Jump to content

Auxiliary heating


alin 105
 Share

Postare recomandată

Nu am intrebat de diametru, ci de sectiune, si nu stiu unde gasesti data , la magazin, diametrul cablului si nu sectiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0.6 scria la raft. Am dedus ca e diametru. Trebuie mai mare? In tabela de conversie pentru cabluri AWG4 inseamna diametru 5.19 mm.

Cablul pare destul de gros. Cel cu dimensiunea urmatoare mi s-a parut mult prea gros decat ar fi necesar.

Modificat de KimDiesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa ramai surprins, pe masina si in elsa dimensiunea cablului este de 16 mm patrati, deci..... sfatul meu e sa nu te joci cu cablurile luate de tine. cu toate ca nu-mi dau seama ce cabluri ai luat. da-mi un link.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am link, le-am luat direct din magazin. O sa masor diametrul papucului sa fiu sigur. Papucii sunt fix pentru cablu luat.

Daca nu e bun cablul, mai fac o vizita la magazin pentru altul mai gros sa fiu sigur ca pun ce trebuie. Vezi, de aceea e bine sa intrebi inainte sa faci o prostie.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un output test. Porneste cu 77A si cam 1000W si se stabilizeaza pe la 55-60 A si 6-700 W. E ok ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi si pe loc, dar cu motorul pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am comandat cablu MYF (H07V-K) 1x25mm + papuci din cupru 25mm, M6, OCZ-025/6. De data asta ar trebui sa nu mai fie probleme. Am comandat si siguranta de 100A. Multumesc Cristi, intr-adevar, cablul initial era subdimensionat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, sunt mai mult decat OK de data asta. Insa, trebuie sa cauti  un electrician de forta care sa-ti sertizeze papucii pe cablu sau trebuie sa-i lipesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ii cositoresc cu lampa de gaz. Ar trebui sa tina. La primul cablu au iesit foarte bine lipiturile. Cred ca si la asta mai gros sa fie ok.

E posibil sa fie nevoie de alt capac pentru PTC, poate la reprezentanta, ca pe net nu am gasit nimic sh si sper sa nu fie nevoie sa decupez vreun perete median cum am vazut cazuri pe la golf 5.

Unde ar fi mai cel mai indicat loc sa conectez cele doua fire de CAN?

Modificat de KimDiesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai gateway-ul la o palma distanta de PTC. te legi pe firele care ies din mufa gateway-ului, la cativa cm de mufa.

Capture.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am refacut lipiturile si nu mai am eroare, dar in output test prima data s a dus in 1000w si a scazut pe la 500w iar la urmatoarele 2 teste nu s a mai dus peste 500w. Motorul era cald, daca are importanta.

Astept sa se raceasca motorul sa vad daca baga aer cald. Ar trebui sa functioneze daca nu mai am eroare, nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, sambata am reusit sa montez rezistenta.

Am avut sansa sa nu fiu nevoit sa decupez peretele carcasei, gaura era deja pregatita, nu exista nici un perete separator (masina este 1.6 MPI cu climatronic). Asa ca am avut placuta surpriza sa constat ca am mai putin de munca.

Nici capacul nu e nevoie sa il schimb. Am taiat din capacul vechi doar partea care era in dreptul rezistentei - elementul rezultat din mijloc (prima imagine) a fost aruncat la gunoi. Am avut grija sa tai astfel incat sa pastrez urechea de prindere care vine peste rezistenta - gaura de jos. I-am pus si niste burete din acela cu banda adeziva sa izolez mai bine. Sta perfect.

Pana la urma am fost nevoit sa iau cablu de 16 mm, cei de la care comandasem cablu de 25mm nu il aveau pe stoc pana saptamana viitoare, asa ca am hotarat sa iau din Dedeman cablu de  cupru multifilar de 16mm. Eu zic ca este suficient pentru ce trebuie sa faca. Ar fi fost mult mai dificil sa trag cablu de 25 pana la rezistenta, si asa m-am chinuit putin sub bord pana am reusit sa il duc pe cel de 16.

Daca vreti sa montati singuri rezistenta, ideal e sa luati cabluri originale de la sh, dar sa aiba toti 4 papucii pe el. Eu am fost nevoit sa decupez din carcasa rezistentei in dreptul bornei negative si sa indoi papucul la un unghi de aprox 30 grade, altfel nu mergea. Papucul original de la borna negativa are o forma diferita care se potriveste perfect, dar nu cred ca o sa gasiti pe undeva de cumparat separat. Ceilalti 3 papuci nu sunt o problema. Asa ca am confectionat singur cablajul, lipiturile le-am cositorit cu ajutorul lampii cu gaz. Un cablu nou am vazut ca este peste 100 E, nu merita atata timp cat se gasesc alte solutii.

Costuri:

- Rezistenta din dezmembrari (cod E la sfarsit) - 100 lei, a venit si cu mufa de CAN si cu pinii pe ea, a trebuit doar sa prelungesc firele. (+curier 40 lei)

- 4 m de cablu (H07V-K) 1x16mm - 34 lei

- siguranta de 100A - 7.5 lei

- papuci 11 lei (de la magazin de piese electronice, La Dedeman nu am gasit ce voiam). Am pus 3 papuci de 16mm cu gaura de 6 si un papuc cu gaura de 5 - cel care vine la siguranta de 100A, ca sa se potriveasaca perfect. Papucii de 25 mm ar fi fost mult prea mari, ar fi trebuit polizati ca sa intre la bornele rezistentei, dar pana la urma ii faceam si pe aceia. Chiar si din cei de 16mm tot a trebuit sa polizez putin colturile.

- celelalte materiale: suruburi, pilulite, saibe, cositor, tub termocontractil, banda izolier, scule si manopera nu se contabilizeaza

 

Rezistenta functioneaza perfect, nu eram sigur ca va merge, fiind sh. Daca cedeaza acele minunate rezistentele, e o nimic toata sa o desfac. Puteam sa refac lipiturile inainte de montaj, dar am mers pe principiul sa nu repar ceva ce merge.

Acum vine întrebarea: masina avand si scaune incalzite, alternatorul de 140 A va face fata la toti consumatorii mari când o sa vina frigul? Mizez pe faptul ca centrala electrica are management si stie sa taie din consumatori daca e cazul.

 

IMG_1814.jpg

IMG_1815.jpg

IMG_1816.jpg

IMG_1817.jpg

IMG_1819.jpg

IMG_1820.jpg

Modificat de KimDiesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este ok cum ai facut. sper ca si firul de masa l-ai prins intr-un punct de masa de pe carosere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Firul de masa l-am legat in compartimentul motor, chiar sub legatura de la borna negativa a bateriei unde mai este un surub de masa. E cea mai la indemana varianta pt ptc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma, pe langa codarea  [7D] de pe CAN, mai trebuie bifat si in centrala electrica "Auxiliary Heater Installed"? Asa e specificat in toate tutorialele. Eu am bifat si nu au rezultat erori. Presupun ca trebuie codata si centrala ca sa stie de elementul de incalzire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am bifat, si rezistenta functioneaza. Cred ca se refera la altceva (webasto, poate ?). Eu am z35 din fabrica si nu era  bifat in centrala. L-am bifat dupa prima incercare de reparatie, dar am vazut ca nu face nicio diferenta si l-am lasat debifat.

Modificat de Adriannnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7D este pentru z35.

18=webasto

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU trebuie bifat pe centrala electrica dupa Z35 retrifit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, o sa-l debifez. Parea suspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut! Cu informatiile transmise din meniul secret de climatronic pot afla daca  Auxiliar heating functioneaza? Precizez ca pe canalul 20, pozitia 0 imi afiseaza cifra 1=activa (incalzire aditionala la cerere),dar pe pozitia 1la confirma PTC nu imi arata nimic chiar daca clima era pe HI si ventilatia aprox pe maxim.Atasez fotoInkedUntitled_LI.thumb.jpg.8ca5ea8519d9917fa63ae6b4ee372409.jpg

Modificat de beidaud
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!