Jump to content

Probleme cu incalzirea in masina


luapsogard
 Share

Postare recomandată

am rezolvat.

din fericire nu avea nimic..am curatat toate contactele si a luat-o.

insa de problema cu incalzirea lichidului de racire tot nu am scapat...are cineva idee daca poate fi din cauza vasului de expansiune? Cei de la Avia Motors mi-au recomandat schimbarea lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

Sunt posesorul unui VW Vento 1,9 TDI din 1993 si am o mare problema: incalzirea interiorului masinii. Desi furtunurile de tur si retur, care fac legatura intre radiatorul din bord si motor sunt fierbinti, nu am caldura aproape deloc in masina (numai foarte foarte putin). Mai inainte totul functiona normal, baga caldura de nu puteai suporta.

Am citit pe forum despre problemele cu care se confrunta si alti detinatori de Vento, fiind vorba de caldura. Ma gandesc ca la mine radiatorul din bord nu are cum sa fie infundat, in acest caz furtunurile ar fi reci (mai ales cel de la retur), deci inseamna ca apa circula normal. Am remarcat un fenomen foarte ciudat: cand intorc butonul cu care se regleaza caldura spre stanga (caldura la minim), foarte brusc baga aer foarte rece, iar cand il intorc spre dreapta (caldura la maxim) nu mai vine aer asa de rece, ci usor caldut. Nu stiu ce sa cred, exista acolo vreo chestie electronica/electrica? Daca ar fi defect robinetul actionat de buton, care deschide si inchide circulatia apei (daca exista asa ceva la Vento), sa zicem ca ar fi blocat pe inchis, apa nu ar trece prin radiator, si furtunul de la retur ar fi rece. Daca stiti sa ma ajutati cu un sfat, daca ati avut aceeasi problema si ati reusit s-o rezolvati, v-as ruga sa-mi spuneti si mie cum sa procedez, pe unde sa caut defectul.

Alta problema, care nu prea ma afecteaza, dar am remarcat-o, e ca la drum intins (sa zicem 50 km) acul de la indicatorul temperaturii apei nu se ridica mai mult de vreo 75-80 de grade (pe timp de iarna). De vina ar putea sa fie sonda care poate nu indica tepmeratura reala a apei, sau poate sa fie de la termostat?

Mihai Alex - Arad

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G3 & Vento nu au robinet de reglare a caldurii cum e la G1. Prin rotirea butonului din mijloc se inchide/deschide o clapeta care permite aerului sa treaca prin radiatorul de caldura - cand e dat spre dreapta si sa inchida aces traseu permitand doar aerului rece sa treaca cand rotesti spre stanga. Cred ca la tine acea clapeta e cauza si mai exact de la comanda acestei clapete (cablul de comanda). Desfa panoul de la clima si verifica in interior. Cred ca e o siguranta sarita sau cablul este liber.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci pentru raspuns rapid, nu am fost sigur daca Vento are acest robinet (m-am gandit si eu ca poate are numai o clapeta). Mai inainte aveam un Golf I 1,6D si acesta avea robinet. Am demontat panoul cu butoane dar nu am gasit pe acolo nimic "suspect, pare-se ca, cablul functioneaza corect, poate problema e mai jos, si mi-e teama ca va trebui sa demontez bordul. Mai verific inca o data functionarea cablului.

Mihai Alex

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VezI sa nu patesti ca mine

Desfa panoul de butoane de la aer si uita-te atent daca furtunele alea de la cablu sunt prinse cu cleme de suportul de plastic

la mine a fost 2 cleme ,plasticuri, rupte si nu mai statea fix furtunajul de la cablu...ca sa poata cablu de otel sa circule prin furtun la actionarea comutatoarelor.

daca este rupt vreun plastic, leaga furtunasele cu niste coliere metalice de ceva fix si o sa mearga struna.

Baftaa multa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci pt. sfat, o sa fac asa cum zici tu, poate se va rezolva problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut panoul de plastic de la butoane, m-am uitat foarte atent la cabluri, cleme, pare-se ca totul e OK pe acolo. Am desfacut si plasticul de sub frana de mana si schimbatorul de viteze , am verificat cu mana functionarea cablului (la celalalt capat) actionat de butonul rece/cald de la mecanismul de jos, si nu am gasit nimic in neregula. Nu stiu ce sa zic, poate sa fie de vina clapeta acee (poate s-ar fi rupt?), la care nu stiu cum sa ajung... Ce trebuie sa demontez, ca sa ajung la mecanism? Sper ca nu e nevoie sa iau jos tot bordul. Daca ma puteti ajuta cu un sfat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema! De curand am facut un drum pana la Sibiu cu incalzirea pornite. La un moment dat am observat ca nu-mi sufla aerul acolo unde il pun. Daca comut de pe o pozitie pe alta se observa diferenta foarte mica. De ex daca pun la picioare sau la geam aproape la fel sufla in ambele locuri. Caldura intra in masina dar parca o ia pe langa instalatie. Se poate sa fii iesit ceva furtun de la instalatie sau de la ventilator? A mai patit cineva asa? Unde sa ma uit?

Ms anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ce am scris mai sus, la post 105 !

poate asa ceva ai patit

asta am patit eu

bafta la rezolvare !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor.

O sa va spun o veste foarte buna in legatura cu problema cu care m-am confruntat. Am reusit sa aflu cu exactitate de ce nu aveam caldura in masina. Problemele altor colegi de pe forum nu mi s-au potrivit niciuna, pentru ca amandoua furtune, care intra si iese din radiatorul de bord erau calde, cablurile si clemele de la butoane erau foarte bine fixate, nimic rupt, sarit din loc, totul era intact. Insa mai era o problema, cand ventilatorul mergea in treapta 3-4, din instalatie imi veneau bucati mici de burete. Am inceput sa demontez bordul, bucata cu bucata, ca sa pot sa ajung la mecanismul de incalzire a masinii de sub bord. Am reusit sa scot mecanismul afara din masina, cand l-am demontat am dat de un strat foarte mare de praf, frunze, burete, etc. Am remarcat ca masina mea nu are pus filtru de polen, deci toata mizeria de afara se duce in interior.

Cand am demontat mecanismul in bucati, am vazut toate cele 4 clapete din interior (1 de plastic si 3 din tabla zincata). Acestea din tabla aveau niste gauri foarte mari, unele astupate cu burete si altele neastupate. Clapeta in forma de V, care schimba directia aerului ca sa treaca sau sa nu treaca prin radiator, avea cele mai multe gauri. De aici am tras concluzia, ca desi era orientata in pozitia de a baga caldura in masina, prin ea totusi trecea mai mult aer rece decat cel cald si la schimbarea directiei butonului de pe bord cald/rece, la cald imi venea un pic aer cald.

Problema am rezolvat-o singur acasa, nu am umblat dupa piese, am decupat niste bucati de placa offset foarte subtire din aluminiu (ce se foloseste la tipografii), cu care am astupat toate gaurile, lipind-o peste cele 3 clapete (vezi foto). A iesit OK, si din nou am caldura in masina (am facut o proba), pentru ca inca nu am reusit sa pun bordul la loc, m-a prins intunericul. Treaba asta a durat aproape o zi intreaga, am intalnit diferite dificultati, pentru ca nu prea ai acces la toate piulitele, dar a meritat sa ma bag. Atasez niste fotografii cu clapete reparate.

Un singur lucru ramane pentru mine un mister: de ce neamtu' a facut acele gauri pe clapete? Oare ce rol ar putea avea, in afara de a se perfora... (?)

post-40594-1234041114_thumb.jpg

post-40594-1234041246_thumb.jpg

post-40594-1234041731_thumb.jpg

post-40594-1234041793_thumb.jpg

post-40594-1234041836_thumb.jpg

Modificat de Mihai Alex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca originalul avea burete pe clapete si gaurile sunt pur si simplu sa usureze clapetele pentru comanda usoara. Eu am pus burete in ideea ca etanseaza mai bine ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare..am si eu o problema..am schimbat consola cu butoanle de la ventilatie deoarece nu-mi mai functiona treapta 1 si 2 de viteza..dupa ce am demontat-o pe cea veche si am pus-o pe cea nou in locu ei..am constatat ca nu-mi mai functioneaza reglarea aerului catre parbriz si picioare..imi merge numai drept ..am mai verificat odata daca am prins bine cablurile acelea otelite,si era totu' ok..daca poate sa-mi zica si mie cineva ce s-a intamplat..probabil a ramas blocata vreo clapeta la aeroterma..Am rezolvat o treaba si am dat de una si mai nasoala, inainte imi functiona foarte bine atat ca nu mergea treptele 1 si 2 de viteza.Help please...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

sal cum ajung la furtunele alea de la radiator cred ca e unul trosnit :P deoarece,am apa la picioare pe sub mocheta si in stg si dr Am si pierderi antigel inrest o masina buna :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea...

tu ai probleme cu radiatorul de incalzire :D.

Modificat de szrobik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai. sigur e antigel? te-ai uitat sa vezi (daca se observa) de unde provine apa aia? sigur nu e apa de ploaie, sau de la spalatorie? Eu aveam aceeasi problema ca si tine, doar ca la mine se vedea cum se prelinge pe stalpul din dreapta fata, si "luam apa" numai cand ploua sau o spalam. Intr-un final am reusit sa aflu pe unde intra apa, abia dupa ce am demontat plasticele si am departat plafoniera, prin coltul din dreapta sus al parbrizului, masticul acela cu care e lipit parbrizul nu era intins bine(adica continuu) si era o portiune mica unde era intrerupt. Am rezolvat cu putin silicon, indesat bine pe tot coltul, si se pare ca nu mai "iau apa", chiar dupa ce am rezolvat(a doua zi) a inceput sa ploua, si dupa 3-4 zile de ploi(nu mai tin minte cat a durat) nu am avut nici strop de apa in masina.

Concluzie: cauta bine locul de unde provine apa, nu de alta, dar ca sa schimbi radiatorul ala trebuie sa dai jos tot bordul, si trebuie sa fii 100% sigur ca e de acolo, altfel muncesti aiurea....

Pierderile de antigel pot fi si in alte parti...aia am si eu, si inca nu am gasit....

Bafta!!!

Modificat de f@ne_tm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am citit mai sus se intelege ca apa circula intotdeauna prin radiatorul pentru interiorul masinii ?

si ca robinetul de la panoul de climatizare doar permite sau nu trecerea aerului prin acest radiator ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, circula intotdeauna prin radiatorul de incalzire indiferent daca este vara/iarna.Aeroterma doar trece aerul prin acesta radiator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha.

intreb pentru ca am si eu o problemuta cu incalzirea sau poate mi se pare pentru ca nu am mai circulat cu masina doar am pornit-o si cand era motorul la ~ 90 grd am dat drumul la caldura si nu mai venea decat aer caldut asa nu fierbinte ca inainte de nu puteai sa stai. si am 2 posibile cauze. 1 am tot umblat la panoul de ventilatie schimband diverse becuri pe acolo si sa nu fi deranjat ceva si 2 am utilizat o solutie de la 2+2 Stop leak pentru a astupa un por din radiatorul din fata. Asta ar inseamna ca s-ar fi infundat radiatorul din interior dar furtunele care intra si ies din el sunt fierbinti. (doar cel din stanga este cu o idee mai putin fierbinte decat cel din dreapta cum te uiti la motor) .

Vreo idee ?

Modificat de tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai...cred ca tiai raspuns singura la intrebare.Si eu am folosit o solutie pentru a astupa orificii minuscule, dar am pus putin cate putin si nu totul dintr-oadata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci nu inteleg de ce am furtunele fierbinti de la radiatorul din interior.......

?

sa presupunem ca s-a infundat. ce solutii am (in afara de schimbatul lui).?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zicea mai demult un coleg ca a scos furtunele(sub capota) si a bagat apa sau aer sub presiune.Nu mai stiu daca a rezolvat sau nu problema, cauta pe forum si vezi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu AC,si nu stiu daca e o problema de la consola care da comenzi,sau asa ar trebui sa fie.Cand il am setat in aceasta pozitie http://img81.imageshack.us/i/aaaaamd.jpg/ si e pus sa bage rece,,,baga doar jos,sus ff putin..daca il pun sa bage sus baga normal,si jos la fel normal..doar ca nu merge concomitent..si daca bag la caldura,cand e in aceiasi pozitie baga doar sus,si nu mai baga jos deloc..adica exact opusul.Acum nu stiu ce sa zic,care ar putea fi problema.Nu merg comenzile normal..asa merge aerul la toti?..De ce nu se deschide si sus si jos in acelasi timp

Modificat de BlackJack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noroc vezi ca in spatele butonului este o sarma care actioneaza clapeta din aeroterma desfa butonu si trage de sarma sa vezi daca baga si jos ,daca nu baga nici asa atunci este clapeta de la aeroterma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,uite cum am facut.Am desfacut aia si m-am uitat la ea ce se intampla.Deci cu butonul setat la mijloc,sa bage si sus si jos,sarma aia sta si ea undeva la mijloc,cand e pus sa bage aer rece.baga normal acum vad,si sus si jos...cand invart rotita sa bage aer cald..sarma nu se misca..deci ramane in aceiasi pozitie,in teorie e la fel ca si la rece..dar totusi nu permite aer cald sa vina jos..de ce..?cand misc de rotita doar jos baga aer cald fara problema...de ce nu baga si in pozitie de mijloc..:|

A,si inca ceva..cand dau sa bage aer cald la picioare..adica in a 3-a pozitie..se schimba un pic sunetul..adica devine cam galagios..la rece nu devine galagios..se aude normal

Pe scurt la rece functioneaza ok,la cald nu

Cei care ati desfacut bordul,banuiesc ca stiti,este vreo diferenta atunci cand baga aer cald la picioare,si cand baga aer rece?sunt actionate alte pozitii,aerul e directionat pe alte gauri sau cum :|

Modificat de BlackJack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu AC,si nu stiu daca e o problema de la consola care da comenzi,sau asa ar trebui sa fie.Cand il am setat in aceasta pozitie http://img81.imageshack.us/i/aaaaamd.jpg/ si e pus sa bage rece,,,baga doar jos,sus ff putin..daca il pun sa bage sus baga normal,si jos la fel normal..doar ca nu merge concomitent..si daca bag la caldura,cand e in aceiasi pozitie baga doar sus,si nu mai baga jos deloc..adica exact opusul.Acum nu stiu ce sa zic,care ar putea fi problema.Nu merg comenzile normal..asa merge aerul la toti?..De ce nu se deschide si sus si jos in acelasi timp

La mine e la fel..cand dau sa bage aer cald concomitent la picioare si sus merge doar sus iar jos pauza iar daca dau sa bage aer rece prim minune merg amblele si la foarte multe golfuri am verificat chestia asta si e la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!