Jump to content

Probleme martor baterie


danchitu866
 Share

Postare recomandată

Salut!

De vreo saptamana am o problema cu martorul din bord referitor la baterie. Mi se intampla cand motorul este rece, la maxim 5 minute dupa pornire, dar doar in mers, sa imi clipeasca de cateva ori acest martor al bateriei. Dupa aceasta perioada nu mai clipeste deloc. Am vazut ca am in jur de 14V. Este o Ibiza din 2007.

Ce-ar putea fi?

Merci mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar trebui sa verifici si cati volti mai are bateria dimineata. daca e cea originala, e posibil sa fie obosita, da semne de cedare. n-ar strica s-o pui pe redresor, sa cureti bornele si sa dai cu vaselina pe exteriorul lor. parerea mea...hac...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,100% patineaza abreiajul la rola de la alternator,sa fii atent cand se aprinde ca se aude si se simte un mic soc,cel putin la mine la diesel se auzea.

e in jur de 250 de lei rola,poate scapi mai ieftin la 1.4.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, nu vreau sa-mi iau ceva pt offtopic dar vreau sa invat ceva nou, alterntorul respectiv are ambreiaj ca la AC?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, are frei - o rola cu clicheti, asemanatoare butucului de bicicleta - ii permite sa se mai invarta rotorul un pic, cand motorul s-a oprit deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh,rola aia s-a stricat si patineaza,am patit eu.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se verifica destul de usor, daca ai acces la alternator. Cu motorul oprit, bagi o sirubelnita prin carcasa alternatorului si incerci sa invarti de palele rotorului (atentie la bobinajul statorului). Trebuie sa se invarta liber in sensul acelor de ceas, si nu trebuie sa se invarta invers. Daca se invarte liber in ambele sensuri - nu mai incarca deloc alternatorul, daca nu se invarte deloc - poate sa iti rupa cureaua sau mai rau....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat de dimineata, avea 13V. Cam putin, nu? Cu motorul pornit arata 16V.

Am turat imediat dupa pornire motorul de cateva ori si a clipit de 2 ori martorul. Dupa aceea, nici pe loc, nici in miscare nu a mai clipit pana la birou. Cand a clipit am verificat daca se aude ceva special si nu s-a auzit nimic (capota deschisa, cineva cu urechea langa alternator).

O sa incerc sa incarc bateria peste noapte sa vedem...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e enorma incarcarea. bateria nepornit motorul trebuie sa aibe 12,8 v maxim, iar incarcarea se face la 13.8-14,4 v.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se verifica destul de usor, daca ai acces la alternator. Cu motorul oprit, bagi o sirubelnita prin carcasa alternatorului si incerci sa invarti de palele rotorului (atentie la bobinajul statorului). Trebuie sa se invarta liber in sensul acelor de ceas, si nu trebuie sa se invarta invers. Daca se invarte liber in ambele sensuri - nu mai incarca deloc alternatorul, daca nu se invarte deloc - poate sa iti rupa cureaua sau mai rau....

Am facut testul propus de tine, se invartea intr-un singur sens, in celalalt nu. Cand am rotit rotorul alternatorului, s-a putut roti fara sunete ciudate aproximativ 25 de grade cu tot cu, curea. Probabil o alta componenta angrenata de curea l-a blocat..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca aparatul de masura iti indica bine, mergi sa-ti verifice alternatorul, ca o sa omori bateria. Probabil ai probleme cu releul de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam mult incarca,dar totusi daca tot te duci la verificat sa verifice si rola,eu am avut problema asta,se aprindea aleatoriu nu avea un interval sau ceva.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, sa o verifice, doar ca rola nu poate face sa-ti incarce mai mult....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca voltmetrul este o problema, am masurat cu un altul 14V imediat dupa pornire...

Voua va clipea martorul doar cu motorul rece? La un interval de maxim 5 minute dupa pornire sau mereu? Mie imi face doar la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine facea aleatoriu cum am zis,dar nici o masina nu seamana cu alta,era mai frecvent cand lasam in frana de motor,dar si cand acceleran puternic,am crezut ca e de la curea,ca aluneca,dar pana nu am schimbat rola nu a disparut.O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca aparatul de masura iti indica bine......

14 v, e bine.....

Nu e normal sa-ti clipeasca martorul, dupa pornire. Releul sau carbunii sunt problema - asta in functie de ce model de alternator ai - poate sa fie si colectorul.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am schimbat bateria recent cu una Bosch S3 desi nu cred ca era necesar. Ideea e ca si inainte si dupa ce am schimbat-o, se intampla sa imi ramana martorul de baterie aprins cam 5 secunde dupa ce porneam motorul. Astazi, am vazut clar cum a coborat acul turometrului si s-a poticnit motorul atunci cand s-a stins martorul, dupa cele 5 secunde. Inseamna asta ca am probleme la alternator si bateria veche era buna, dar nu se incarca asa cum ar fi trebuit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai pe careva cu interfata de diagnoza, sa se uite acolo cat iti incarca. Eu la toate masinile am vazut ca martorul de baterie se stinge imediat ce porneste motorul, nu exista sa stea aprins cateva secunde. Faptul ca relanti-ul a dat de greu cand s-a stins martorul, e posibil sa insemne probleme cu alternatorul, si mai exact sa insemne ca exact ala e momentul cand a inceput sa incarce. Daca nu simti vreo diferenta notabila cu bateria noua si merge si-aia veche fara sa stai cu teama ca ramane descarcata, pune-o pe cea veche la loc ca o termini pe-asta daca nu-ti incarca bine.

La tine banuiesc ca problema poate veni de la carbunii alternatorului sau releul de incarcare sau verificata mufa aia care pleaca din el sau cureaua de accesorii sau mai multe chestii care-mi scapa acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata am verificat cu aparatul. Inainte sa pornesc indica 12.5v. Cand am pornit, cu martorul aprins, aveam 11.7v. Am vazut ca nu se stinge nici dupa 10 secunde si am piscat acceleratia. Instantaneu s-a stins si aparatul mi-a indicat 14.5v. De atunci am mai pornit-o de trei ori, insa merge bine de fiecare data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Inseamna ca ar trebui sa te gandesti sa inlocuiesti carbunii, presupun ca ori nu mai ating bine ori sunt tociti la blana, ori s-a umplut partea aia de pe rotor de pilitura de la carbuni si nu mai face contact cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut! Am si eu o problema asemanatoare la seat cordoba 2002. Sa inceput totul zilele astea fierbinti cind mam oprit sa fac un popas, iar cind am incercat sa pornesc masina nu se primea. Aveam impresia ca brusc s-a terminat bateria. Dupa fiecare incercare se reseta si ceasul de pe bord la zero. Am schimbat releul cu carbuni pentru ca ma gindeam ca nu functioneaza alternatorul (caci oricum masina are peste 170 mii km)si cind am incercat sa o pornesc cu bateria incarcata, nu a vrut. Atunci am pornit-o la vale iar de 2 zile vad ca se porneste la cheie insa se aprinde martorul baterie la unele turatii mai mari. Sa fie si de la baterie? A mai avut si altcineva astfel de probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a schimba carbunii si releul se aprindea martorul? Daca nu, inseamna ca piesele noi nu sunt bune, iar cele vechi erau bune. La mine a fost mancat colectorul din alternator pe care calca carbunii, asa ca sa nu ai impresia ca daca ai schimbat ce ai schimbat, alternatorul este ca si nou. Mai are si rulmenti... Cel mai bine este sa verifici daca ai masa buna, daca nu este sarit vreun papuc si neaparat sa masori daca ai peste 14 V incarcare cu farurile aprinse.

Faptul ca electromotorul nu s-a invartit nici cu bateria incarcata ( macar o noapte la redresor?) poate insemna ca electromotorul este pe duca sau bendixul, sau contactul de la cheie, sau bornele oxidate, nestranse, cabluri roase.

Bornele de la baterie neaparat trebuie sa fie curatate si stranse ferm. La pornire trec sute de amperi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult pentru sfat. Am incercat si stii ca nu sunt 14v la incarcare dar in jur de 13,7V. Am inteles ca carbunii astia noi nu au forma convexa la contact iar forma lor dreapta nu face decit la turatii mari sa patineze deasupra colectorului. Si mai era ceva, am observat pe suprafata colectorului la unul din contacte cu carbunele o adincitura, ma gindesc ca acolo a fost o presiune mai mare si la ros un pic. Acuma de doua zile filfie martorul baterie la unele turatii mai mari iar uneori dispare cu totul. Sunt sigur ca este de acolo problema deoarece ventilatorul brusc scade din viteza atunci cind martorul se aprinde. Nu am decit sa mai merg un pic si voi vedea daca se va ameliora problema daca nu va trebui sa schimb si colectorul (daca se schimba).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rezolvat!! Am scos alternatoru din nou si am curatat colectorul pina am nivelat adinciturile provocate de carbuni apoi cu smirghel fin lam slefuit, l-am curatit si am inlaturat toata mizeria. Acuma e totul ok. Mersi mult pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adanciturile erau provocate de arcul electric dintre carbuni si colector.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!