Jump to content

Vreme rece, fum alb la pornire


Markos
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Azi dimineata (mai rece) cand am pornit masina am observat fum alb la toba, pe langa aburul caracteristic. Intai la pornire si apoi pe masura ce scotea abur. I-am dat treptat cateva pedale pana in 2000 rpm sa vad ce se intampla si a scos mai mult fum albicios decat abur. Dupa cateva pedale a scos preponderent abur, apoi nici abur, dupa ce sa incalzit catalizatorul. Faptul ca in alta zi ceva fum albicios mi-a atras atentia cand cand fratele meu a plecat cu masina si a schimbat a doua, masina fiind pornita dupa o stationare de cateva ore, m-a determinat sa va cer parerea.

Bujiile sunt verificate cu lampa si merg toate. Ore merg dar nu incalzesc cat si cand trebuie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Porneste din prima, fura cheia. D'asta nici eu nu inteleg...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Ciobanu

Si la mine face la fel la masina din semnatura. Acum ca e sezonul rece, dimineata dau cheie, porneste frumos si din scurt, dar scoate ceva fum alb, dar nu foarte mult. Cand se incalzeste motorul numai scoate nimic.Ma gandesc ca e ceva normal....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am testat iarasi. La fel, dar mai putin, insotit de abur. Cand am accelerat sacadat pana la 2000 rpm a scos mai mult. Se vedea bine. Am mai dat o doua-trei pedale si nu a mai scos deloc dupa. Nu inteleg care ar putea fi explicatia.

@ Ciprian Ciobanu

Nu stiu daca este normal, am mai vazut si alte TDI-uri pornite dimineata si nu fac asa. Poate doar putin fum negru la prila cheie si gata. La mine insa, ca si la tine dupa cum spui... Si asta este mai evident cand este mai rece afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Ciobanu

Acum incep sa-mi fac griji... In sezonul cald nu-mi scoate deloc fum, nici alb nici negru...doar acumca e frig afara scoate putin alb pana se incalzeste...Am sa urmaresc topic-ul sa vad ce mai zic ceilalti colegi..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata am vazut ca si eu cand rasuflu scot fum alb pe gura. Sa ma duc la doctor? Este f. normal ca o masina la rece sa scoata aburi ca doar motorul trage aer cu umiditate mare de aprox. 70%, plus apa din combustibil. In plus, la rece se injecteaza mai mult combustibil care din cauza temperaturii nu se pulverizeaza bine, se condenseaza pe peretii reci ai cilindrilor, galeriei, etc, asa ca in acest regim de incalzire a motorului apar tot felul de fenomene normale care dau impresia ca motorul are ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are treaba frigul si vremea rece cu fumul alb, este o problema la motor. nu are treaba neaparat pornirea cu modul de functionare al motorului, porneste ca ai aprindere si alimentarea ok, insa poate sa fie o garnitura fisurata si de acolo fumul alb. scade si nivelul la antigel in timp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic la fel ca ondin, nu trebuie sa dea fum alb la pornire, chiar si cand este rece. Ebi, nu vorbim de abur. Bineinteles ca in emisiile de la toba sunt si aburi, dar pregnant pentru o perioada de timp este fumul alb.

ondin, la mine nu scade deloc antigelul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil consuma putin ulei la pornire pana se dilata piesele din motor si incep sa etanseze mai bine. Nimic grav sau anormal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FUMUL ALB:

-Fumul alb, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.

Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala.

-Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.

Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiulasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.

Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!

Alte cauze pentru fum alb:

-Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.

-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.

-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.

Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare chiulasa, bloc, schimbare camasa cilindru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am benzinar si face la fel. e condensul de pe teava esapament. daca era sa fie antigelul scotea in permanenta fum alb ,se observa ca se consuma,etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei care va ingrijorati de fumul alb-abur la rece, probabil va veti ingrijora si de maioneza din interiorul busonului de ulei. Si aia este normala iarna la drumuri scurte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@megamotoreta,

@ebi,

La mine este sigur vorba despre fum alb, insotit de abur de la condens.

Eu nu am vazut inca maioneza pe buson.

Apropo, voi ce ulei folositi acum la temperaturi scazute? Vascozitate si producator?

Eu am Liqui Moly Diesel Synthoil 5w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Ciprian Ciobanu

Eu m-am mai linistit.. :) Multumesc cipri4tech!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fumul alb este fum alb si aburul de la esapament lta mancare de peste

Sunt cateva motorizari, nu unele in special care dupa un anumit numar de km si anumite defecte inca neconstatate scot un fum albicios ca de motorina nearsa cu miros intepator la pornirea la rece, totul dureaza apx 4-5 secunde dupa care isi revine

Orice diesel pe care il pornesti nu va scoate abur din prima dupa pornire ci dupa cteva secunde acolo este normal

Fumul alb albicios poate proveni de la mai multe chestii cum ar fi bujii arse sau care nu se incalzesc in varf , senzor tempratura defect, injector care nu functioneaza eficient la rece la prima pulverizare, etc, de obicei acest fum mai albicios este insotit de un mers putin neregulat al motorului la fel pentru maxim 4-5 secunde

Dc cititi in acest forum veti gasi foarte multi cu aceasta problema , printre ei ma numar si eu dar numai de 2 luni de cand a fost umblat in motor,

Cum am spus sunt foarte multi oameni care au schimbat o groaza de piese si simptomul persista, dar ce e interesant ca se simte de la o temperatura de sub 6 grade, peste nu are nici o problema, se manifesta normal

Acum dc unii dintre voi veti vrea s va convingeti ca este normal ceea ce se intampla , nu aveti decat, de stricat nu pea are ce sa se strice, chestia e ca e deranjant sa vezi ca la pornire se albeste partial in spatele tau

.P.s. cei cu acest tip de problema incercati s scoateti mufa senzorului de temperatura astfel incat bujiile vor fi actionate apx 13-15 secunde si de multe ori porneste fara acest fum albicios , atunci dati jos bujiile si le verificati dc se incalzeste prima data varful sau corpul in partea de sus

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-ar putea pune o batista alba,curata, la gura tevii,apoi urmaresti ce este pe ea, cum arata cum miroase etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@pop cristian,

Ai dreptate, cu cat este mai frig, la mine imi da fum alb la pornire iar motorul nu merge rotund cateva secunde.

Primul pas catre rezolvare incepe cu bujiile. La mine merg toate ca le-am verificat, dar cred ca o sa le schimb cu unele noi. Oricum, ca sa vad unde se inrosesc trebuie sa le dau jos, asa ca mai bine pun unele noi si elimin o posibila cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeti ca exista vreo masina care merge rotund la prima pornire in frig? Alea cateva secunde in care masina merge mai rau dupa pornire nu se pun. Combustibilul pulverizat de injectoare nu ajunge unde trebuie, se condenseaza pe peretii reci ai cilindrilor sau pe galeria de admisie, pulverizarea este proasta din cauza temperaturii combustibilului, compresia este slaba pana se dilata piesele, etc. Sau este vorba de o masina noua? Ce conteaza fumul alb cateva secunde? Va fotografiaza de la ziar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ebi da exista masini care merg rotund dupa prima cheie si in special diesel, al meu mergea foarte rotund pana cand sa umblat in motor datorita ca asarit distributia de la punct dupa 21k de km, de atunci face asa cateva secunde

problema mare nu este, nu te fotografiaza nimeni, nu influenteaza cu nimic mersul motorului la rece, dar vb aia de ce sa faca dc nu ar trebui

Markos intradevar ar fi o varianta sa inlocuiesti cu unele bujii noi, asta in cazul in care te poti lipsi de cei 200 de lei cat sunt 4 bujii bune, nu e mai usor sa le dai jos, le legi in serie si le pui frumos pe baterie, trebuie ca in cateva secunde sa fie inrosite varfurile, dc se inroseste prima data corpul nu e bine ca in camera intra doar varful, mai urmaresti ca sa se inroseasca toate odata si in acelasi timp, ei dc exista vreo diferenta intre acestea le inlocuiesti pe toate 4 cu altele noi, eu am incercat cu senzorul de temperatura si releul de bujii, la fel nici o schimbare, am mai pus si setul de injectoare de rezerva, la fel nici o schimbare, stranse coliere pe alimentare si inlocuit supapa de pe filtru de motorina, nici o schimbare, bujiile inca nu le schimb ca nu stau bine la fonduri, te ro sa revi cu rezultatul dc le schimbi tu

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... le legi in serie si le pui frumos pe baterie, trebuie ca in cateva secunde sa fie inrosite varfurile

Salut cristian

Oare cum se comporta o bujie pe care o alimentezi la 3 Vcc? Se mai inroseste varful? Eu am alimentat doar la 12V. :lol:

Cred ca mai usor ar fi sa testeze fiecare bujie direct pe baterie (o baterie buna) :icon_thumleft:

...

Si eu am aceeasi problema cu fumul alb la prima pornire. Bujii bune (si alimentate :icon_cheesygrin: ), avans ok, injectoare ok, motorina din comert, senzori ok,etc. Am ajuns la concluzia ca "asa face toate".

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian nu fac ,, asa toate'' inca nu i-am gasit rezolvarea, dar o gasesc pana la urma chiar de inlocuiesc motorul tot.

Sincer iti spun pana acum o luna pornea perfect si mergea uniform fara gram de fum alb la pornire, fara gram de trepidatie in primele 4-5 secunde, dar acum fiecare crede ce vrea sa creada sau sa se consoleze cu acest gand ca asa fac toate , doar ca realitatea nu e la fel, fac cateva care au o defectiune minora, care se manifesta numai la rece, vagcomul niciodata nu ne va spune totul, ce bine era dc si pe vremuri aveam vag sa vedem si sa reglam totul

Asta e parerea mea si repet , nu e normal si nu fac toate asa

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca toti parametrii sunt ok si tot nu am gasit rezolvarea...

O explicatie ar fi varsta masinii :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se da un 1.9 TDI BXE din 2007, 41000 km, servisat cu promptitudine cum zice cartea, distributia originala, ulei Motul, alimentat ultimele 3 plinuri cu motorina Lukoil. Aici incep problemele, constat acum cateva saptamani la munte ca la 6 grade imi da un mare nor de fum, cu miros intepator. Il cataloghez la eveniment izolat si trec peste. Acum cateva zile constat ca fumul negru de la pornire e urmat de fum alb, incep sa merg in regim de curatare cu masina si nu mai scotea fum nici in plina forja. Mentionez ca fumul apare DOAR la prima pornire, in rest nimic. Verific uleiul -la nivel- si antigelul -aici buba, la revizie in septembrie mi l-au lasat la maxim, acum la rece e la minim-. Azi iar am pornit-o la 3 grade,mi-a dat un puf mic negru urmat de de 2-3 secunde de fum alb si cu miros intepator. Cred ca o iau razna cu ea, imi vine sa-i dau foc, am zis ca termin motorina asta si incerc cu d-aia scumpa sa vad daca face la fel, dar nu mai am rabdare si o duc in service pe 3 ianuarie..pana atunci pareri?

Mentionez ca martorul de bujii se stinge dupa 1-2 secunde..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi motor BXE am si eu nu-i place motorina de la Luk ,alimenteaza de la Omv sau petrom cu cea super si ai sa vezi ca se schimba treaba.Toate la pornire dau putin fum negru.Daca trage,nu intrerupe, porneste bine nu are nimic masina,fumul alb dupa pornire este din cauza frigului,gazele sunt calde iar coloana de esapamenr si catalizatorul reci de aici apare si mirosul intepator.Dupa ce se incalzeste traseul dispare este normal.Am de serviciu un Mercedes 220cdi la pornire dimineata face la fel miroase intepator pana se incalzeste putin este catalizatorul,deci nu este cazul sa te enervezi dar dai motorina buna cel putin iarna ca ajuta mult si protejezi turbina de depuneri.Nivelui de la antigel dimineata este pe minim ptr,ca este rece,dupa ce se incalzeste motorul vine la normal doar se dilata putin.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!