Jump to content

Catalizatorul - un rau necesar?


nodnad
 Share

Postare recomandată

@nodnad - nu prea stiu exact ce ai vrut sa spui apropo de reclama pe site; in conditiile in care un membru cunoaste un service/magazin/mecanic etc. cu care a avut o experienta buna si pe care simte cu buna credinta ca-l poate recomanda si altor membri, nu cred ca e nimic rau in asta, ba chiar dimpotriva, le face celorlalti membri un serviciu. Orice informatie valida se poate dovedi utila. Service-urile bune nu se gasesc chiar la orice colt de strada si un mecanic prost poate sa insemne o gramada de timp/bani irositi.

Apropo de GES, si eu am fost la ei de mai multe ori si nu am decat cuvinte de lauda - profesionisti, au marfa de toate felurile - si mai scumpa si mai ieftina, nu au incercat sa incarce lucrarile, nu au incercat neaparat sa-mi vanda cele mai scumpe produse (mi-au prezentat toate variantele cu pro si contra si mi-au respectat decizia fara nazuri) - intr-un cuvant chiar merita sa te duci la ei daca ai probleme cu toba.

Daca aveti dificultati in a gasi strada cu pricina, se ajunge acolo mergand pe Bd. Unirii dinspre Junior spre Alba Iulia, stanga la intersectia Postei Vitan (prima dupa Connex), strada face un S dupa care pe dreapta este service-ul cu pricina, la aprox. 100m de cand ati facut stanga de pe bulevard.

NB: n-am nici o afiliere cu ei :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • PiNGUS

    6

  • s_c

    6

  • wabbit

    5

  • WSN

    4

Top Posters In This Topic

cel mai bine e sa-l demontezi-de preferinta la un tinichigiu ca sa scoata suruburile cu flacara- si sa-l studiezi atent.Daca e deteriorat fizic poate vedea chiar si un amator iar culoarea lui iti da informatii despre cum a lucrat.

Eu nu te sfatuiesc sa te duci la tinichigiul din coltul strazii, sa iti pun autogenul pe catalizator, sa ti-l taie si pe urma sa observe ca nu are nimic, cand deja l-a distrus el.

Si pe urma sa iti dea diverse sfaturi de 'specialitate', cum ca era spart si e mai bine fara sau altceva.Totusi, este destul de scump un catalizator nou.Eu am patit-o si cand am vrut sa il schimb cu unul nou si am vazut ca ma costa 600 euro, m-am lasat pagubas.

Lasa un specialist sa ti-l desfaca, ca 2-300k in plus fata de tinichigiul respectiv nu au facut paguba la nimeni, dar macar stai linistit.

.....parerea mea :bounce: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca catalizatorul s-a spart, n-ai ce-i face. Ori il anulezi, ori il schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A avut cineva probleme similare? Stiti cumva ce simptome produce un catalizator spart?

Eu ma simt cu musca pe caciula fiindca stiu ca acum cateva luni am luat in plin o.... punga, care surpriza nu era goala ci plina cu gresie, pe mijlocul drumului. Nu am avut viteza, dar nici pe unde sa o ocolesc...

Astfel, vreau sa ma asigur ca e catalizatorul, fiindca il schimb pe CASCO. Singurele probleme pe care le face masinuta sunt reprezentate de un zgomot, o vibratie, sincronizata cu acceleratia in orice viteza si la orice turatie. Zgomotul nu e ff puternic si se atenueaza cand motorul se incalzeste... Eu il aud fiindca stiu cum era inainte (motorul mic, nu se auzea mai deloc), altii zic ca e normal.

La cati mecanici am fost atatea variante: uleiul negru (desi are doar 3000 km), altul trebuie sa verifice tachetii (porche), o sita in toba care s-a desprins, catalizatorul...

So imi trebuie un diagnostic sigur, fiindca altfel scot o caruta de bani din buzunar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@pingus: depinde ce masina ai (motorina, benzina, mai noua, mai veche?)

La cele noi (cel putin pe benzina, cred ca Euro3+) mai exista o sonda lambda dupa catalizator, care are rolul (cel putin) de a masura eficienta acestuia -> daca e dus iti da eroare pe bord (+nu stiu, dar nu cred, ca modifica si parametrii de injectie)

Plus zgomot...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@pingus: n-am motorul tau in doc., sorry - poate o sa ne lamureasca cineva cu o doc. de VW daca ai si al doilea senzor de O2 (lambda)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O metoda un pic mai babeasca dar totusi eficienta ar fi sa demontezi catalizatorul si sa-l scuturi bine in maini. Daca e OK, n-ar trebui sa auzi nimic. Daca zornaie ceva in el, you can kiss it goodbye. Bine ar fi sa n-ai in el sonda lambda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

50 hp; are sonda lambda...

Da Mishulica eu sunt :D Sa nu imi spui ca Bora e la fel de tunnata ca si Pc-ul :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Cod p0420 indica ca problema sonda lambda sau catalizatorul?

Polo 6n2 motor de 1.0 MPI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect de acord, dar cu ce sa incep sa scap de problema?

E defect ceva sau nu functioneaza corect? Contacte sau benzina. In general alimentez cu 95 , 98 fara plumb (motorul e euro4).

Ar trebui sa bag OMV100?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca la motoarele cu catalizator EURO 4 trebuie sa bagi benzina MINIM Euro 4. Deci de 98 sau Super 100. Citeste in cartea tehnica a masinii si verifica, dar la masina mea, care e cu catalizator EURO 4 asa scrie. Oricum o benzina cu cifra octanica sigur nu iti va face rau ci iti va face motorul sa mearga mai rotund si sa traga putin, putin mai bine. Dezavantajul este ca e mai scumpa :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca la motoarele cu catalizator EURO 4 trebuie sa bagi benzina MINIM Euro 4. Deci de 98 sau Super 100. Citeste in cartea tehnica a masinii si verifica, dar la masina mea, care e cu catalizator EURO 4 asa scrie. Oricum o benzina cu cifra octanica sigur nu iti va face rau ci iti va face motorul sa mearga mai rotund si sa traga putin, putin mai bine. Dezavantajul este ca e mai scumpa :)

<{POST_SNAPBACK}>

1. Norma Euro X la benzine n-are nici cea mai vaga legatura cu cifra octanica, ci cu continutul de sulf. Pot sa existe bine-mersi benzine E4 cu CO95

2. Daca pe capacul rezervorului / in cartea de instructiuni de utilizare scrie 95 atunci poti pune linistit de 95

3. Exista intr-adevar un dubiu apropo de cantitatea de sulf vs. catalizator; e loc aici mai degraba de studiat decat de postulat

4. Codul indica un catalizator "obosit". In principiu ar trebui schimbat. Nu cred ca exista vreo sansa sa aibe legatura cu sonda a 2-a, pt. ca masurarea eficientei implica un semnal cat mai constant generat de sonda a 2-a. Daca aceasta ar fi defecta (insensibila), ar implica ca aceasta sa "creada" catalizatorul mai eficient decat este si nu invers. Daca ar fi circuit intrerupt sau sonda ar fi defecta a.i. sa trimita tensiune 0, s-ar genera alt cod de eroare.

Am aceeasi problema - Ender mi-a sugerat un drum intins la turatii mari (>5000rpm constant vreo 10min). N-am apucat inca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cartea tehnica scrie de benzina ROZ95. La noi in tara exista benzina de 95 sau 98 pt Euro4 ?

La ce ajuta mersul cu motorul supraturat >5000?

Se pot curata catalizatoarele?

Pe site la OMV benzinele 95 si 98 se recomanda pt euro 3 si 100 pt euro 4 si 5.

Modificat de gigi35
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La noi, MOL98 si OMV100 sunt Euro4, posibil si altele. Mersul supraturat ajuta la curatarea depozitelor de pe evacuare/catalizator de la mersul subturat.

Catalizatoarele se pot curata decat prin metoda "italian tune-up" descrisa mai sus, alte posibilitati nu situ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea cu adevarat interesanta este: este intr-adevar necesara benzina E4 (low sulphur) pt. catalizatoare E4 sau este inca un mit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cartea tehnica a masinii mele spune clar ca am nevoie de benzina de minim Super Plus 98 (are euro 4). Am cautat pe net compozitia acestei benzine dar nu am gasit nimic. Oricum parerea mea este ca are o concentratie foarte scazuta de sulf sau chiar deloc. Nu cred ca recomandau o benzina care sa fie daunatoare catalizatorului. Eu stiu ca un catalizator euro 4 este alterat de la o benzina cu sulf. Eu sincer am mers cam 8 luni de zile cu benzina de 95 pana ce am auzit de aceasta posibila problema a catalizatorului. Nu am avut nici un semnal de la sondelel lambda cum ca am probleme la evacuare. Acum cine stie care o fi adevarul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cartea tehnica a masinii mele spune clar ca am nevoie de benzina de minim Super Plus 98 (are euro 4). Am cautat pe net compozitia acestei benzine dar nu am gasit nimic.

Am si eu exact motorul tau, insa pe un variant 2001. La mine scrie ca pot pune atat 95 cat si 98, ambele fara plumb. Prefer 98 MOL desi ocazional am mai pus 99 Petrom sau 98 Rompetrol.

In general fiecare producator de benzine, MOL, OMV, etc. au afisata compozitia benzinelor pe siteurile lor. Acum ce compozitie asteapta VW sa aiba o benzina CO 95/98 fara plumb ... ?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda.. si eu am un catalizator la golfu meu... si 151938 km pe bord... si totusi cand am luat masina .... dupa ce am fost la rar sa-i fac inspectia tehnica si alti draci... nu au zis nimic de emisiile de gaze... deci o trecut testu... dar totusi ma gandesc sa-l dau jos ... :o mwahaha... 5-7% oricum o sa-i simti (putin dar sigur...) :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Acum 6 luni mi-am luat un golf 3 si dupa 2 zile mi s-a facut praf catalizatorul. L-am schimbat cu altul pe care am dat 100 E. Acuma mi se aude un zanganit parca ar fi o pietricica in el. Daca mi s-a spart iar pastila nu prea am chef sa pun altul!

Intrebarea ar fi daca pot sa-l scot de tot si sa bag o teava in loc? Am vazut ca parerile sunt diferite! Daca pot, afecteaza cu ceva motorul? Se arde ceva la el?

Daca nu atunci este neaparat sa bag tot de golf 1.4 l. ( in cazul meu ) sau pot sa pun unul de la alta masina cu acelasi motor ( 1.4 l. ). Am vazut ca s-a pus intrebarea si de catalizatoare universale, se pot monta pe orce masina indiferent de capacitatea masinii?

Si daca poate sa-mi spuna cineva ceva preturi:

1. S/H = ?

2. universal = ?

3. golf 3 nou = ?

Ma doare capul de la problemele cu catalizatorul, eu as prefera sa-l scot de tot, sa nu mai aud de el ( daca nu afecteaza motorul ) banghead.gif

Mersi anticipat!orce ideie e binevenita............................... biggrin.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!