Jump to content

Motorul ramane turat 10-15s la 1200-1300 rpm si isi revine ?


RALLYMAN
 Share

Postare recomandată

Am un VW Passat variant GT 16V din 92 cu motor ( typ 9A ) de 2000 cmc 16V (1985cmc).De aproximativ o luna de zile am probleme cu relantiul:dupa rularea in sarcina (3000-3500-4000 ture) in oras sau afara,la oprirea la un semafor sau stop scot pe liber,iau picioarele de pe pedale dar motorul ramane turat pe la 1200-1300 ture timp de 10-15 secunde dupa care revine la turatia de relanti de aprox 800 ture.

Am verificat bujiile,cablul de acceleratie sa nu se blocheze pe parcurs,l-am uns cu ulei dar acesta aluneca extrem de lejer prin invelis,am verificat clapetele de acceleratie sa nu ramana blocate,am verificat ciuperca aceea din filtrul de aer care comanda pompa de injectie (dozator ?),am schimbat filtrul de aer si toate sunt in regula.

Nu mai stiu ce sa fac.

Daca are cineva o idee sau stie exact ce se intampla mi-ar fi de mare ajutor deoarece stau cam prost la capitolul financiar si plus de asta imi place sa repar singur masina in limita posibilitatilor (Ma pricep la mecanica si electricitate destul de bine.Am Dacie de 20 de ani pe care o demontez si o montez de la bara la bara cu ochii inchisi fara probleme,dar motorul de VW este mai complicat si nu am apucat sa il invat pe dinafara ).

Va multumesc !

Ashtept meseriashii !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorasul clapetei de acceleratie? :study: (cel mai probabil)

Un VAG-COM te-ar ajuta mult... :pirat:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la turatie mare scade brusc sau lent la 1200 de ture? Daca da e destul de probabil ca motorasul respectiv sa fie buba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la turatie mare scade brusc (cu viteza normala) la 1200,sta 10-15 sec si apoi scade brusc la turatia de ralanti.

Chestia asta se intimpla in 80-90% din cazuri,in rest functioneaza normal.

Nu am stiut ca exista motorash la clapeta de acceleratie.Unde este acesta amplasat ? (am doua clapete:una de aprox.20 mm diam. si cealalta de 35-40 mm,prima clapeta este comandata de cablul de acceleratie,intre clapeta mica si cea mare este o parghie care incepe sa deschida clapeta mare dupa ce clapeta mica trece de jumatatea deschiderii si motorul trece de 3000 rpm,deci comanda clapetelor este in totalitate mecanica ?)

O sa incerc sa pun o poza .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor faceti o confuzie aici.Motorul lui este 2000 16 V 100 KW.si nu are nici un motoras la clapeta de acceleratie deoarece sistemul de alimentare este KE Motronic 1.2.1, sistem la care din pacate VAG COM nu face nimic :study: .

Sistemul acesta nu prea permite repararea fara niste scule speccifice din pacate dar o sa incerc sa iti propun cateva posibile remedieri.

La corpul clapetei de acceleratie ai doua contacte.Unul pentru pozitia de relanti (idle switch) si unul pentru sarcina maxima (full load switch)

Cu un multimetru pus pe rezistenta masoara la Idle switch cu clapeta inchisa direct pe pinii mufei trebuie sa ai 0 Ohmi,daca o deschizi trebuie sa fie circuit deschis.La switchul de sarcina maxima este invers.

A doua treaba este sa desfaci acel burduf la partea dinspre galeria si acolo unde ai cele doua clapete de Acc. deschidele si curata bine pe interior.

Verifica sonda lambda cu motorul la temperatura de regim cu un multimetru pus pe tensiune ( trebuie sa masori valori de maxim un volt deci selecteaza corect plaja) trebuie sa ai o tensiune variabila de la 0.1V la 0.9V.Valoarea trebuie sa fluctueze constant de la minim la maxim si sa nu faca paliere prelungite.Eroare la aceasta masuratoare ne arata o sonda defecta.Se masoara pe mufa sondei lambda la firul negru( cel care sta separat ) raportat la masa.

Curata regulatorul de relanti care se afla pe partea stanga a motoruli pe galeria de admisie langa delcou.Sufla cu niste spray degresant in interior.

Daca cu aceste treburi nu reusesti atunci trebuie sa mergi la un specialist.

Good luck.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... da, in '92 nu era introdus ABF-ul.... Mea culpa... Asa-i cand nu citesti atent... :12: :study: :33:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc.

Va tin la curent (~380V). :study:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi ploua la Constanta si nu ma pot uita in motorash. :21:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stimabililor, iata o problema similara: la Golf III ABD Mono Motronic 1.4 din 94, la schimbarea vitezelor sau la semafor, cind calc ambreiajul, cu piciorul luat de pe acceleratie, acul turometrului urca pina pe la 1200 rpm si dupa aprox. o secunda, coboara la relanti cam la 800 rpm, lin. Urcarea este insotita de zgomotul de ambalare al motorului; e ca si cind cineva " i-ar da o talpa scurta" exact cind calc eu ambreiajul. Astept opinii. :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se poate sa dai mai multe date despre motor (cap.cilindrica,putere,an fabricatie,etc.).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi lucru se intampla si la mine numai ca dureaza aproximativ 5 secunde (am exagerat cu 10-15 sec.).

Am curatat la clapetele de acceleratie si regulatorul de relanti , a mai ramas sa verific intrerupatoarele de la clapetele de la acceleratie si firul de la sonda Lambda (am auzit la unu' sonda LAMBADA :scratch: :scratch: :D ) dar nu am inteles foarte bine care fir ( sant 4 fire din care unul e separat 3+1 si vreau sa spun ca niciunul nu este de culoare neagra ).Sa masor intre firul separat si masa cu motorul, la temperatura de regim, pornit sau oprit si contactul pus ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Acelas lucru am patit si eu. Am schimbat regulatorul de relanti (l-am curatat in prealabil dar intrase mizerie pe axul supapei din interior si nu am mai reusit sa o scot in totalitate) si totul a mers ca uns. Regulatorul l-am luat de la dezmembrari. Am uitat sa spun eu am Passat 1.8 inj multipunct (cod motor PF).

Dupa ce am schimbat regulatorul, cel vechi a fost "operat", axul cu pricina avea rugina si calamina pe el, curatat frumos, gresat putzin, inchis "operatia" si acum e functionabil si acela

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum naiba ai reusit sa cureti regulatorul ? cred ca ne referim la lucruri diferite ? este cel incercuit din poza ? :salut: :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu regulatorul acum doua zile si parca nu mai face dar nu am avut unde sa merg asa mult cu masina.

Cum reusesc sa desfac si sa curat regulatorul vechi ca eu l-am spalat cu diluant dar nu am reusit sa il curat perfect ?

Regulatorul este cel din poza incercuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oscar ??

poate ne spui si noua cum ai desfacut chestia aia ? si cu ce ai curatat-o ? si de unde ai luat substanta magica ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost in probe cu masina cam 60 km si tot asa face.Nu este regulatorul de vina.Cred ca este sonda Lambda sau injectoarele ca imi afuma si teava de esapament pe interior.Inainte de asta teava de esapament era alba pe interior ca si cum ar fi fost data cu faina.Cred ca este si amestecul cam bogat.

Vezi topicul "Cum se regleaza amestecul ?".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am decapsulat. Initial am incercat sa-l curat cu spay de curatat carburator, dar nu curata decit depunerile de fum si ulei si numai cele de pe "supapa" aceea din capat, dar in interior are o tija pe care de multe ori se formeaza si alte depuneri solide care nu pot fi indepartate cu acel spray. Regulatoarele aceste sunt capsulate in genul electroventilatoarelor de la radiator. Oricum trebuie muta indeminare rabdare si mai ales atentie pt ca in interior sunt niste arculetze pe care le puteti pierde in timp ce este desfacut.

PS. se decapsuleaza in partea de linga conector, partea dreapta din imaginea ta (cristip)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am vazut pe net undeva ca l-au pus in benzina si trebuie lasat acolo 2 ore, apoi umplut (!?!?!?) cu benzina si scuturat si gata... fara sa-l desfaca ... am sa incerc asta saptamana asta pentru inceput.

whish me luck ! :ok: :) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 years later...

A mea are un sindrom similar, cand merg intins extraurban cu 100 la ora sa zicem si o bag pe liber, turatia ramane "agatata" la 1200 rpm si sta acolo atata timp cat masina ramane in miscare. Cum am stopat masina cum "cade" la 800 rpm,indiferent ca franez tare sau o las asa curga de la sine.

In oras, cu accelerari dese si franarile normale, nu face asa,la fiecare ridicare a piciorului de pe acceleratie revine frumos la 800 rpm dar cu o oarecare lentoare.

Trag concluzia ca ECU are un rol in treaba asta, el aducand turatia la relanti atunci cand vede ca masina e stopata. Dar de ce se comporta asa, nu pot intelege !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema la 1,6 16v BCB. Scoasa pe liber la aproximativ 40 km/h ramane peste turatia de relanti pana la oprire sau pana calc putin ambreiajul. Nu face mereu si are si problema cu sonda lambda. Posibil sa vina prea multa benzina sau e alta cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vine mai multa benzina,adica nu e un dereglaj al amestecului in acea situatie.

Ma gandesc ca e facuta asa ca sa schimbi usor vitezele,sa nu apara smucituri ; cand carburatoarele ajunsesera la maximul de complexitate cu putin timp inainte sa apara injectia generalizata, aveau un "dumper", era o capsula vacuumatica cu rolul de a face clapeta sa revina incet la pozitia de idle, ca sa nu coboare brusc turatia si sa apara eventuale smucituri la schimbatul vitezelor.

Nu sunt nici 20% convins ca asta e explicatia fenomenului la masina mea dar la altceva nu ma pot gandi, de ce turatia revine la 850 rpm imediat ce masina a oprit? de unde "stie" ECU ca masina s-a oprit chiar atunci?Poate el crede ca vrei sa schimbi treapta de viteza sau sa retrogradezi si asteapta s afaci asta tinand turatia putin mai ridicata pentru o manevra mai lina.

Evident, isi ia semnal de la vitezometru,dar de ce se comporta asa.. ramane un mister deocamdata pt mine.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma indoiesc ca e Ecu asa inteligent si mai ales, asa din senin:)) Pana acum 3 luni n-a facut asa. Am vazut ca daca scot pe liber la 80 de km/h se duce la ralanti turatia, iar daca sunt in oprire, uneori cand ajung la viteza de 40 de km/h mi se urca ralantiu la 1200. Asta a si fost fenomenul care mi-a atras atentia. Stiu ca la clapeta de acceleratie cica ar avea un arc care aduce clapeta inapoi pe inchis, sper sa nu se fi bulit ala.

Dar nu inteleg ce implicatie are ambreiajul in problema asta...Ia sa incerci sa vezi daca iti coboara turatia daca, calci ambreiajul.

Edit: mi-am reamintit cand a aparut problema asta la mine: vazusem eu niste negreata stransa pe interiorul clapetei si intr-o zi am prins niste spray de carburatoare frantuzesc pe mana si m-am scarpinat unde m-a mancat. A rezultat in ralanti bulit si vreo 2 zile dupa aceea, am patit-o de 3 ori sa nu mi se mai tureze motorul. Pur si simplu statea si oscila intre 2000-1500 intr-un ritm haotic, cand in sus cand in jos. Si cand am curatat-o si am vazut ca am pierdut ralantiul, i-am scos mufa si am lasat-o 1 minut si apoi am bagat-o la loc si am lasat masina cu contactul pus vreo 90 de secunde, dar n-a avut niciun efect. Ralantiul si-a revenit dupa vreo ora de mers cu masina...

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine se cam cere un TBA, o adaptare a clapetei. La mine nu e insa asta ,caci am VCDS si o verific periodic, plus ca am facut de nenumarate ori adaptarea clapetei. La mine nu are nicio influenta daca ambreiez,daca franez brusc sau o lasa sa curga cu ttul d ela sine, cum s-a stopat roata cum cade la 850.

Desigur, am verificat si eu cablul, arcul ala mare al clapetei, sunt ok. Dealtfel, la mersul urban sau daca accelerez pe loc motorul,revine prompt la 850 imediat,insa la mers intins si bagat pe liber....brrrr ramane la 1250 si revine cand se stopeaza rotile masinii. E clar ca ca ECU stie cand masina e stopata,din semnalul sensorului de viteza. Data naibii, nu-i asa?

O sa fac un test cu mufa VSS (vehicla speed sensor) scoasa , sa il vad atunci pe domnu ECU ce mai face !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!