Jump to content

Maurul lui Dun


Dun

Postare recomandată

Am omis si imi cer scuze. Sunt si alte companii care fac acest lucru, nu m-am gandit prea mult aseara :D.

Cu respect, Alex B

Link către comentariu

Acum trei saptamani am facut o iesire de weekend cu cortul pe valea care duce spre Iezer. Traseul urmat a fost Bucuresti – Pitesti – Mioveni – Campulung – Leresti – Caba Viona.

Ca un bonus, la plecare, la Mac-ul de la iesirea spre A1 m-am intalnit cu Fusco si frumuselul lui GTI. Ne-am fluturat manutele si fiecare si-a vazut de ale lui.

Pe A1 i-am dat 138 pe GPS, in rest am mers incetisor, conform reglementarilor legale + 7-8 km/h. Pe portiunea Pitesti – Campulung am mers cu 50.La dus am intrat prin Mioveni pentru a ocoli portiunea de pe DN73/E574 din dreptul localitatii.

Maurul a mers bine, fara sa faca figuri. Pe 400 de Km facuti in tura asta si inca 270 de Km facuti in oras am avut consum la pompa de 7.83 in vreme ce CB-ul a aratat 7.7.

In final am ajuns la 8.000 Km si o medie de consum de 7.717% la un parcurs de 3.600 urban si 4.400 afara.

Am dormit la cort si am savurat racoarea muntelui – au fost 24 de grade ziua, soare si un vanticel frumusel. Sambata a fost super. Nu a fost multa lume. Am facut o salata minunata si ceva legume si carnaciori la gratar, multa conversatie lejera si reconfortanta cu prietenii si ceva plimbarica pe acea minunata vale.

Duminica am facut o alta plimbarica prin natura si la intoarcere am avut neplacuta surpriza sa constatam ca se umpluse de melteni. Fumul gratarelor incetosase zona, iar muzica de toate genurile era data spre maxim – era unul, trai-l-ar Dumnezeu, care asculta un concert de muzica clasica. In locul unde campaseram noi mai venisera inca patru grupuri, unii dintre ei punandu-si mesele in gura unia dintre corturile noastre. De dragul temperaturii placute am suportat violul si am ramas in zona.

La plecare, nici unii dintre cei care ne-au facut nervii franjuri in dupa-amiaza de duminca nu a strans dupa ei. Imi venea sa plang de ce lasasera acolo asa ca am facut un pic de voluntariat si am strans totul intr-un morman respectabil in speranta ca cei care au deschis bariera de la intrarea pe vale si au luat dreptul vor veni in cursul saptamanii sa stranga mizeria.

Am avut parte si de o patanie. La intoarcere, pentru ca vazusem cand am intrat in Mioveni o lucrare de asfaltare in fata noastra, pe E574, nu am mai intrat in Mioveni, lucru pe care l-am regretat amarnic, pentru ca portiunea asfaltata este foarte mica, in rest drumul fiind in continuare extrem de prost. Am mers cu 20-30 de Km/h din cauza drumului. Pentru o lunga portiune de drum a fost chiar limitare la 30. Vorba este ca la un moment dat un bizon cu o Kia Sportage s-a simtit lezat ca nu am sarit de pe ruptura aia de sosea ca sa ii fac lui loc sa se dea mare cu masina si meltenismul lui. M-a claxonat ca disperatul si cand a avut loc a venit in dreptul meu si a inceput sa injure ca disperatul atat el cat si taranoiul pe care il ducea in dreapta. Am pus mana pe telefon si am sunat la 112. Omul, daca a vazut ca nu zic nimic si ca il sfidez a trecut in fata si a inceput sa imi arate ce bune sunt franele lui. L-am lasat in pace, iar atunci cand a oprit am dat semnal sa trec de el. Bouleanul a tras masina in diagonala, s-a dat jos si a venit la mine, singur. Deja anuntasem evenimentul la 112 si dadusem si numarul de inmatriculare. Am deschis un pic geamul ca sa ma auda ce spun si aratand cu mana spre GPS, printre injuraturile lui spurcate i-am comunicat ca am camera pe bord si ca am sunat la 112 si un echipaj este pe drum. Cand a auzit de asta s-a uitat sa verifice, a vazut GPS-ul, mi-a mai aruncat o injuratura si a plecat la masina. S-a urcat, a mai mers cateva sute de metri, apoi, fara sa semnalizeze a intors si a luat-o in tromba inapoi.

Cand am intrat pe A1 m-au sunat unii de la Politia din Campulung sa ma invite sa depun plangere la ei la sectie. Evident ca mi-am vazut de drum, fericit ca bouleanul ala nu a dat cu piciorul in Maur.

Retrospectiv privind lucrurile imi dau seama cat noroc am avut si cat de la mustata am trecut pe langa o situatie extrem de neplacuta.

In final si cateva poze din care rezulta ornamentele de la pedale si tips-ul (asta este montat de cateva luni, dar nu cred ca am spus pana acum de el).

post-4613-0-68356300-1343392898_thumb.jp post-4613-0-20279300-1343392915_thumb.jp post-4613-0-64287500-1343392930_thumb.jp post-4613-0-88729800-1343392950_thumb.jp post-4613-0-48660000-1343392984_thumb.jp post-4613-0-24112400-1343392994_thumb.jp

Link către comentariu

Domnu' doctor, sa stii ca ai o masina foarte frumoasa, sa-ti traiasca si sa te bucuri de ea cati km. vrei tu fara alte incidente neplacute.

Neaparat sa pui poze cu volanu', ca io, daca raman aici in Germania, ma apuc pana la urma de modificarile pe care mi le-am trecut pe lista (si din care, spre rusinea mea, dar din cauza prioritatilor financiare, n-am facut niciuna inca).

Link către comentariu

De R-line stiu eu :D Arata ca si cel de GTI + comenzile intr-o parte, doar pt player

Link către comentariu

Ei,hai, sa nu deviem de la realitate.

Am luat volan de R-Line, dar fara comenzi pe el. Avand in vedere ca am ajuns la concluzia ca in Romania imi va fi aproape imposibil sa montez ceasurile de GTI la un service autorizat si ca, la momentul cand m-am hotarat sa iau volanul, BricarAuto nu functiona, am renuntat la ideea cu cluster de GTI si comenzi pe volan.

In momentul de fata, datorita blocajului meu emotional fata de "actiunea saiba", volanul si eleronul stau linistite in cutiile lor sigilate. Cand voi depasi acest blocaj, voi merge la PBV1, voi plati din nou cat nu face si le voi avea pe masina.

Pe mai departe, intr-un orizont vizibil pana la sfarsitul anului as vrea sa gasesc o solutie profi pentru footrest si sa ma decid daca fac sau nu plafonul negru.

Dupa care ... mai vedem.

Link către comentariu

La o saptamana de la escapada de la Cabana Voina am fost la mare, la Vadu (44.471073,28.814670036).

Locul este salbatic, romantic seara, misterios si tenebros noaptea, lipsit de facilitati ziua si total nepotrivit pentru a asigura subzistenta omului modern de la oras.

Exista o cherhanea in zona unde am fost eu, dar nu m-am riscat sa vad ce serveste. O excursie acolo necesita mult curaj si ceva resurse de hrana si apa. Nu ai unde sa te speli si procrearea necesitatilor presupune un dezvoltat simt al exhibitionismului. Si o lopata cu care sa le ingropi.

De asemenea, daca sunteti puritani, feriti-va. Multi carnaciori zburda fericiti la vedere, iar outele se prajesc in lumina naturala a soarelui, pasarelele inalta triluri catre cer si saruta marea cu buzele lor dulci, iar sanii … impaienjanesc privirile masculilor dezorientati: nu exista zare in care privirea lor sa poata scapa neatatata. Cu ale cuvinte ... nudism la rupere.

In ciuda incercarilor mele disperate, masina a luat mult nisip la bord. Ceea ce mi-a provocat spasme groaznice, scrajnete din dinti si juraminte fierbinti ca nu voi mai trece prin chestia asta vreodata. Totusi, avand in vedere ca am curatat-o multumitor spre perfect, am sa recunosc ca nu a fost chiar asa de grav.

Grav a fost insa drumul. Intre Corbu de jos si locul unde am stat sunt doua portiuni distincte: prima pseudo-asfaltata si alta batatorita, de nisip amestecat cu pamant. A doua este mult mai buna decat prima. In total sunt vreo 15 de km, portiunea de pamant avand vreo 8, daca imi amintesc eu bine.O buna bucata din portiunea amenjata - la inceputul anilor 70, probabil – este pe un singur fir, atat pentru dus cat si pentru intors – noroc ca nu era prapastie de-a stanga si de-a dreapta drumului si la nevoie se putea iesi cu o jumatate de masina afara. Si la dus si la intors am parcurs-o intr-o ora si 40 de minute. Din mila pentru sarmanul Mauras. La dus prietenii cu care am fost si care au luat-o in fata au apucat sa puna cortul, sa faca o baie si sa si manance ceva pana cand am ajuns eu. Dar … eu am avantajul ca mie mi-au umplut unii care mergeau pe acelasi traseu frigiderul cu carne. Pana la primavara viitoare o sa o tin numai in gratare si frigarui.

La dus am mers pe autostrada pana in dreptul Sloboziei si apoi am iesit la E60 pe care l-am urmat pana la Lumina, dupa care am mers pe Dj226.

La intoarcere am intrat pe A4 la Ovidiu si am facut curat pe A2 pana la Bucuresti – ca de obicei … 138 pe GPS.

In aceste conditii, cu AC pornit tot timpul, o incarcatura de vreo 140kg (eu, iubita si bagajele) si tempomat in proportie de aproximativ 55% la dus si 85% la intors am avut un consum de 6.6 pe BC si 6.738 la pompa.

Pe drumul asta Maurul mi-a cam scos ceva peri albi. La dus, udeva dupa Slobozia, vreo jumatate de ora a zornait ceva al dracului de enervant in usa dreapta. Zornaitul ala nu l-am mai auzit decat o singura data, alaltaieri.

De acum vreo luna si jumatate incepuse sa scartaie ceva, undeva pe dedesubt in stanga spate. Cel putin acolo percepeam eu zgomotul. Era un scartait pe care mi l-am reprezentat ca un zgomot scos in urma interactiunii dintre un cauciuc si un metal. Se manifesta atunci cand lucra suspensia pe spate. Vad ca acum a disparut. De asemenea, de cand au venit caldurile astea mari, nici usa de la mine nu mai scoate zgomotul ala enervant care mi-a tocat nervii din decembrie si pana acum. In schimb cloncanitul ala din compartimentul motor si fasaitul unuia dintre amortizoarele de pe spate sunt pe val.

La intoarcere am avut parte de o mica-MARE patanie. In Bucuresti, foarte aproape de casa, la un sens giratoriu la care eu trebuia sa fac un viraj de 90 de grade la stanga, am facut o semi-pirueta. Inaintea sensului giratoriu, pe o portiune de maxim 10 metrii, era ud, de la un spatiu verde irigat excesiv. Apoi, la alti10-15 metri era sensul giratoriu in care se intra printr-un mic viraj la drepta. Eu … ca berbecul, am intrat cam cu 50 in el, franand, pentru ca la iesire este cedeaza trecerea acolo si nici nu ai vizibilitate din sensul giratoriu. Si m-am rasucit de nu m-am vazut. Degeaba s-a straduit ESP-ul, degeaba am contrabracat eu si am eliberat frana … Noroc ca nu mai era nimeni acolo, ca altfel o comiteam grav de tot. Din fericire pentru mine, totul s-a terminat doar cu o pirueta.

Link către comentariu
florica adrian

Domnule, mă delectez de fiecare data când îţi citesc poveştirile şi păţaniile de care ai parte în excursii. Ai talent, pe cuvînt!

Link către comentariu

E... Mai da si atentie la orice bazait de musca :))

Ca si mine, e atent la orice zgomot de orice natura. Eu mi-am propus sa ma tratez :)

Ps: ca ziceai de zgomotul amortizorului spate. Si la mine se aud in masina cand lucreaza amortizoarele, daca am muzica oprita. E normal zic eu sa fasaie. Eu stiu ca amortizorul poate sa aiba o singura problema. La denivelari sa se auda un pocnet, semn ca nu mai are gaz. In rest lasa-l sa fasaie ca isi face treaba. SAU daca ai timp cand ajungi la ei, anunta-i ca ti se pare ceva ciudat si sa faca un test al amortizorului.

Link către comentariu

Foarte frumos la Vadu desi , cand am fost eu, nu erau nici nudisti nici oameni pe plaja prntru ca nu prea stia lumea de el.

O sa tin minte toata viata drumul ala...

Daca mai ajungi sa treci pe acolo. E geniala terasa. De la muzica la mancare si atmosfera in general. Chiar e ok.

Sent from the past to be read in the future.

Link către comentariu

Un test al amoritzorului ... sper ca in service, pe o masina speciala pentru asa ceva.

Test pe care ma vor pune sa il platesc, presupun.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Sa inteleg ca nu ai montat volanul inca ? Vreau sa fac si eu upgrade la cel existent,in sensul de adaugare comenzi,insa nu ar strica un volan nou R-line sau chiar GTI....

Link către comentariu

Nu am montat inca nimic. Motivele le-am expus deja (stau cu banii pregatiti pentru modificari, dar imi este ... frica/tarsa/jena/greata de repecursiunile actiunii saiba). Dar avand in vedere ca in noiembrie va trebui sa fac prima revizie va trebui sa misc lucruruielcat de curand.

Plus ca ... ma bate gandul sa fac plafonul negru.

Si poate si montantii. Caz in care ar trebui sa vopsesc si eleronul ala tot negru.

Imi da cineva o idee despre cum as putea sa fac o proba "live" de cum ar veni combinatia asta pe masina? Ma gandesc sa caut colant negru, din ala ieftin care se foloseste la mobila si sa il asez pe plafon si pe montanti fara sa il lipesc.

Link către comentariu

Stiam de preferinta ta cu plafonul negru,insa credeam ca ai renuntat....important este sa iti placa tie,eu unul ma abtin,masina ta arata foarte bine asa cum este,cel putin din punctul meu de vedere.

Link către comentariu

Dar nu trebuie sa mergi neaparat la ei sa montezi volanul. Deci nu va vedeti la fata pana la data stabilita (octombrie)

Daca vrei sa te joci, pune doar pe plafon. Dar mai bine las-o asa. Am vazut-o parcata saptamana trecuta langa Novotel (prima de la trecere) si arata bine cum este :icon_thumleft: Saiba vrei nu vrei tot o sa ti-o puna. Speranta e sa fie pe placul tau si dupa...

Link către comentariu

sa o stapanesti sanatos si cati mai multi km fara probleme . masina arata foarte bine ;) . am citit acuma toate cele 4 pagini si pot sa iti spun ca a fost o incantare sa citesc povestile relatate de tine ( chiar ai un mare talent ) , sper sa ne mai povestesti . o sa urmaresc topicul tau cu mare drag . o seara buna si numai bine

Link către comentariu

Eu zic sa pui saiba mai repede asta daca nu vrei sa pice turbina si sa plangi mai mult decat pt o mica schimbare de feeling de la soft.

Link către comentariu

Inainte de a pleca in concediu am avut de facut un drum la Constanta cu un prieten care si-a luat un G VI GTI de la Cardinal.

Legat de masina lui … este de senzatie. Am mers si eu un pic cu ea si cred ca mi-ar fi greu sa imi pastrez permisul sau sa nu fac prostii grave cu ea. Nu stiu ce cauciucuri au venit pe masina, dar clar necesita un upgrade. Masina aluneca urat de tot.

Am ramas surprins neplacut de calitatea interiorului. Am vazut cateva lucruri care nu mi-au placut deloc: in doua locuri imbinari imperfecte ale plasticelor, sina scaunului din dreapta nu aluneca la fel de usor ca a celui din stanga – de fapt aluneca foarte prost – volanul si bordul patate, geamul cesurilor de bord zgariat pe interior, ceasurile pozitionate putin stramb in lacasul lor … In fine … lucruri insesizabile pentru marea majoritatea, dar, dupa parerea mea, impardonabile pentru un GTI.

Legat de Cardinal Constanta … infect locul. M-am ingrozit cand am vazut cum erau pregatite pentru livrare masinile noi. Nu au spalatorie acolo. Masina prietenului meu a fost spalata de consilierul de vanzari la o spalatorie din oras, rezultatul fiind patetic – zoaia intinsa pe masina la exterior – cred ca doar au dat cu jetul de apa pe ea si apoi au sters-o - si prafalaul ca la el acasa la interior. Iar asta a fost bine, pentru ca atunci cand am luat noi masina mai pregateau un Polo si un Passat pentru livarre care erau sterse de o doamna cu carpa uscata atat pe afara cat si la interior. Daca era masina mea cred ca innebuneam.

Maurul a consumat foarte mult la drumul asta. Este adevarat ca a batut un vant nebun, atat la dus cat si la intors. Si curios ca daca la dus a batut din fata si la intors am avut impresia ca a batut uneori tot din fata. Evident ca i-am dat la maximul relativ legal pentru ca am fost oarecum pe fuga, asa ca … 138 pe GPS. Nu spun ca este in regula, dar la dus, pe unii care m-au depasit, i-a oprit politia. Pe mine nu…

Cu ocazia acestui drum am remarcat ca ceasul de bord arata total aiurea. Viteza. Cand BC-ul zice 140 el arata sub, ca si cum ai avea 138. Cand BC-ul arata 144 el ceasul arata un pic peste 140.

La dus BC-ul mi-a aratat 8.1 la intors 7.2. La pompa a fost 7.7.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Vorbarie multa pe topicul asta si poze ioc. Trebuia de multa vreme sa fac miscarile despre care voi vorbi in continuare, dar … abia acum in prag de revizie m-am urnit.

Pentru ca luna viitoare trebuie sa fac revizia si pentru ca nu am de gand sa o fac in Bucuresti si pentru ca deaupra capului imi atarna sabia deghizata in actiunea saiba am pornit sarabanda. Din pacate timpul este scurt, pentru ca de pe 15 luna viitoare am sa fiu plecat vreo trei saptamani asa ca a trebuit sa ma grabesc si nu toate deciziile au fost corecte.

Voi monta marti volanul si eleronul – pe care deja l-am dus la PBV1 la vopsit – ocazie cu care ma voi supune si actiunii saiba. Vreau ca toate problemele tehnice sau modificarile facute in perioada cat masina este in garantie sa le fac la PBV1, iar in caz de defectiuni sau probleme sa apelez tot la ei. Nu vreau sa mai trec prin calvarul pe care l-am experimentat cu vechea masina, cand am fost pasat de la un service la altul pe motiv ca … “ pai asta se trage de la reparatia aia facuta la service-ul X si … noi nu putem sa facem nimic. Mai bine duceti-va tot acolo.” Asta desi service-urile prin care am umblat au fost toate service-uri de reprezentanta din reteaua PoRo.

Primul pas a fost sa pregatesc masina de iarna. Miercuri am fost la Dub Detailing si Maurul a primit un tratament pentru sezonul rece. Ocazie cu care am constatat o ciobitura cu indoitura de toata frumusetea pe aripa stanga fata si una fara indoitura pe aripa stanga spate, niste mici si fine zgarieturi pe spoilerul spate si una pe hayon, cam in dreptul antenei. Astea din urma nu se mai vad de la jumatate de metru si sigur ar iesi la polish. Cea mai grava este cea de pe aripa fata.

post-4613-0-06836700-1348774887_thumb.jp post-4613-0-84838700-1348774897_thumb.jp

Pasul doi … colant negru lucios pe plafon, pe partea superioara a hayonului, pe capacele de la oglinzi si folie fumurie pe stopuri.

Plafonul este in regula, la fel si hayonul. Configuratia va fi completa atunci cand voi monta si eleronul. Care eleron va fi vopsit negru pe dedesubt si in culoarea masinii deasupra, astfel incat linia montantilor va fi unita prin partea superioara a eleronului, iar din spate acesta isi va etala burta neagra. In momentul de fata patea din spate nu prea arata bine, dar sunt convins ca va fi o combinatie reusita atunci cand voi pune si eleronul. Peste un an sau doi am sa renunt la colant si am sa vopsesc cele doua repere in negru.

Colantul fumuriu de pe stopuri vine bine. Mie imi place, si asa va ramane.

Cu oglinzile … nu prea sunt impacat. Am crezut ca va arata bine, dar se pare ca aici am cam dat-o prost. Marea majoritate a celor care au pus colant pe capacele oglinzilor au acoperit tot capacul. Eu am crezut ca voi crea un efect frumos acoperind doar partea superioara si pastrand linia aceea argintie. Poate ca ideea nu este total compromisa si poate ca ar da bine daca as acoperi o suprafata ceva mai mare, reducand latimea benzii argintii. Oricum … colantul nu s-a asezat prea bine si va trebui sa gasesc o alta solutie.

Lucrarea asta am facut-o la Carbon Systems si a costat 150 RON. Atentie pentru doritorii care sunt chitibusari asa ca mine: la taierea colantului vopseaua este zgariata. Indiferent ce asigurari veti primi … acest lucru tot se va intampla. Dar pentru ca eu sunt decis sa vopsesc reprele pe care am aplicat colantul aspectul asta nu m-a interesat - desi mi s-a rupt sufletul cand am vazut caterele alea cum dansau pe masina mea.

post-4613-0-68492100-1348774763_thumb.jp post-4613-0-37263800-1348774804_thumb.jp post-4613-0-62855700-1348774823_thumb.jp post-4613-0-29422000-1348774837_thumb.jp post-4613-0-99408900-1348774849_thumb.jp post-4613-0-14465400-1348774865_thumb.jp post-4613-0-55205100-1348774878_thumb.jp

Pasul trei urmeaza marti. Dupa care ... revizia. Si apoi poate sa vina iarna.

Link către comentariu

Colantul pe plafon e ok. Cu oglinzile iti dau mare dreptate, mai bine in culoarea originala.

As amintii si de stopuri. Ori cea mai deschisa folie care sa dea o usoara tenta de fumuriu, ori originale-rosii. Daca crezi ca rosii nu mai merg cu nimic, vopseste etrierii tot cu rosu. Acum tu decizi ;)

PS: zgarieturile sunt de la pietre. Am si eu o gaura ca de alice pe portiera de la sofer pe care am si auzit cand s-a produs.

PS 2: scoate si tu carligele de la parasolar pentru ca sunt inestetice. Poti prinde parasolarul cu parasolare OEM si o sa vezi ca sta foarte bine

Modificat de Circoloco
Link către comentariu

Arata bine plafonul negru. Pe oglinzi parca e o pata mare neagra si mai bine cu totul sau fara.

Stopurile ar fi mers date cu un lac mai inchis decat infoliate asa, acum par a 4tuning si prea inchise (atentie la politie!).

Ceva de genul:

taillights.jpg

Link către comentariu

arata foarte bine polo tau,legat de folia de pe stopuri asa am avut si eu inchisa si m`am ales cu certificatul luat...nu`i asta o probl ca folia o poti da jos(de fapt cei care ti`au pus`o o sa o dea jos)dar daca dai cu lac pe stopuri si ai iar probl cu politia ala nu stiu cum il mai poti da jos,bafta cu masina incontinuare.

Link către comentariu

Eu as fi vrut ca stopurile sa fie negre-negre. Dar este bine si asa. Sunt multumit aproape de 100% de cum arata.

Cat priveste politia … nu vreau sa par arogant, dar nu cred ca voi avea probleme. Desi sunt constient ca daca ma opreste vreunul are motive sa ma violeze.

Oglinzile ... cred ca inca sunt sub efectul placebo. Cand sunt p-afara pe langa Maur am impresia ca este aproape asa cum gandeam eu ca vor arata si ca este super misto. Dar cand ma uit la poze ... ma cam desumflu. Prin urmare ... pana imi trece efectul mai sus amintit raman asa. Ca la tigani.

Hai sa va spun doua tari:

Prima:

Am facut un weeekend la Magura. Traseul a fost Bucuresti - DN1 - Paraul Rece – Zarnesti – Magura si apoi acasa pe Rucar-Bran – Ploiesti si A1. Mai oameni buni … am considerat ca am fost suficient bland cu masina mea pana acum si i-am dat in regim de smintit. Am plecat vineri seara si dupa ce am intrat pe centura Ploiestiului m-a prins unu’ cu statie din urma si m-am tinut dupa el. La Comarnic s-a blocat jucaria: era bara la bara. La Sinaia i-ar s-a blocat, ca erau zilele orasului si circulatia era deviata pe jos, pe la Gara. Dar pe urma am rupt-o-n gura. I-am dat ca nebunu’. Pe Paraul Rece am mers ca niciodata. Mie nu imi plac curbele in ac de par, dar de data asta parca eram cuprins de streche. Cu cat ii dadeam mai tare cu atat ma simteam mai bine. La al doilea semafor, insa, cand m-am oprit era sa mor de spaima. Miroseau franele a “o duhoare” de am zis ca am mancat-o fripta. Cu greu am reusit sa depasesc momentul. Si am confirmat cu maxima intensitate ce stiam: trebuie neaparat bare de torsiune. Si alte cauciuri. De frane nu mai zic. Astea nu sunt facute pentru astfel de regimuri de folosire.

Iar azi cand m-am intors acasa … la fel. I-am dat pe Rucar-Bran de ziceai ca imi da laptele pe foc acasa. Nu mi-a stat nimic in cale. Am depasit oriunde am avut vizibilitate si orice. Fara menajamente. Iar dupa Campu-Lung cand ziceam ca gata, sa merg si eu cuminte, m-a ajuns iar unu’ cu statie din urma. Un BMW nesimtit de mare. Diesel. Si ca atare … dai si omoar-o!

Concluziile se mentin. Doar ca au tusele si mai conturate: la deal trage rupe. Cel putin intre 40-50 si 100 e jale. La drum drept pana pe la 120 e super. Bine ca … atunci cand am iesit pe A1 mi-a bagat ala cum BMW-ul mintile in cap de nu m-am vazut. M-a lasat intr-un nor de fum de motorina cand eu pedalam pe la 90 de nu am mai avut aer. Pe A1 … aceleasi remarci pe care le-am mai facut. Trage binisor, dar dupa 120 nu prea mai are aer. Trage in continuare, dar se vede ca nu mai are putere si ca este cam anemica.

Si a doua

Patania a doua este de rasul curcilor. Cand coboram de la Magura, eu mergand ca de obicei pe drumuri neasfaltate cu viteza melcului schiop, am lasat-o pe una cu o Fabia veche sa treaca pe langa intr-o curba si cand am plecat de pe loc am oprit motorul. Faza este ca nu am realizat ca s-a oprit pentru ca mergeam la vale. Cert este ca dupa al doilea viraj am realizat ca ceva nu este in regula pentru ca era directia mai greoaie. Si m-am speriat de nu m-am vazut. Am remarcat pe ceasurile de bord DOAR becul de servodirectie aprins, si ca prostovanul m-am uiat la vitezometru in loc sa ma uit la turometru si am tras concluzia ca mototul e pornit. Moment in care servodirectia s-a descarcat de tot si frana era tare ca dracu si masina nu frana pentru ca pedala ajungea greu jos, iar directia se facuse si ea greoaie si foarte tare, iar eu deja imi faceam socoteala cum dracu vine sa ma ia pe mine platforma de la Fantana lui Botorog. De … “frica” ma luasera toate caldurile … ce sa mai … eram ud fleasca. Si abia intr-un tarziu am realizat ca mi se oprise motorul. Oricum … mare prostovan am fost la faza asta.

Modificat de Dun
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!