Jump to content

Discuri frana ovalizate a treia oara!


Markos
 Share

Postare recomandată

Discurile si placutele se pun de la acelas producator,din motive de compatibilitate a materialelor folosite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba mecanicul. Si nu-mi zice ca ai cumparat 5 seturi de discuri, noi?! adica un sfert din cat valoareaza masina din dotare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde le-ai schimbat? in service sau la un mecanic?
Intreb pentru ca stiu cazuri de mecanici care au deformat butuci la montare (cu ciocanul)...poate ai avut butucul deformat sau vreun rulment cu joc si d-aia se deformau discurile iar la schimbare a fost strambat si asta nou.
Cel mai bine ar fi sa gasesti un service cu ceas comparator, sa-l puna si pe butuci si pe discuri.
de asemenea, de unde ai luat piesele? Sunt multe contrafacute :)

@EEXCALADE nu sunt foarte sigur, dar 80%-90% cred ca discurile si placutele OEM de pe Bora sunt produse de Jurid.
Dar si daca nu ar fi materialele "compatibile" s-ar uza prematur fie discurile, fie placutele, in nici un caz nu s-ar ovaliza discurile. 

Modificat de ionu192000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Intervin si eu;

Schimbat discuri si placute - fata / placute spate , toate ATE luate de pe autokarma.ro.Schimbul a fost facut la 177.000 km din cauza ca vechile discuri mi se ovalizasera , cele originale. La 203000km au inceput sa se ovalizaze , trebuie sa fac schimbul de discuri din nou. Eu intradevar merg mai sportiv dar nu mi se pare normal sa le schimb asa repede. 26000km :|

Modificat de spzHades
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus discuri si placute ate  (nu eco) si nu am nici o problema, sunt luate tot de la autokarma. Poate ai o problema la masina... sau nu s-au montat conform discurile, sunt prea multe variabile.

 

Eu sunt patit cu etrierii spate care ramaneau blocati si in felul asta imi distrugeau si placutele si discurile.

 

Ca o solutie buna pt verificare, la un centru itp unde verifica franele, mergi si plateste un teste de frane (30 ron) si vezi daca ai franari egale pe fiecare axa si daca functioneaza corect etrierii, eu de acolo as incepe.

 

Urmatoarea etapa ar fi sa masori planeitatea butucilor la rulmenti, daca nu sunt aia ovalizati.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e ca nu face mereu, de ex daca merg cand e rece afara prin oras simt foarte putin. Daca merg la drumuri lungi si franez des incepe sa faca din ce in ce mai tare la franare. 

Modificat de spzHades
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa dai tu dicurile jos si cu ajutorul unei perii de sarma(eventual pusa la o bormasina)sa cureti interiorul discului,butucul pe care se aseaza discul iar curatal,si suruburile de ghidare a etrierilor(alea pun pariu ca nici un mecanic nu le curata cand schimba discurile!),eu asa am scapat de franare in hopuri(creadeam ca discurile sunt ovalizare).incearca sa cauti si o pasta/vasilina de pus intre disc si butuc,am sa incerc sa pun si niste poze...

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai stiu unde am vazut...pe instructiunile care au venit cu Discurile sau placutele.... dar ATE recomanda schimbarea culiselor...nu curatarea lor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lumea la noi nici nu le curata...dapai sa le schimbe...:biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nemtzalau

Dupa curatare, intre butuc si disc se pune un strat subtire de vasilina cupru

Stai linistit ca mai sunt si baieti priceputi care lucreaza ca la carte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu inca nu am intalnit acei baieti priceputi care sa lucreze ca la carte, din 2005 de cand am bora am schimbat vreo 4-5 perechi de discuri si vreo 15 perechi de placute si nici unu nu a curatat acele suruburi de ghidare,pe butuc mai aruncau cu peria de sarma de vreo 2 3 ori...dovada ca inca mai este lume care se plange de discuri ovalizate...majoritatea sunt montate pe fugareala!

Modificat de nemtzalau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

l-am ajutat eu cu 5 sec inainte  .... :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Multumesc de sfat, nu imi aduc aminte sa fi curatat ceva mecanicul cand mi-a schimbat discurile. Acum ca e rece afara si merg pe oras nu mai simt nimic dar daca merg foarte mult incepe sa faca. Mi-e destul de greu sa dau etrierii jos pe fata. Stiti vreun mecanic cu bun simt? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am gasit postarea asta de la un tip si daca e adevarat cred ca mi-am gasit sursa problemei. "daca butucul are rugina sau impuritati pe el cand se monteaza discul, apa intra in spatiul microscopic ramas intre butuc si disc si umfla granulele de rugina. in cateva saptamani geometria discului e compromisa iremediabil. indiciu in sensul asta e ca vibratiile discului sunt putin sesizabile la rece insa se intensifica dupa cateva franari (rugina dintre butuc si disc se dilata termic). "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte adevarat,butucu se curata dupa care se da cu un strat subtire de vasilina rezistenta la temperatura (cupru,ceramica)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut sa ma duc azi la itp sa fac verificare frane. Dat fiind faptul ca service-ul este la 50m de mine m-a pus baiatul ala sa dau niste ture inainte sa verifice. Am mers 20 de min si din pacate , fiind 3grade afara nu mai facea , chiar si dupa 20 de min face prea putin. Am observat ca face daca merg la drum lung sau dupa sesiuni mai mari de mers. Din pacate trebuia sa ajung la serviciu si nu puteam sa stau sa ma tot plimb ca sa mi se incinga discurile, am franat de j de ori si nu faceau mai deloc. Cred ca ii e frica de mecanic :) I-am explicat omului ca am pus ate, mi-a zis ca oricum piesele nu mai sunt ce erau. Sunt facute sa tina putin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Cum ati mai reusit sa rezolvati aceasta problema ? in acest impas sunt si eu , in 2 ani am schimbat 2 seturi de placute si discuri ! prima data trw acum ati si iarasi franeaza in hopuri ! 

 

Chiar nu mai am idee ce sa schimb si ce sa verific la masina ! discuri de origine ? ati incercat careva ? merita un ban in plus dar sa stiu ca scap de aceasta problema tampita ? 

 

Ma ia groaza cand aud altii ca schimba discuri la 100 de mii cand eu in 20 mii am schimbat 2 seturi ! 

 

Sarbatori fericite !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa iti dau si eu la temelie!Am 96.000 si nu am schimbat nici discuri,nici placute.Mai tin probabil,vreo 50.000.Desi unii sustin ca frinele violente ar dauna discurilor,tin sa contrazic.Frinez putin si ferm.La un moment dat,pe la 65.000,imi bateau si mie un pic la frinare,dupa care s-au estompat in vreo 10.000.Discurile sint oglinda,atit fata cit si spatele,si pe interior cit si exterior,dar intre ele si butuci am vaselina,e drept,de asta ordinara.Am pus vaselina inca din primii 2 ani,un strat intre butuc si disc si un strat intre janta si disc.Daca nu aveam jante de aliaj vara iarna,probabil nu as fi uns suprafetele astea,implicit,nici butucii.Eu personal cred ca este un ansamblu de factori care determina bataia la frinare,montaj impopriu,necuratarea suprafetelor,calitatea produselor.Zicea cineva ca masoara bataia butucului,eu cred ca dupa montarea discului pe butuc si stringerea acestuia,inainte de montarea etrierului si a rotii ar trebui verificat acest parametru.De asemeni,banuiesc ca daca ati verifica planeitatea si paralelismul fetelor de disc inainte de montare la un strungar bun,s-ar putea sa aveti surprize.Un defect de fabricatie care se accentueaza in timp.E doar o parere,tratati-ma ca atare.Sarbatori fericite!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce văd se pune mare accent pe montare ,eu nu am curățat culisele iar butucii păreau ok ,i-am șters cu o cârpă !

Acuma oare s-au stricat definit discurile ?sau dacă îi dau jos și remontez totul ca la carte, tot degeaba ,discurile fiind compromise ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curata bine butuc,disc,interior janta,greseaza si gata.Discul daca are uzura/buza la ext.le rectifici la strungar.Pt etrieri daca nu incalzeau e ok.Sunt info cum se revizuiesc dar se face vara,trebuie piese,manopera multa.Sa ai roti bune,echilibrate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am descoperit urmatoarea chestie, referitor la discuri ovalizate.

 

La cauciucurile de iarna aveam o mica bataie,desi sunt noi noute ( RIKEN) daca mergeam cu viteza pana in 60km/h ,cand faceam curba stanga-dreapta,la revenirea volanului la pozitia initiala parca se facea in mici pasi,ca si cum ar fi avut o mica boalfa.

 

Am plecat la un drum lung si am umflat anvelopele pe fata la 2.5 bari ,la un peco , mi se parea ca e putin decalat in minus acel manometru,ei acuma desi simt orice muc de tigara de pe strada,nu mai am acea mica bataie dar si vibratia discurilor s-a adus cu aproape jumatate.

 

De aici trag concluzia ca anvelopa f putin deformata,dar si probabil o montare fara curatirea f buna a suprafetelor de contact duce la pierderea planeitatii fata de butucul fuzetei.

 

Maine daca am timp o sa curat f bine si butucul si janta si sa aplic vaselina inainte de montare,sa vad daca scap definit de aceasta problema !

Modificat de Al3csutzul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Ne confruntam cu aceeasi problema.

Masina: seat ibiza 2012, cumparata SH in 2016 cu 42000 km din ro, istoric service curat, interventii doar la un singur dealer seat. La achizitie la franare trepida volanul, insa m-am gandit ca de la stat cateva luni fara rulaj, a facut placuta pe disc un contur de rugina etc si ca va dispare.

Nu a disparut, chiar s-a agravat si pe la 65000, la o revizie efectuata la dealer seat am schimbat discurile si placutele. PE ORIGINAL TOT. revizie cca 2200 ron. Dupa 5000 de km vibratia revine si la urmatoarea revizie se face constatarea ca discurile sunt ovalizate, dar butucul e in parametrii. Se schimba pe garantie discurile, dar dupa inca 5000 de km vibratia in volan revine. La urmatoarea revizie am semnalat problema, si raspunsul celor de la service (la aceeasi dealer seat) era ca, de data asta verificarea butucurilor, daca se va depista ca vreunul e ovalizat, ma va costa 250 ron. Acesta ar fi si motivul probabil al ovalizarii discurilor, sigur nedescoperit la trei revizii si la doua seturi de discuri schimbate.

Bineinteles ca in acest caz, alaturi de acea constatare de 250 ron  se schimba butucurile 1700, discurile 700, placutele 370, verificare frane+ lichid  si aerisire ambreiaj 190. Fara nici o garantie ca de data asta vor nimerii cauza problemei, daca nu, urmeaza fuzeta... masina... permisul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Sunt cazuri si cazuri , in unele sunt de vina mecanicii ptr nepriceperea si nerespectarea unor pasi la montarea discurilor iar in unele cazuri sunt devina piesele de proasta calitate.

In acest ultim caz pot sa argumentez cu patania unui prieten , proprietar al unui seat leon an 2002.

Dupa ce a schimbat 2 randuri de discuri ( unele ZIMMERMAN si altele TRW ) a hotarat sa merga la un service autorizat in vederea masurarii planeitatii fuzetelor . Au fost curatate , au fost masurate , s-au gresat culisantele de la etrieri , au fost rectificate discurile si in final montajul .Toate bune si frumose aprox 1500-2000 de km ,dupa care problema trepidatiilor la franare a reaparut . Am hotarat sa mergem la un parc de dezmembrari si am solicitat daca au o pereche de discuri cu o uzura  cat de cat mica. Omul amabil ne-a dus la 2-3 masini lasandu-ne sa alegem ce vrem . Am gasit o pereche mai bunicica , le-am curatat acasa de rugina care era instalata pe ele , le-am montat si au aprox 60000 de km de cand circula cu ele fara nici o problema . Concluzia este ca in acesta cauza nu a fost nimic devina decat calitatea proasta a pieselor . Discurile vechi au fost montate pe aceleasi fuzete , cu aceleasi placute de frana . Acum discurile au ajuns aproape de uzura minima iar omul este disperat ptr ca iar o sa treaca prin aceleasi etape odata cu schimbarea lor .Daca aveti rude sau prieteni care pleca in afara faceti tot posibilul sa cumparati de acolo , la noi piata este invadata de marfa ieftina si proasta calitativ .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu mi-am schimbat discurile dupa 35 mii de kilometrii. Primele au fost ATE si dupa 30 mii s-au ovalizat.

Mi-am pus acum pe fata discuri si placute originale , pentru ca nu mai vreau aftermarket sa stau sa le schimb asa des si pe spate mi-am pus jurid, ca oricum alea pe spate nu-s asa importante si merg si aftermarket.

Sper sa nu se ovalizeze si astea originale ca ii dau drumu la vale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!