Jump to content

Rechemare VW pt. update de soft la modelele cu motor 1.6 TDI si 2.0 TDI intre 2009-2012


Geisterfahrer
 Share

Postare recomandată

Sunt curios daca la cei care au facut update-ul au crescut sau au scazut noxele?

Cum spun unii colegi ca in urma update-lui sar micsora cantitatea de aer aspirata si daca cantitatea de combustibil ar ramane aceeasi, atunci e normal: ca consumul sa creasca, pdf se infunda mai repede si are nevoie de regenerare mai des (in jur de 200km) si normal si noxe mai mari decat cele trecute in carte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarca Adrian

NU FACETI UPDATE DE SOFT PT DIESELGATE!!!

La sfarsitu lunii august 2016 am mers in service pt revizie. La insistenta celor din service am acceptat sa fac update pt rezolvarea problemei dieselgate. De la inceput am fost foarte sceptic ca ei vor reusi sa scada noxele fara sa schimbe performantele masini, insa la presiunile serviceului si la informatiile date de ei conform carora nu voi mai putea face ITP ca toate seriile care resping update se vor duce la RAR etc etc (vrajeala ieftina) am acceptat :(

Aproximativ o saptamna masina a mers foarte frumos, motorul se auzea mai rotund, era altceva, totul bine si frumos pana am iesit la primul drum lung, Bucuresti - Lefkada Grecia 1250Km 05.09.2016, cand am descoperit ca masina mea consuma cu aproximativ 1% mai mult conform computer bord(care oricum nu arata consum real). 

Sun la service, ei imi sun ca nu are cum ca sunt singurul care a spus asta, etc etc, ignor si tin masina sub observatie atenta si mai observ urmatoarele:

- cuplul masini este simtitor mai mic, nu mai este la fel de  vioaie, trag mult mai mult de ea in depasiri.

- la kickdown masina are un lag mult mai mare decat inainte de resoftare.

- la rece se aude un fluierat (service spune ca ar fi de la o membrana care inchide partial evacuarea la cere) si careia prin resoftare i si-au schimbat parametri.

- consumul dupa mai multe teste a crescut cu 1% pe mers normal si 1.5% pe mers sportiv.Cand spun teste ma refer la drumuri de peste 200km. De la resoftare pana acum am facut 20.000 km.

Am discutat cu ei, toti dau din umeri, dupa mai multe parlamentari cu doua serivce-uri au recunoscut ca nu sunt sigurul care se vaita si ca nu au solutie. Asa le-a venit softul de la VW si pe asta trebuie sa il puna. Un mecanim mi-a spus ca sigura rezovlare ar fi pe costul meu sa schimb calculatorul de motor cu unul din dezmembrari care nu are facuta update de soft, cost 1000 lei piesa si inca vreo 500 lei montaj si calibrare.

Voi ce ma sfatuiti? Are cineva o solutie mai buna si/sau mai ieftina?

Va rog veniti cu replici pertinente si realiste, dupa cum vedeti nu am scris la o zi dupa update, am lasat sa treaca timpul si am facut toate verificarile posibile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

identitate78

Vezi 2 postari mai sus rezolvarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor, dupa indelungi cercetari si desigur multumita colegului Identitate78, am reusit sa rezolv misterul zgomotelor scoase de motor. Cand pomenesc de zgomote ma refer la cele produse la accelerare, asemanatoare cu cele date de avansul batranei Dacii. Din cauza clantanitului pe care nu-l mai suportam deja, am schimbat 2 injectoare 1&3, regulator presiune si desigur am facut upgrade-ul cu pompa Bosch CP3, cea din urma a fost pentru linistea si siguranta mea. Dar toate acestea degeaba zgomotul persistand. La indemnul si sfatul lui  Catalin-Eexcalade am ajuns la concluzia ca trebuie sa fac un downgrade, intrucat aveam softul DIESELGATE, v. 9969/09.2016.  Zis si facut, urmand exemplul colegului sus mentionat, Identitate78 l-am inlocuit astazi cu varianta 6625/2009-2010 cred. Tre' sa recunosc ca e alta masina, mai incisiva, fara zgomotul acela de avans si desigur fara regenerarile specifice DIESELGATE. Sa vedem ce va urma...;)

Multumesc inc'odat ajutorului dat de colegii forumului.

Modificat de dulmann
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarca Adrian

Aseara, am fost si am facut downgrade, la prima vedere mi-am recapatat masina distrusa de reprezentanta VW. Dupa weekend voi reveni cu pareri concrete.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

identitate78

Ma bucur ca ati rezolvat si sunt convins ca o sa simtiti beneficiile foarte curand.

In alta ordine de idei, mai exista cineva care face acelasi lucru in Roman. Asta in cazul in care sunt colegi din zona Moldovei care ajung mai greu in Bucuresti.

Eu acolo am vrut sa fac initial(multumesc si pe aceasta cale @EEXCALADE pentru recomandare) insa din cauza unei perioade nebune la serviciu nu am putut ajunge nici macar intr-o sambata. Prin urmare am fost nevoit sa caut o solutie mai aproape de Ploiesti.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum restul intrebarilor... in Cluj este cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Downgrade-ul se poate face la aproape orice tuner 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar de unde pot ei sa ia ultima versiune de soft inainte de dieselgate pe fiecare marca?

Nu este acelasi soft intre marcile din grup.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

identitate78

Sunt destul de usor de gasit aceste softuri. Mai usor decat te-ai astepta.:rolleyes:

Importante sunt sculele cu care se face operatiunea si experienta factorului uman.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate la mine nu au dorit sa faca acest downgrade...pe bani bineinteles, in concluze eu sunt unul dintre cazurile cu ECU luat SH si schimbat 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

identitate78

In cazul tau pot fi mai multe motive. Din ce imi aduc aminte tu spuneai ca ai o motorizare atipica dar m-as mira ca ECU sa fie comun doar pe tipul tau de motorizare.

1. Cel la care ai apelat nu avea sculele necesare;

2. I-a fost teama sa se bage(inca este destul de vehiculata ideea ca VW ar fi introdus o protectie in soft odata cu acest update; aici vedeti grupurile de FB pe tema asta din UK.

Pana la urma important este ca s-a rezolvat chiar daca si costurile conteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea mașina are soft 5xxx(cayc). Bajeții de la reprezentanta piatra neamț mi-au cerut"decât" 800 Ron , înainte de scandalul dieselgate, să îmi ducă softul la 9xxx(pre dieselgate/dieselfix). Are vreun sens sa mă complic? Mi-ar aduce îmbunătățiri serioase update de la 5xxx la 9xxx?(până în dieselgate)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

identitate78

In reprezentanta, cu sculele de acolo nubaubtehnic cum sa iti faca downgrade. Asta daca nu s-a oferit cineva care lucreaza acolo si face in particular treaba. Asa ca ai grija. Citeste putin in urma si o sa te convingi ce trebuie sa faci si la cine sa apelezi in zona ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că ai înțeles greșit. Eu vreau upgrade DAR nu la versiunea cu legendarul fix ci la versiunea imediat anterioară

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

identitate78

Pai ai gresit topicul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

identitate78

Din ce am vazut pe aici cei cu 1.6 nu s-au plans de pierderi de putere/cuplu asa ca e "normal" sa sesizezi doar regenerarile dese.

Asa cum spunea @EEXCALADE mai sus teoretic, orice tunner ar putea face asta, practic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Eu dupa cateva mii bune de km cu 1.6 pot sa spun ca a scazut consumul, am vazut 5.1 si chiar 4.5 la drum lung ... intr-adevar regenereaza destul de des, dar per total merge mai bine asa mi se pare.

Probabil scaderea consumului se datoreaza cresterii de putere si cuplu pe care au facut-o la 1.6 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valori pe CC-ul din semnatura, cu softul VW pt noxe pus de anul trecut...

21/04/2017:

  331   Particle filter; difference pressure 6 hPa
  336   Particle filter; kilometers since last regeneration 359679 m
  337   Particle filter; offset for differential press. 1 hPa
  338   Particle filter; oil ash volume 0.08 l
  339   Particle filter; soot mass calculated 18.61 g
  340   Particle filter; soot mass measured 7.70 g
  341   Particle filter; time since last regeneration 30426 s

 

09/06/2017:

  331   Particle filter; difference pressure 4 hPa
  336   Particle filter; kilometers since last regeneration 25296 m
  337   Particle filter; offset for differential press. 1 hPa
  338   Particle filter; oil ash volume 0.08 l
  339   Particle filter; soot mass calculated 5.92 g
  340   Particle filter; soot mass measured -4.08 g
  341   Particle filter; time since last regeneration 1865 s

Sunt valori OK? Masina trage bine, nu sesizez nicio problema la ea. Aseara si-a facut regenerarea la un drum mai lung, de circa 80km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, par valori normale, doar presiunea diferențială pare mare în al doilea log. Cum ai făcut scanarea, motorul oprit sau pornit (dacă da ce turații? ). Ca sa ai liniște ar fi ok sa vezi în  aceeaşi sesiune de teste cum se modifică  presiunea la 2000 și 3000 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot se discuta despre aceste presiuni, cat ar trebui sa fie valoarea acestora la relanti/in sarcina( x rpm)?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru un filtru cu ceva incarcare in momentul testului, sa zicem 8-10g valorile diferentialei ar fi 3-5 hPa relanti, spre 15 hPa la 2000rpm si 50-60 hPa la 3000. Valorile sunt totusi relative pentru ca modificarile sunt mari odata cu acumularea de depuneri in filtru, nu am nici un log facut pe paliere de turatii cind incarcarea e spre 20g. Metoda de evaluare a senzorului de presiune diferentiala functioneaza pentru abateri grosiere, gen filtru incarcat si 5-6 hPa la 2000 rpm, pentru ca sunt situații cind desi senzorii sunt devalorizati, nu ating pragul de la care sa declanseze o eroare. Senzorul de presiune diferentială este elementul central care furnizeaza informatie reala catre ECU despre incarcarea filtrului, algoritmii de calcul generind apoi acele valori in grame pe care le vedem in log, fiind evident ca nu exista nici o metoda directa de masurare in filtru a cantitatii depuse. La defectarea senzorului, se poate intimpla ca la interogare sa avem un filtru gol iar in realitate sa fie incarcat. Rezultatele afisate trebuie sa fie confruntate cu km de la ultima regenerare, si cu regimul de mers in acesti km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

cum as putea afla care este ultima versiune de soft pre dieselgate pentru un passat 2013 177cp, acum masina are h28 9978.

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, conteaza daca masina este kombi sau limuzina? Aceasta este manuala, bluemotion 177cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!