Jump to content

Probleme pornire la rece


Fiestax
 Share

Postare recomandată

Salut,

Detin un golf 4, 1.9 AXR si in ultima vreme ma confrunt cu o problema: uneori, dimineata si nu numai, am probleme cu pornirea. Pun contactul, se aude pompa, se stinge becul de la bujii si ii dau cheie...trebuie sa tin la automat destul de mult si de cel putin 3-4 ori pana porneste cumva...dupa ce porneste odata nu mai face figuri. Mentionez ca odata cu aceasta problema, la relanti am uneori trepidatii si consumul a crescut de la 0,7/0,8 l/h la 1l/h. Ar putea fi vreo bujie arsa? sau?

Modificat de BGMarian91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 290
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    29

  • pop cristian

    25

  • zozopzrk

    21

  • lupo_bv

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut! Am schimbat tachetii, am pus noi si axa came al luat de pe alt motor! Problema este ca de atunci cand este frig afara...-3 grade sa zic...o pornesc, scoate fum alb-albastrui si ceva negru, doar la pornire si merge intrerupt vreo 5 secunde, apoi nu mai este nicio problema! Cand este mai cald afara totul este ok! O idee? Avansul este pe 0, injectoare unul are un +0,5 celelalte mai putin!

Modificat de firiss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa iti spun cum fac eu mai ales in zilele geroase , la fel pateam si eu ca tine pana cand mi-am stabilit un mod de pornire personalizat si anume :

1. Pun contact observ  stingerea martorului de la bujie din bord dar astept pana cand decupleaza releul de bujii (se aude un "tac" de sub bord)

2. Prima cheie o fac fara a avea intentia sa pornesc motorul -o tin foarte scurt apox 2 sec.

3. A doua cheie porneste fara probleme (reluare punctul1)

Probabil ca trepidatiile de care spui tu daca se intampla doar iarna si la prima pornire pot fi de la descarcarea bateriei datorita celor 3-4 tentative de a porni motorul  deoarece atunci alternatorul este solicitat suplimentar ca sa compenseze caderea de curent din baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut. Am si eu o  problema cu un Golf 4. De cateva zile nu mai reusesc sa o pornesc. Bateria e buna,elecromotorul invarte.Am fost cu ea la un tester de vreo doua luni si mi-a spus ca este o eroare la clapeta de accelerare,ca se deschide 96% si e posibil sa ma lase candva. In ultima perioada mai facea probleme cu pornirea,pornea din a 4-5 incercare daca deschideam eu clapeta,sau pornea din prima,dupa cum avea ea chef. Cateodata dupa pornire fie se accelera greu ca si cum nu se alimenta cum trebuie fie,la relanti,se accelera singura pana mergeam un pic cu ea.E posibil sa fie din cauza clapetei sau sa fie alte probleme?

 

Foloseste functia Search inainte de a deschide un topic.

Modificat de taz21
Topic mutat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Va salut.Am si eu o problema cu pornirea la un Golf 4 AHF.La cald porneste imediat, insa dupa ce o las cateva ore si se raceste porneste greu.Mai ales dimineata.O ia la prima cheie insa invarte mult si mai greu ca si cand ar fi bateria dusa (desi nu este si am incercat si cu una noua) si trepideaza destul de mult.Acum ca a venit frigul e si mai accentuata trepidatia la pornire si invarte si mai mult.Bujiile sunt noi, le-am schimbat sapt trecuta.Chestia e ca daca nu ii pun contactul de 2-3 ori o ia si mai greu.Inittial am crezut ca st bujiile.S-a uitat cineva la ea si a observat bule de aer pe furtunul de retur parca a zis de la filtrul de motorina.Posibil sa prinda aer sau sa fie problema la pompa?Sau ce credeti?

Am fost cu masina si la un service si am lasat-o peste noapte ca s-o porneasca acolo.Au pornit-o si au zis sa schimb filtrul de motorina si ca trebuie reconditionat electromotorul.Are si el probleme.Au zis ca invarte greu si fiind si motorul rece si uleiul mai vascos porneste mai greu.

Alta parere?

 

Modificat de Irinel9
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Detin un golf 4, 1.9 AXR, masina din semnatura si cam din luna octombrie a anului trecut, ma confrunt cu o problema: dimineata in special dar nu numai, mai degraba de fiecare data dupa ce masina a stationat pret de cca. 8 ore sau mai mult, am probleme cu pornirea. Pun contactul, se aude pompa, se stinge becul de la bujii si ii dau cheie...trebuie sa tin la automat destul de mult, pret de 2-3 secunde pana porneste. Si atunci când porneste, are parca un hop, o ezitare, nu stiu cum sa o descriu. Apoi, dupa ce porneste odata nu mai face figuri, adica daca motorul este cald si fac opriri scurte, porneste perfect. Masina in toti cei 10 ani de când o detin mi-a pornit imediat, la sfert cum se spune, doar ii "aratam" cheia si cum invârtea electromotorul, cum pornea, mai ales de primavara pâna toamna. Iarna in schimb pornirea era ceva mai greoaie in sensul ca electromotorul invârtea mai slab, se poticnea o data, adica nu se oprea ci isi reducea si mai mult turatia si apoi ca si cum ar fi prins puteri noi dadea motorul peste cap si il pornea! Asta se intâmpla si la -10 grade temperatura exterioara. Niciodata nu mi s-a intâmplat sa nu porneasca! In anotimpul rece, mai mereu la pornire se aprind martorii ABS si ESP, indiferent de bateriile pe care le-am avut pe masina, originala/Caranda si acum un Moll de 85Ah si indiferent daca bateria era noua sau mai veche. Dealtfel si pâna acum a pornit mereu, numai ca mai greu si nu as vrea sa o las asa fiindca mi-e teama sa nu se agraveze si sa nu ramân pe undeva cu ea, sau sa se defecteze ceva mai rau si sa coste mai mult apoi.

In urma cu cca. 2 saptamâni, la o scanare a masinii, am gasit urmatoarea eroare, erorare pe care nu am mai avut-o de când am masina:

 
Address 01     -------------------------------------------------------
   Controller: 038 906 019 KP 
   Component: 1,9l R4 EDC G000SG  4902
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 01266
   WVWZZZ1JZ5W006943     VWZ7Z0D9534607
1 Fault Found:
19463 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal
            P3007 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

Am sters eroarea si am curatat mufa senzorului, insa eroarea apare dupa o vreme, nu imediat. Intr-o zi am tot mers cu masina, si nu a aparut, insa azi am gasit-o iar. Nu sunt convins ca are legatura cu problema mea, fiindca am scos de tot mufa senzorului si am pornit motorul. Motorul a pornit, dar cu mult mai greu comparabil cu situatia actuala. Este destul de scump un senzor OEM si nu as vrea sa-l cumpar degeaba, mi-e teama ca nu este el defect, desi nu prea vad sa am eu cablajul stricat. Azi dimineata am coborât la masina si am facut urmatoarele:

-temperatura exterioara........-3,5 grade C,

-am verificat indicatiile senzorului G62 in modulul 1 Engine si in modulul 17 Instruments si diferenta d eindicatie era de cca. 2 grade C, adica in regula,

-am verificat cu lampa de control daca toate cele 4 bujii incadescente se alimentezaza si se alimenteaza.

-am marit (pentru o perioada de timp cel putin) timpul de incalzire al bujiilor incandescente pâna la cca. 16 secunde, (am numarat in gând pâna am auzit tac-ul releului bujiilor)

-am verificat tensiunea pe baterie, cu motorul oprit, inainte sa-l fi pornit astazi si am obtinut 12,05 V fara consumatori ci cca. 11,5-11,6 V cu consumatori.. Bateria are 3 ani si 2 luni si este Moll de 85 AH.

-dupa toate acestea am pornit motorul si a pornit tot greu, cel mai greu de pâna acum, din cauza temeperaturii negatve banuiesc, dar a pornit. Cred ca am tinut cheia maxim 3 secunde actionata. La pornire tot asa ca in trecut, pe vreme rece, dupa prima secunda sa spunem, electromotorul si-a redus simtitor turatia, turatia care oricum a fost mereu mai mica in anotimpul rece comparativ cu vara, iar apoi si-a revenit, insa a durat mai mult pâna la pornire fata de ceea ce stiu eu. Poate ca pare o problema falsa, insa eu stiu cum pornea si mi-e teama de vreo defectiune care sa nu sa se agraveze. In mod cert modul in care porneste motorul s-a schimbat, eu imi cunosc bine masina.

In vara si toamna am facut urmatoarele lucrari la masina, desi nu cred sa aiba vreo legatura, fiindca problema a aparut ulterior:

-in luna iunie sau iulie, am inlocuit toate furtunele de vacuum cu futrune OEM si am inlocuit EGR-ul si toate vanele, 3 la numar ce actioneaza turbo, racitorul de gaze recirculate si EGR. S-a simtit o imbunatatire, masina a devenit ceva mai vioaie.

-In luna septembrie am inlocuit bujiilr incandescnte si cablajul acestora, fiindca atunci când am vrut sa inlocuiesc bujiile, am constatat ca acest cabalaj era copt si se farâmita. Am folosit pentru inlocuire componenta OEM. Bujiile am dorit eu sa le schimb preventiv, fara un motiv anume. Am montat BERU GN 046, pe care le-am gasit ca fiind echivalentul bujiilor OEM N10579202 tot  BERU.

Regret ca postul este foarte lung, insa am dorit sa descriu cât mai bine problema si sa dat cât mai multe informatii inainte ca acestea sa-mi fie solicitate. Sunteti de parere ca inlocuirea senzorului axei cu came ar putea fi vinovat in acesta probelma? Ce as putea sa mai fac pentru rezolvarea ei? Multumesc anticipat.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O verificare la demaror ai facut, din ce spui demarorul nu invarte la turatie optima la temperaturi negative, poate ii trebuie o revizie la carbuni, verificat conexiunea la masa. O alta problema ar fi oringurile de la injectoare, cu timpul se intaresc si isi pierd din etansare, sistemul se depresurizeaza dupa o pauza mai mare, de pe o zi pe alta.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, la demaror nu am facut vreo verificare, cu exceptia faptului ca acum 2 ani prin toamna, era inca destul de cald afara, l-am demontat fiindca prezenta un zgomot anormal dupa pornirea motorului, un zgomot metalic ca al unui disc ce se invârte pe un ax si face zgomot. Periile erau destul de lungi iar bucsele am considerat ca sunt in regula, dar oricum nu aveam altele noi ca sa le inlocuiesc. L-am uns cu vaselina si zgomotul a disparut, insa pornirea, la rece in special, nu s-a imbunatatit, pornea tot cu poticnirea lui de rigoare ca si pâna atunci, dar simtitor mai repede decât acum. O sa caut un atelier de reparatii, pentru ca oricum o revizie completa nu poate sa-i dauneze.

In ceea ce priveste oringurile injectoarelor, pot face eu singur vreo masuratoare, verificare, etc., ca sa-mi fac o prima impresie,inainte de a apela la cineva specializat pentru inlocuire, sau aceasta operatie necesita dotari speciale? Daca pot eu singur sa verific ceva, cum anume as putea face acest lucru? Multumesc anticipat!

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, Remus66 a scris:

am verificat tensiunea pe baterie, cu motorul oprit, inainte sa-l fi pornit astazi si am obtinut 12,05 V fara consumatori ci cca. 11,5-11,6 V cu consumatori..

Alternatorul a fost reconditionat vreodata? Cat incarca? Posibil si cablaje coapte/papuci oxidati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ai ceva scule poți determina dacă este de la oringuri în mod indirect. Vezi atașament. Încearcă să o lași cu spatele ridicat pe o bordură și vezi cum pornește.

verificare pompa tandem.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvarea problemei expuse la postul meu de acum o saptamâna, a fost repararea electromotorului de pornire. Am dus masina in urma cu o saptamâna la un atelier specializat numai pe reparatii electromotoare si alternatoare. Au inlocuit la electromotor 2 lagare (bucse in limbajul de atelier), cea mare de la bendix si cea mica din capatul opus al rotorului si platoul cu carbuni. Niciodata in cei 10 ani de când am masina, aceasta nu a pornit asa de bine pe timp de iarna. A doua zi, in dimineata de dupa reparatie, erau -5.5 *C afara si a pornit ca si cum ar fi fost 20-30* C. Acum porneste la fel ca si vara. Am asteptat o saptamâna pentru a reveni cu povestea rezovarii problemei, ca sa testez pornirea si dupa o pauza de 2-3 zile. Adica si dupa o pauza de 2-3 zile motorul a pornit la fel de iute ca si vara, acum pe timpul acesta rece.

Din pacate mai am de rezolvat eroarea de la motor, 

Address 01     -------------------------------------------------------
   Controller: 038 906 019 KP 
   Component: 1,9l R4 EDC G000SG  4902
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 01266
   WVWZZZ1JZ5W006943     VWZ7Z0D9534607
1 Fault Found:
19463 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal
            P3007 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

eroare care a aparut iar dupa câteva zile. O sa astept sa se mai incalzeasca afara si o sa demontez senzorul ca sa vad daca se poate curata ceva la el. Mufa lui am curatat-o, insa vad ca eroarea tot apare, nu imediat dupa stergere ci intr-un timp oarecare, insa nu foarte lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

 

Am si eu o problema la o bora 1.6 16v, porneste foarte greu la rece, uneori doar la a 3-a cheie. Bateria e noua, bujii noi. Am incercat sa scot mufa la senzorul g62, si azi dimineata cand am vrut sa o pornesc, cu mufa scoasa, a pornit la a 5-a cheie, indiferent daca am pus mufa la loc.

Ideea e ca la relanti cu motorul cald, daca accelerez, cand ajunge turometrul inapoi se ineaca si fluctueaza.

 

Sa fie de la clapeta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta nu se deschide la pornire...ea sta putin inclinata si pe acolo trage aerul pentru amestec iar daca este murdara pe dedesubt mai trage nimic.Curatare si adaptare asta daca nu ai facut deja aceste operatiuni.

O diagnoza atata timp cat nu stii care este vinovatul nu poti merge pe ghicite.

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curatat-o acum vreo 3 luni, si cand am curatat-o facea si mai rau relanti-ul, curata fiind si adaptata, murea motorul constant, abia mergeam cu masina, trebuia sa stau cu ea turata la 3000 sa merg, apoi si-a revenit dupa ce s-a mai depus pe ea "mizerie", si chiar si asa, inca face la relanti cateodata urat, cand e cald motorul.

Nu stiu, sa iau g62? Ideea e ca dupa ce am scos mufa, aseara, de dimineata am dat de 3 ori la automat si nu pornea, apoi dupa ce am pus mufa iar de 2 ori sa porneasca si abia a vrut. Poate sa fie ala? Ca in bord nu arata 90 grade, ci vreo 70, desi are 90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare. Sunt nou pe forum dar vin cu o gramada de probleme. Am un VW BORA 1.9 TDI 2001 Motor ALH si am avut mereu problema cu pornirea. Inca o am. In ce consta ea? Pe sezonu rece porneste greu. Invarte mult pana o ia sa zic asa. Pe sezonul de acuma (vara) porneste un pic mai repede dar tot asa ...la prima pornire trebuie sa invarta de mai multe ori. UNEORI, invarte o data...face pauza o secunda si apoi invarte in continuare pana o ia. Alteori, trebuie sa-i dau de mai multe ori la automat. Mi s-a zis de la unu de la altu c-o fi aia c-o fi cealalta... am schimbat pana acuma Bujiile incandescente ...toate 4. Una ...nu mai incalzea cum trebuie. Nu a fost asta problema. Inca persista. Uneori cand opresc motorul daca s-a oprit pe coroana aiurea...nu invarte...adica face pauza aia ...invarte o data si face pauza apoi invarte. Astazi ca niciodata s-a oprit aiurea de tot ...invartea un pic...un sfert de tura sa zic si dadea semne ca si cum bateria ar fi moarta. Dar bateria e buna. Unii mi-au zis ca ar fi de la motorina ca motorina e proasta... Am schimbat distribuitorul si bag de la Petrom acum. Inainte bagam de la o benzinarie locala din Campina (moderna nu daia de colt de strada) ETU Campina. Dar nah, le incerc pe toate. Deci problema inca persista. Sa fie electromotorul? Sa fie pompa de injectie? Am pompita daia manuala (balon din ala pentru motorina) sa amorsezi. Dar mereu e tare balonul semn ca e ...amorsat sistemul. Unii zic ca ar pierde compresia. Dar nu pierde gram de ulei sa zici ca nu mai etanseaza. Masina in afara de asta merge foarte bine. Si totul e la prima pornire. Daca opresc motorul. Imediat porneste ulterior. Topicul e destul de vechi dar sper sa ma bagati si pe mine in seama!

Modificat de spawn232010
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai aer pe furtunul de tur de combustibil, care e o cauza frecventa pentru care nu pornesc dieselurile, si zici ca porneste greu vara dimineata si foarte greu iarna la ger, atunci eu as verifica asa:  distributia sa fie pusa la punct , pe urma as verifica avansul cu vagcomul. Daca ai avansul mai mare decat valoarea standard atunci poate fi o problema grava... poate fi uzura motorului, fiindca fara compresie buna motorul diesel e mort.

Daca totusi ai avansul mic, sub valorile normale, fapt posibil, atunci roaga mecanicul sa ti-l dea la valoarea standard sau putin avansat (reglajul se face din pompa) dar sa ramai totusi in specificatii. Dupa care vezi cum porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!