Jump to content

Punte spate ( problema si remediere )


david alex
 Share

Postare recomandată

Salut tuturor!

Deschid acest topic cu ideea de a ajuta si pe alti colegi de pe acest forum care se pot infrunta cu aceasta problema si tot odata de a primi ajutor :icon_cheesygrin:

Am sa trec direct la subiect... Acum 2 saptamani am avut o patanie in trafic, mergeam linistit pana cand m-am intalnit cu cei de la drumuri care aruncau cu asa zisul "antiderapant" si in momentul in care trec pe langa ei ma trezesc cu cateva lopeti de material pe parbiz care mi-a redus total vizibilitatea drumului si din impactul acela recunosc ca am avut instinctul de a trage de volan si cu poleiul de pe jos am "alunecat" si am pocnit roata spate dreapta intr-o bordura si asta a dus la strambarea puntii spate plus strambarea jantei :(

Dupa ce am ajuns acasa, am suspendat masina si am constat ca parte rotii dinspre porbagaj era intrata cu 2,6 cm fata de partea rotii dinspre usa pasagerului.. Care sincer spun ca era groaznic sa stapanesti masina pe gheata si zapada pentru ca spatele dansa dintr-o parte in alta,,

A doua zis am luat legatura cu colegul de forum Dan48 (o persoana deosebita si care mi-a fost de un real ajutor) am discutat si cauzele posibile ar fi strambarea fuzetei sau strambare acelui "brat" al puntii..

Dupa cateva masuratori am ajuns la concluzia ca ar fi fuzeta, insa dupa alte masuratori am realizat ca a fost strambat bratul puntii..

Acum ca stiam care era cauza am cautat pe net o alta punte si am gasit aceasta punte completa 1 , insa pana am astrans banutii si pana la livrare a trebuit sa rezolv cat de cat pentru a puntea sa ma mai folosesc de masina..

post-66216-0-48510600-1330023612_thumb.j

Tot cu ajutorul colegului Dan48, acesta mi-a explicat foarte clar cum as puntea sa indrept puntea insa din lipsa de unelte am incercat sa rezolv altfel. mai jos am sa atasez niste imagini cu roata in cauza si metoda provizorie de "indreptat" roata..

post-66216-0-86597400-1330023921_thumb.j post-66216-0-90455700-1330023935_thumb.j

Si pe langa asta dupa acel impact volanul mi sa "strambat" spre dreapta(practic cand merg in linie dreapta volanul imi sta virat spre dreapta). Este cineva care poate sa imi spuna care ar fi cauza?

Poate sa fie din cauza acelei roti avariata sau din acel impact s-a miscat consola fata..spun asta deoarece am inteles ca acea consola are acele gauri unde vin surburile prinse de sasiu mai mari, practic nu sunt fixe pentru acele suruburi, deoarece in caz de accident sa nu sa se rupe acele suruburi sau sa se smulga stricand acel filet din aliminiu... Sincer imi cer scuze daca nu m-am exprimat bine ca sa pot sa fiu inteles

Indreptarea rotii provizorie

post-66216-0-63388300-1330026002_thumb.j post-66216-0-47059000-1330026014_thumb.j dupa ce am pozitionat acel puntel am ancorat acel ansamblu unde vine roata cu o sufa cu crichet de acelasi stalp si am tras treptat pana am adus pozitia rotii aproape de pozitia reala.

Prin aceasta metoda am reusit sa reduc diferenta la 0,6 cm .

post-66216-0-30420500-1330026177_thumb.j

Am sa revin cat de repede pot cu informatii si poze pentru montarea puntii achizitionata ulterior.

Alex

Modificat de david alex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volanul se miscat daca ai lovit rotile din fata si strambat/deplasat ceva din ansamblu lor: poti sa strambi cap bara , bieleta directie , fuzeta roata , caseta de directie! Din alta cauza nu vad de ce s-ar deplasa volanul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut Sor1neL si multumesc pentru timpul acordat!

dar faza este ca si inainte sa am acest incident imi statea putin,dar foarte putin inclinat spre stanga( partea opusa) si tot inainte de acest incident am schimbat capete de bara, bielete directie, bucse, pivoti... m-am uitat la acestea insa la caseta de directia nu mi-a trecut prin cap.. am sa ma uit, sper sa rezolv..

si cu asta inchid acest subiect ca sa nu fac off topic...

inca o data multumesc Sor1neL !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu placere, poate mai sunt useri care au patit ca tine...asteptam si parerile lor! Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa am patit si eu la fosta masina bora,a intrat o tanti in mine si mi`a strambat puntea, volanul intradevar trebuia sa il tin inclinat spre dreapta ptr a merge masina in linie dreapta(deoarece probabil cum ai patit si tu partea din spate a rotii a fost impinsa spre masina lucru care duce ca masina sa traga stanga...iar tu ca sa mergi inainte tre sa tii de volan dreapta)pe mine nu m`a dus capu sa indrept puntea sau ceva de genu asta ci am schimbat`o cu una sh,daca vrei sa citesti toata patzania uite linku

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!

am revenit cu detalii :icon_idea: si momentan cu vesti bune :icon_cheesygrin:

astazi am demontat si montat noua punte pe care am comandat-o si vreau sa zic problema cu volanul virat spre dreapta in timp ce rulam in linie dreapta a revenit la normal dupa montarea "noii" punti.

ce ma bucur este ca la puntea cea "noua" am primit-o echipata practic cu tot ce trebuie: rulmenti, fuzete cabluri de frana, conducte si senzori si am scapat de cumpararea altui rulment de la roata respect avariata pentru ca acela se defectase si a inceput sa huruie..

prea multe nu sunt de spus si tin sa spun ca imi pare rau ca nu am facut si poze, insa implicarea in demontarea puntii avariate a parut o operatie usoara dar de durata pana la desfacerea conductei de frana pentru ca nu mi-am dat seama cum se desprinde de pe punte conducta ce facea legatura dintre caroserie"partea statica" si punte"partea mobila" pana in final am depistat acea mica clema care trebuia scoasa si scoaterea conductei fiind o operatie destul de usoara :icon_cheesygrin:

Dupa ce am demontat conductele am desfacut cele doua soruburi de la telescoape cu ajutorul unui cric presand putin in sus, apoi cele doua suruburi ce legau puntea de caroserie. am demontat acele asambluri(tambure,fuzetele...totate acele mecanizme de franare si de rurale a rotii) din capetele puntii, am luat puntea cea "noua" am facut operatia invers demontarii si la sfarsit, dupa strans si verificat a trebuit sa fac si aerisirea conductelor de frana la fiecare roata pentru scoaterea aerului, apoi aceeasi metoda de aerisire am facut si la ambreiaj pentru ca era necesar. Si tot dand peste aceasta operatie am facut si schimbul de lichid de frana pentru ca nu l-am facut de la cumpararea masinii..

Spre final vreau sa ii multumec din nou colegului Dan48 pentru informatii si instructiuni si tot odata sper sa fie de ajutor acest topic pentru toti ce intampina(ceea ce nu doresc asta nimanui,sincer!!) aceste probleme si sa treaca cu usurinta peste :icon_thumleft:

Numai bine

Alex

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!