Jump to content

Etrier blocat dreapta spate


14kla
 Share

Postare recomandată

Poti sa l demontezi si sa l cureti dar..sansa de reusita este mica, altul e alegerea corecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Uite aici un DIY despre reconditionarea etrierilor...

Incearca sa dai jos parghia...sa scoti protectia de praf...si abia atunci actionezi parghia de n ori in timp ce dai cu niste degripant pe ax...

Monteaza garnitura noua impreuna cu vaselina si abia atunci poti spera ca ai scapat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sugestii. Cred ca mai astept putin si il schimb, scap de-o grija. Am curatat pana acum la el 3 weekenduri la rand,dar fara rezultat pe termen lung. Ce producator recomandati?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare colegi de suferinte. o intrebare : ce se intimpla daca etrierii spate nu au cilindrii la fel? unul sa fie mai mare nitel si mai lung decat celalalt de pe dreapta. cum se simte la franare? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Cum adica un etrier are cilindrul mai mare si mai lung?

Daca este mai lung nu crezi ca vei avea dificultati cand pui placute noi? cilindru mai lung => placute mai subtiri...sa incapa acolo...

Incercati sa nu faceti improvizatii...macar la sistemul de franare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Spuneti-mi va rog daca stiti vreun service in Bucuresti care sa-mi faca o diagnoza la roata din spate dreapta de la Golf. Am frana partial blocata - roata se misca mai greu si se incinge ceva mai tare decat celelalte - insa nu miroase a ars si nu scartaie.

multumesc!

Modificat de tlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si nu poti sa desfaci tu singur si sa verifici etrierul? Simplu:

  • dai jos roata,
    • desfaci suruburile de la culise
    •  scoti etrierul + placutele. Pentru a impinge inapoi pistonasul e nevoie sa il si rotesti (gasesti ieftin un kit pentru asta pe net)
    • verifici culosele (daca alea se blocheaza , iti freaca placutele pe disc si se incalzeste roata).
  • Daca etrierul e blocat (verifica sa nu aibe scurgeri, sa nu fie ciupita garnitura de praf de la cilindru- fapt care duce la ruginirea cilindrului)
    •  cumperi unul nou,
    • cumperi unul sh din dezmembrari (pe care sa il poti vedea tu - si sa verifici ca a calcat pe toata suprafata discului). 

Daca vrei service: cauta in aria de prestari servicii, ca sunt colegi care au service si te pot ajuta cu asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de sfaturi, insa nu prea le am cu mecanica. Am desfacut roata in weekend, pot sa spun cu siguranta ca nu e de la cablul franei de mana. La etrier/culise nu m-am bagat. Daca fac parghie intre placuta si disc, folosind o piesa metalica plata, discul se elibereaza si roata se invarte usor.

Daca problema e de la etrier, as prefera sa-l repar decat sa iau unul de la dezmembrari si sa risc sa reapara problema in delta T.

Ma uit acum in aria Service-uri si ma apuc de sunat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sfarsit masina a ajuns in service si se pare ca problema s-a rezolvat: cursa pistonasului era ingreunata. Pistonul a fost curatat si gresat. Garniturile cica erau ok, n-a fost necesara inlocuirea lor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Buna ziua. Nu am mai postat de ceva vreme. Ultima reparatie DIY a fost antigel si termostat. Insa am avut neplacuta intamplare sa am roata spate dreapta fierbinte. Am dat jos etrierul si neavand azi de unde sa iau pasta siliconata sau pe baza de cupru, am luat de la Lidl un spray multi-oil. Va intreb, e ceva ce e ok, sau sa revin asupra rotii, de se va infierbanta sau nu ( maine am drum lung sa vad daca e ok ). https://www.lidl.co.uk/en/Non-Food-Offers.htm?articleId=9490 cel cu capac rosu. Trebuia sa iau oare ala cu grafit?  Multumesc !

BTW - pistonul mi-a dat de furca, abia am reusit sa-l imping inapoi, cu o presa si o cheie de flex, cat sa intre inapoi pe placute. Nu va bagati ca de stiam de la inceput, nu ma bagam ! In poza este o presa de 2 bani de la Lidl, care avea tija, care s-a rupt imediat ce am dat sa destrang capacul de la filtru de ulei. Am marit gaurile si am bagat un lant de bicicleta. Astazi am dat acel lant jos si cu presa , cheia de flex si un cleste de cabluri subtire pe post de parghie am impins pistonul. In poza doi, atat era pistonul, si s-a mai deplasat un juma de centi inspre interior.

25564667_10213004019609247_1651889623_n.jpg

26551036_10213106687855889_476517174_n.jpg

Modificat de Alex2015
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cum arata ala acolo nu mi inspira incredere...etrierul se da jos pentru aceasta operatiune si apoi aerisire ca altfel nu merge.Deci cureti pistonasul schimbi garniturile si de infiletat este floare la ureche cu o cheie de flex impingi si rotesti cate putin dar ferm.Acel spray nu are ce cauta acolo dar merge o zi doua ca nu este capat de tara(iei vaselina pe baza de cupru).Gandeste te ca daca se blocheaza te alegi cu placutele arse si disc ovalizat/decalit  pe langa un cauciuc incins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare mirare sa nu fie cilindrul ruginit si de-aia sa se blocheze. 

Momentan nu ar fi indicat sa mai folosesti frana de mana. Si e indicat sa reconditionezi etrierul acela cat mai repede sau sa il inlocuiesti. 

Verifica si pe partea cealalta ca sigur nu e intr-o stare prea buna nici ala. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 La piston m-am gandit si eu, la cum arata, cred ca o sa las mecanicul sa-l repare. Multumesc !

Am gasit asta, dar trebuie probabil facut purjare dupa reinstalare !

 

 

 

Modificat de Alex2015
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...treaba de mantuiala ce o facut omul in clipul de mai sus. 

Kitul de reparatie ofera toate garniturile necesare unui etrier. Pentru putintei bani in plus, ti se ofera si cilindrul. Nou. 

Se da jos cilindrul, apoi mecanismul din cilindru, unde avem 1 garnitura. 

Apoi, se scoate mecanismul din etrier, unde avem iarasi o garnitura de inlocuit. Intre parghie si etrier, mai este o garnitura de praf. Extrem de importanta si necesara de inlocuit. Si mai avem garnitura mare prin care trece cilindrul. Totul se monteaza dupa ce etrierul a fost curatat in totalitate, spalat bine, uscat, suflat bine cu aer comprimat. Gresate bine garniturile cu vaselina siliconica cu care vine kitul de reconditionare si apoi totul montat la loc in ordine inversa. 

E ceva de munca , dar strict operatiunea de curatare si inlocuire garnituri o faci in maxim 1 zi. La mine a durat mai mult ca i-am si vopsit. 

ps: normal ca trebuie facuta aerisire dupaia. 

Poze: IMG_1202.thumb.JPG.951f1fc89085630499d1de0038895127.JPG IMG-20171112-WA0021.thumb.jpg.4a2ed73592689419c8b4b025d7e8c6ac.jpg

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este piston de la 27 la 120 lei bucata pe unix de ex. Nu iau nici - nici, ce marca imi recomandati ? autofren, frenkit, fte , sbs? . am vazut kit reparartie aparte , adica acele garnituri 

00190879.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine cumperi un etrier nou TRW cu piesa la schimb 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica tot unul vechi dar reconditionat de TRW sau fabrici partenere. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce vad ai sistem Lucas daca o sa iei kit de reparatie cu piston care nu ar trebui sa depaseasca 50 de lei un set cu toate garniturile aferente(mai pui un 15 lei pe 400 de ml dot 4).Desi pistonul vechi ar merge luat la smirghel fin de 400 daca nu are rugina de profunzime(in acel caz este de aruncat).Cu 120 de lei maxim ai revizie pe ambii etrieri si asta este mai mult decat ok asta pentru ca unul trw cum zic colegii mai sus este in jur la 200 de lei pe bucata(cu piesa la schimb)dar ce faci daca intre timp te lasa si celalalt?Platesti aerisirea de 2 ori sa nu mai zic de timpul pierdut...daca ai de gand rezolva in pereche asta este sfatul meu.

@Emy D Au iesit super etrierii...din pacate eu nu am avut timp din cauza frigului si a trebuit sa ma , misc la rapiditate(sa nu mai zic ca am aerisit cu mamica).Scuzati de offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare! Din experiența dvs.cer ajutor cu o părere,  la etrierul dreapta spate nu revine tija la frana de mana rămânând aprox 10-15mm pana la poziția de minim cu observația ca anul trecut a fost desfăcut înlocuit garniturile și gresat. Care ar fi explicația și soluția pentru acest comportament. Mulțumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica sufa sa nu fie puscata camasa ca este posibil sa intre apa si sa l blocheze facand gheata dar ideal ar fi de slabit din masina piulita sa poti desface de pe etrier sufa si apoi ai sa vezi cine este vinovatul pentru ca parghia ar trebui sa urce instant pe deblocare si astfel vinovata este sufa ori reglajul franei de mana sau daca parghia etrierului nu revine etrierul in sine.

Pistonasul la etrier daca a , avut rugina de profunzime si a fost curatata ea a reaparut si cam asta este...il desfaci si vezi dar normal cand se desface un etrier spate si dai pistonul afara probezi si parghia sa vezi daca sistemul functioneaza corect si apoi montezi restul ori altfel nu prea se mai merita reparatia din punctul meu de vedere.Daca ai sa scoti sufa de pe etrier sa ai grija ca o sa trebuiasca sa infiletezi pistonasul pentru ca la actionarea repetata a parghiei pistonul tinde sa iasa afara si nu o sa mai poti pune placutele deci este indicat sa ti iasa din prima repunerea sufei pe , parghia la etrier asa ca slabeste cat mai mult piulita din consola.

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ;) am sa fac testul chiar  astazi  dar in cazul in care parghia nu revine nici cu sufa scoasa ce se poate repara la etrier ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Trebuie demontat si incercata o reconditionare a lui...deblocate/unse mecanismele si puse garnituri noi...

Exista kit de reparatie in care ai toate garniturile...

Avem si niste poze dar vad ca le-am pierdut la trecerea de la un telefon la altul...:(

20160802_140738.thumb.jpg.65c5f69bec83f6bb028d42a626efece0.jpg

In spatele parghiei exista o garnitura...aia trebuie scoasa...si incercat cu WD 40 sa deblochezi axul...

La mine a functionat...dar vezi ca in functie de vechime...garnitura iese prin distrugere si trebuie inlocuita cu una noua...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salutare. stie cineva care e diamentrul pistonului pentru spate ? vreau sa comand set de reparatie, dar sunt si de 38 si de 54mm si nu stiu care imi trebuie mie. Masina e Golf 4 1.4 16V.  Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spune ce PR ai la masina, poate fi de ex. 1KQ sau 1KD=CI38(15"), 1KE sau 1KF=CII41(16"), 1KZ sau 1KY= CII38(16").

CI38, CII38, CII41 scrie pe etrier,dai roata jos si vezi ce scrie pe etrier.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

buna colegi.Dupa ce am decis sa reconditionez sistemul de frana plus schimbat lichid de frana(anul trecut) acum am o probleme ca nu revine parghia de la frâna de mana sus.Am pus si arcuri de la un Passat dar nu vrea .Am schimbat pistonas si garnituri de presiune si de praf,acea garnitura de la placuta de unde vine prins cablul de frana nu am schimbat-o.Pe stanga este etrier nou Trw ca la cel vechi s-a stricat filetul am fost la un atelier mecanic sa il repare a făcut filet dar a sticat conicitatea.Acum tot încercând sa rezolv am scos si acea garnitura si daca trag frâna de mana tare nu revine(frâna lucrează la 3-4 dinti).Sa desfac tot si sa vad ce e cu acea tija care iese afara sau doar sa bagpistonasul la capăt de cursa sa trag frâna de  mana de mai multe ori sau sa fie aer in acest etrier?

Mulțumesc mult 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!