Jump to content

Golf 5 tdi - nu se incalzeste apa suficient


Sol
 Share

Postare recomandată

  • 5 months later...

Salut,

Intrucat nu am gasit un topic asemanator in aria Octavia 2, postez o intrebare aici. Cum pot verifica daca termostatul functioneaza ok la 1.9 TDI ? In ce parte a radiatorului sa verific ? Recent am facut un drum mai lung si am verificat temperatura motorului din meniul secret de la climatronic (canal 19, subcanal 1) si valoarea afisata nu prea a trecut de 80 - 81 de grade, dar nu stiu daca valoarea asta este temperatura uleiului sau a lichidului de racire. Doar la urcarea unei pante ajungea pe la 83 de grade. Acul de la indicatorul din bord satea tot timpul la 90 de grade. Afara erau 3 - 4 grade. Am verificat in partea din fata a radiatorului si era rece.

De asemenea, dimineata prin oras, cu temperaturi negative, valoarea din meniul secret scade cu cateva grade cand cobor o panta sau stau la semafor cu ventilatorul pornit.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ft relativ termostatul la 1.9Tdi.
Initial, iarna asta am crezut si eu ca e de vina. Stateam la semafor, caldura pe 24 grade (imi vine cald doar cand e motorul peste 50grade), acul scadea vazand cu ochii. Drum de 50-70km, stau la coada in vama, acul de pe 90 grade ajunge pe la 70grade si mai jos. (caldura tot pe 24, afara erau -12 grade, vantul batea fix din fata).

Bun, schimb termostatul, constat ca cel de pe masina a fost original, neschimbat pana acum... acul inca scade, temperatura din meniul secret scade la fel.
Am constatat ca iarna, motorul nu e tinut in jurul valorii de 90.. depinde ft mult de caldura ceruta de climatronic si temp exterioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@incepatorcj la mine nu am observat sa varieze acul din bord la drum lung. In schimb in oras in aglomeratie la semafor si la mine scade usor chiar si acul. In meniul secret scade cu cateva grade valoarea temperaturii chiar si la drum lung la coborarea unei pante....dar ce nu inteleg eu de ce acolo arata in jur de 80 - 82 grade la mers pe drum drept (deci nu in frana de motor) cand pe bord acul e la 90 grade. Sa deschida prea repede termostatul ?

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu scade la drum lung, scade atunci cand stau pe loc.

Acul din bord e facut sa iti stea la 90 chiar daca apa are 77-90 grade... poate chiar si peste 90 de grade. Asa e gandit el... 
Poate ne ajuta un coleg mai cu experienta in aceste detalii
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acul sta la 90 de grade in intervalul 75-115 grade citite cu VCDS sau in meniul secret. La masinile cu electro-termostat, acul sta pe mijloc in intervalul 75-107 grade celsius citite in conditiile mentionate mai sus. Date luate din SSP-uri, nu stiu exact daca se aplica la toate generatiile VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@black999, deci valoarea din meniul secret este temperatura lichidului de racire ? Undeva parca am citit ca este temperatura uleiului. Daca este temp lichidului de racire, aceasta nu ar trebui sa ajunga la 88 de grade in mers  ? Cum la mine nu urca mai mult de 81 - 83 de grade ar insemna ca termostatul deschide prea repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e posibil sa iti fie putin blocat pe deschis. De curiozitate la un drum lung, la cate grade iti ajunge apa?
Incearca un drum pana pe Feleac sus, sigur ar trebui sa iti ajunga la 90

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am zis si cateva posturi mai sus, la un drum lung CJ - Oradea in meniul secret mi-a ajuns la 83 de grade doar la urcarea unui deal. In rest pe drum drept statea pe la 80 - 81 tot timpul, mergand cu 80 - 90 km/h.

In bord la drum lung nu variaza acul de temperatura.

@incepatorcj poti sa verifici te rog si la tine cate grade iti indica in meniul secret la drum lung ?

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

89-90 :)
probabil ca va trebui sa il schimbi, parerea mea.
daca faci operatiunea acasa, sa iti iei si necesarul de antigel. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O bucata de carton in fata radiatorului rezolva problema. Ieftin si rapid,pac-pac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa pun o placa subtire de polistiren pe jumate din radiator, in spatele grilei, dar nu mi se pare ca se incalzeste mai repede apa, asta la mers prin oras. In afara orasului la drum lung, nu cred ca e ok sa circul asa.

Va trebui sa merg la un service sa-l schimb, caci nici nu stiu unde se afla termostatul si nu prea am nici scule. Sau stiti pe undeva vreun tutorial mai explicit ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum ar trebui sa se comporte acuma cand sunt sub 10grade afara, insa apa dupa vreo 30km sau chiar 60km ajunge pe la 70grade si de acolo nu se mai misca mai sus. Am urcat si pasul gutai si tot in 70 statea apa.

Erori nu s-au gasit pe vcds, e ceva normal la un tdi temperatura aceasta ?

Ar trebui sa fie ceva simptome ? Caldura baga foarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/15/2017 at 2:01 PM, Laurentiu M said:

la un drum lung CJ - Oradea in meniul secret mi-a ajuns la 83 de grade doar la urcarea unui deal. In rest pe drum drept statea pe la 80 - 81 tot timpul, mergand cu 80 - 90 km/h.

In bord la drum lung nu variaza acul de temperatura.

Am reusit sa verific azi si cu VCDS. Valoarea din meniul secret corespunde exact cu valoarea indicata de VCDS la coolant temperature. Am mers cu VCDS-ul conectat si tot asa, temperatura a urcat pana la maxim 81 - 82 grade. Cu greu a ajuns la 83 de grade la urcarea unei pante.

Am pus mana pe racordul care intra in radiator, in partea dreapta sus (cum stai cu fata la masina) si era cald:20170218_121634.thumb.jpg.775abed10a90be329dd9823b73d5b534.jpg

 

De asemenea si zona indicata din radiator era cam fierbinte:

20170218_121702.thumb.jpg.fb17e0e2abb2f7f80c69ea11a214874e.jpg

Asta confirma faptul ca termostatul e defect ?

Nu cred sa fi fost schimbat vreodata termostatul la masina. E posibil sa fi venit din fabrica cu termostat care deschide la 80 de grade ?

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai usor iti dai seama cand motorul este rece, il tii pana ajunge la 60-70 de grade si verifici constant furtunul care intra in radiator (la Bora e sus, stanga). Daca se simte caldut inseamna ca termostatul e dereglat sau defect. 

Cum ai verificat acum, dupa un drum e posibil ca temperatura sa fi trecut de 90 de grade, acul sa nu iti fi indicat asta (din cauza unui senzor de temperatura defect eventual) si tu cand verifici sub capota sa tragi concluzia direct ca e termostatul de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca senzorul de temperatura ar fi defect nu ar trebui sa dea eroare pe VCDS ? Nu am avut nici o eroare de genul.

La Golf 5 / Octavia 2 1.9 TDI furtunul care intra in radiator care trebuie verificat e cel incercuit de mine in postul anterior ?

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca senzorul e decalibrat nu da eroare. 

Senzorii de temperatura se verifica dimineata doar cu contantul pus ,vcds grupul 007 ,temperaturile trebuie sa fie aprox egale cu temp de afara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE, multumesc de informatie. Voi face si aceasta verificare.

Poti sa-mi zici te rog in ce zona se afla termostatul la 1.9 TDI de pe Golf 5/Octavia 2 ?

Azi cu temperatura in meniul de la climatronic pe 70 de grade am verificat furtunul si racordul ce intra in radiator in partea stanga sus (incercuit in poza de mai sus) si era caldut, dar partea metalica a radiatorului indicata in poza anterioare era rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE, merci. Daca la 70 de grade racordul ce intra in radiator in partea stanga sus era caldut inseamna ca termostatul deschisese deja ? Radiatorul era rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar apa intra prin alt loc in radiator, nu prin locul indicat de mine (partea stanga sus) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu, dupa termostat, apa intra in partea de jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/18/2017 at 6:04 PM, Laurentiu M said:

Am pus mana pe racordul care intra in radiator, in partea dreapta sus (cum stai cu fata la masina) si era cald:20170218_121634.thumb.jpg.775abed10a90be329dd9823b73d5b534.jpg

mai jos de asta trebuie verificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!