Jump to content

Golf 6 - Tempomat - fabricat dupa 01.06.2010


alexbitzu
 Share

Postare recomandată

Golf 6 din 2011.. are pilot ..bc.

Acest cod 5k0 953 549c  suporta comenzi pe volan ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    30

  • Al Bundy

    19

  • spido

    18

  • adiradu

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

11 hours ago, powershot said:

Doar spira sau tot modulul ?

spira are calculator coloana integrat -  am scris pe pagina anterioara........

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/9/2018 at 11:27 AM, spido said:

Se schimba  grupul de manete  si se verifica daca spira volanului suporta ccs.

Buna, @spido...o cunoștință de la QuarkMotor Arad, reprezentanța wv Arad, la care i-am dat seria caroseriei, de fapt o aveau in istoric ca am mai avut in trecut istoric cu masina la ei, mi-a transmis telefonic, fără să facă vreun test al masini pe canalul 16, așa cum ați mai spus acum câteva zile ca ar merge montat tempomat doar schimband manetele, la costul de 850lei (stanga+dreapta), fără să mai trebuiască schimbat si calculatorul de coloană+spirală.

Acum intrebarea mea este: se poate afla asta doar după seria masini, fara să mai bage vreo mufa pentru scanare?...au ei vreun secret pe care nu-l stiu eu...?

Mi-a mai transmis că se face introducand un cod si ar aparea apoi in istoric ca și cum masina ar fi venit din fabrică cu tempomat.

Prețul cum vi se pare...?...Merci...!

Modificat de danutszy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scump,f scump.

Nu te baza pe ce zic ei..ca merge...

Fa o interogare cu vcds pe adresa 16 steering whell cum ai primit recomandarea si-ti spunem daca e ok sau nu. Trebuie sa ai ceva de genul 5K0953549 sau 569 cu o litera in coada..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, danutszy said:

Buna, @spido...o cunoștință de la QuarkMotor Arad, reprezentanța wv Arad, la care i-am dat seria caroseriei, de fapt o aveau in istoric ca am mai avut in trecut istoric cu masina la ei, mi-a transmis telefonic, fără să facă vreun test al masini pe canalul 16, așa cum ați mai spus acum câteva zile ca ar merge montat tempomat doar schimband manetele, la costul de 850lei (stanga+dreapta), fără să mai trebuiască schimbat si calculatorul de coloană+spirală.

Acum intrebarea mea este: se poate afla asta doar după seria masini, fara să mai bage vreo mufa pentru scanare?...au ei vreun secret pe care nu-l stiu eu...?

Mi-a mai transmis că se face introducand un cod si ar aparea apoi in istoric ca și cum masina ar fi venit din fabrică cu tempomat.

Prețul cum vi se pare...?...Merci...!

Danut, eu cred ca ne racim gura degeaba.... sau postam aiurea, doar sa strangem posturi - de vineri ti-am zis ce e de facut, ce trebuie, etc... azi e marti si tu esti la aceelasi nivel..... stam de vorba.

TE rog, scaneaza masina si vorbim dupa aia - nu umpleti forumul cu balarii. Nu cred ca e o discutie tehnica, ce fac unii...altii... etc, cum ne pare noua pretul, etc.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,se poate monta.Ai nevoie de grup manete compatibil cu spira ta.montaj si activari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da se poate monta.Trebuie doar alta maneta în stânga și codata...

Modificat de manolovw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mașina fabricata pana în 06.2010, ai toate informațiile în celalalt topic,  nu aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

As vrea sa-mi instalez si eu tempomatul.

Calculatorul de coloana are codul 5K0 953 549 C

Maneta tempomat  - 5K0 953 513 G e ok?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai gasit tu maneta cu codul asta? Sau e inventat de tine...

La masina ta e grup manete...si codul e in functie de echipare:computer bord/comenzi volan,stergator spate,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, Simi07 said:

As vrea sa-mi instalez si eu tempomatul.

Calculatorul de coloana are codul 5K0 953 549 C

Maneta tempomat  - 5K0 953 513 G e ok?

Multumesc.

5K0 953 513 S este cu tempomat si calculator de bord - daca masina nu are volan multifunctional - am tras concluzia aceasta, avand in vedere faptul ca ai pe masina 5K0 953 549 C, care este Mildine... deci suporta numai BC si CC.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am BC+ fara comenzi pe volan.Ce cod mi-ar trebui?Decat cel cu S in coada?

2018-12-07 19.53.35.jpg

Modificat de Simi07
Am uitat sa mentionez ceva
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

golf 6 1.6 tdi 105 cp cayc comenzi pe volan fabrica 11.2010 suporta pilot ? Vin ambele manete ? Am vcds 14.10 pot coda cu el ? multumesc

50286116_388232575320902_9001020875566219264_n.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,este grup manete.Nu se vede codul spirei..da in jos de tabul ala din dreapta..si vedem ce ai acolo..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, VipCipy said:

golf 6 1.6 tdi 105 cp cayc comenzi pe volan fabrica 11.2010 suporta pilot ? Vin ambele manete ? Am vcds 14.10 pot coda cu el ? multumesc

da, poti coda cu el - in teorie - fiind vorba de o clona, nu stii ce poate...si pana cand. 

In general,daca ai comenzi volan, nu va suporta pilot - dar, nu poti garanta acest lucru. Intra pe 16 - si posteaza, sa vedem codul

v-am copiat aici codurile, sa isi verifice singur fiecare, ce suporta calculatorul de coloana montat pe masina

5K0-953-549 Lowline #3 -

5K0-953-549-A Midline #1- 

5K0-953-549-B Highline- full - BC, CC, MFSW

5K0-953-549-C Midline-

5K0-953-549-D Highline #1

5K0-953-549-E Highline #2

#1: Depending on the hardware version of this module, it MAY or MAY NOT allow Cruise Control Retrofitting, so replacing the Steering Wheel Control Module may be required.

#2: Manual Transmission only, does NOT support Ignition Key Lock.

#3: Based on feedback this unit MAY or MAY NOT allow Cruise Control Retrofitting. Replacing the Steering Wheel Control Module may be required.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Va salut!

Recent m-am hotarat sa montez CC pe masina mea, Golf 6 1.6 TDI CAYC din 2012 (volan cu comenzi). Datele sunt urmatoarele:
SW: 5K0 953 507 BB
HW: 5K0 953 549 D.
Volan: 3C8 959 537 D

Din ce observ ma incadrez la punctul #1. Intrebarea mea este urmatoarea, din moment ce problema se pune astfel:  "it MAY or MAY NOT allow Cruise Control Retrofitting" exista o astfel de verificare sa vad daca se poate sau nu ?

Multumesc mult!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am găsit care suporta... Dar nu executa funcția. Asa este și la B7.....octavia 2 Fl după 2011, etc. Deci, din păcate, nu este garantat acest test. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salutare tuturor,

Dupa nenumarate amanari, am decis ca e timpul sa fac retrofit la Cruise Control (CCS | Tempomat).

Asadar, dupa instalarea si testarea cu succes a acestuia, incerc sa fac aici un rezumat al pasilor de montare, activare si totodata sa impartasesc cu voi cateva chestii de care m-am lovit si pe care unii dintre voi poate le stiti deja dar care pot fi de folos pentru cei care nu le stiu deja.

 

Masina pe care s-a lucrat: VW Jetta MK6 2013 1.2 TSI (CBZB), cutie manuala in 6 trepte (NBW)

Masina are din fabrica urmatoarele:

- volan fara comenzi (fara piele) - 5C0 419 091 AH

- Calculator de bord (CB) - afiseaza doar functiile de baza: consum mediu, temperatura exterioara, etc + Gear Shift Indicator (cod instrument cluster: 5C6 920 862)

- Grup manete cu butoane pentru CB pe maneta stergatorului de parbriz  (1K5 953 507 N)

- Calculator de coloana (5K0 953 549 - conform RossTech, acest cod Poate sau Nu Poate suporta CCS - eu am testat la mine si suporta, dar am decis sa schimb si acest calculator pentru ca in viitoarul apropiat vreau sa montez un volan cu comenzi)

 

Piese necesare (si scule):

- Grup manete cu butoane pentru tempomat (pe maneta de semnalizare) + butoane pentru CB (pe maneta de stergatoare) cod 1K5 953 513 L. Daca aveti deja comenzi pe volan, si nu vreti maneta de stergatoare cu butoane CB, este un alt cod (o sa revin aici cu codul)

- Daca al vostru calculator nu suporta CCS aveti nevoie de: Calculator coloana de directie (spira volan) 5K0 953 549 B (Highline - suporta atat CCS cat si MFSW). Atentie: xxx xxx 549 nu poate inlocui un calculator xxx xxx 569

- In cazul in care nu aveti din fabrica firul de la Calculator Coloana la ECU (Cruise Control Switch (E45) wire), atunci veti avea nevoie sa trageti acest fir. Pentru asta este nevoie de confectionarea firului, utilizand 2 fire de reparatie cu codurile:

   Capat care intra in ECU: 000 979 030 E

image.png.8610131cc62c89d02097717a2561455f.png

 

Capat care intra in Calculatorul de coloana: 000 979 034 E

image.png.80a7c132d232eaa10aa3cb83a1f9aeda.png

Si mai este nevoie de fir electric auto care va face legatura intre cele 2 fire de reparatie (daca gasiti doar pinii, iiveti sertiza pe orice fir electric auto). Lungimea totala a firului trebuie sa fie aproximativ 130 cm, grosimea de 0.35mm (eu am pus 0.5mm)

Scule necesare:

Surubelnita plata (lata) - o veti folosi la inlaturarea airbagului

Surubelnita plata (cea mai mica si mai fina) - poate fi folosita peste tot pe unde e nevoie sa inlaturati diverse sigurante ale conectorilor (conector aibag, conector calculator de coloana, etc)

Bit M12 Spline (XZN) - pentru surubul de la volan

Set de biti Torx - sunt o gramada de suruburi torx de diferite dimensiuni , care fixeaza diverse piese

Surubelnita cu capete interschimbabile (care va fi folosita cu bitii Torx)

Cheie cu clicket + prelungitor - vor fi folosite pentru desfacerea volanului impreuna cu bitul M12

Cheie dinamometrica pentru strangerea surubului de volan - cuplu de strangere 30Nm + 90 de grade

Statie de lipit, fludor si tub termocontractibil (in cazul in care confectionati firul mentionat anterior prin imbinarea mai mltor sectiuni de fir electric - firele trebuie lipite, NU legate in funda, noduri sau alte bazaconii. Peste zona cositorita se pune tubul termocontractibil pentru a izola si proteja lipitura)

Cleste de sertizare daca puneti terminalele electrice direct pe fir fara a lipi ceva

Cablu VCDS

Optional: Multimetru digital

 

Pasi de montaj:

1. Demontare Airbag

     Cu contactul PUS, se decupleaza borna negativa a bateriei

     Se intoarce volanul 90 de grade spre stanga. In spatele volanului, la baza spitei acestuia, se afla o gaura dreptunghiulara (folositi o oglinda pentru a va ghida, sau camera telefonului in modul selfie). In acea gaura introduceti surubelnita plata lata si apasati pe urechea de prindere a airbagului, mentineti apasata urechea si trageti de airbag spre voi. Dupa ce s-a desprins urechea intoarceti volanu spre dreapta 180 de grade si repetati procedura.

    Decuplati conectorul galben al airbagului: trageti spre voi de siguranta alba, apoi apasati pe siguranta si trageti de conector - acesta trebuie sa iasa foarte usor, fara efort.

    VW recomada ca inainte de a inlatura airbagul din volan sa atingeti cu mana o parte metalica expusa a masinii pentru a va descarca de electricitate statica astfel incat sa fie evitata o declansare accidentala a acestuia.

     de asemeni, depozitati airbagul inlaturat cu partea metalica in jos in portbagaj (in caz de declansare accidentala sa nu raneasca pe nimeni)

2. Demontare volan

     Scoateti cheia din contact (daca nu era deja scoasa) si invartiti de volan pana se blocheaza

     Folositi bitul M12 cuplat la o cheie de clicket si desfiletati surubul in sens invers acelor de ceasornic

     VW recomanda inlocuirea surubului daca acesta a fost inlaturat, dar exista informatii conform carora acesta mai poate fi reutilizat de 2-3 ori

     Dupa inlaturarea surubului, veti observa ca pe volan cat si pe axul volanului exista un marcaj in partea superioara care va va ajuta cand veti pune volanul la loc (aliniati cele 2 marcaje pentru a putea fi siguri ca puneti volanul in aceeasi pozitie)

 

3. Demontare carenaj coloana de directie

     Carenajul superior se desface prin declipsare. Introduceti o unealta pentru demontarea plasticelor in imbinarea carenajului , partea imediat din spatele volanului si impingeti in sus

     Inlaturati cele 2 suruburi torx vizibile dupa inlaturarea carenajului superior

    Inlaturati al 3- lea surub torx aflat sub carenaj, in dreptul manetei de reglare a coloanei de directie, relativ central

    Inlaturati carenajul inferior

 

4. Acum, avem acces la calculatorul coloanei de directie (incorporat in slip-ring)

    La baza slip-ring-ului (la ora 6) se va observa un surub torx de dimensiune mai mica decat cele de la carenaj - inlaturati-l.

    Deconectati toti conectorii : unul in stanga sus(conector alb), unul lateral dreapta jos(conector alb), unul la baza dreapta (conector negru cu siguranta rosie) + conectorul galben din staga jos, cu siguranta alba

    In lateralele superioare ale slip-ringului veti gasi 2 clipsuri - trageti de ele in lateral in timp ce trageti de slip ring catre voi

 

5. Acum avem acces la blocul de manete

    In partea inferioara a acestuia (la ora 6) exista un surub torx care il fixeaza pe coloana de directie  - indepartati surubul si trageti blocul de maneta spre voi prin culisare.

 

7. Montati noul bloc de manete

8. Montati noul slip-ring si conectati toti conectorii, mai putin cel negru cu siguranta rosie - in acest conector va trebui sa conectam firul ce va ajunge in ECU

    Firul trebuie cuplat in pozitia 5.

    Pe una din lateralele conectorului se va observa un clips - trageti de clips si culisati in lateral conectorul pentru a avea acces la numerotarea pinilor

    Introduceti pinul 000 979 034 E in pozitia 5

   image.png.3a7affe04e9d323055c7a9a524f48673.png

   Dirijati firul pe langa harnesul existent pana sub bord si incepeti montarea carenajului, volanului si airbagului in ordine inversa demontarii.

9. Demontati capacul de deasupra pedalierului prin inlaturarea celor 3 suruburi torx asezate in linie de la stanga la dreapta incepand de langa maneta de deschidere a capotei (nu uitati sa decuplati mufa de diagnoza din capac)

10 . Dirijati cablul pe sub bord pana langa manunchiul de cabluri care intra in habitaclu pe deasupra pedalierului (deasupra pedalei de frana, spre ambreiaj). Folositi o sarma rigida (umeras de sarma) atasata la capatul firului electric. Introduceti sarma pe langa manunchiul de fire, si impigeti sarma in afara habitaclului, in compartimentul motor (evitati sa impingeti inspre manunchiul de fire, pentru a nu risca deteriorarea cestuia. Sarma rigida ar trebui sa intepe mansonul de cauciuc de pe perete dintre habitaclu si compartimentul motor)

11. Ridicati capota (bateria ar trebui sa fie inca decuplata) si in spatele bateriei veti vedea capatul sarmei introduse - trageti de ea pana cand apare firul electric ce il vom folosi in ECU

12. Decuplati conectorul ECU mare (cel cu 94 de pini), taiati colierul de plastic care fixeaza manunchiul de cabluri de capacul conectorului, apoi glisati capacul in sens opus manunchiului de cabluri.

       Identificati pozitia 45 (motor pe benzina). La diesel este vorba de pozitia 64

       In capatul conectorului (pe partea cu manunchiul de cabluri), exista un clips Mov. Trageti de acel clips in lateral si glisati in afara regleta de fixare a pinilor falsi si a corpului intern al conectorului.

       Extrageti pinul fals din plastic negru ( NU trageti de acest pin daca regleta nu a fost inlaturata, deoarece riscati sa il rupeti si sa ramana resturi in interiorul conectorului). Extrageti pinul cu gija, vertical - trebuie sa iasa foarte usor. Daca il fortati il rupeti.

       Asigurati-va inca odata ca pozitia 45 a fost identificata corect. Introduceti pinul 000 979 030 E si impingeti-l pana la capat. Ar trebui sa faca click si apoi cand trageti de fir sa nu mai poata fi scos.

      Introduceti la loc regleta. Aceasta trebuie sa culiseze usor. Daca opune rezistenta, pinul nu a fost introdus corect (nu a ajuns la capat).

      Glisati inapoi capacul conectorului si montati un nou colier de plastic (soricel).

      Cuplati la loc conectorul ECU.

13. Conectati borna negativa.

14. Puneti contactul si cuplati VCDS-ul

15. Cu VCDS-ul cuplat, butonul de CCS pe OFF, intrati pe modulul 16 - Steering Wheel si bifati Cruise Contraol via Turn Signal Lever:

image.png.1f53979523af4d4245f0ff1ecdc694f7.png

Close - > Do It

Intrati apoi pe modulul 01 Engine si bifati CCS installed , Close, Do It

ATENTIE:

La mine nu accepta codarea pe motor si am descoperit ca inainte de a coda Motorul,  in VCDS, In options, trebuia setat WorkshopCode (WSC) astfel incat sa nu apara 00000 - am folosit un WSC gasit pe un alt modul ala masinii, altul decat cel de pe motor. (discutat deja pe forum la sectiunea Tempomat retrofit)

Cuplati CCS pe pozitia ON - nu ar trebui sa dea nicio eroare.

Scanati toate modulele cu VCDS. Daca gasiti erori, dati erase si mai scanati odata - nu ar trebui sa mai fie nicio eroare

Daca gasiti eroare stocata pe 01-Engine de tipul

17166 - Cruise Control Switch (E45) P0568 00 [039] - Implausible Signal Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

atunci

verificati inca odata codarile - conform RossTech, in unele cazuri, codarea pe motor se activeaza dupa ce luati contactul si il puneti la loc

verificati firul tras intre ECU si Calculatorul de coloana (fir intrerupt, sau neintrodus bine in conectori)

verificati cablajul din maneta de cruise control - au fost cazuri cu manete luate din China care aveau fire intrerupte (informatie de pe forum)

 

Va astept cu drag cu critici, corecturi sau completari.

Sper sa fie de folos tuturor.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!