Jump to content

Probleme avute la Lupo/Arosa 1.7 SDi


rulez
 Share

Postare recomandată

Am verificat si piesa aia, nu pare sa se transmita pe acolo, abia daca se simt vibratiile pe ea. In schimb, am observat altceva: vibratiile par sa fie mult mai mari pe partea stanga - si pe baterie se vede si se simte ca vibreaza, cam in aceeasi masura ca si volanul. In plus, vibratiile sunt foarte putin perceptibile de pe scaunul din dreapta.

 

Legat de parametrii, n-am reusit mare lucru, se pare ca interfata a decis ieri sa o ia razna, am reusit cu greu sa vizualizez 001 si 004, si astea la vreo zece minute dupa pornire si mers la ralanti, deci nu chiar la prima pornire (acul la temperatura abia miscase, iar vibratiile erau cat se poate de prezente): 

001 AICI - mentionez aici ca injection quantity fluctua intre 3.6 si 3.8

004 AICI

 

Am sa incerc zilele astea sa fac rost de o alta interfata sa fac o scanare la toate block-urile indicate si la rece si la cald.

Modificat de calinczy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    28

  • Golfizz2

    10

  • calinczy

    5

  • Lupo SDI

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dacă zici că bateria vibrează tare, vezi că chiar sub baterie este un suport al cutiei de viteze. Ia vezi nu cumva de acolo se transmite vibraţia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut, aceeasi problema o am si eu la sdi, se simt vibratii in volan, se vede cum vibreaza, se face rezonanta in masina parca ar fi o raba, diferente de rezonanta cand trag frana mana, se observa cum ambele roti spate vibreaza, iar daca ridic putin turatia la 1000 dispare tot, diferenta cand apas pedala de ambreiaj nu e. Masina in rest merge normal trage bine, consum mic, porneste la sfert.

Bun, am schimbat ambii suporti de sus ( ala hidraulic din partea cu motoru si ala de sub baterie...si la mine vibra bateria) si am schimbat si suportul de sub masina ala de langa maneta de la cutie.

Iar acum cu 3 suporti noi, toti pe febi, in valoare totala de 600ron vibratiile sunt la fel ba chiar mai nasol ca inainte

Modificat de hipnotiqx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur nu-ţi atinge evacuarea pe undeva de caroserie sau puntea spate? nu de alta dar este ciudată chestia asta cu roţile din spate nefiind nici o legătură cu motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La aia ma gandeam si eu initial, da e libera evacuarea nu atinge nimic, pe groapa am verificat sa stea jos, dupaia cand am vazut cat de tare vibreaza bateria am zis ca evident e suportul de sub ea, am schimbat suportul cred ca vreo 5min era mai "light" vibratul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suportul de sub mașină (dogbone parca îi zice), l-am schimbat și eu. La mine a rezolvat niște vibrații pe care le aveam pana la 1800 de rotații, dar alea de la relanti au rămas.

Din ce am mai citit, a mai rămas ca posibila cauza e fulia de la vilbrochen - la mine chiar am observat ca are o ușoară deviație la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea vad cum fulia sa influenteze vibratiile la relanti, mai degraba volant

Modificat de hipnotiqx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar e ciudat, dar asa citisem pe ceva forum strain (nu mai stiu care), si cei de acolo motivau ideea prin faptul ca la fulia aia in engleza ii zice vibration damper (amortizor vibratii). Tot acolo spuneau ca ar putea fi inclusiv de la o uzura a vilbrochenului - nici asta nu stiu cat e de posibil.

 

Ramane atunci volantul, dar nu-mi dau seama cum ar putea sa se strice, fiind volant simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Am probleme la injectorul cu fir polo 1.7 SDI si as vrea sa-l inlocuiesc. Se potriveste injectorul de 1.9 cu cel de 1.7???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic că merge, aruncă o privire în poză

post-40889-0-01418200-1451330479_thumb.j

 

Am dat căutare după injectorul cu cod 028130202S

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi în stanga este codul Bosch al injectorului cu fir corespunzător codului original pe care l-am scris mai sus, iar în panoul din dreapta motorizările pe care a fost montat. q.e.d.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna seara, ma numesc Nita Alexandru si am cumparat recent un VW Lupo 1.7 SDI din 2001.

Va rog frumos sa imi recomandati un mecanic sau un service decent din Bucuresti sau din imprejurimi ca sa vad daca merita sa o repar sau am cumparat o LAMAIE, avand in vedere vechimea era de asteptat sa aiba nevoie de reparatii dar vreau sa stiu la ce sa ma pregatesc.

Masina porneste si merge decent, sunt foarte multumit de ea dar dupa ce am cumparat-o am schimbat anevelopele si am observat ca articulatia este foarte imbatranita si planetara de pe partea dreapta este plina de vaselina. Am cumparat uleiul si filtrele si cand am vrut sa le schimb am observat ca pierde ulei pe la cele trei garnituri de pe capacul de la axa cu came, ma gandesc sa au imbatranit si poate ar fi bine sa le schimb. Maine cand ajung la masina am sa fotografiez ca sa vedeti depre ce este vorba.

Va multumesc anticipat.

WP_20171006_17_13_16_Pro.jpg

WP_20171025_08_33_54_Pro.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mutat postarea ta aici ca să putem să discutăm eventualele probleme care le mai ai (în situaţia că nu găseşti un topic potrivit pentru ele)

Pentru serviece-uri în Bucureşti scrie pe acest topic

https://vwforum.ro/topic/12658-ce-service-imi-recomandati/

Despre probleme nu pot să spun decât că sunt minore pentru o maşină cu vârsta ei şi nu costă prea mult să le remediezi:

- planetara: este spart burduful. Schimbă-l cât mai repede pentru că nici nu costă mult (pune Spidan, Febi, dacă vrei -şi ar fi cel mai recomandat - pune original luat din reprezentanţă nu magazin de piese pentru că la reprezentanţă se fac reduceri pentru maşinile mai vechi de 10 ani, de ex. am luat un senzor de frână care costa aproape 90 lei cu vreo 50 lei nu mai ştiu exact, dar pe acolo ) şi funcţionara planetarei fără vaselină duce invevitabil la moartea ei. Eu pe stânga l-am schimbat de destul de multe ori, pe dreapta este încă  burduful original, asta este.

- garniturile: dacă nu pierde foarte mult, doar se umezeşte puţin ai răbdare până schimbi distribuţia pt că atunci oricum trebuie dat jos pentru introducerea calei de blocare a axei cu came şi le schimbi atunci.  Şi pe la mine pierde puţin, dar le-am pus gând rău la primăvară când schimb distibuţia. Oricum dacă nu ştii sigur când ai schimbat distribuţia nu strică să o schimbi.

Ce ulei şi filtre ai luat?

PS Arată foarte bine maşina pentru vârsta ei, dacă nu ai probleme cu rugina (dacă vezi vopsea umflată pe undeva îndepărteaz-o şi remediază) ai noroc, a mea a cam început să aibă probleme la aspectul ăsta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si multumesc mult pentru raspuns. Rugina are un pic la capota langa emblema ,prag si haion dar le rezolv in primavara.

Am luat un engine flush si un aditiv cu MOS2 si Ulei 5w40. Filtrele sunt Mahle .Totul a costat 410 lei.

Ce recomandare aveti pentru Kit Distibutie? Contitech sau sa le cumpar pe piese?

Multumesc.

WP_20171205_15_12_56_Pro.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai ales bine. Aş avea ceva rezerve legat de engine flush şi aditiv. Eu prefer să schimb mai des uleiul, înainte îl schimbam la 10k km acum pe la 7-8 k km şi văd că nu se mai înegreşte aşa de rău. Despre uleiuri şi aditivi găseşti subiecte de discuţii şi păreri aici

https://vwforum.ro/forum/115-uleiuri-si-carburanti/

Din câte îmi amintesc de fiecare dată am folsit kit Contitech. Parcă ultima oară le-am luat separat: curea Conti, role Ina şi am mai schimbat şi cureaua de accesorii tot Conti, rola întinzătoare accesorii Ina şi garnitura de la capac axă came Elring. Ce am mai observat la mine apărătoarea de la distribuţie (nu capacul ci o apărătoare între pinioul de pe arborele cotit pe care este pusă cureaua de distribuţie şi pinionul pe care este pusă cureaua de accesorii) era destul de deformată şi atinsă de pinion în câteva locuri, mai exac găurită. Pe moment nu am putu să o schimb pt. că venea doar pe original şi dura vreo 3 zile, dar la următoarea schimbare mă duc cu ea în braţe să o schimbe (dacă vrei îi caut codul).

Trebuie să fii atent la cine îţi schimbă distribuţia, nu că ar fi mare filosofie, dar dacă nu foloseşte cale de blocare şi nu verifică avansul după aia să fie în parametri şi eventual să-l regleze motorul o să-şi schimbe comportamentul. Ar fi bine să întrebi de la început dacă verifică avansul cu vagcom-ul. Dacă îţi răspune atoateştiutor că nu-i nevoie ar fi bine să te gândeşti şi la altă variantă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult lupo_bv, stiu care este problema cu engine flush-ul dar il fac pentru ca nu stiu ce s-a bagat in motor pana acum. Pe ultima factura de la fostul proprietar avea 5L de ulei cu pretul de 55 de lei:)))))

Am facut de dimineata un clip cu pornirea la rece ca sa vad daca da fum de ulei sau antigel si cred ca este cazul sa ma pregatesc de baterie noua+set de buji incandescente. Imi strang bani si pentru distributie ca sa pot schimba acele garnituri. Vad ca telefonul percepe si niste sunete care nu se aud in persoana langa masina de la motor.

Am complectat cu ulei la nivel si notat numarul de km ca sa vad cat pierde.

Chiar are cineva un manual de service gen Haynes sau este un program cu care poti vedea procedura de lucru si la ce cuplu se strang anumite suruburi?

Ma intereseaza sa stiu cat inseamna pe joja intre minim si maxim in ml.

 

WP_20171211_08_59_50_Pro.jpg

WP_20171211_09_00_03_Pro.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fumul ăla este de motorină nearsă pentru că nu a pornit cum trebuie. Oricum un pic de fum dă la pornire şi a mea dimineaţa, presupun că scapă şi ceva ulei pe la simeringurile de supapă, na are totuşi 350 k km. Când este frig şi umiditate în atmosferă la rece o să scoată şi cam mult abur până se încălzeşte, nu trebuie să te îngrijoreze.

Pornirea dificilă ar putea fi şi din cauza avansului incorect (ţăcănitul ăla ar putea avea legătură cu asta, dar în principiu dacă tu nu-l percepi nu este problemă). Bateria pare ok pt. că învârte destul de bine (când este bateria dusă zici că dă să se oprească electromotorul).

Ca să lămureşti asta cât de cât fără un vagcom fă un film cu pornirea cu mufa de la senzorul de temperatură lichid răcire scos (elementul 5 din pdf). Dacă porneşte bine atunci bujiile sunt ok şi cel mai probabil este de la avans.

Pentru a testa bateria ai nevoie de un multimetru cu care măsori tensiunea bateriei pe tipul pornirii. În funcţie de cât scade îţi poţi da seama de starea ei.

Din păcate nu există un manual de reparaţii pentru Lupo, dacă aş găsi aş cumpăra şi eu, dar mă rog mai sunt şi alte variante, în principiu cam pentru orice procedură scrii aici şi găsim. Dacă ai şi cheie dinamometrică este perfect.

Nu am găsit scris la lupo dar dince ştiu de pe la alte modele (la Opel scrie în carte) între min şi max este cam 1litru (mă refer între îndoiturile jojei nu partea haşurată)

Mor de curiozitate ce sunt elementele încercuite. A mea nu are, am mai văzut câteva AKU şi niciunul nu avea aşa ceva.

aku cooling system.pdf

WP_20171211_08_59_50_Pro.jpg.ac669df55c112faf7af5b20d5b864540.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si multumesc pentru informatii. Nu stiu ce este dar primul proprietar a avut si Webasto pe ea. Poate a ramas ceva de acolo. Sau este ceva de la AC. Pitica mea a muncit mult pentru ca primul proprietar a avut pe ea AC, CD original VW cu navigatie ( hartile erau pe CD ), webasto, carlig de remorcare si portbagaj .

 

Seara faina. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe cutia de sus ( langa vasul de expansiune scrie ABS ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 13.12.2017 at 1:19 AM, lupo_bv said:

Din păcate nu există un manual de reparaţii pentru Lupo, dacă aş găsi aş cumpăra şi eu, dar mă rog mai sunt şi alte variante, în principiu cam pentru orice procedură scrii aici şi găsim. 

 

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/vw-lupo-seat-arosa-buch/737207412-223-2650?utm_source=facebookmessenger&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android

Ăsta e linkul spre a cumpăra o carte pt lupi. DÎn păcate e...În Germania  și nu scrie ce motoare cuprinde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare, tuturor! Invii un post vechi, dar mna.. De putin peste o luna, sunt mandrul proprietar al unui Lupozaur (cum imi place sa ii zic), 1.7 sdi AKU. Imi place masinuta, desi la inceput am fost reticent in privinta asta. Masina am luat-o de la un tataita care nu mai mergea cu ea, si o folosea doar in oras. E destul de ok, daaarr are ceva probleme:

- nu creste temperatura motorului, nici in oras, nici pe extern. In zilele cu soare, abia se ridica acul. Am luat termostat, urmeaza sa il schimb.

- planetarele pacane in viraje. Urmeaza sa dau comanda de capete de planetara

- ABS nu intra. Am pus vcds pe el, da mai multe erori

- nu are dotari. Servo, 2 airbag, si cam atat. Nici macar inchidere centralizata

-a fost lovita usor in fata: doar bara si grila au fost schimbate, fara airbaguri sarite, fara lonjeroane strambe. Din cauza reparatiei prost facute, nu mi se mai aliniaza fata cum trebuie. Voi posta poze.

-recent, nu mi se mai aprind luminile pe fata deloc, doar pozitia pe stanga si semnalizarile, iar faza lunga se aprinde, face click iar cand dau drumul manetei se stinge. Aveti idee ce ar putea fi? Am dat comanda de 2 becuri, sper sa fie asta.

- mici puncte de rugina pe aripile din spate,  si 3 puncte pe capota.

- porneste greu de pe o zi pe alta si da un nor enorm de fug cand porneste. Am luat bujii si urmeaza sa le schimb.

- consum mare in oras: undeva la 8%. Dupa ce schimb termostatul, sper sa scada.

-inca o chestie: imi indica in bord motorina putin peste rosu. Am fost sa alimentez, arata peste 3 sferturi (am bagat de 100 de lei), dadeam la automat si nu pornea. A venit un prieten, m-a tras si a pornit. De atunci nu am mai patit. Aveti idee care ar fi putut fi cauza?

Si cam asta ar fi, pe langa schimburile clasice: distributie, ulei, filtre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt ceva probleme, dar nu grave. Ele ar trebui postate pe topicurile corespunzătoare pentru remediere. Aşa în linii mari:

- nu creste temperatura motorului, nici in oras, nici pe extern. In zilele cu soare, abia se ridica acul. Pare a fi termostatul, dar nu strică să verifici şi senzorul de temperatură lichid răcire

- planetarele pacane in viraje: Clar, capetele de planetare, dar vezi că dacă face doar într-un sens este doar un cap. Pune Febi. Eu ultima dată am pus SKF şi nu prea mi-au plăcut colierele de la burduf.

- ABS nu intra. Am pus vcds pe el, da mai multe erori: Şterge erorile (să le salvezi prima dată) apoi scanează din nou după ce te plimbi cu maşina puţin şi pune-le aici. Este interesant că are ABS, a mea nu are nici asta.

- nu are dotari. Servo, 2 airbag, si cam atat. Nici macar inchidere centralizata: Dacă tot te uiţi pe sub maşină inspectează burdufurile de la caseta de direcţie. Închidere centralizată i-am pus eu, de fapt o alarmă Maat şi actuatori la uşi. Merge foarte bine din 2008 (a apărut o problemă la uşa din dreapta, nu mai acţionează bine actuatorul, dar mi-a fost lene să o desfac), atunci a costat vreo 250 lei cu tot cu montaj şi actuatori

-a fost lovita usor in fata: doar bara si grila au fost schimbate, fara airbaguri sarite, fara lonjeroane strambe. Din cauza reparatiei prost facute, nu mi se mai aliniaza fata cum trebuie. Voi posta poze: probabil s-au rupt clemele care fac legătura dintre grilă şi bară

-recent, nu mi se mai aprind luminile pe fata deloc, doar pozitia pe stanga si semnalizarile, iar faza lunga se aprinde, face click iar cand dau drumul manetei se stinge. Aveti idee ce ar putea fi? Am dat comanda de 2 becuri, sper sa fie asta: verifică prima dată siguranţele, sunt sub volan. Pe spatele capacului găseşti destinaţia siguranţelor. Poate să fie şi maneta de vină pentru că atunci când face click ar trebui să rămână faza lungă aprinsă.

- mici puncte de rugina pe aripile din spate,  si 3 puncte pe capota: atenţie la aceste "mici" puncte, s-ar putea să fie destul de mari. Ia un cutter şi îndepărtează fără milă toată vopseaua care nu mai are aderenţă la metal apoi polizează până la luciu metalic şi repară cumva zonele (chit/grund/vopsea/lac) chiar dacă estetic nu iese cum trebuie, măcar pentru conservarea zonei până când ai posibilitatea să vopseşti elementul respectiv. Atenţie la pasajele  roţilor (dă-le jos şi vezi marginile aripilor şi suprafaţa interioară pt că de acolo pleacă rugina, dacă sunt ok dute la Hornbach şi ia un spray cu ceară şi tratează-le preventiv) şi pragurile. Ca regulă generală unde vezi vopseaua puţin umflată dă-o jos urgent şi tratează zona deoarece când iese rugina la suprafaţă este prea târziu, în majoritatea cazurilor elementul este perforat.

- porneste greu de pe o zi pe alta si da un nor enorm de fum cand porneste. Am luat bujii si urmeaza sa le schimb. Atenţie la schimbarea bujiilor, preventiv pune în locaşul fiecăreia nişte ulei de motor şi schimbă bujiile după ce mergi câteva zile cu maşina. După ce îşi dă drumul filetul dacă după ce se învârte uşor începe să se învârtă greu nu forţa (pericol să se rupă vârful bujiei) ci cu răbdare şi spray degripant din belşug dai înainte/înapoi până îşi dă drumul. Numai că problema poate fi şi de la avans dereglat. Dacă zici că ai vcds, intră pe Engine ->Basic settings->grupul 000  şi fă un print screen sau o poză şi pune-o aici.

- consum mare in oras: undeva la 8%. Dupa ce schimb termostatul, sper sa scada. De când cu traficul ăsta şi mie mi-a crescut, dar parcă este cam prea mare la tine (ca să compari, dacă dai click pe semnătura mea o să vezi consumurile mele făcute întotdeauna de la plin la plin). Dar pot fi mai multe cauze în afară de termostat (senzori de temperatură, avans, etc)

-inca o chestie: imi indica in bord motorina putin peste rosu. Am fost sa alimentez, arata peste 3 sferturi (am bagat de 100 de lei), dadeam la automat si nu pornea. A venit un prieten, m-a tras si a pornit. De atunci nu am mai patit. Aveti idee care ar fi putut fi cauza? NU O MAI PORNI TRASĂ. Pot fi mai multe cauze (dezamorsare circuit alimentare - poate lua aer fals pe la termovalva de pe filtru, avans, senzori, etc), trebuie investigate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfaturi. Incep usor, usor. Legat de temperatura, consum, ii schimb termostatul intai si dupa vedem ce si cum. Planetarele se aud doar spre dreapta, nu se aud foarte tare asa ca momentan le las asa, pana la urmatorul salariu. Centralizata nu ma incomodeaza, deocamdata nu e o prioritate. Am rezolvat si problema luminilor: era blocul. L-am schimbat si acum toate bune. Usor, usor sper sa o pun la punct cum trebuie. Multumesc de sfaturi.

Inca o chestie: dupa ce trec de aprox 85 km/h simt o bataie venind de la roata din dreapta si o trepidatie stanga dreapta a volanului. Pana la viteza aia nu are nimic. Ce ar putea fi?

Legat de pornire: daca las 2 minute motorul sa mearga, il opresc si cand il pornesc iar o ia sfert.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil că discul sau chiar butucul deformate. Poţi verifica astfel: ridici pe cric partea dreapta faţă, dai roata jos şi învârţi cu mâna discul. Dacă are porţiuni pe care se învârte mai uşor şi altele pe care se învârte mai greu cam asta este. Uneori se poate observa şi cu ochiul liber când se depărtează plăcuţa de disc. Uneori şi din cauza bavurii care se formează pe marginea discului mai face aşa. Alte cauze posibile: jantă îndoită, roată neechilibrată.

Referitor la motor şi în cazul bujiilor defecte şi în cazul unui avans defectuos reglat tot aşa se manifestă pentru că se încălzeşte camera de ardere şi prin urmare sunt condiţii de pornire mult mai favorabile. Bujiile se pot măsura cu ohmetrul (trebuie să aibă sub 1ohm fiecare), iar avansul aşa cum am scris mai sus cu vcds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!