Jump to content

Discuri frana ovalizate a treia oara!


Markos
 Share

Postare recomandată

mai am putin si o iau razna... de cand am masina sunt la a treia pereche de discuri de frana, care da semne de ovalizare exact ca si precedentele.

cand am luat masina, am cumparat discuri noi Brembo si placute meyle. pana in 4000 km erau gata. le-am schimbat cu placute si discuri noi roadhouse. Iarasi s-au ovalizat. acum am discuri si placute jurid, care stiam ca sunt pe anumite modele vag echipare de uzina. am aproape 4000 km si simt deja vibratii usoare. se duc si astea.

nu stiu ce sa-i mai fac, ma dispera... nu vreau sa vand masina din cauza asta...

ceva sfaturi? multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca si brembo si rh si jurid s-au mesterit...e cam nasol.Ai verificat rotile sunt calde,frig?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, le-am verificat, nu frig indiferent de stilul de codus. au temperaturi normale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hm..atunci iese din discutie treaba cu culisele blocate care iti tin placutele apropiate de disc si creeaza temperaturi inalte care duc la ovalizarea discurilor.Ma mir...nu am avut probleme cu brembo niciodata(aici e posibil sa fie si o greseala a ta achizitionand placute mayle..trebuia ate,textar,brembo),rh sunt bunicele..si nu am avut probleme cu ele nici la discuri nici la placute,de jurid ..nu mai zic nimic sunt foarte bune.E ceva foarte ciudat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil originea pieselor after market e problema, cred ca de fiecare data ai nimerit acelasi turcism cu denumiri diferite.

Incearca un OEM, stiu ca la masinile mai vechi exista chiar si 20% discount la service-urile din reteaua Porsche Romania

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu nici eu ce sa mai cred...

inteleg ca altii au folosit si RH si Brembo sau Jurid si nu au fost probleme. inclusiv eu.

oricum, data viitoare o sa cumpar si culisantele ca sa fiu sigur. are cineva idee daca se gasesc sau trebuie cu etrier cu tot si pe la ce magazine?

de acum se va strica si vremea, sper sa ma tina in promavara discurile, chiar si cu mici vibratii...

ma gandesc sa nu fie totusi alta problema pe care nu am descoperit-o inca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu Seat Toledo 1 , model 1993 cu motor 1.8i - GLX. Era masina mea din 2001 pana in 2006 iar de atunci umbla tatal meu cu masina. Intre 2003 si 2005 am schimbat si eu 2 seturi de discuri si placute. Una era QH (ceva britanic) cu placute Ferodo daca nu ma insel si a doua oara Lucas si placutele TRW. Fiecare m-a tinut circa 10 000 km si duse au fost chiar urat de tot. La indrumarea bunilor mei mecanici in 2005 am luat ceva discuri mai speciale ATE , placutele la fel ATE. Erau foarte scumpe dar de atunci masina este cu acele discuri, au trecut min. 50 000 km cu ele si nimic, nici o tremuratura, nimic. Poate ca de atunci nici ATE nu mai este ce a fost dar in mare asta este, multe dintre discurile after market sunt slabe calitativ.

Si acum sa iti zic ceva de care o sa te miri foarte tare: am masina din semnatura cumparata anul trecut in iulie. Momentan am 28 000 km cu ea si deja au aparut primele semne de ovalizare la discuri. De asta ce zici??!! Discuri puse din fabrica!!!! Nimic nu mai este ce a fost candva....si stai sa vezi preturi la discurile de 280 mm ventilate la O2 facelift....Eu iti recomand ATE sau Brembo HC(High Carbonate ) cu ceva placute mai speciale (care se fac numai in Germania) stiu sunt mai scumpe dar te vor tine mult mai bine. Bafta

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

discurile au vreo culoare albastruie sau altceva? ai trecut prin apa cu discurile incinse? placutele cum sunt? nu poti cumpara placute mai moi? care sa se duca rapid dar sa menajeze discul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu au nici un fel de nuanta sau culoare, nu sunt incinse ca sa fie albastrui. nu am trecut prin apa cu ele si am avut grija sa nu franez puternic vreo 500 km. la inceput am facut sesiunile acelea recomandate ca sa se dea placutele dupa discuri si invers, la 30-40 km/h franare usoara. dupa 2000 km am pus doua frane mai puternice ca sa evit doi caini care mi-aui sarit brusc in fata, evenimentele fiind la distanta intre ele ca timp. dar nu cred ca se ovalizau franele de la doua frane mai puternice ca nu sunt din fier mort...

din cate imi dau eu seama, placutele acestea jurid de acum nu sunt tari si chiar nu am habar cum pot alege in viitor placute mai moi... cum sa verific care sunt moi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

brembo fac discuri si pt dacia 1310 jurid .... nu mai gasesti discuri calumea

incearca ate , daca nu cauta ceva sh

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca orice ar fi refuzi sa-ti cumperi piese OEM si tot incerci ceva din after-market.

Foarte multe piese after-market sunt bune, problema este de unde le cumperi, pentru ca un numar infinit mai mare de magazine vind turcisme cu denumiri recunoscute. Nu numai discuri, placute, ci si lucruri scumpe, kit-uri de ambreiaj, planetare.

In general tot ce este consumabil si are viteza mare de miscare in piata se contraface in stil mare.

De ex. ati mai reusit sa gasitit o bujie originala Bosch inafara de cateva magazine selectate?, pentru ca ele sunt peste tot si sunt asa de bine facute incat nu mai poti deosebi originalul de copie.

Iti dai seama ca in Oltenita, avand in vedere starea economica, este foarte probabil sa nu existe nici un magazin cu piese after-market originale, asta pentru ca sunt mai scumpe (apropiate de OEM) fata de cele facute la turci.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei1980:

placutele si discurile ate erau sport sau normale, iti amintesti?

multumesc.

dolphin:

nu din oltenita am cumparat, ci din bucuresti, la 60 km, de la autokarma.ro, augsburg sau unix. sper sa nu se considere reclama...

dar inteleg ca sunt probleme si cu piesele oem, cel putin andrei1980 are discurile ovalizate la so2 in 28 mii...

ce magazine din bucuresti imi recomandati, de unde ati cumparat voi placute si discuri after si nu ati avut problme? spar sa nu fie off topic.

dar pana la calitatea discurilor si placutelor, incerc sa aflu de la voi daca pot verifica si altceva pe la masina, poate am omis ceva care duce la problema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vibratii la franare nu pot avea o alta cauza, doar discurile si eventual etrierii daca au joc mare.

Autokarma e OK, dar el este doar o interfata intre distribuitorii de piese si utilizatorul final, iar distribuitorii sunt cum sunt.

Vezi distribuitori mari ca Autonet, Trost Autoservice (fost Meteor) si intreaba la ce magazine sa mergi (ei nu lucreza decat cu retaileri si service-uri) ca sa fi sigur ca piesele sunt originale....bine, nici atunci nu esti sigur, dar oricum creste probabilitatea sa fie in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut aceeasi problema de 2 ori. Cu placute ATE si discuri pe original. Am aflat cauza de la un mecanic. Aveam un obicei sa duc masina la spalatorie dupa ce faceam ceva km prin oras vara. Discuri incalzite + apa de la turbojet = ovalizare. Faci asta de cateva ori si in timp simti si in volan cand apesi putin frana. Am urmat sfatul si de atunci nu mai am probleme....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am mers la spalatorie, stiu povestea si am evitat.

acum ce combinatie discuri/placute folosesti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt sigur daca sunt din alea sport, dar discurile au niste striatii mai interesante care cica colecteaza praful de la placute ca sa fie franarea si racirea mai buna la discuri. Stiu ca au fost mai scumpe decat ceva model mai simplu, tot ATE.

Colegul de forum UPO are dreptate deplina si mai demult cand eram si eu incepator am mai facut greseala aceasta dar asa ceva de mult nu mai fac, cel putin de 8-9 ani (am permis si masina din 1998). Pe deasupra mai am si un noroc mare avand o spalatorie chiar buna unde stau(la nici 150 metrii) spaland masina intotdeuna inainte de drum si exclus dupa!!! Dar cum am spus nici cele OEM nu mai sunt ce au fost candva...bineinteles poate ca am fost eu unul cu ghinion si am prins o piesa mai de proasta calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

patit si eu asta.deja m-am resemnat.orice mers mai sportiv ovalizeaza imediat discurile, mai ales daca si drumurile sunt cum se prezinta nu este nimic ciudat si de mirare. daca mergi mereu blana cu masina si franezi in scurt este evident ca acele discuri sunt supuse la niste temperaturi serioase, la fel daca esti mereu cu piciorul pe frana, deoarece dupa un demaraj serios vine un pensionar care merge cu 60 sanse mici de depasire ca nu avem autostrazi si atunci frana brusca si tot asa.

pune un set nou de discuri si placute, mergi frumos cu masina acei 4000 -5000 km si o sa vezi ca discurile nu se mai ovalizeaza deloc sau foarte putin.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei1980:

placutele si discurile ate erau sport sau normale, iti amintesti?

multumesc.

dolphin:

nu din oltenita am cumparat, ci din bucuresti, la 60 km, de la autokarma.ro, augsburg sau unix. sper sa nu se considere reclama...

dar inteleg ca sunt probleme si cu piesele oem, cel putin andrei1980 are discurile ovalizate la so2 in 28 mii...

ce magazine din bucuresti imi recomandati, de unde ati cumparat voi placute si discuri after si nu ati avut problme? spar sa nu fie off topic.

dar pana la calitatea discurilor si placutelor, incerc sa aflu de la voi daca pot verifica si altceva pe la masina, poate am omis ceva care duce la problema asta.

piese pentru sistemul de franare gasesti si pe forum..la sectiunea anunturi online sau la oferte speciale pentru membri Vwforum,la preturi accesibile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

130000km cu cealalta masina, discuri schimbate pe al 105000 km, si 57000 cu asta noua, nu am avut probleme cu discurile, discuri ATE si placute Pagid sau Textar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy,

poti sa imi spui daca discurile ATE erau cele Power Disc sau cele normale?

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa imi recomanzi si mie magazinul de unde le-ai cumparat?

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu le-am luat printr-un service cu care colaborez pe partea de electrica. Dar wolksman este de incredere si are topic aici pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!