Jump to content

Fulie alternator -a picat de pe ax


alin 105
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am o problema nasoala.In ultimele doua zile motorul scotea un zgomot deranjant, un fel de tiuit, in special la relanti.Zgomotul a crescut in intensitate ajungand la un uruit gen rulment defect.Aseara imediat dupa pornirea motorului fulia de la alternator a cazut efectiv de pe ax, am oprit motorul.

Care este cauza defectiunii si cum se remediaza?Pt ca am un atelier destul de bine dotat cu scule+spatiu disponibil pt o masina, as face eu reparatia, daca nu e ceva foarte complicat.

Astept orice sugestii, imi e foarte urgent, din pct de vedere al serviciului depind de masina.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am postat am gasit respectivul topic...

Deja am cumparat fulia Ina -150 lei.Deseara ma apuc de schimbat.O nedumerire-trebuie demontat alternatorul de pe motor, sau ma descurc cu el pe masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu trebuie demontat,ai grija cum montezi fulia..daca nu ai presa respectiva mai greu de facut lucrarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, deocamdata am doar cheia torx de interior (pt surubul care intra in axul alternatorului).Stie cineva ce cheie trebuie pt canelura exterioara , ma refer la dimensiuni/tip, sa stiu ce intreb la magazin.Am strung si masina de frezat de banc si as putea transforma o cheie tubulara in scula aia speciala.Nu vreau sa dau 200 E pe o cheie profesionala pe care sa o folosesc de 2 ori in viata Skodei asteia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da o fuga la un electrician sau un mecanic,mai mult de 30-40 lei nu o sa iti ia.Nu te complicaa sa faci improvizatii...nu are rost.Nu cred ca vrei sa dai peste o luna iar 150 lei sau sa iti sara cureaua de auxiliare sa iti perpeleasca ceva la motor sau doamne fereste ceva la distributie.Sunt cazuri in care a sarit cureaua auxiliare si a facut daune la distributie..a spart carcasa de plastic .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut comanda on-line pt cheie speciala, 40 lei TTVA, + curier, maine imi vine.Nu cunosc nici un atelier unde sa am mare incredere, inafara de reprezentanta unde preturile sunt cum sunt.Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauza a fost ca s-a stricat pur si simplu rola e boala lor. Ca sa nu te doara capul cand schimbi distributia schimba si rola asta .

Eu cred ca cel mai bine este sa dai alternatorul jos indiferent ca pui tu fulia sau te duci la un service.

Direct pe masina s-ar putea sa fie incomod si sa risti sa strici filetul de la axul alternatorului si atunci alta distractie.

Chei se gasesc pe net la preturi rezonabile, nu cred sa gasesti la magazine de piese auto, eventual la cei care distribuie piesele magazinelor.

http://www.sculeauto.bizoo.ro/vanzare/468554/img/Cheie-pentru-fulii-de-alternator#1

http://www.scule.info.ro/produs-Bit-alternator-XZN-M10--1-2-BGS-Technic-%28B4245%29_638.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tre sa dai alternatorul jos. daca te uiti atent nici nu ai loc sa bagi cheile acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solutia mea de reparatie a fost ca sa demontez filtrul de motorina (cu tot cu carcasa lui, evident) si sa-l ridic atat cat mi-au permis furtunele.

post-5026-0-44334100-1324304446_thumb.jp

Asa am obtinut un acces rezonabil la zona de lucru.

post-5026-0-57548600-1324304670_thumb.jp

Se debranseaza cablurile de faza (are un capacel de cauciuc peste piulita), masa si firul de excitatie.

post-5026-0-28290600-1324305107_thumb.jp

Din curiozitate, am atasat cheia speciala la fulie.Daca se indeparteaza din zona housing-ul filtrului de motorina, loc ar fi de schimbat fulia si fara demontarea alternatorului...eu eram oricum hotarat sa-l dau jos, de fun...catva timp mai tarziu am realizat ca oricum nu as fi putut scoate fulia acolo, in spatiul motorului, era intepenita rau de tot.Poate la altii ar merge, la mine nu ar fi mers.

post-5026-0-15817300-1324305474_thumb.jp

Modificat de alin 105
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu oarecare cazneala am scos alternatorul care e fixat de motor cu doua suruburi, capul acestora fiind inspre fulie ( tubulara de 13).Ca sa pot sa-l scot am demontat si furtunul de cauciuc de deasupra (?! ardere a uleiului din carter??!) Prin usoare miscari de rasucire si potrivire, alternatorul poate fi scos afara.

Desfacutul vechii fulii (mai precis a inelului interior al rulmentului -atat mai ramasese atasat) e presupus oaresce eforturi.WD -40 din belsug, fortare cu cheiea speciala +clichetul-cam la limita ruperii cheii fixe.In final am prins cheia speciala in menghina (alternatorul stand cu capul in jos) si cu clichetul atasat la torx am tras sanatos.In cele din urma a cedat.Am curatat axul si am atasat fulia noua +capacul de plastic de protectie al acesteia.Nu uitati sa impingeti inapoi cele doua piulite bucsate din corpul alterantorului, folosind 2 suruburi lungi de 8 mm+piulite -asa cum se vede in poza.E suficient sa se impinga aprox 1 mm, ca sa intre usor inapoi pe suportul lor de pe motor.

post-5026-0-54106600-1324305571_thumb.jp

Am bagat inapoi alternatorul executant in ordine inversa operatiile de la demontare.

Cu o cheie inelara dreapta de 16 am rotit intinzatorul pana cand cele doua gauri de blocare s-au aliniat si l-am fixat pe pozitie (bratul intinzatorului are 2 gauri speciale , prevazute in acest scop)cu o tija de otel de 4 mm.Am pus cureaua ,am verificat inca o data toate piesele si gata.

post-5026-0-39927700-1324305588_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alin ai facut o treaba buna, n-ai mentionat nimic de faptul ca intinzatorul curelei de auxiliare are un blocaj ptr ca sa stea pe loc , furtunul pe care l-ai desfacut de sus este cel de la intercooler la turbo-suflanta, dar desigur fara sa iti minimizez efortul ai reusit sa duci la bun sfarsit o operatiune care ti-ar fi luat ceva bani in service... :icon_thumleft:

Spune-mi te rog daca ai schimbat si cureaua de accesorii (desi in poza se vede a fi una mai veche, te intreb totusi) si cati km are masina ta acum ?

Modificat de radioman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba am mentionat ;) . 2 randuri mai sus spuneam :"...Cu o cheie inelara dreapta de 16 am rotit intinzatorul pana cand cele doua gauri de blocare s-au aliniat si l-am fixat pe pozitie (bratul intinzatorului are 2 gauri speciale , prevazute in acest scop)cu o tija de otel de 4 mm...."

Masina are 80.000 km, nu am schimbat cureaua, n-am gasit uzura evidenta la ea si nefiind greu de schimbat,am amanat.O sa cumpar totusi una noua de rezerva, sa am la indemana.

Modificat de alin 105
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte buna treaba.

O mica precizare pentru cine repeta operatiunea si refoloseste cureaua sa o puna in acelasi sens (se face cu carioca o sageata pe ea). Asa cel putin scrie in manualul de reparatii. Se pare ca daca este pusa invers va scoate zgomote si se va distruge mai rapid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumos, dar am o observatie : era buna pentru cei mai putin obisnuiti cu mecanica o poza in care sa se vada fixarea rolei pe ax, adica din fata axului ...

Vezi tu, facind abstractie de orice cunostinte de mecanica ale mele, nu vad nimic , nici vorbe nici poze despre fixarea fuliei pe axul alternatorului ...

Asa ca asteptam lamuriri privind aceasta operatie ... si poze cu acea ,,cheie speciala" ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba am mentionat ;) . 2 randuri mai sus spuneam :"...Cu o cheie inelara dreapta de 16 am rotit intinzatorul pana cand cele doua gauri de blocare s-au aliniat si l-am fixat pe pozitie (bratul intinzatorului are 2 gauri speciale , prevazute in acest scop)cu o tija de otel de 4 mm...."

Asa este, am vrut sa editez dar era tarziu, ma ghidasem dupa pozele pe care le-ai postat initial, dupa care am citit si ultima precizare, i-ai o curea noua si schimb-o ca nu e f scumpa,succese !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Felicitari. Cred ca asta e adevaratul spirit al forumului - nu indemnuri gen - a patit ceva? Fuga la mecanic.

Inca o data, bravo pentru decizia de a te descurca singur, si bravo din nou ca impartasesti si altora!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!