Jump to content

Vreme rece, fum alb la pornire


Markos
 Share

Postare recomandată

calin nu prea cred ca dc nivelul antigelului e la minim dupa ce se incalzeste putin creste nivelul, nu mi se pare logic ceea ce insinuezi, hitman verifica foarte bine motorul si imprejurimea lui , nu e logic sa scada de la maxim la minim , mai ales in 3 luni, undeva se pierde,

Trebuie sa invatam sa facem diferenta intre condensul aparut la rece si fumul alb albicios, condensul apare dupa apx 1 minut de la pornire si nu imediat dupa pornire, dc apare imediat dupa pornire ar trebui sa va ganditi la altceva si sa vedeti foarte bine ca nu cumva culoarea lui sa fie spre albastrui

Iulian ceea ce ai spus tu mai pe sfarsit as putea sa o accept ca si explicatie, varsta masinii isi spune cuvantul, nu mai sunt noi, dar e loc si de mai bine :)

Calin de unde ai dedus tu ca la pornire toate dau putin fum negru, sincer si poti veni sa verifici la mine nu da gram de fum negru nici la pornirea la rece si nici la pornirea la cald, la wot se mai schimba putin situatia, poate te referi la motorizarile BXE

Modificat de pop cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristian masina mea cea din semnatura are 43k reali si nu am nici cea mai mica problema nu cred ca este vorba de uzura,plus ca mai utilizez frecvent alte doua dieseluri un Audi din 2008 cu 55k ,un Mercedes de la servici , la ele am urmarit la pornirea de dimineata in special ca dau un puf negru f.putin de aceea-mi dau cu parerea cat cu nivelul la antigel am observat la masina mea dimineata este nivelul mai scazut decat dupa ce se incalzeste si nu am completat deloc de cand o am.Totusi tind sa dau vina pe carburant care nu este de cea mai buna calitate.Cum explici ca la cald fenomenul nu este sesizabil doat la rece si nu pentru mult timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci faza cu vechimea masinii i-am spus-o la cuiuda, el zicea ca a ajuns la concluzia ca asa fac toate

Legat de nivelul de antigel, ia cand e cald motorul desfa busonul sa vezi ca si atunci urca nivelul, dar nu foarte mult la fel ca si la tine, dc ar fi pe minim ar avea voie sa urce putin dar nu la jumatate sau pe maxim.

Legat de fumul negru la pornire dimineata sunt mai multe cauze de unde poate rezulta , cantitatea injectata de carburant poate fi considerabil mai mare si de acolo fumul negru ca nu o poate arde pe toata, CARBURANT,cu toate ca eu am bagat toate tipurile de carburant si odata nu a tusit ca nu iar place, dar am filtrato de fiecare data.

Eu am spus ce se intampla la mine, de obicei ma mai uit si la atii si sincer nu vad la toti fum negru la pornire dimineata, putinul ala numai nu vine, la fel si la mine, sunt inradevar cateva care scot un norulet la pornire, dar aia nu inseamna ca e defecta , sunt de parere ca mai bine da un puf de fum negru decat albastru

Modificat de pop cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sustin ca nivelul urca de la min la max dar am sesizat o diferenta la rece si la cald,problema este sa nu scada intruna asa o completare de 200ml la cativa ani nu vad o defectiune de genul ca pierde pe undeva doar de aceea avem senzor de nivel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor BXE la mine, pornit astazi la -3gr.C si functioneaza rotund, nu scoate fum, nici alb, nici nimic.

Ulei LM Top Tec 4100.

36.600Km

Asa porneste tot timpul, inclusiv iarna trecuta cand am prins un -19gr.C.

Deci daca scoate fum alb, sigur este o problema!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La varsta si km astia, nici nu are voie sa se comporte altfel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desigur, dar calin.g spunea ca are problema de fum alb la rece la 41.000Km, deci tot masina aproape noua, iar el considera acest lucru normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A, nu am vazut asta. In teorie, o masina cu un motor pus perfect la punct - asa cum se prezinta o masina aproape noua sau noua - nu da niciun fel de fum, la pornire. Nu vb de abur, ci de fum....

Acum, faptul ca da un pic de fum la pornire, nu inseamna ca are probleme sau uzura mare..... ca mai intervine si magnificul nostru carburant.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toti suntem de acord ca problemele noastre nu sunt legate de abur, ci de fumul alb, albicios la pornire. Si cred ca toti suntem iarasi de acord ca nu este normal. Si poate daca ne concentram impreuna, reusim sa readucem pe calea cea buna starea febletillor noastre... :icon_cheesygrin:

Eu as trage o concluzie vizavi de ce s-a discutat pana acum, pentru rezolvarea problemei. Bineinteles ca astept propuneri si de la voi, poate chiar de la unii care au rezolvat situatia intre timp.

1. Verificarea bujiior. Daca folosim metoda cu becul care se aprinde, nu inseamna ca bujiile isi fac bine treaba pentru ca se pot incinge mai sus de varf. Asadar, trebuie sa le demontam sa vedem unde se incalzeste. Recomandabil, un set nou de bujii.

2. Starea injectoarelor. Din ce stiu eu, putem afla asta cu VAGCOM. Aici asteptam sugestiile celor care stiu bine VAGCOM-ul, ca sa aflam care ar fi valorile normale si care nu, in functie de codul motorului [Eu am VAGCOM si pot oferi suport colegilor din judetul Calarasi. Stiu putine, dar poate ne indruma colegii care stiu mai bine]. La toate TDI-urile se poate schimba din VAGCOM cantitatea de motorina injectata? Ramane de vazut dupa aceea daca este nevoie sa se curete injectoarele.

3. Verificarea senzorului G32. Asteptam aici detalii despre cum putem face asta.

4. Verificarea avasului la pornire, tot cu VAGCOM (asteptam instructiuni). Un mecanic mi-a zis ca ar putea fi si asta cauza, sa fie prea mic si daca vreau sa imi umble la pompa (in cazul meu, pompa rotativa, motor 1Z). L-am refuzat, pana ma mai documentez. :lol:

5. Calitatea motorinei. Inteleg ca cea de la Lukoil nu pica bine TDI-ului. Eu merg pe Rompetrol. Si ajut ungerea si cu 60 ml ulei 2T la 10 litri de motorina.

6. Vascozitatea uleiului. Ar putea fi si ea de vina in cazul mootarelor mai uzate? Eu am 5w40 acum in motor. Iarna trecuta am avut Castrol 10w40 si a dat fum alb si cu el.

Va astept si pe voi pentru imbunatatirea acestui clasament. :icon_cheesygrin:

Pana atunci,

LA MULTI ANI si multi km fara evenimente! :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect Markos, hai ca ma bag si eu pe subpunctele tale si mai completez putin la care mai am habar

1.Legat de bujii este corect ceea ce ai specificat, le poti verifica atat cu aparatul de masura cat si cu fir sau lampa de control , dar asta nu inseamna neaparat ca sunt ok, trebuie demontate si verificat vizual cum , unde si in cat timp se incalzesc

2.Starea injectoarelor cu vag-comul o afli doar informativ, niciodata vag-comul nu iti va da dc injectorul e bun sau nu, cel putin in majoritatea cazurilor, ca sa argumentez si sa intelegeti, dc cititi pe forumul acesta veti vedea ca atat eu cat si alti colegi au avut probleme la injectoare si vag-comul spunea ca e ok, la mine masina mergea perfect dar le-am dat jos cica sa le curat si au fost curatate cu totul, masina din 140 de cp cred ca mai avea 30, ma facea o dacie, valorile pe vag erau perfecte aproape de 0 cum este ideal, deci aici e interpretabil, se poate incerca o curatare pe un aparat dar nu stiu dc da rezultate, mai sunt care incerca cu metabond megasel parca , dar si aici sunt pareri si pareri.

Cantitatea injectata trebuie sa fie in special intre 3-5 ca sa fie ideal, eu am avut-o si 0.9 cand am luat masina si nu tremura si nici nu dadea fum alb dimineata,am reglat la 2.6 la fel, totul bine , acum e la 3.6 si mergea ok , dupa ce sa umblat la motor si a inceput acest simptom , cantitatea a ramas aceeasi, nu sa modificat deloc deci as cam excludeo, de obicei aceasta se manifesta la mersul motorului nu si la pornire, poate influenta puterea, fumul consumul si trepidatiile la relanti

3.Verificarea intradevar a senzorului G62, se verifica apx tot in vag com , la engine dimineata inainte de pornire verificati la measuring blocks grupul 007, ei aici valorile la temperaturi trebuie sa fie apropiate, alt metoda vezi valoarea temperaturii in drupul 001 ultima rubrica si pe urma intri la instrumente si vezi temperatura, dar de obicei un senzor g62 cand e defect da eroare, totusi se poate scoate mufa dimineata si veti vedea ca se actioneaza bujiile apx 15 secunde si poate porni bine, dar aici deja intervine pct 1 unde bujia in apx 15 secunde se poate inrosii bine si varful, astfel schimbati degeaba senzorul g62, eu sincer l-am schimbat am dat 110 lei pe el , dar nu e nici o schimbare, am unul de rezrva acum

4.Dupa montarea distributiei la mine avansul era in partea inferioara a graficului, motorul pornea usor si la fel facea, l-am reglat putin deasupra liniei de mijloc, unde ar trebui sa fie normal si nici o schimbare, am vazut la altii avans iesit din grafic ca e mai mare ca e mai mic si nu aveau gram de fum alb dimineata

5. Eu nu cred ca e de la motorina , zica cine a zice orice, puteti baga ceea mai scumpa si ceea mai buna si veti vedea ca la fel se va manifesta, d si eu de apx 3 luni pun ulei de 2T in motorina dar in concetratie de 40 ml la 10 l de motorina , 60 mi se pare cam mult totusi

6. Am avut iarna trecuta ulei 5w-40,10w40 si 10w60 cu nici unul nu a tusit si nici nu a dat fum albicios,

La unii dintre voi vad ca se manifesta simptomul si nu va dati seama de cand , sau ce ati putut face sa apara, asta ar ajuta la identificarea problemei

Eu cel putin pana acum 1 luna nu m-am confruntat cu aceasta problema, va spun ca dimineata de fiecare data cand ma urc pornesc masina cu usa deschisa indiferent cat de frig e, sa il aud cum invarte, cum porneste si cum suna, asta sa identific vreun zgomot suspect

Ei de cand a sarit distributia si am desfacut motorul, nu sa indoit nimic, dar am planat si schimbat apx tot ce se putea schimba inclusiv cuzinetii si segmentii simptomul a aparut din prima dimineata dupa reparatie, deci e clar ca ceva ori nu sa pus bine ori ceva nu functioneaza cum trebuie dupa ce a fost desfacut, poate fi un senzor la care nu ii dam importanta, doar ca inca nu ii dam de cap, dar cred si sper ca pana la urma cineva tot ii da de cap

Bafta si scuzati poezia

Modificat de pop cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....

Corect cu tot ce ai spus, la cald am acum undeva intre minim si maxim la antigel in conditiile in care aveam la maxim la rece acum 3 luni,deci pe undeva il papa. Acum, stiu si eu sa fac diferenta intre condens si fum alb, de fum negru nici nu ma alarmam ( mers in oras, evacuare imbacsita, blabla), dar cu fumul ala alb nu e de joaca..ca fapt divers azi a pornit la 1.5 grade normal, am vrut sa filmez si sa va arat cum face dar n-am avut ce s-o fac de ras, puf de fum negru si apoi condens cu miros intepator..va fi fun presimt sa gasesc buba

de fapt n-are rost sa stau s-o inregistrez, exact asa face si a mea

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=N5GWHDm36bc#t=22s

Modificat de hitman1234
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol:

Asa face si passatul meu.

Deci ajungem la concluzia ca "asa face toate" :lol: :lol: :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau ajungeti la concluzia ca la toate intra antigelul la ars. La rece nivelul este la min iar la cald la maxim. Daca la rece pui peste nivelul maxim, cand se dilata il arunca afara. De aceea scade nivelul, nu ca-l consuma, sau poate a scazut nivelul ca a mai scos aerul de pe instalatie.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ebi nu prea inteleg ce vrei tu sa insinuezi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zic ca masinile nu au nimic dupa parerea mea si puteti ignora fumul alb mai ales ca dureaza cateva secunde si la primavara nu va mai fi deloc.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici ai dreptate de la apx 6 grade + simptomele dispar, se poate ignora fumul alb nu e nici o problema, dar totusi de ce face dc nu a facut, aia e intrebarea, ce nu ii place? asta incerc cel putin eu sa aflu, iar dupa ce aflu ii dau pace

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa mai intru putin cu voi la chibiteala,ieri la ora 11 a.m am avut de facut un drum spre capitala bineinteles ca am inceput (datorita voua)sa ma uit la teava la prima pornire,pornire la sfert dar cu un puf de negru dupa care s-a limpezit fara alb fara nimic.dupa drumul parcurs 240km in regim de curatate turbina si evacuare la 2600-3000 ture mai mult nu se putea fiind ceata.Astazi la prima pornire pe la 13 surpriza puful aproape inexistent,pentru mine este clar ca dupa un rulaj mai mare pe oras se acumuleaza funingine pe traseul de evacuare care la rece este aruncata la prima pornire de aici si fenomenul.Merg 70% in oras chiar daca schimb la peste 2500 rot. este normal sa se mai incarce evacuarea in timp pana prind o cursa mai intinsa unde se mai curata.Cred ca nu are motorul probleme atita timp cand trage in parametrii,nu intrerupe,porneste la sfert si la rece si la cald ralantiul este stabil,trage liniar nu ia limp mode pana la 4500 rot.Nu are rost sa umblu la setarile originale daca de cand o am functioneaza fel ,de aceea nu-mi fac nici cea mai mica problema de putin fum la pornire.Asta sa fie beleaua. Am o singura intrebare :la mine se stinge martorul la bujie imediat cum pun contactul dupa 2 sec.Oare au timp sa se inroseasca asa de repede bujiile sau mai trebuie sa mai astept ceva timp cu,contactul pus si dupa aceea sa dau la automat,dealtfel porneste la sfert.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile continua sa functioneze secunde bune (si de ordinul zecilor), in functie de temperatura de afara si pana cand motorul ajunge la un anume regim de temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este recomandat sa mai astept 10-15 sec.dupa stingerea martorului si dupa aceea sa-i dau la automat? Am sa incerc si varianta asta poate este mai bine pentru pornire.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu, daca s-au stins martorii din bord esti "good to go".

Iti spuneam ca bujiile mai raman aprinse si in functionarea motorului, pentru a-l ajuta sa ajunga la un regim termic optim cat mai repede.

Bujiile si becurile sunt prioritare la consum, deci la pornirea motorului, la turatie de relanti, daca alternatorul nu poate asigura tensiune suficienta pentru toti consumatorii incepe sa-i decupleze.

Prima data nu porneste incalzirea auxiliara (daca aveti), apoi decupleaza incarcarea bateriei, dar intotdeauna mentine bujiile de la motor si becurile daca sunt aprinse.

Asa ca fapt divers, daca aveti incalzire auxiliara si o activati, sa nu va asteptati ca aceasta sa si intre in functiune daca ati pornit masina si motorul sta la relanti.

Alternatorul nu va putea sa duca cei ~1.500W, daca motorul nu atinge cca. 1.700 (cu becurile stinse) - 2.000 ture.

In concluzie, plecati de pe loc imediat dupa ce ati pornit motorul! Este mai bine si pentru masina/motor, dar si pentru voi ca va incalziti mai repede.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai se stinge in 2-3 sec.indiferent de frigul de afara,sa zic 5 sec.cind este ger.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma intelegi, martorul optic daca se stinge nu inseamna neaparat ca bujiile se opresc, iti indica doar ca s-a atins primul nivel de incalzire de la care motorul poate porni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e. Ele intra in faza de incalzire, dupa pornire, numita - afterglow - chiar pentru a prevenii aparitia fumului alb/albastru, zgomotele puternice ale motorului si pentru a asigura un mers frumos - regulat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!