Jump to content

Pierdere ulei motor Lupo 3L


lmihaila

Recommended Posts

La 3L-ul din dotare am observat urme de ulei in zona turbinei, in dreptul furtunului de admisie aer. Pozele sunt atasate.

Am observat ca uleiul vine prin furtunul de epurare a gazelor, sper ca asa se numeste acel frutun. El duce gaze secundare emanate din motor in turbina pentru reardere. Sper ca am interpretat corect.

Pe capacul de deasupra motorului am incercuit cu rosu un capac rotund din care pleaca furtnul. Acel capac incercuit cu rosu ar trebui sa aiba un mecanism care sa opreasca uleiul sa plece catre turbina si aparent nu-si mai face treaba.

Asadar, cum se numeste piesa incercuita cu rosu? Voi ati mai avut problema asta la 12ANY-urile voastre sau la alte motoare similare?

post-92837-0-64477800-1323276044_thumb.j

post-92837-0-72575300-1323276049_thumb.j

post-92837-0-12485800-1323276142_thumb.j

Link to post
Share on other sites

gazele acelea au si vapori de ulei care se duc pe acel furtun.e relativ normal.bine normal adica sa nu iti picure 100 ml pe acolo in 5000 km.si eu am furtunul umezit in zona aceea dar nu imi fac griji(la schimburile de ulei il scot il sterg si asta e tot..) unde intra in corp admisie in interior la mine este curat.piesa se numeste ceva de genul recuperare gaze carter

post-95513-0-51138400-1323279332_thumb.j

Edited by fiestax
Link to post
Share on other sites

nu e normal sa fie pierderi de ulei

asta se datoreaza epuratorului care nu isi mai face treaba

din pacate epuratorul de gaze este integrat in capacul chiulasei.

rolul epuratorului de gaze este sa retina vaporii de ulei

Link to post
Share on other sites

Boon. Am lamurit ca piesa incercuita cu rosu se numeste epurator gaze, este inegrata in capacul chiulasei si ca nu mai retine uleiul ca in tinerete.

Pasul care pare logic ar fi urmatorul este sa inlocuiesc capacul chiulasei cu unul nou. Aici mai vin cu doua intrebari:

-daca nu fac asta, ce se poate intampla? intra ulei in turbina, il impinge in camera de ardere, motorul face autoaprindere cu ulei, se tureaza la maxim si se autodistruge, dar intre timp infinge masina cu 160km/h intr-un copac pentru ca nu o mai poti opri?

-se poate repara numai epuratorul de gaze fara sa schimbi tot capacul chiulasei?

Link to post
Share on other sites

Salut. Unu la mana,e ingrijorator cu faza cu uleiul care se aprinde,ca eu am patit-o la un Vento ce l-am avut mai demult. Insa daca cumva Doamne fereste o apuca pe drum,in timp ce rulezi, ideea e urmatoarea: sa nu te pierzi cu firea si doar sa o scoti din viteza,sau apesi ambreiajul,oricare ar fi, motorul nu mai e conectat la cutie,ca mai apoi sa te arunce intr-un copac la 160 km/h. Despre epurator nu stiu ce sa spun, insa studiaza inainte sa cumperi ceva,ca sa nu dai multi bani pe tot ansamblul,iar ulterior sa descoperi la o dezmembrare sau undeva, doar strict piesa in sine. Sper ca te-am putut ajuta,oricat de putin. Sa ai drumuri bune!

Link to post
Share on other sites

basme cu autoaprinderi(exista fenemoenul dar nu in situatia aceasta),intrari in copaci,motoare turate la maxim motoare crapate.sunt masini de 10 000 km care au furtunul acela umezit si nu se intampla nimic.este doar o carcasa de plastic...

Edited by fiestax
Link to post
Share on other sites
  • 8 years later...

Buna. Problema mea , la un Lupo 3L, este ca nu reusesc sa etansez capacul de sus al motorului si pierd ulei. Am inlocuit garnitura cu una noua dar tot curge ulei , in special prin laterale si in coltul din dreapta sus. A mai avut cineva aceasta problema, se poate rezolva cu silicon ? Multumesc

Link to post
Share on other sites

Am avut problema asta la SDI ul meu. Nu este la fel capacul, dar în esenţă problema este similară. Dacă la început lăcrima doar puţin până la urmă pierdea destul de  mult  aşa că a trebuit să remediez problema. Cu garnitură nouă, şuruburi (mă rog, la mine sunt piuliţe) strânse la cuplu nu s-a remediat nimic şi am dedus că s-a cam deformat capacul aşa că am încercat cu puţin silicon pus în canelurile garniturii (am curăţat-o de ulei şi degresat-o în prealabil) şi astfel s-a remediat problema. Am cam un an de atunci şi motorul este curat acum.

Link to post
Share on other sites

Multumesc, am observat ca daca apas cu degetul suplimentar in colturi, capacul are putin joc, chiar daca suruburile sunt insurubate la maxim. Probabil este deformat . Am sa incerc cu silicon. Multumesc.

Link to post
Share on other sites

Vezi să degresezi temeinic şi suprafeţele pe care se aşează garnitura

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...