Jump to content

Maurul lui Dun


Dun

Postare recomandată

Eu unul iti recomand sa iti pastrezi calmul si sa astepti, caci se va rezolva cum trebuie. E adevarat ca vei ramane cu pierderea constand in montaj, demontaj si geometrie, chiar si transport.

In eventualitatea in care nu se intampla asa, ceea ce e putin probabil, poti apela pentru alta suspensie, fie ea KW(nu recomand), TA, AST, VW Racing sau altceva, la Racing Nick sau Coasta de Est. Din cate cunosc eu, ei sunt singurii sau printre putinii distribuitori care au si service si, la o adica, pot asigura ce spui tu.

Pe de alta parte, plecand de la un scenariu apocaliptic ce ar consta in achizitia, montajul si intampinarea unor probleme similare cu un set cumparat de la astfel de firme, sa nu te astepti la minuni. Nu o sa fie mari diferente.

Link către comentariu

Nu esti singurul care a trecut prin asa ceva cu Bilstein, stai linistit. Ca sa fie putin mai confortabila, ca tot te plangeai ca e dura B14, si sa coboare ceva mai mult, dar nu mai e confortabila daca o cobori mult, evident, poti sa te uiti la un Koni. Si e si reglabila pe duritate, nu doar pe inaltime.

 

Dar nimeni, absolut nimeni, nu o sa-ti acorde garantie personala la vanzare. Toti vanzatorii de astfel de produse sunt intermediari si toate suspensiile au garantie doar la producator si cam toate garantiile se acorda la fel. Adica desfaci piesa si o trimiti la garantie pe cheltuiala ta si o pui la loc la fel.

Eventual, daca gasesti o firma care sa o si monteze, o sa-ti dea garantie pentru montaj... dar daca se strica ei iti vor spune ca nu s-a stricat din cauza montajului ci e defect din fabrica asa ca nu e treaba lor sa o monteze/demonteze gratis.

 

O sa mai spun doar atat, fa-ti temele bine ca sa stii de la inceput la ce sa te astepti. In felul asta nu mai ajungi in punctul in care sa fii atat de dezamagit daca se intampla ceva.

Link către comentariu

Stati, ca poate nu ati inteles. Nu sunt dezamagit. Iar peste faza cu B14 prea dura am trecut demult. M-am acomodat perfect cu ea si o gesesc extraordinara, atat in confort cat si in prestatie.

Doar ca ... nu ma asteptam ca lucrurile sa evolueaze in felul asta. Adica in mintea mea era ca odata pusa pe masina nu mai am treaba cu ea, avand in vedere stilul meu de condus si modul de utilizare a masinii.

 

Dar ma ingrijoreaza ca inca o manevra de genul asteia va creste pretul distractiei asteia oarecum incontrolabil. Hm ... ciudat, as zice.

Modificat de Dun
Link către comentariu

Mie mi-era clar ca nu esti nemultumit de abilitatile suspensiei sau de confortul oferit de ea.

Pentru linistea ta iti pot spune ca in toate cazurile pe care le cunosc, inlocuirea unuia sau mai multor amortizoare a fost necesara o singura data pe perioada de viata a suspensiei, asa ca sunt toate sansele ca ghinionul sa ramana un incident izolat.

Sunt destule firme care au probleme mai grave, precum amortizoare gripate sau, mai misto, ruginite. KW e doar un exemplu. Avantajul lor e dat de confortul superior fata de Bilstein, acesta venind usor in detrimentul performantelor.

Nu exista suspensia perfecta, asa cum nu exista producatorul perfect.

Link către comentariu

Din pacate asa se rezolva problemele in garantie ale suspensiilor. Gandeste-te ca e ca si cum ai duce un televizor la garantie - il pui in masina, il duci la service si pe perioada reparatiei ramai fara el!

Poate, desi sunt slabe sanse, daca faci putin scandal iti vor trimite un amortizor la schimb, sa ai cat timp se repara/schimba al tau, dar nu conta pe asta...

Link către comentariu

Mie mi-era clar ca nu esti nemultumit de abilitatile suspensiei sau de confortul oferit de ea.

Pentru linistea ta iti pot spune ca in toate cazurile pe care le cunosc, inlocuirea unuia sau mai multor amortizoare a fost necesara o singura data pe perioada de viata a suspensiei, asa ca sunt toate sansele ca ghinionul sa ramana un incident izolat.

Sunt destule firme care au probleme mai grave, precum amortizoare gripate sau, mai misto, ruginite. KW e doar un exemplu. Avantajul lor e dat de confortul superior fata de Bilstein, acesta venind usor in detrimentul performantelor.

Nu exista suspensia perfecta, asa cum nu exista producatorul perfect.

Eu am avut KW pe doua dintre masinile mele,si timp de 4 respectiv 5 ani de folosinta nu am avut nici macar o problema si aici vorbesc de aproximativ 90.000 km fiecare,asa ca nu este o regula,ca si in cazul de fata de altfel.Eu i-am sugerat la acel moment KW,acum ma bucur ca nu a tinut cont de asta,ca ma simteam vinovat.

Link către comentariu

Nu stiu daca mai era cazul, dar eu am fost astazi si am mai facut testul la amortizoare intr-un loc - la AutoSoft Militari. Si rezultatul e cam tot pe acolo.

post-4613-0-70150700-1381255497_thumb.jp

 

Intrebarea mea este: are sens sa trimit si arcurile inapoi?

Link către comentariu

Nu ma refer la bani. Eu sunt convins ca va fi o diferenta notabila intre costul trimiterii unui amortizor si costul trimiterii intregii suspensii.

Ma refer din punct de vedere tehnic.

Link către comentariu

Eu zic sa trimiti strict amortizoarele, intrucat arcurile nu vad de ce ar fi afectate. La ele oricum e simplu, le vezi daca sunt tasate.

Apropo, de unde diferentele alea de greutate stanga-dreapta? Se face testul cu om la volan?

Modificat de JUG
Link către comentariu

Ehe ... astea sunt alte aspecte de care ar merita discutat.

La astia la AutoSoft, individul cu telecomanda a stat in masina. L-am intrebat de ce sunt diferite valorile pe stanga si pe dreapta - la greutate - si mi-a spus ca depinde cum este echilibrata masina si pe care parte este dispus rezervorul - apropo de rezervor, imediat ce am plecat de la AutoSoft mi s-a aprins rezerva.

In plus ... suma celor doua greutati raportate de aparatele astora pe puntile fata/spate reprezinta greutatea masinii? In cartea masinii zice ca masa proprie este de 1088 kg.

 

Este esentiala diferenta dintre valorile obtinute la cele doua masuratori? Astia de la Autosoft mi-au verificat si presiunea in cauciucuri inainte sa imi faca testul amortizoarelor si doar pe dreapta fata era mai mica cu o jumatate de atmosfera decat pe partea cealalta.

L-am intrebat pe ala care se ocupa de aparatul producator de trepidatii cum imfluenteaza presiunea in cauciucuri rezultatele testului amortizoarelor si nu a stiut sa imi spuna.

Link către comentariu

Se simte ceva in rau la suspensie sau doar de la rezultatele testului consideri ca este ceva in neregula?

In mod normal, suspensia ar trebui sa-si faca treaba cu acele rezultate. Pentru cat timp de acuma incolo, asta poate ca este un motiv de ingrijorare. Garantia este de X ani. Poate ca ar merita sa o folosesti cam 3/4 din X si apoi sa repeti testele pe aceleasi aparate, sa vezi exact daca s-a deteriorat si cu cat. Tot pe garantie le-ai schimba si atunci daca ar fi cazul. Asta daca poti sa-I faci pe cei de la reprezentanta sa caute adevarata problema, fara sa se mai lege de suspensie.

Interesant ar fi de vazut ce rezultate scoate o suspensie noua pe aceleasi aparate. As crede ca nu s-ar apropia nici macar de 90% pe fata si de 80% pe spate.

Modificat de volvol
Link către comentariu

De curiozitate da suspensia jos de pe masina si inainte sa trimiti la garantie incearca sa faci testul si cu cea stoc. 

 

Eu sunt de parere ca o suspensie performanta folosita in Bucuresti are de suferit mai mult decat una obisnuita.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu

Sunt destui care au avut si au in continuare suspensii mai mult sau mai putin performante in Bucuresti si nu au avut probleme d-astea. Articulatiile si bucsaria au de suferit, suspensia isi face treaba...

Daca e stricata se repara in garantie, simplu.

Link către comentariu

Voi repeta testul la cele doua statii cu suspensia stock cu care am mers 17.500 km, inainte sa montez B14-le.

De dat oricum o dau jos ca amortizorul ala de pe fata are joc evident si nu are rost sa ii prelungesc suferinta. Ocazie cu care, avand in vedere rezultatele pe care le-ati vazut cu totii, voi incerca sa trimit toate patru amortizoarele la garantie. VOI INCERCA.

 

Problema de care ma plang si pe care unii dintre voi ati auzit-o la intalnirea de duminica a fost remarcata si de tehnicianul de la PBN si joi, dupa revizie, masina va ramane la ei pentru diagnoza si reparare. La momentul respectiv masina va fi pe suspensia si rotile cu care a venit din ... fabrica.

Dupa care mai vorbim.

 

B14-le nu mi-a facut figuri. Sau cel putin eu nu am remarcat nimic in neregula. A fost la inceput o senzatie de care nu cred ca am spus - dar cu care m-am obisnuit si pe care in momentul asta arareori o mai resimt - ca masina cam topaie la denivelari, senzatie de care mi-au mai spus doua persoane care conduc frecvent masinile lor - dar care nu au nici o treaba cu modificarile :)  - si pe care le-am mai dus ocazional in drumul catre casa. Nu mi-am pus niciodata pana acum problema ca topaiala asta ar fi altceva decat comportamentul normal al masinii cu noua suspensie (este cazul sa imi pun semne de intrebare in legatura cu acest comportament in contextul rezultatelor testului amortizoarelor?).

Stiu ca pare ca desueta si poate chiar fetisista afirmatia, dar eu chiar merg cu grija prin Bucuresti. Adica eu am pretentia ca facand o statistica a uzurii tuturor masinilor din capitala raportata la numarul de km eu ma aflu serios sub medie, undeva in prima treime. Nu stiu ce impact are stilul meu protectiv de a conduce asupra suspensiei, dar nu cred ca are cum sa nu se simta. Si tineti cont si de faptul ca in spate nu merge nimeni niciodata - ma rog, am facut duminica o exceptie si l-am urgat pe Ego in spate, care Ego ma asteptam sa faca un review serios despre cum este sa calatoresti pe bancheta din spatele unui Polo in doua usi. In fine, nu am pretentia ca sunt sfant si ca merg numai pe drumuri ca in palma, dar in contextul acestui comportament din partea mea ma asteptam ca amorizoarele sa fie undeva pe la 8x%. Sau poate ma insel, asa ca nu ma supar daca ma contraziceti, strict de dragul adevarului, sa nu ramana cei care mai citesc pe aici cu vreo impresie gresita.

Link către comentariu

cat costa testul amortizoarelor? echipamentul este in fiecare autosoft sau doar la militari?

Link către comentariu

N-am mers mult ca sa imi dau seama exact de confortul in spate, dar pot zice ca nu difera cu mult fata de cel in 4usi. Spatiu destul la picioare si la cap, geamuri suficient de mari care nu iti dau impresia de claustrofobie.

Ma ajuta si statura. Comparatiile cu masini in 2usi in care am stat in spate nu ar fi corecta. E vorba de Megane coupe, Scirocco si Mazda 2. Primele 2 fiind gandite in primul rand pt 2 usi, iar de dragul design-ului au sacrificat destul confort pt cei din spate (oricum cine isi ia coupe nu urmareste sa aiba de multe ori pasageri in spate).

Sent from my ApfelPhone

Link către comentariu

Ieri nu am mai avut putere sa intru sa scriu ce s-a mai intamplat.

 

Pe scurt ... dupa ce am trecut pe suspensia OEM am scapat de zgomotul odios. Desi parea ca problema este de prin alte parti, ea era generata de amortizorul ala de pe stanga fata care are joc. Acum sunt pregatit sa ies pe camp la arat  Pe roti de 17".

 

Pentru ca a fost din scurt si pentu ca facusem deja programare la revizie la PBN astazi am facut si revizia de doi ani, la fix un an de la precedenta. Cateva detalii le puteti afla aici.

 

In principiu, in momentul de fata, ar urma sa trimit cel putin amortizorul ala de pe fata la garantie. Astept un raspuns, prin Zeno, de la aia de la care a luat el suspensia, daca accepta la garantie si unul sau ambele amortizoare de pe spate.

Ma gandesc serios si la varianta de a achiziona de la Florin@Caractere doua amortizoare fata avand in vedere ca, la o noua eventuala manevra de genul asteia prin care am trecut, manopera ar fi in mare parte sustinuta de el si de cel de la care cumpara el.

 

Ca sa puna capac la toata tarasania asta din ultima luna si jumatate si la toti banii care s-au dus si se vor mai duce aiurea in tramvai, azi-noapte am ramas din nou fara capacele centrale de la jante. Prin urmare, am si pe astea de 17" aceleasi ciupituri ca si pe alea de 16" de la scula individului astuia care cred ca m-a marcat pe GPS-ul telefonului ca furnizor pentru taraba lui din targ.

Link către comentariu

Mecanicul care a spus ca zgomotele sunt de la suspensie ... a scapat "ieftin". :lol:

 

Nu mai tin eu bine minte sau existau zgomote (altele???) inca de dinainte de a monta suspensia Bilstein?

Link către comentariu

Eh, p-alea le stiu. Sunt impacat cu ele. Se aud la balansul lateral al masinii si provin dintr-unul sau ambele tampoane de la motor (ma rog, unul de la motor si altul de la cutie). Dar zgomotul respectiv este bland si m-am invatat cu el.

Doar asa ... ca sa imi mai alin amarul mai amintesc ca zgomotul asta care a evoluat atat de urat, s-a manifestat initial in exact aceeasi tonalitate ca si cloncanitul asta al motorului.

 

Da ... am scapat ieftin, avand in vedere ca nu a mai trebuit umblat la nici unul dintre punctele delicate de care se vorba la anumite momente (planetara, cutie, ambreiaj). Dar distractia asta care presupune demontat/remonatat suspensia, trimisul la garantie, remontat suspensia, apoi geometria plus faptul ca am ajuns sa fac revizia asta la PBN ... costurile acopera aproape integral bara de GTI.

Link către comentariu

Zau ca nu imi dau seama cum provoca amortizorul zgomotul ala, dar nici nu mai conteaza, important e ca a disparut.

Cat despre suspensie, te cred, eu ce sa mai zic ca am schimbat o planetara cu totul din cauza drumurilor si a unei "batai" a discului de frana. Si la mine s-au "dus" jumatate din banii de suspensie, dar aia e, bucuria de a avea acum o directie fara tremurat depaseste orice.

Noi sa fim sanatosi!

Link către comentariu

Sa stii ca exact la tine m-am gandit ieri. E greu al naibii sportul asta, mai ales cand te loveste cate-un ghinion din asta.

 

Cat priveste zgomotul ala, ai vazut cat de pervers era?! Pentru ca era usor infundat si venea parca dinspre centrul masinii,

Link către comentariu

Da, stiu. Daca ma puneai sa fac o lista cu 10 potentiale cauze, iti puneam amortizorul pe locul 25.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!