Jump to content

Cum aerisim instalatia de racire la un t3 ?


a_sorien
 Share

Postare recomandată

Salut ! Cum se aeriseste instalatia la un t3 diesel ? Stiu ca se urca undeva cu matorul mai sus in panta si se desface surubelul de la radiator , pana iese tot aerul . Asta trebuie facut dupa ce motorul so incalzit ? Si cum pot face sa nu pierd atat antigel la aerisire ?! Se poate eaerisi separat sectiunea de caldura habitaclu ?! Multumesc

P.S . Mentionez ca fara aerisire nu am caldura , iar temperatura motorului e cam mare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul e un AAZ 1.9td , dar nu cred ca conteaza motorul...ci problema ca la t3 radiatorul e mai sus ca nivel decat motorul...!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am avut si eu un t3 timp de 8 ani in ultimi 2 tot cu motor de 1,9 aaz si a mers foarte bine ,deci sa trecem la aerisire , exact cum ai specificat tu ,se face cu motortul pornit la cald sa fie deschis termostatu si si cum ai spus cu motorul mai sus ca radiatorul ,desfaci surubelul de la radiator de sus pana iese apa ,apoi strangi la loc si gata ,,ar fi indicat sa te ajute cineva si cu turatia mai ridicata sa se aeriseasca mai repede aprox.1500 rot /min si gata bingo succes :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Cum se aeriseste instalatia la un t3 diesel ? Stiu ca se urca undeva cu matorul mai sus in panta si se desface surubelul de la radiator , pana iese tot aerul . Asta trebuie facut dupa ce motorul so incalzit ? Si cum pot face sa nu pierd atat antigel la aerisire ?! Se poate eaerisi separat sectiunea de caldura habitaclu ?! Multumesc

P.S . Mentionez ca fara aerisire nu am caldura , iar temperatura motorului e cam mare .

Eu aerisesc in felul urmator, de unul singur. Dupa cum au spus si altii aerisitorul se afla in partea stanga sus a radiatorului si motorul trebuie sa fie cald. Duc masina intr-un loc in care sa fie panta in asa fel incat spatele sa fie mai ridicat decat fata; apoi desfac surubul aerisitor si turez motorul; fac treaba asta pana cand nu mai iese aer pe la aerisitor; completez cu lichid de racire, daca e nevoie si la drum.

Sper sa-ti fie de folos sfatul meu.

Radiatorul de caldura din habitaclu nu se poate aerisi si e foarte posibil sa ai aer in instalatie de nu-ti baga caldura.

Modificat de mishubv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
  • 10 months later...

Salut  ... stie cineva care ar fi motivul pentru care stau si dardai in masina :)) am un t3 din 86 1.8 benzina , problema e ca dupa ce merg ceva cu masina indicatorul la apa se ridica la nivelul patratelului adica f putin. Daca stau pe loc creste temperatura  aproape la jumatate dar in mers iar scade , e al 3 lea termostat  chiar nu inteleg ce se intampla. A si surubul la radiator pt aerisire nici o sansa s-al  desfac  se invarte cu tot in radiator ..Care ar fi solutia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta din cauza ca sa strans surubul de la aerisire prea tare si nu il mai desfaci se invarte in gol.Asa am patit si eu,si nu am mai putut sa aerisesc sistemul,ceea ce a dus la cresterea temperaturii foarte mult stand pe loc,dar se racea mergand din cauza ca bate aerul in radiator si il raceste.Venind iarna nu am rezolvat chestia insa am loat masuri de siguranta provizorii si anume am pus masina pe inclinatie foarte mare cu botu in jos turata (ca altfel nu urca apa in radiator) si am completat cu antigel respectiv cu apa demineralizata,continund asa pana se incalzeste pana sus radiatorul(asta solutie provizorie).oricum si dupa asta se incalzeste mai mult decat de obicei insa il tine in frau frigul si briza de aer in radiator(nu vreau sa stiu ce o fi la vara).insa pe viitor fixeaza surubul acela cu ceva silicon rezistent la mari temperaturi(important sa nu scape presiune,apa pe langa el) si da o gaura in centrul lui pentru un surub de 5 pentru a avea pe viitor un aerisitor.In legatura cu incalzirea o mare parte e de vina aerisirea din instalatie.sau cum este la mine pe aceeasi problema + ca nu imi merge ventilatorul acela din habitaclu insa eu am caldura destul cat sa nu dardai.poti sa faci ceea ce am spus(provizoriu sau final) si poti sa aerisesti si caloriferul de caldura de sub bord probabil si curatat si o sa vezi ca ai caldura sufucienta.Bafta

Modificat de Cinca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc sa dau jos radiatorul si sa-i fac ceva sa-i pot face aerisire , iar  la surubul ala am vazut ca e umed ,daca nu o sa-i fac ceva o sa iau  in calcul inlocuirea radiatorului pentru k nu se mai poate , m-am saturat da dardit :D  . Oricum multzam mult de sfat ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cea mai ieftina solutie este a ceea prin care dai gaura in surub,insa la tine scapa si presiune inca o durere de cap in plus . insa nici radiatoru de la dezmembrari nu e scump undeva la 200 lei il cumperi.saptamana asta imi pun si eu ventilatoru,o sa vad daca e mare diferenta de caldura,cu sau fara ventilator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am luat de la dezmembrari radiatorul si daca tot sunt la capitolul asta am luat si conductele de la motor la radiator din plastic pt k ale mele erau destul de ruginite .Acum am alta problema , de care chiar nu imi dadeam seama noroc cu boby k mi-a spus .Pompa de apa nu are sensul de rotatie corecta , stie cineva daca la 1.6D palele de la pompa de apa  sunt drepte sau inclinate? pt ca am avut o pompa de apa blocata cu pale drepte dar nu stiu de la ce tip era .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut.scuze ca nu am mai postat.am reusit sa imi inlocuiesc ventilatorul din habitaclu si chear daca stau rau acum cu aerisirea pot spune ca la -7,-8 grade celsius dupa vreo 10-15km de mers aveam deja in masina 25 de grade celsius.cat ai dat pe radiator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Sunt   ,,nou''    in astea racite cu apa.. Pana acum am avut numai aircooled, adica.

 

Nu pricep ce ziceti referitor la faptul ca radiatorul e mai sus ca motorul- adica ce, asta NU e bine? adica aerul nu se duce in sus, spre punctul cel mai de sus al circuitului de racire? nu e asa la toate masinile? (care au aerisitor pe radiator, adica..).

 

Am pus antigel (am un DG pus pe busul T2B ) si am turat motorul pana n'au mai iesit bule de aer pe la surubul mic de aerisire. TOT radiatorul era cald..  Deci.. s'a facut aerisirea sau nu? N'am pus busul cu botul  in sus, in jos..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aerisirea sa facut daca au esit toate bulele de aer si dupa o plimbare cu masina radiatorul este cald pana sus.iar la faza cu radiatorul mai sus de cat spatele masinii ne referim la chestia ca vasul de expansiune este mai jos de cat jumatatea de sus a radiatorului unde este situat surubul pentru aerisire a instalatiei.se poate aerisi sistemul prin 2 moduri:

1.desfaci,slabesti surubul de la aerisire si turezi motorul pentru ca apa din instalatie sa urce in radiator scotand aerul afara,cineva adaugand apa in vasul din spate,cand a inceput sa iasa apa strangi surubul si daca mai e nevoie mai adaugi apa in vas,vei avea nevoie de un prieten pentru metoda asta.

2.Se pune masina pe o inclinatie cu fata in jos ca lichidul de racire sa urce mai repede in radiator,practic iti usurezi munca ne mai fiind nevoit sa turezi motorul asa mult si in plus vei putea sa o faci si singur.

Eu cum am probleme acum la acel surub de aerisire (se invarte in gol) am "aerisit" provizoriu practic fortat prin metoda doi,insa temperatura apei sta anormal de ridicata pentru perioada asta fiinca aerul nu a fost scos ci fortat sa ocupe un spatiu mai mic in radiator,iar radiatorul meu nu se incalzeste pana sus ceea ce e normal dat fiind faptul ca am probleme acum cu el.Sper ca ti-am fost de ajutor prin acest post.Un an nou fericit!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu am noroc pentru ca n'am surub acolo, e stutz cu furtun.. am pus un surub fi 8 la capatul departat al furtunului si n'am treaba.

 

Am aerisit  in doi, fi-miu statea in fatza cu bidonul si-mi spunea cand ies bule, eu puneam in spate..

 

Sa vad beleaua cand o fi sa ii pun radiatoarele in salon.. cum le fac aerisirea.. :8:  si alora.. Complicat.. daca n'aveam nevoie de GPL pentru motor, frigider si aragaz, nu ma complicam atata.. :censur:

 

Ma nedumereste insa ca termocupla pentru electroventilator e pusa aproape de iesirea din radiator..( nu am radiator de vw..).. inseamna ca PANA sa porneasca ventilatorul, datorita inertiei termocuplei, o sa imi intre in motor destula apa fierbinte.. Sa ii mut cupla aia pe furtun, la intrare? ca am cum..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!