Jump to content

Aprindere si reglaje de finetze la motor


Kafer_CJ
 Share

Postare recomandată

Am postat si la masina mea, dar inca nu am primit nici un raspuns. A vazut si Lexxus motorul meu, si a incercat sa-i regleze aprinderea si am stabilit ca avem ceva probleme.

. Daca bine retin carburatorul meu e 30-pict 2. Asta daca e in mintile lui ar trebui sa mearga bine cu motorul de 1.3 typ F nu?

Daca da, cu ce filtru de aer?

Am unul de plastic care are mai multe vacuumuri pe el, care nu am unde le lega.

Exista galerie de admisie de 1.3 simpla cu iesire de vacuum? carburatorul meu nu are asa ceva

. Urmatoarea intrebare. Daca nu exista astfel de galerie, are cineva un filtru de aer de tabla care sa aiba intrare de aer cald? care sa fie reglabila gen vara iarna manual sa nu aiba nevoie de vacuum?

A treia chestie... are cineva tabla ptr aer cald care se monteaza in zona tobei de evacuare?

Oricum dupa ce stabilesc ce si cum, voi posta la cumparari ce caut. Ideea e ca asa cum e acum nu merge, a incercat si lexxus sa regleze aprinderea cu lampa strobo, si nu s-a putut. Am ceva probleme cu vacuum, aer cald, pata calda, eventual carburator, nu e clar, si pana nu desfac tot nu se stie. Si nu prea am cine sa desfaca si sa refaca cu simt de raspundere. Oricum cel mai important e sa aflu daca carburatorul asta ar trebui sa mearga bine cu motorul asta, si daca da, nu stiu cum sa verific daca e in ordine, sau ar trebui reparat ceva la el.

Apropo, dupa ce m-am intalnit cu lexus, mi-a lasat avansul mai mare ca sa ajung acasa... dar asa nu mai porneste, cum nimeresc avansul la loc ca sa porneasca iara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avansul se dă mai mic sucind de delcou de la dreapta spre stânga, adică în acelaşi sens cu sensul în care se roteşte axul lui. Reglează-l static, după semnul de pe fulie, astfel:

- roteşti de motor în sensul normal de mers, adică sensul acelor de ceasornic, până când semnul se află în dreptul liniei de separaţie dintre cele două cartere;

- slăbeşti blocajul delcoului pâna când acesta se poate roti nu foarte greu, dar nici să fie slab să bălăngăne de nebun;

- pui contactul;

- roteşti delcoul de la dreapta spre stânga la maxim;

- roteşti încet, cu atenţie şi cu urechile ciulite, de la stânga spre dreapta, până când auzi un plici produs de scânteie în momentul ruperii contactului platinii si te opreşti fix acolo;

- strângi la loc blocajul delcoului în această poziţie;

- (opţional) poţi verifica dacă ai nimerit poziţia dată de carte rotind de motor, cu contactul pus, în sensul normal de mers şi, dacă reglajul este bun, fix când semnul de pe fulie coincide cu linia de separaţie a carterelor, se aude pliciul produs de scânteie.

30PICT2 este cel mai bun carburator pentru motorul de tip F. Odată pus la punct, dacă este într-o stare bună, nu mai ai ce regla la el, în afară de ceva gunoaie pe care le mai poate lua în circuitul de ralanti, dar, acest lucru poate fi prevenit prin folosirea unui filtru bun de benzină pus pe furtun, înainte de carburator. La Bruasca mea, care are tot motor tip F, dar cu cilindri de 1,6L, cred că sunt mai bine de 15000 de km de când nu m-am mai atins de carburator, delcou, etc. O singură figură mi-a mai făcut iarna asta, când erau gerurile lu' Gerilă, când, mergând foarte puţin cu ea, n-avea timp să se încâlzească bine şi se mai ancrasa câte o bujie. Din punct de vedere al consumului, la un mers boşorogesc cu 70-80 km/h şi fără bruscări, consumă undeva în jur de 6 litri la suta de km. La stilul meu de mers, cu 120-140 km/h viteză de croazieră, consumă 8,67 litri la sută la drum lung. Măsurătoarea s-a efectuat la un drum de 500 km, 250 dus, 250 întors.

Uite un exemplu al stilului meu de mers:

Modificat de bogdanawo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A nu se înţelege că, prin formularea: „mergând foarte puţin cu ea” am vrut să spun că am cam pus-o la iernat anul ăsta.. Nicidecum! Cred că am fost singura Bruască din Bucureşti care a mers şi pe ger şi pe zăpadă, în orice condiţii.. Prin această formulare am vrut să spun că am parcurs distanţe foarte scurte, de acasă la birou, de exemplu, distanţă ce nu depăşeşte 3 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, priceput. Dar cu vacuumurile ce fac? daca pastrez carbu asta am nevoie de ceva alt filtru de aer care sa aiba intrare de aer cald, si reglare manuala de vara/iarna.... Fain filmul. Tu ai izolat interiorul cu ceva? la mine se aude mult mai tare motorul in interior. Pe de alta parte, cred ca tu ai ceva cutie mai lunga daca zici ca mergi cu 120-140. cu cutia si motorul meu, as acum a mers, pe la 80/h mi se parea ca incepe sa fie supraturat. Cum verific daca am probleme cu carburatorul? unde ce si cum am de curatat? nu stiu daca am probleme cu carbul sau e doar din cauza vacuumurilor, aerului cald si preinzalzirii infundate care abia devine calduta dupa 3-4 km de drum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Pe de alta parte, cred ca tu ai ceva cutie mai lunga daca zici ca mergi cu 120-140. cu cutia si motorul meu, as acum a mers, pe la 80/h mi se parea ca incepe sa fie supraturat.

eu nu am cutie lunga si am mers cu 130 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa ajungi, cum doresti tu, la reglajele de finete, trebuie mai intai sa rezolvi problemele mari si anume :

- da galeria jos si asigurate ca preincalzirea nu e infundata, iar daca este desfund-o. O sa-ti trebuiasca o zi sau chiar doua dar merita ;

- pentru evitarea altor surprize verifica ( si curata ) sita din rezervor si daca n-ai facut-o pana acum pune-i un filtru de benzina nou ;

- verifica bujiile si curata-le sau schimba-le daca e cazul ;

- verifica delco-ul, avansul vacuumatic si platoul cu platina daca lucreaza corespunzator ;

- la carburator o curatare cat de cat o poti face cu un spray de curatat carburi ( pornesti motorul dai un jet doua de spray in carb. si accelerezi de 3-4 ori, pui mana deasupra pe unde trage aer si creezi un pic de vacuum, iar cand da sa se opreasca motorul iei mana si mai accelerezi din nou. Repeti asta de 2-3 ori .

Referitor la filtrul de aer, nu exista filtru cu reglaj manual vara iarna cum zici tu. Filtrul are ca si cel de pe masina ta o valva pusa pe tulumba din lateral care deschide si circuitul de aer cald. La tine furtunul ala lipseste.

La filtru sunt doar doua furtunase. Unul se monteaza de la stutul din partea dreapta ( cum te uiti la poza pusa de tine), la valva aia de pe tulumba, iar de la cel din stanga furtunul ar trebui legat la stutul de pe galeria de admisie, care la modelul de galerie de pe motor lipseste. Cred ca-l poti anula fara probleme, pentru ca filtrul corect nu are circuitul respectiv.

Bineinteles ca ar trebui sa ai cartusul filtrant schimbat sau curat pentru ala poate crea probleme.

Filtru pentru motorul tau cred ca e ca cel din poza.

Bafta.

post-48445-0-09486800-1331827713_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala e filtrul.Bujiile sunt NGK noi, le voi scoate sa le curat din nou. Galeria ca sa o dau jos trebuie sa desfac tot ce e deasupra incluzand dinam etc? Rezervorul a fost curatat, si pusa conducta noua de benzina. Am un delcou nou si fise noi(009 cu bosch coil) dar nu reusesc sa-l montez ca e cumva invers, vine pe pozitia pe care o cere motorul scanteia la 4 in loc de 1. Daca legi cele 2 stuturi intre ele atunci de unde vine vacuum sa deschida chestia de aer cald?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa dai galeria jos fara sa umbli la dinam. Furtunasele eu le-am montat conform cartii si functioneaza.

post-48445-0-19931800-1331831831_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm.... ma gandesc cum ajung acolo... dau jos fisele, desfac carburatorul, si apoi suruburile la galerie? si ar trebui sa aiba loc sa iasa pe sub dinam? defapt cu un drum dau si dinamu jos sa verific de ce nu incarca.... pai cum am o duminica libera, fac chestia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este suficient loc. O sa-ti dai seama mai bine cu motorul in fata. Dar daca zici ca nici dinamul nu-ti incarca si tot te apuci de treaba serios....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, am sa desfac partea de sus a motorului, admisie si dinam sa vedem ce gasim acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Referitor la dinam, pe str. Bucium sunt 2 batranei, electricieni care, din cate mi-au spus, repara si dinamuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

update. iata ce am lucrat joi. dinamul e acum le ceva electricieni care sper sa-mi poata spune daca e bun sau rau, si apoi continuam discutia. Intre timp.... benzina si alte leacuri in preincalzirea de la admisie. dupa lupte seculare, a iesit si dinamul:)

Apropo, ptr ca sa stie si altii, la motor simpla admisie, typ F, dinamul nu iasa daca nu desfaci multe multe chestii, si nici galeria de admisie, daca nu dai jos cam tot ce am dat eu jos de pe motor. Asa ca acum mai trebuie rezolvate anumite chestii si vom vedea cum va merge dupa:)

post-48332-0-64899100-1333123542_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Update:) merge masina si motorul struna:) mai a tras mizerii pe relanti cand am ramas fara benzina... dar mai nou pun benzina cum nimeresc numa sa nu raman fara:) si merge super bine. am deja approx 1000km facuti cu ea, si pe weekend pregatesc inca vreo 2-300... totul pare ok:)

Apropo, aditiv ptr benzina fara plumb foloseste cineva? Daca da de unde si cat face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...
On 15.03.2012 at 9:08 AM, bogdanawo said:

Avansul se dă mai mic sucind de delcou de la dreapta spre stânga, adică în acelaşi sens cu sensul în care se roteşte axul lui. Reglează-l static, după semnul de pe fulie, astfel:

- roteşti de motor în sensul normal de mers, adică sensul acelor de ceasornic, până când semnul se află în dreptul liniei de separaţie dintre cele două cartere;

- slăbeşti blocajul delcoului pâna când acesta se poate roti nu foarte greu, dar nici să fie slab să bălăngăne de nebun;

- pui contactul;

- roteşti delcoul de la dreapta spre stânga la maxim;

- roteşti încet, cu atenţie şi cu urechile ciulite, de la stânga spre dreapta, până când auzi un plici produs de scânteie în momentul ruperii contactului platinii si te opreşti fix acolo;

- strângi la loc blocajul delcoului în această poziţie;

Când faci reglajul, trebuie scoasă fisa 1 de pe bujie și apropiata de motor?

(Ca trebuie sa fac un reglaj si-mi amintesc ca așa a făcut cineva, dar nu sunt sigur).

Modificat de cristobob
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc. 

Sărbători fericite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!