Jump to content

Golf 5 tdi - nu se incalzeste apa suficient


Sol
 Share

Postare recomandată

Salut, am cautat prin forum si nu am gasit un topic exact la mica mea problema:

1. dupa cum unii ma cunoasteti si altii nu, am un golf 5 tdi, si zilele astea, de frigul acesta, ca si anii trecuti cand era frig, nu mi se incalzeste suficient apa, si am frig in masina. De exemplu, eu de fiecare data inainte sa plec cu masina, o pornesc intre 3-10 minute, plec pana in Bucuresti ... vreo 27 de km ... la mine in masina tot e frig, apa de abia atinge nivelul de 70 de grade. Am pus de 2 zile 2 cartoane in fata radiatorului, dar nu acopera suficient tot radiatorul ca nu este loc de tragger sau cum s-o scrie, ca sa pun unul mai mare. Mai precizez, ca am impins niste zapada, si aceasta a intrat prin grila de jos si s-a transformat in gheata pe radiator, jos, dar nu foarte mult, o afecta si asta?

2. si mai am o problemuta: cand dau pe recirculare, se ridica apa, (are si un miros putin ciudat si nu e caldura placuta ... nu stiu cum sa zic ... in fine ... ) dar nu se dezaburesc geamurile si se ingheata pe interior si deci trebuie sa dau pe normal ca se dezabureasca si scade iar apa ... !!!

Astept pareri, ms ... !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1. - se poate sa-ti fie dus termostatul! O fi ramas blocat pe deschis si din cauza asta(si din cauza frigului) sa nu reuseasca sa ajunga la 90*. N-ai observat, nu-ti oscileaza indicatorul de la temperatura? Cand 70 cand 40 ... etc. Daca da, sigur e de la termostat!

Pentru 2. - incearca sa scoti filtru de polen si sa-l scuturi/cureti putin, iar daca-i prea imbachist, schimba-l. Pe minusurile astea se prea poate sa nu fie din cauza ca-i murdar filtru, dar ..!

:icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate ti-a ramas termostatul blocat pe deschis.(oricum pe frigurile astea se incalzeste mai greu motorul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte posibil sa fie de la filtru de polen! Am patit asa la un opel astra g, am schimbat si termostat si tot degeaba, pana nu am desfacut filtru sa il schimb a fost frig in masina,cu tot cu carton in fata.

Sau vezi sa ai antigel la nivel, am mai auzit in unele situatii ca din cauza asta nu da caldura bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica nivelul la anigel.

Apoi, incearca un drum mai lung. Motorul se incalzeste mult mai greu cand masina stationeaza si nu e in sarcina. Daca vrei sa dezaburesti geamurile, nu ai sa reusesti niciodata cu recircularea pornita. De asemenea, motorul se incalzeste mult mai greu cand ai clima data pe temperatura ridicata si ventilatia la trepte superioare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@uhu10uhu cat de lung sa fie drumu sa se incalzeasca.. citeste ca iti spune ..

eu de fiecare data inainte sa plec cu masina, o pornesc intre 3-10 minute, plec pana in Bucuresti ... vreo 27 de km ..
!!! Deci ...! Iar inca o greseala... Motorul/aerul vine mult mai repede cald daca dai pe clima temperatura ridicata si (aici esti pe aproape) treapa de viteza la ventilator sa nu fie pe maxim!!!

@andrey_moa antigelu n-are nici o legatura cu filtru de polen!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un sfat...pornesti masina, mergi ea...cand vezi acul la 75-80 grade , sub 85 oricum, tragi pe dreapta si pui mana pe furtunele ce sunt in radiator (intrarea apei dinspre motor in radiator) Daca sunt caldute , inspre radiator , categoric ai termostatul defect , nu inchide bine sau deloc si trebuie inlocuit. Preferabil; cu unul OEM.

Daca furtunele sunt reci, probabil nu are timp sa incalzeasca pana ajungi la destinatie. Radiatorul care iti face cald in masina, se comporta ca cel din fata motorului, fiind foarte frig raceste apa in loc sa incalzeasca aerul ce intra in habitaclu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e motorasul care regleaza aerul rece si cald din interior. unu din ele. nu stiu ce tip de clima ai. de asta nu ai caldura. ca nu se ridica apa la 90 e alta problema de obicei termostatul cum au zis colegii mai sus. dar pt caldura e de vina acest motoras. cu o simpla testare se poate vedea imediat. stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate vad eu sigura lui problema poate fi un termostat blocat pe deschis , am patit-o si eu si am scapat prin inlocuirea termostatului si un test vag com in 01-Engine si 17-Instruments pt a compara cele 2 temperaturi.

Uite si un link util: http://vwforum.ro/topic/37221-motorul-se-incalzeste-greu/page__fromsearch__1

Modificat de terminatoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect. dar apa se ridica la 70 zice el. la temp asta e imposibil sa nu bage deloc caldura in masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba e ffff posibil daca termostatul e mereu deschis,apa care iese la 70 de grade din motor,sa zicem,trece prin radiatoru de racire si pana sa ajunga la radiatorul de incalzire se raceste suficient ca sa nu mai poata furniza caldura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pt sfaturi.

1. o sa pun testul pe ea sa vad ce zice de termostat

2. o sa ma pun mana pe furtune sa vedem cum sunt

3. o sa desfac filtrul de aer sa vad in ce stare este

Nivelul de antigel este ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba e ffff posibil daca termostatul e mereu deschis,apa care iese la 70 de grade din motor,sa zicem,trece prin radiatoru de racire si pana sa ajunga la radiatorul de incalzire se raceste suficient ca sa nu mai poata furniza caldura.

Cum sa treaca prin radiatorul de racire si apoi prin caloriferul din bord?

Sun 2 circuite diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poi nu e un singur circuit,pt ca daca nu am apa in vasul de expansiune nu am nici incalzire,daca e spart radiatorul de racire nu ai incalzire asa buna in masina si apa ce iese din motor dupa ce deschide termostatul nu intra in radiatorul de racire???(aici se poate sa ma fi incurcat,nu mai tin minte exact ca recent mi-am schimbat si eu termostatul dar cred ca apa vine la furtunul acela care e rece pana deschide termostatu si de acolo merge in radiator parca)verific circuitul si revin.

Sper sa nu ma fi incurcat. :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu patesc la fel, nu prea am 90 de grade niciodata... sa-mi spui si mie ce ai schimbat te rog ca sa-mi pot rezolva si eu problema... masina se incalzeste foarte greu!!! dar in schimb mie imi baga cald!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In teorie, termostatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@uhu10uhu cat de lung sa fie drumu sa se incalzeasca.. citeste ca iti spune ..

eu de fiecare data inainte sa plec cu masina, o pornesc intre 3-10 minute, plec pana in Bucuresti ... vreo 27 de km ..
!!! Deci ...! Iar inca o greseala... Motorul/aerul vine mult mai repede cald daca dai pe clima temperatura ridicata si (aici esti pe aproape) treapa de viteza la ventilator sa nu fie pe maxim!!!

@andrey_moa antigelu n-are nici o legatura cu filtru de polen!

Unde am spus eu ca are legatura?

Am dat 2 posibile cauze:

1: filtrul de polen

2: nivelul antigelului

Nu am spus ca au legatura intre ele, chiar deloc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu.. pe langa radiatorul clasic de interior (16) prin care circula lichidul de racire al motorului, pana motorul nu ajunge la o temperatura optima acesta nu se incalzeste pentru ca mai important este ajungerea motorului la o temperatura de regim de lucru optim, functia de incazlzire in masina este preluata de un radiator incalzit electric (17) supapus peste cel clasic.

Am atasat o poza in sensul asta.

Verifica si acel senzor de pe radiatorul mare care are legatura cu clima, dar si daca acel radiator electric de interior functioneaza....

post-15021-0-63700400-1328284708_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da e posibil sa fie asa,cred ca PTC se numeste si intradevar incalzeste mai repede,dar cu apa care nu ajunge la 90 de grade ar trebui sa vada termostatul,aceeasi problema a fost si la mine si l-am inlocuit si de atunci apa urca la 90 de grade si acolo sta.O alta simptoma era ca apa urca si scadea in functie de talpa care o primea masina.

@Al Bundy m-am uitat si furtunul pe care e montat termostatul se conecteaza la radiator,deci apa care iese din motor,dupa ce deschide termostatul,intra in radiatorul de racire in partea de jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi da, DUPA ce deschide termostatul. Oricum, nu trece prin bord DUPA ce trece prin radiatorul din fata, cum ai spus tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poi nu termostatul este cel care deschide circuitul de apa catre circuitul de incalzire pt a putea furniza o caldura buna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Poi" nu ... Termostatul ala deschide circuitul catre radiatorul din fata "pentru a putea furniza o racoare buna" lichidului de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci inseamna ca un termostat defect nu are legatura cu incalzirea ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da... termostatul trebuie sa stea inchis - sa nu permita lichidului de racire sa treaca prin radiator - pana cand temperatura lichidului nu ajunge la aprox. 90 de grade - timp in care se incalzeste si motorul si interiorul.

Cand se strica - de obicei se blocheaza pe deschis....sau deschide prea devreme - vb de termostatele clasice, nu cele cu comanda electrica.

Acum, fiind foarte frig, circuitul nefiind inchis - lichidul trece permanent sau mult prea devreme prin radiator, motorul nu mai apuca sa ajunga la temperatura optima de functionare...automat sunt probleme si cu caldura....in afara de consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa stiam si eu dar apa care iese"prin"termostat are legatura cu incalzirea,ajunge in radiatorul de incalzire,aici e dilema mea,a noastra???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!