Jump to content

Passat 1.6 TDI Submotorizat?


dax
 Share

Postare recomandată

La punctul 1 sunt total de acord cu tine insa la punctul 2 as avea ceva de adaugat: vorbim de confort oferit de motorizare nu de masina pt ca nu pot fi comparate altfel.

Din experienta iti spun ca iti trebuie spatiu foarte mare ca sa poti face o depasire cu 1.6 fara sa retrogradezi. De cele mai multe ori trebuie sa retrogradezi  cel putin 1 treapta. aici e problema, ca romanul traieste cu impresia ca daca e diesel trebuie sa traga, indiferent de regimul de turatie. Iar cu noile cr-uri nu se intampla chestia asta, ele trebuie utilizate aproximativ la fel ca un benzinar....din pacate. In cazul unei depasiri de la 80 initial te va ajuta cuplul de 240nm dar fiiind totusi o viteza medie imediat te lovesti de lipsa de putere, sau mai bine spus de faptul ca propulsorul dezvolta puterea maxima la 4400 de ture.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La punctul 2 nu esti de acord cu mine pentru ca nu ai inteles ce vreau sa spun si/sau nu iti este foarte clar ce reprezinta cuplu si puterea unui motor.

 

La 2000 rpm, 1,6 TDI dezvolta aproximativ 250 Nm

La aceesi turatie, 1,6 MPI dezvolta aproximativ 135 Nm.

 

Asta inseamna ca la 2000 rpm si viteza aprox 75-80 km/h (depinde de treptele de viteza) motorul VW dezvolta de 1,85 ori mai multa putere decat motorul Dacia.

Aici nu este nimic subiectiv, este pur si simplu fizica/mecanica.

Daca TDI-ului ii trebuie o vesnicie sa accelereze de la 2000 rpm si viteza x km/h, MPI-ului ii va trebui aproximativ 2 x vesnicii sa accelereze de la aceeasi turatie si aceeasi viteza.

Daca benzinarul retrogradeaza, atunci ii creste puterea si trece in fata TDI-ului. Daca si TDI-ul retrogradeaza, atunci greutatea masinilor va fi hotaratoare.

Dar daca se retrogradeaza, atunci se pierde confortul despre care vorbeam la punctul 2

 

LE: Adaugarea in discutie a puterii maxime sau a CR-ului vs PD sunt inutile si... profund gresite... :)


ambele cred ca in ultima treapta (a 5a pt golan si a 6a pentru passat)


Daca este asa cum spui, comparatia este absolut irelevanta. Ziaristul a facaut-o doar sa aiba ocupatie

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curba de cuplu a benzinarului este relativ constanta pe toata gama de turatii si in plus acei 135nm au de miscat aprox 1100 kg in timp ce curba de cuplu a tdi-uliu este descrescatoare raportata la turatie si acei 250 nm au de miscat aprox 1500 de kg. In alta ordine de idei acei 250 nm sunt destul de putini pentru masa masinii iar ceea ce vrei tu sa exprimi prin "comfort" nu prea este realizabil in viata reala.

Asa ca o continui sa imi sustin ideea ca passatul 1.6 tdi este submotorizat si nu poate oferi comfortul unui 2.0 tdi fie el chiar de 110 cp iar economia teoretica realizata este nesemnificativa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu doar am incercat sa te fac sa-ti deschizi ochii si sa vezi unde gresesti, nu mi-am facut un scop de a te convinge ca aceasta masine este extraordinara.
 
La turatia - 2000 rpm - 2500 rpm - 3000 rpm
 
Passat are - 250 Nm - 250 Nm - 228 Nm
Logan are - 135 Nm - 137 Nm - 142 Nm
Passat-ul mai puternic de x ori fata de Logan:
Putere  - 1,85 x - 1,82 x, 1,6 x
 
Passat-ul este mai greu de 1,36 ori decat Loganul.
La turatii mai mari, desi motoarele sunt aprox similare dpdv al puterii, avantajul greutatii mai mici a Loganului isi spune cuvantul, acesta fiind mai performant.
 
 

Asa ca o continui sa imi sustin ideea ca passatul 1.6 tdi este submotorizat si nu poate oferi comfortul unui 2.0 tdi fie el chiar de 110 cp iar economia teoretica realizata este nesemnificativa.

 

Ce are sula cu prefectura? Nu am vorbit niciodata de asa ceva. Ce rost au astfel de concluzii pe care nu ti le-a contrazis nimeni?
 
Cred ca am spus cam tot ceea ce era de spus. Daca vrei sa te gandesti putin, bine, daca nu, la fel de bine Acesta a fost ultimul meu post in aceasta discutie

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreb si eu ce rost mai are continuarea discutiilor pe acest topic. Nu de alta, dar nu se ajunge la nimic constructiv in continuare, ci doar creste posibilitatea de flame.

 

Cred ca ce era de zis a fost expus. Atat de catre posesori cat si de ceilalti, cifre, argumente. In definitiv nu trebuie sa convinga cineva pe altcineva, cat sa se convinga singuri. Fie ca e submotorizat sau nu dupa caz. Fiecare cum crede dupa modul in care utilizeaza masina, rutele urmate etc. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu Ego. 

 

@ Valentin: adevarul este ca pana la urma urmei am comparat mere cu pere. Poate ca am fost mai vehement in a imi sustine parerea si nu era cazul mai ales ca nu voi cumpara personal vreodata o asemenea motorizare. S-a discutat, s-a analizat, acum nu ramane decat de tras concluziile de catre fiecare. 

 

Cu stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

     Citind de unde a plecat autorul topicului, cred ca mai bine punea titlul daca se justifica achizitia unui Passat nou cu motor de 1.6 CR in loc de 2.0 CR... si aici, eu unul, in afara de economia unei sume de bani, destul de mica, raporatata la pretul masinii, nu vad rostul acestui motor pe caroseria Passat-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

cred ca optiunea cea mai buna este motor 1.6 resoftat la 130+ si atunci avem economie la bani (taxe etc.), la consum (discutabil evident, toate's economice) si trage si mai bine decat cum era de la mama natura (VW)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Are cineva un B6 Berlina 1.6 tdi resoftat la 130cp ? cum e dupa resoftare?

 

Ma gandesc ca pt o masina ce va fi folosita 90% in oras, 1.6 tdi ar fi un compromis bun, mai ales daca la 130cp ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marian_nicolae1970

Si eu sunt interesat de aceasta intrebare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista B6 cu motor 1.6 tdi CR? Eu credeam ca doar pe B7 s-au pus. Pe B6 erau vechil 1.9 TDI PD de 105 cai pana in 2008 . Posibil in 2009 cand s-a introduc 2.0 tdi CR sa fi introdus si 1.6 cr ptr cateva luni?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista B6 cu 1.6tdi CR dar cred ca e in 5 viteze fata de 6 cat e la B7

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marian_nicolae1970

Asa este, eu am acest motor, dar cutia de viteze in 5 trepte!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Sint multumit de motorizarea de 1,6. Nu am avut nici o problema pina acum. E sprintena cind trebuie. Toarce frumos la drum. Am avut un renault megane 1,6 dci din 2006 inainte si nici nu se poate compara. Am 141.000km la bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am zis sa o incerc si pe asta..

 

TImp de 1 saptamana am avut si B7, 1.6 tdi, bluemotion, M6

 

Am mers cam 300 km cu ea, 100 in afara orasului, 100 mixt in jurul Buc, si cam 100 in oras, drumuri scurte..

 

Motorul mi s-a parut ca e mult mai zgomotos decat cel de 2.0, aduce mai mult cu PD 1.9 ...

 

Parerea mea este ca nu motorul e problema la aceasta caroserie mare, ci cutia manuala cu 6 trepte, care mi se pare de departe cel mai prost lucru facut de vw vreodata.., mentionez ca am si o masina de serviciu Golf 5, 1.9 tdi PD, cu 6 trepte..

 

Am crezut ca pe o caroserie mai mare, aceasta cutie va fi altfel, dar m-am inselat amarnic..

 

Ultimele 3 masini au fost automate: Passat B6 170cp dsg6, Golf 6 140cp dsg6, Golf 6 TSI 105 cp dsg7.

 

Inainte de astea am avut 1 golf 5, 1.9tdi PD, 5 trepte, si 2 Golf 6 - 110cp , manual 5 trepte

 

 

Concluzia mea: ma intors la DSG , cred ca o sa incerc un Tiguan.., consider ca pe B7 1.6 TDI, cel mai bine s-ar fi potrivit cutia de viteze manual in 5 trepte, poate si dsg7 se comporta binisor, dar nu stiu daca s-a pus, cel putin la SH nu gasesc masini cu 1.6 si dsg7..

 

In iarna gasisem un B7 pe benzina 1.4 TSI 122cp - dsg7 , consider ca e combinatia perfecta pt oras si familie.., sper sa mai gasesc alta..

Modificat de mark21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ceva timp merg si eu la firma cu un passat 2013 B7 berlina 1,6 tdi 6+1, cred ca asa sunt toate . E ok si in oras si pe autostrada A2 . Daca esti linistit si nu te deranjeaza ca te depaseste un matiz intre 2 semafoare e chiar ok . Cand insa ma urc acasa in B7 2.0 tdi tot 2013 smti ca ai "boase" frate . Esti rege . Nu mai zic si de B7 al sotiei care este dsg . De vreo cateva zile i-am pus si volan nou nout cu padele si imi place sa ma joc cu ele . Doar ma joc ca nu stiu sa conduc cu ele .

Din ce am mai vazut si eu pe la vanzare nu am dat de nici un B7 1,6 DSG . Or fi dar nu am vazut nici eu .

M-am uitat pe mobile si am vazut ca sunt si cu DSG dar din 2014 . Am gasit si una din 11.2012 model 2013 dar restul toate sunt dupa 2014 .

Modificat de skodita100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 1.6 tdi manual 2011.

Problema se pune asa:

-cei care au condus masini cu motoare >=2.0 spun ca 1.6 e slab

- cei care au avut/condus motoare mai mici de 2.0 spun ca e ok un 1.6

Cei care zic ca 1.6 pe passat e submotorizat sunt sigur ca nu sunt obiectivi.

1.6 tdi pe passat e o varianta de motorizare.... eu ca il detin zic ca e bun. Am citit pe forun ca se poate face chip la el si merge pana la 135-140 cai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

blackeagle20

Fiind primul meu post pe acest forum doresc sa va salut pe toti si vin cu o intrebare:

Ar fi ajuns motorul de 1.6 TDI 105 CP pe acest Passat B7 pentru o naveta zilnica (pana la munca 35 Km dus, 35 km intors - pe un drum national care trece prin 3 localitati) si cateva plimbari prin weekend(munte,etc) astfel incat consumul sa fie cat mai apropiat de specificatiile producatorului sau varianta de 2.0 TDI ar fi mai potrivita?Ca mod de condus de obicei practic un stil linistit si nu prevad ca vor fi multe depasiri pe acest traseu sau alte dificultati astfel incat sa am nevoie de putere mai mare.

 

P.S: imi cer scuze daca nu este aria potrivita pentru aceasta intrebare dar urmaresc de ceva vreme topicul si eram curios de parerea voastra

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte ok, daca nu ai de gand sa mergi cu masina plina mai mereu ..

 

Nu  cred ca te deranjeaza sa schimbi des vitezele pt ca vei merge mai mult in afara..

Modificat de mark21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

După 2 săptămâni de plimbat passat break 2010 1.6 tdi CR 5 trepte bluemotion, Tirgu Mureș-Târgu Neamt, Tirgu Neamt-Bucuresti+retur încărcată, Târgu Neamț-Sfantu Gheorghe (Covasna) + retur, va pot spune siigur ca nu-i deloc submotorizata. Are coite dar trebuie sa știi unde sa le cauți. Treptele de viteză sunt un pic altfel gândite, mai ales a doua. Consumul pe de alta parte e comparabil cu fosta mașina (a4 b6 AVB) in conditiile in care am fugarit-o bine bine, e incaltata de iarnă și despre istoricul ei nu știu nimic ( filtre, ulei, etc - nici măcar presiunea în roti nu am avut când să o verific)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lucianNT

 

1) postul asta este despre B7, 1.6 tdi, care are 6 trepte, nu 5 ca a ta.

 

2) fix asta am spus si eu de 2-3 ori, ca ar fi perfect sa aiba cutia in 5 trepte. pt motor mic..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut . Am luat un passat 1.6 tdi 2011 . Si am o problema . Cateodata turatia la relantiu sta la 1000 altadata la 800 . Nu tine de temperatura lichidului de racire . Ar putea fi de la dpf??. Multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina personala este Passat B7 2012 6+1 trepte , manual , 1.6 TDI cu 105 Cp , eu raman uimit de unele pareri de pe aici , ori masinile care le-ati condus voi cu acest motor au anumite probleme , ori vorbiti din basme , eu am 27 ani , mi-au trecut destule masini pe mana , datorita meseriei pe care o am (nu sunt "bisnitar/samsar) , pot spune ca va astept cu mare drag sa va dati cu mine in masina asta "submotorizata" si sa vedeti ce fel merge , eu nu simt nevoia de mai multa putere in depasire , faptul ca schimb 1 treapta de viteza inapoi intr-o depasire mai din scurt nu inseamna ca ma deranjeaza asta , insa a mea chiar pot sa zic ca de asta am si cumparat-o atunci la vremea aceea , pt ca ma lasat surprins sprint-ul acestui motor asa mic ! Inca odata , daca e cineva din Oras cu mine il astept sa vada ce fel trage 1.6 TDI 105Cp manual si apoi sa isi scrie parea aici pe forum , recomand cu mare drag oricui are nevoie de o masina de familie sa isi cumpere motorizarea asta , cine spunea ca e zgomotos , chiar nu m-i se pare atat de zgomotos , fac cca 60 km zilnic in oras , ma plimb , insa masina merge cca 15.000 km la maxim 3 luni,numai in strainatate , pe autostrada este tot ce trebuie la masina asta , intradevar DSG este comfort , dar eu imi cumpar numai masina manuala de cand ma stiu , le caut special manuale doar pt ca asta e placerea condusului pt mine personal !

Sper ca nu mi-am pus pe cineva in cap acum , nici nu vreau sa intru in polemici , dar masina mea chiar trage f bine , e f sprintena pt un asa motor mic si nu am inteles de ce atatea pareri de rau referitoare la faptul ca e mic acest motor , va contrazic :)    

 

 

Modificat de Ungureanuion
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ungureanuion , nu te omoara nimeni stai calm..

Acum 2 saptamani am fost la Baia Mare si am cumparat o masina cu ascest motor pt sora mea, am mers cam 350km eu cu ea, restul cumnatul..

Imi mentin aceasi parere, nu trebuia pusa cutia cu 6 trepte pe acest motor mic, masina este in cuplu si trage liniar f ok pana pe la 130-140km, apoi greu urca..

Treapta a 6-a am schimbat-o dupa 120-130km/h, in rest e jale, subturata rau..

Eu compar cu motor de 2.0 tdi, am avut B6 cu 170cp si Golf 6 110cp, 140cp dsg.

Personal consider ca 1.4 tsi e mult mai ok decat 1.6 tdi pe masina asta.., dar pt cine face drumuri lungi in afara orasului poate merita diesel ca va consuma 6 in loc de 7 la benzina, dar si problemele la tdi sunt altele, mai ales daca mergi la consum..

Conteaza foarte mult si cu ce compari.., de ex cumnatul meu, care a condus Seat Ibiza 1.4 80cp si Ford Focus 1.6 tdci, a zis ca masina e super..

N-am mers inca, dar sper sa am ocazia cu Golf/Passat B6 1.6 tdi in 5 trepte. Daca Vw lasa cutia cu 5 trepte pe B7 1.6 tdi, cred ca era mult mai sprintena si in cuplu masina..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti folosii linistit 5 trepte din 6 daca simti asa nevoie ! Pe autostrada , incepand de la 120km/h , pui pilotul automat in treapta 6 si nu scade viteza indiferent de panta , vorbesc de austria/germania unde sunt destule urcusuri ! Deci treapta a 6-a pt mine e super utila si super economica si nu subturez deloc masina , la mine nu vede sub 1800 rot masina !

@mark21 Cat despre 1.4 TSi , NU COMPARA NICIODATA CU 1.6 TDI ... Inca odata , vorbiti din basme sigur ! Masina asta nu este submotorizata , eu garantez pt ce afirm :) In fine nu continui discutia asta ca e mai ok asa , cine doreste il astept la o proba :)  Pai eu cu 1.6 merg 4 persoane + bagajele in masina la 2000 km distanta si masina asta chiar e sprintena , nu stiu despre ce 1.6 TDI submotorizat vorbiti :)  

Acum am vazut ca tu o ai la vanzare pe acest forum pe a ta , 1.4TSI , e normal sa "fie mai buna" decat 1.6 TDI :) Spor la vanzare 

Modificat de Ungureanuion
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!