nu o cred... Le e mai simplu sa zica asa...

Link către comentariu

1. EPC aprins- 100% eroare stocata.

2. si daca nu era eroare stocata, macar din bun simt, service-ul trebuia sa nu taxeze o diagnoza, pentru ca e clar un client pierdut si vad ca in continuare continua sa fie nesimtiti.

3. Trebuie sa ceri actele doveditoare pentru lucrarile ce spun ei ca le-au facut.  Si sa iti arate la masina in acelasi timp daca apare ceva manopera sau materiale

4. Cauta Brady, Avia, etc....

Link către comentariu

Bogdan, de ce nu mi-ai zis sa ne uitam cand ne-am intalnit ? Vedeam daca apare sau nu. In cazul in care era, o lasam acolo pentru neghiobii de la pbn.

Link către comentariu

Am uitat, fir-ar sa fie! La un anumit moment de timp inainte sa vii in Bucuresti imi setasem in minte ca trebuie sa ne uitam la chestia asta, dar atunci cand ai venit, desi stiam ca imi propusesem sa facem ceva, am uitat despre ce anume este vorba.

Asta este ...

Link către comentariu

...a, si bah, pe bune, ce-i cu tine? Adica de ce mergi tu la PBN? Iti lipseste din programul tau zilnic cineva care sa te priveasca superior si sa-ti vorbeasca din varfu' p***i? ...ca se rezolva :)) si io nici nu te tarifez cu 160 lei.

 

Pe bune, du-te la PBV2, Avia, Midocar... nu-i ca si cum in Bucale n-ai avea de unde alege. Fix la pretiosii aia din Pipera te trage ata?

Link către comentariu

Atunci: baga bani, baga bani! :))

Nu ai gasit pe cineva sa faci o scanare inainte sa ajungi la reprezentanta?

Link către comentariu

oare sunt atat de (*&% incat sa scaneze si sa stearga eroarea apoi sa "nu constate nimic" la verificare pt a te mulge de bani?

nu a cautat, de gasit sigur gasea.

Modificat de Muale
Link către comentariu

Deci ... inafara faptului ca nu am mai platit banii aia pe care trebuia sa ii platesc pot spune ca m-am dus bou si am plecat vaca de acolo.

 

In urma unei discutii agreabile cu domnul citat mai sus, care a durat undeva in jur de o ora si ceva, am aflat urmatoarele doua aspecte esentiale pentru mine:

 - evenimentul remarcat de mine nu a lasat loguri in calculatorul masinii

 - service-urile  de reprezentanta fac bani din doua surse: una este fabrica, de acolo venind banii atunci cand sunt facute lucrari pe garantie, iar alta sunt clientii care trebuie sa plateasca atunci cand sunt executate operatiuni asupra masinilor lor si acele operatiuni nu sunt decontate de fabrica. Chiar si daca masina este in garantie, cum a fost cazul meu.

 

Desi am adus in discutie de doua ori, frontal, subiectul testelor facute masinii mele si am intrebat despre rezultatele lor nu a fost chip sa obtin niste hartii din care sa rezulte ce s-a intamplat. Explicatia a fost ca e posibil sa fi fost o problema cu benzina - survenita nu din vina mea, ci din vina unei conjuncturi potrivinice vietii in general - si ca tocmai de aceea nu au fost inregistrate erori la motor, etc, etc, etc.

Ne-am despartit prieteni si a ramas ca dosarul meu ramane deschis, ca eu trebuie sa tin masina sub observatie si ca ar fi bine sa fac un drum extrurban si sa dau ceva mai barbateste in ea ca sa iasa un fum negru pe teava si sa se curete matele masinii si ca pentru moment nu trebuie sa platesc nici un ban. Cu toate ca ... vezi paragraful precedent.

 

In rest ... ma declar multumit ca masina mi-a fost returnata extrem de curata, asa cum am si dus-o si asa cum o si tin in permanenta.

Voi reveni azi sau maine cu o poza in care sa vedeti si voi rezultatul vizibil al operatiunii de repozitionare a coloanei care zbarnaia - pentru moment nu mai zbarnaie nimic.

Modificat de Dun
Link către comentariu

 

Ne-am despartit prieteni si a ramas ca dosarul meu ramane deschis, ca eu trebuie sa tin masina sub observatie si ca ar fi bine sa fac un drum extrurban si sa dau ceva mai barbateste in ea ca sa iasa un fum negru pe teava si sa se curete matele masinii si ca pentru moment nu trebuie sa platesc nici un ban. Cu toate ca ... vezi paragraful precedent.

Pe bune asta a fost recomandarea PBN? :lol: un fel de colon cleansing? dar cu ce ar ajuta forja asta? sa-mi spui si mie cum faci sa iasa fum negru :dry:

 

LE: concluzionand, daca se aprinde EPC ori ca ramane eroare ori ca nu ramane, cauza cea mai probabila fiind benzina proasta (nu-i asa?), daca te duci la service iti ia bani pentru o constatare care nu iti spune nimic .. pana sa gaseasca ei un senzor defect sau alta piesa pe care sa o schimbe pe garantie mai dureaza

Modificat de codz
Link către comentariu

Sunt de acord cu punctul lor de edere. Daca reclamai ceva si era descoperita cauza la reparatie se trimitea dosarul de reparatie catre fabrica, dosar care contineasi costul verificarii fabrica accepta reparatia si deconta costurile.

Atata timp cat nu a fost gasit nimic, costul verificarii iti revine, nu stiu de ce toata lumea e atat de mirata ca ti-au cerut bani pentru asta.

Garantia acopera reparatii, nu verificari periodice...

Link către comentariu

Pai ... eu zic asa: nu m-am dus pe la ei ca sa ma aflu in treaba si nici ca sa imi faca o verificare periodica. M-am dus pentru ca in mod repetat, la un moment dat, am avut martorul EPC aprins in bord si manualul recomanda ca masina sa fie dusa imediat pentru verficarea motorului la un service autorizat. Iar eu ma astept ca, atata vreme cat masina este in garantie, astfel de situatii sa nu implice costuri din partea mea.

Oricum .. si-au scos parleala cu revizia de anul trecut :).

 

I-am spus si domnului cu care am discutat astazi ca, avand in vedere cum stau lucrurile, data viitoare voi merge mai intai la un "baiat" sa imi faca o scanare si sa imi interpreteze citirea respectiva (sigur ma va costa mai putin decat mi-au cerut ei), iar la ei voi merge fie cu printarea respectivei scanari, fie nu voi mai merge deloc ca nu va fi cazul. Dar nu mi se pare in regula sa fie asa.

Link către comentariu

ti-am mai zis, mergi cu poze sau cu printul unei scanari de la "baieti" , nu sunt obligati sa o ia in considerare. scaneaza ei si actioneaza in urma scanului: repara sau taxeaza pt reclamatie nefondata.

mi se pare amuzanta faza cu mersul barbatesc. in mod normal masina trebuie sa fie fool proof, de aia are si limitator de viteza si de turatie (pt aia ce merg foarte barbateste).

o masina nu e obligata sa mearga pe autostrazi ca sa aiba DPF curat...ce te faci daca ai masina 0km, garantie+extindere si mergi doar in oras, doar cu 30km/h ?! faci vizite saptamanal la service cu DPF, cu turbina, cu.... ?

altfel sa le vanda ca masini de naveta cu obligatia utilizatorului de a le da talpa regulat altfel iese din garantie :)

 

deci , eroare de la benzina proasta, eroare ce nu se stocheaza.

Link către comentariu

manualul recomanda ca masina sa fie dusa imediat pentru verficarea motorului la un service autorizat

Da, dar nu scrie nicaieri ca e si gratuita verificarea aia.

Eu ma pun in locul service-ului, verificarea aia costa. Daca se descopera cauza si e acoperita de garantie atunci costul verificarii e acoperit de fabrica. Daca nu se descopera nimic, moment in care nici fabrica nici garantia nu mai au ce spune, mi se pare normal sa plateasca cel care a cerut aceea verificare. Poate gandesc gresit...

Link către comentariu

@Muale & Tudor :))

 

@Rave - vorba este ca lucrurile nu sunt clarificate in contractul de garantie si d-aia exista interpretari. Acum eu nu sunt sigur nici ca dreptatea este a mea si nici ca ea este a ta/a lor.

Eu ma gandesc si la urmatoarea situatie: acum nu s-a gasit nimic si sa zicem ca eu platesc verificarea. Dar peste o vreme va pica o componenta al carei defect este raportat prin acest comportament pe care eu l-am anuntat vanzatorului PoRo. Sa zicem ca totul va merge ireprosabil si acea componenta va fi schimbata pe garantie. Cu ocazia asta imi vor returna si banii pentru investigatia care a fost declarata ca nefondata si in urma careia nu s-a depistat, la acel moment de timp, nici o problema?

Link către comentariu

Tudor, exemplul cu DPF era pt masinile diesel, evident. Unde multi spun ca trebuie turata, scoasa pe autostrada. Dar ce ne facem cu masinile care sunt folosite toata viata fara sa vada 100km/h ? Sunt declarate neacoperite de garantie?

 

Dun, Rave a explicat bine. Problema e...ai reclamat si service-ul nu a gasit sau nu a vrut sau nu a fost in stare?

Daca treaba a ramas ca masina nu are nimic, cum de nu ti-au cerut bani? Fac acte de binefacere?!

Cu eroarea, cred ca sunt multiple cauze-efecte deci va fi greu de afirmat ca piesa X a cazut fix de la eroarea asta (ce poate sa apara in mai multe cauze).

Singura chestie, tine-o sub observatie si scaneaza imediat ce apare ceva. Apoi fa pe prostu si mergi la garantie si vezi ce spun ei.

Link către comentariu

Da, eu am inteles la ce te-ai referit si tocmai d-aia eram sarcastic. Pentru ca ce i-au sugerat cei din service lui Dun nu prea se aplica la el. Si oricum ai dreptate si cu cei care-si iau masini diesel pentru utilizare exclusiva urbana.

Link către comentariu

E foarte ciudat ca nu ai avut eroarea de EPC stocata. Mai ales ca nu s-a aprins o singura data.

Ai cerut sa iti arate scanarea masinii?

Du-te azi sau maine sa ti-o scaneze cineva si vezi ce iese.

 

Mers mai tare ca sa scoata fum negru? Wtf, nu mai este 1.9TDI PD care trebuie desfundat si care lasa fum negru.

 

Asta cu nu acopera verificarile e adevarata, dar nu se aplica in cazul de fata. Nu si-a lasat masina de placere la PBN si nici pentru un martor oarecare, iar conform manualului trebuia dusa si nu pentru verificare cat constatarea cauzei.

 

Fir-ar sa fie au dat vina pe benzina imediat. Sunt multi cu TSI care merg cu 95 fara nicio problema si care nu au vazut martorul de EPC aprins in viata lor.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu

Benzina proasta = / = benzina 95. Poti sa bagi si 100 de la o pompa proasta si sa fie cu impuritati sau cu prea multa apa in ea...

 

La multe masini, chiar daca nu sunt diesel, se recomanda un tratament de "talpa" din cand in cand, sa se mai curete putin masina.

Mersul la consum si viteze de oras afecteaza foarte mult daca motorul nu se si "destinde" putin. Si asta nu inseamna mers constant pe autostrada la 140-150 Km/h...

 

Eu zic ca, daca se mai aprinde ala in bord, sa te duci cu el asa cum e la service. Si sa nu opresti motorul pe drum sau cand ajungi, sa ramana martorul aprins in bord cand vede cineva masina...

Link către comentariu

Am sa tin cont de asta si asa voi incerca sa fac asa.

Destinderea motorului are legatura cu viteza sau cu turatia? As obtine acelasi efect al mersului pe autostrada la 14x km/h daca as merge pe DN1 cu 82 km/h intr-a treia sau poate chiar a doua ?

 

 

De vreo luna am schimbat total stilul de utilizare al masinii: acum nu mai schimb decat spre 2500 rpm fara a resimti o mare diferenta la consum. Pentru moment voi continua sa merg pe MOL 95 si voi vedea ce va mai fi.

Modificat de Dun
Link către comentariu

Eu si in drumul spre munca mai schimb pe la 5-6.000 RPM... Daca tot am benzinar atunci de ce sa nu-l folosesc pe toata plaja de turatii, corect?

Nu stiu cat de mult ajuta mersul constant la turatii ridicate, eu unul prefer sa plimb motorul pe plaja de turatii de cateva ori, decat sa stau si sa-mi urle ala in cap la mersul pe autostrada/in afara orasului...

 

LE:

Disclaimer: Cele de mai sus sunt doar o relatare a actiunilor mele si o parere personala. Nu trebuie luate de bune si nici ca o recomandare.

Nu sunt responsabil pentru orice dauna cauzata automobilului/motorului rezultata din incercarea de a reproduce cele de mai sus.

Modificat de Rave
Link către comentariu

Benzina proasta = / = benzina 95. Poti sa bagi si 100 de la o pompa proasta si sa fie cu impuritati sau cu prea multa apa in ea...

 

 

Din furtunul pompei nu ajunge direct in varful injectorului. Trece prin filtru care opreste si un fir de par sau un graunte de nisip. Asa ca impuritatile de care zici ar putea doar sa blocheze filtrul = ingreuneze alimentarea.

Apa...si aia ar trebui sa se decanteze in filtru, fiind mai grea ca benzina. (vorbim de cateva picaturi, nu de 3 litrii la un plin)

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!