Jump to content

Reconditionare contact 1300 din '65


calcaneu
 Share

Postare recomandată

Daca tot am avut ceva zile libere, hai sa fac o ghidusie…de la fostul proprietar mostenisem contactul doar cu 2 fire functionale, al 3-lea era acoperit cu izolir si necuplat.

Primul pas e desfacerea celor 2 suruburi care tin partea electrica atasata de carcasa ; aici se cupleaza destul de delicat o piesa in cruce (mama) care ramane pe partea electrica si una tata (o sa-i zic putzulica de acum) care este actionata de butuc. Ambele se pupa doar intr-o anumita pozitie, deci nu se pot cupla gresit ; eventual notati pozitia crucii pe carcasa partii electrice, ca sa o puteti asambla la sigur, nu pe ghicite ca mine.

post-4027-0-97068100-1325254638_thumb.jp

post-4027-0-35050200-1325254810_thumb.jp

Al doilea pas este scoaterea stiftului care tine butucul si extragerea lui impreuna cu putzulica care se angreneaza cu crucea de mai sus ; e posibil sa trebuiasca sa invartiti de cheie ca sa se elibereze putzulica, ea fiind cuplata cu mecanismul de blocare al volanului.

post-4027-0-48845500-1325254864_thumb.jp

Pe lateralul contactului se afla o “fereastra” din acelasi aliaj, al carei contur poate fi sters daca a fost vopsita pe pozitie ; cu ceva spray degripant, scule fine, se gliseaza piesa si se descopera mecanismul de blocat volanul (un cui si 2 arcuri).

post-4027-0-54387500-1325254904_thumb.jp

post-4027-0-59715200-1325255020_thumb.jp

Tot ce e mecanic se curata/greseaza dupa voie , apoi se trece la partea kinky :

Desfacerea partii electrice incepe cu o rugaciune : la mine s-a mai umblat si scoaterea partii de bachelita cu firele, a mers oarecum decent, cu ceva rupere a marginii carcasei de aliaj care fusese indoita ciobaneste peste bachelita ; la cele virgine nu stiu cum e.

Sub platoul de bachelita cu contactele se afla o piesa mare de cupru, sub ea 3 arcuri care o forteaza pe contacte ; dupa ce se scot arcurile, urmeaza partea interesanta : platoul negru se roteste in jurul axului dar este despartit de carcasa de 2 bilute minuscule care sunt tensionate de 2 arcuri, deci atentie foarte mare la extragerea platoului, sa nu pierdeti bilele.

post-4027-0-13568100-1325255069_thumb.jp

post-4027-0-14526800-1325255085_thumb.jp

post-4027-0-31296500-1325255108_thumb.jp

Ultima piesa de scos este axul pe care stau componentele de mai sus, care impreuna cu o saiba, alcatuiesc crucea de care pomeneam la primul pas.

E foarte important de reasamblat corect platoul cu bilute in ax, pentru ca arcul de pe spatele platoului face revenirea cheii dupa pornirea demarorului ; se poate proba cu ajutorul putzulicii si cu un patent finut, care sa imite rotirea cheii in cele 2 pozitii, cu recul elastic la ultima.

Ideal ar fi sa marcati cumva pozitia acestor piese, chiar daca sunt construite cumva intuitiv, ca sa nu bajbaiti ulterior.

post-4027-0-22013100-1325255133_thumb.jp

post-4027-0-85111800-1325255201_thumb.jp

Neaparat de verificat starea firelor inainte de a reasambla totul, firul anulat de fostul proprietar era bineinteles intrerupt, deci nu avea curent pe pozitia de garaj.

post-4027-0-03334500-1325255694_thumb.jp

Succes !

Modificat de calcaneu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce parere ai, un contact in care cheia se invarte pana pe pozitia "contact", pe demaror nu mai merge, s-ar putea face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt in domeniu, dar in principiu ar trebui testat cu un multimetru in timp ce invarti cheia, pe cele 3 fire, sa ai continuitate (la mine da un semnal sonor multimetrul de 35 lei).

Nu am o poza cu firele, dar pe poza din interior iti poti da seama care fir e pe exterior :

post-4027-0-89304700-1325278879_thumb.jp

firul 1 - rosu - e pentru pozitia garat

firul 2 - negru - e nulul

firul 3 - rosu - e pentru demaror

pe pozitia stop nu ai continuitate intre nici un fir

pe poz garat ai continuitate fir 1 cu fir 2

pe poz demaror (trebuie sa ai recul elastic, sa revina) ai continuitate pe toata cursa fir 1 cu fir 3

Daca zic bine, toate bune, daca zic tampenii, spuneti fratilor, sa nu am surprize cand o sa vreau sa pornesc broasca :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!