Jump to content

Discuri frana ovalizate a treia oara!


Markos
 Share

Postare recomandată

Eu sint curios de unde vine informatia cu vaselina intre disc si butuc, nu am vazut in nici un filmulet asa ceva, desi au fost postate cateva si aici.

Pe ElsaWin sau alte carti de service poate cineva confirma/infirma aceasta indicatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti dai seama de unde vine dupa ce vei curata prima data un butuc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Producatorul nu recomanda vaselina i tre butuc si rulment, doar curatarea temeinica a butucului de rugina si depuneri inainte de montarea noului disc - am inlocuit eu discuri i  reprezentanta cu stat langa masina ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/30/2019 at 7:21 AM, GTD said:

Iti dai seama de unde vine dupa ce vei curata prima data un butuc

intre fuzeta si roata trebuie sa existe frecare maxima, care rezulta din strangerea prezoanelor. Deci prezoanele nu au rolul de a invarti roata, ci acea frecare

ori daca tu pui vaselina acolo... nu vreau sa ma dau vreun expert, insa merg pe logica, toate filmuletele postate aici arata oameni curatand rugina, nu aplicand insa si vaselina.

Curatirea de rugina e una, si aplicarea de vaselina e alta. Curatirea poate creste frecarea, aplicarea o reduce.

Tot logica imi spune ca ElsaWin sau un manual tehnic ar prezenta aceasta tehnica daca ar fi necesara, deci caut sursa informatiei. Chiar si venind de la un mecanic cu experienta, tot nu o iau de buna pana nu vad si o sursa oficiala. Nu exista pe pamanat om care sa nu greseasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu exista nicio frecare intre fuzeta si roata... acolo este o asamblare fixa, nu cu frecare.

se curata fuzeta si discul de frana si se unge cu un strat de unosare de / pasta de cupru sau ceramica, pentru a proteja de coroziune cele 2 suprafete. Daca nu se foloseste, umezeala se poate infiltra si apare rugina, care pe langa "sudurea" celor 2 elemente, are si efectul neplacut a umfla suprafata si astfel apare fulajul sau bataia laterala, nu OVALIZAREA, cum gresit este folosit termenul.

Daca va ganditi ca acel strat de pasta de cupru/ ceramic poate sa influenteze fulajul, va inselati. De asemenea, nu curge de acolo pentru ca are punct de curgere la peste 1000 grade Celsius.. deci... 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce inseamna fulaj

Raman insa la parerea ca nu se pune acolo vaselina (pe baza de cupru sau ceramica), si ca exista frecare.

Oricum as vrea sa vad o sursa pt aceasta informatie, repet, in acest topic sint deja postate filmulete despre subiect si in nici unul nu se pune unsoare.

Se prezinta curatarea ruginii, si atat. Cand spui "se pune" pare ca ar fi ceva deja clarificat... nu prea e. Dar poate o clarificam cumva.

Oricum daca e cum spui tu, inseamna ca toti acei specialisti nu urmeaza procedura corecta, greu de crezut

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din fata calculatorului nu iti vei da seama oricum niciodata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, am postat la alta sectiune.

Modificat de arttopo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Cazacu cristian

Bună seara am și eu o problema, am un tremurat în volan când pun frana... Menționez ca am schimbat discurile plăcuțele trw și rulmenți la ultima revizie și după 1000 de km rulați a apărut acest tremurat la frânare.... Ce este de făcut? 

Modificat de Cazacu cristian
Text greșit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

De evitat discurile ATE si placutele. Se ovalizeaza repede iar din cauza placutelor scartaie la franare. Am migrat pe Textar si nu mai sunt probleme deloc. Franeaza destul de bine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Papa Francesco

Și eu am avut aceeași problemă, discuri brembo noi față și spate, set nou de pastile brembo. Dupa 2000km in care am condus mai mult în autostrada a început să trepideze volanul și pedala de frână. Am demontat discurile și puse pe strung am văzut că aveau bătaie de 6 zecimi. Le-am rectificare și montat la loc, însă după o scurtă perioadă de timp și vreo 1500km problema s-a prezentat din nou. Până la urmă am schimbat discurile cu unele noi aftermarket de la  DEEVO și pot să spun că sunt mulțumit. Dacă nici brembo nu mai știe să facă discuri de frână nu știu ce să mai zic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare, desi am montat discurile folosind pasta pe baza de cupru cam de fiecare data si nu am avut probleme (e foarte placut sa nu muncesti ca un sclav la o eventuala demontare a discurilor ruginite) se pare ca unii producatori specifica a nu se folosi nici un fel de lubrifiant sau alta pasta. atasez si un document. Bafta.

INSTGUIDE-DISCS-1.PDF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca butucii sunt noi probabil nu e cazul dar daca sunt cei vechi care au fost atinsi de rugina oricat ii curatam la nivel molecular suprafata va ramane afectata,daca nu punem unsoare infloreste rugina iar in maxim o luna .Eu am iar probleme cu discurile si placute ATE,cele fata le am rectificat acum 5000km si acum au inceput sa dea iar in pedala la viteza mare;cele pe spate scartaie la greu cand se incalzesc,niciodata la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Nenciu Victor

Salut, eu la Bora am pus in 2020 discuri fata spate TRW cele mai ieftine, 80 de lei discul si 100 de lei setul de placute TRW, trebuia sa fac itp si nici cu banii nu stateam prea bine, am facut cu ele 34.000 km pana acum :D .

Sa zic, ca cam prin 2021 asa am simtit in volan o trepidatie la franare mai brusca de pe la 120-130 km/h  :D Si pentru pretul dat pe ele eu zic ca sunt ok :D 

 

Legat de vibratii daca ati schimbat discuri si placute verificati

 

- echibrarea rotilor 

- presiunea dar si starea de uzura a anvelopelor

- directia 

- unghiul de cadere a rotilor 

- butucul sa spunem dar nu cred ca se indoaie ala asa usor 

- bascule ( bucse ) 

 

Zic asta pentru ca eu am schimbat basculele pe fata cu pivot ( asa vin ) si au disparut destul de semnificativ din vibratiile volanului ... Probabil ca inca mai sunt dar nu se mai simt atat de tare. Sunt amortizate de bucsaraie ... 

 

Ganditi-va ca janta, butucul au efect de radiator al caldurii degajate de disc ... 

Legat de spalatul rotilor dupa un drum lung, nu stiu ce spun ... 

Cred ca cel mai important ar fi achizitia unor discuri si placute compatibile unele cu altele si evitarea franarii excesive, cand se poate reduce din acceleratie piciorul ... Si da si calitatea pieselor nu mai e ce a fost ... 

 

Acum si eu ma orientez pentru discuri ATE Power Disc de 280mm si placute Ceramice ATE ... TRW-urile dupa 34.000 au ajuns cam la jumate pe fata si pe spate, placutele, discul are un oare care sant sa ii spun, dar pe suprafata lui se vede cu ochiul liber " deniverari " sa le spun, nu sunt grave, dar la mana se simt. Frana tine destul de bine :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Nenciu Victor

Am pus și eu la Bora pe fata ATE POWER DISK 280mm cu placute ATE CERAMIC. Dar înainte de montaj, atelierul unde le-am schimbat e a unei rude și m-a lasat împreuna cu unul din mecanicii de acolo sa curat bine bine etrierul, discul de protectie din metal, butucul roții, locul unde calca urechiusele placutei ... este un pas vital pentru functionarea cat mai eficace a placutelor. Pe spate schimbat si uns un pic acele tablii pè care sta urechiusa placutei ... pe spate am pus tot ATE dar disc normal cu placute normale. Uns culisantii dupa ce au fost curatati ..  

 

Dupa am iesit din oras la un drum de cam 140km dus intors, mers cu 100-110km/h și fiind mai liber, apasam usor frana, cat sa reduca 5km in 50-100m, foarte putin, ca placuta sa se uzeze uniform pe disc si discul sa se încalzeasca ... primii 500-1000km trebuie evitata franarea brusca cat mai mult posibil, pana se toceste un pic placuta si se îmbină cu discul ... 

Evitat spalarea rotilor dupa un drum lung si folosirea franei puternic pe timp de ploaie, doar daca e ceva iminent de evitat. 

 

Înainte am avut TRW si discuri si placute, dar cele mai ieftine ... 2 ani au tinut destul de bine dar s-au ovalizat si vibra volanul si in mers de la 90-100km/h in sus. Acum a disparut tot 😁.

 

Eu unul sunt mulțumit si de cum franeaza dar si ca aspect 😁IMG_20220502_182020_318.thumb.jpg.728cee747932599219c854f26b265c99.jpg

20220502_172501.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!