Jump to content

Probleme pornire la rece


Fiestax
 Share

Postare recomandată

Salut. Am un Golf 4 1.9 TDI motor AXR 101 CP

Sunt nou pe acest forum si m-am logat pt ca am o problema relativ asemanatoare cu cei de aici.

Imi porneste la rece (vorbim de sub - 8 grade), dar dupa ce plec cu el fac 6-7 km si se opreste in mers (initial dandu-mi semne ca nu mai vrea sa traga).

Dau la automat (cu pauzele normale) aproximativ 2-3 minute si pleaca iara (motiv pentru care am omorat bateria si de obicei chem pe cineva sa-mi dea curent).

Faza se mai repeta inca odata si apoi pot sa fac turul tarii ca nu se mai opreste.

Am schimbat filtrul de motorina si am curatat clapeta de la Mainfold intake (singura eroare pe care mi-o da pe computer) si degeaba.

Daca temperatura afara e in jur de zero grade, nu am nici o problema.

Daca are cineva vreo idee va rog AJUTATI-MA.

VA MULTUMESC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 290
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    29

  • pop cristian

    25

  • zozopzrk

    21

  • lupo_bv

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

Va multumesc pt raspunsuri si pt promtitudine...ce am omis sa zic data trecuta ca si simptoma e faptul ca dimineata daca pornea, cu toate ca stateam cateva secunde bune sa se stinga spirala bujiilor, pe parcursul zilei spirala bujiilor se stingea mult mai repede. acest lucru l-am observat zile la rand...am masurat tensiunea in momentul in care pun contactul cu ajutorul unui detector de radar si e in jur de 11.2V. dandu-i o cheie si invartind cat de cat electromotorul, tensiunea a scazut pe la 10.4V, dupa care a revenit in jurul valorii de 11 - 11.2 V.

Astazi am incercat sa mai pornesc pe propria baterie si am adus-o in stadiul de a reusi sa invarta doar odata electromotorul, dupa care se blocheaza centralizata si se sting toate luminile in bord, inclusiv ora.

Maine voi incerca sa o pornesc cu ajutorul cordoanelor, sper sa si reusesc, dupa care voi merge la un service sa imi verifice bujiile. Tin sa mentionez ca din 2008 de cand a fost cumparata de prietenul meu si apoi a ajuns la mine, bujiile nu au fost schimbate. Acum dureaza si mai mult sa se stinga spirala bujiilor... Multumesc din nou si va tin la curent cu ce am rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spirala de la bujii oricum sta mai mult aprinsa cand e frigul mai mare afara :)

Ieri, la Tg-Jiu au fost -20 grade C, mi-a pornit masinuta la a 3-a cheie. Azi la -17 grade C, mi-a pornit la prima.

Maine ma duc si eu sa-mi verific bujiile, ca tot am drum pe la mecanic ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spirala de la bujii oricum sta mai mult aprinsa cand e frigul mai mare afara :)

Ieri, la Tg-Jiu au fost -20 grade C, mi-a pornit masinuta la a 3-a cheie. Azi la -17 grade C, mi-a pornit la prima.

Maine ma duc si eu sa-mi verific bujiile, ca tot am drum pe la mecanic ;)

verifica motorina inainte de toate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am descoperit dece porneste greu: la pornire injectorul 3 e la valoarea 2.99, adica blocat...dupa 3 minute incepe si deschide. Oare care e explicatia? Daca era defect ar fi defect tot timpul nu doar cu motorina rece....vreo explicatie logica?

Modificat de zozopzrk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu + din cate stiu asta inseamna blocat insa nu e logic dece deschide dupa 3 minute. Celelalte injectoare...tot in cele 3 mindupa prima pornire a zilei arata -1.5, - 2....

Modificat de zozopzrk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la plus inseamna ca baga prea multa motorina din cate stiu eu, oricum valoarea este foarte mare, banuiesc ca celelalte 3 sunt cu minus sa il compenseze pe acesta nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema legata de pornitul la rece la golul nevestei 1,9 TDI ALH si anume: de cateva zile de cand temperatura a scazut in jurul valorii de -20C am observat ca bujiile incandescente cupleaza pentru scurt tip, masina a pornit de fiecare data dar un pic mai greu. Nu cred ca aceast lucru este normal (timpul de cuplare al releului la bujii este de aprox. 2-3 sec) deoarece dupa o stationare de cateva ore si ridicarea intre timp a temperaturii exterioare acest timp creste simtitor ajungand la un normal zic eu (spun asta deoarece mai detin si un passat avand un termen de comparatie).Va marturisesc ca pana acum am schimbat sonda de temperatur a apei G62 (OEM) daca stiu bine dar situatia e acceiasi si am verificat si functionalitatea releului ce comanda bujiile si este ok.

As dorii sa stiu ce ar putea influenta timpul de cuplare al acestui releu in afara de G62.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la plus inseamna ca baga prea multa motorina din cate stiu eu, oricum valoarea este foarte mare, banuiesc ca celelalte 3 sunt cu minus sa il compenseze pe acesta nu?

Cand e cu plus baga mai putina motorina, deci injector infundat.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian, Al Bundy

Pana la urma cum ii...cu + sau cu - , inseamna ca ce.....Poate FLORIN ne lamureste.

La mine simtomatologia e ca la prima pornire a zilei invarte mai mult la automat dupa care 3 minute scoate fum ca o RABA si bate , clantzane motorul...in aceasta perioada injectoarele sunt la -1, -1.5 aprox., iar injectorul 3 blocat pe +2.99.

ROBI O

Iti recomand un test fara riscuri: la prima pornire a zilei scoti mufa de pe senzorul de temperatuta a apei. O sa vezi ca bujiile o sa fie actionate timp de vreo 7 secunde fapt ce atrage dupa sine pornirea usoara. Totodata cu VCDS masoara temperatura motor si vezi daca indicatorul din bord iti da diferit. Florn zicea ca daca senzorul in cauza nu e de calitate degeaba il schimbi.

Sa revii cu detalii.

Modificat de zozopzrk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plus - injector murdar, blocat (la 2.99), cu defecte mecanice - etc.

Minus - le compenseaza pe cele cu plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi ciudat ca deschide dupa 3 minute. Oare prin scoaterea injectorului si curatare am sanse sa isi revina? Odata scos acel injector, trebuie inlocuite ceva garnituri?

Modificat de zozopzrk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zozopzr Am scos mufa acelui senzor si e asa cum spui tu, acest fapt ma dus sa schim senzorul temperatura cu unul nou OEM dar nu am simtit nici un fel de imbunatatire. Mentionez faptul ca senzorul vechi si cel nou dadeau cam aceleasi valori ale temperaturii apei din motor (prima citire inica o valoare de 32C lacel vechi, iar dupa schimbare cel nou OEM 27C ceea ce e normal caci apa sa mai racit intre timp).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

POate dupa ce se incalzeste putin se dilata si incepe sa functioneze, totusi sunt tolernte de microni. AI bagat cumva motorina de aia "nashpa"? filtrul l-ai schimbat cand? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e sa vezi daca ai diferente , in mod deosebit la cald (peste 70 grade) , de la indicatorul din bord la citirea VAG.

Ai avut o pornire usoara dupa decuplarea senzorului?

POate dupa ce se incalzeste putin se dilata si incepe sa functioneze, totusi sunt tolernte de microni. AI bagat cumva motorina de aia "nashpa"? filtrul l-ai schimbat cand? :)

Filtru e relativ nou. mentionez ca doar la -5 sau mai jos am astfel de probleme. Posibil sa aiba legatura si cu dilatatia , gen microni, insa totusi cauza ma intereseaza: am mizerie in capul injectorului ori e uzura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pornirea nu a fost foarte usoara dar a pornit la prima cheie mai lung data

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze de afirmatia de mai sus, credeam ca te referi la pornirea de dupa schimbarea senzorului de temperatura. Nu am pornit cu senzorul scos, am verificat doar

cat tine cuplat releul bujiilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prietene , fa o proba efectiva sa vezi daca e schimbare. In plus pune un tester sa vezi daca e diferenta de la indicatorul din bord la diagnoza.

La mine e la fel dar nu ma deranjeaza....tin 7 secunde la automat si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aho aho, copii si frati...am vesti: am vb cu un nene care e tare in bascula, cica si pt problema cu injectorul care se da blocat timp de 3 minute, iata ce imi comunica

''inseamna uzura

.... daca saiba sufla, injectoru nu se mai alimenteaza deci nu lucreaza

.....si calculatoru ecm incearca sa compenseze electronic adica sa-l deschida mai mult

.....adica cu +''

'' documenteaza-te pe unde poti si vezi care este TURUL injectorului pd, si dupa aia iti vei da seama singur fara sa-ti spuna cineva''

poate fi adevarat?

Modificat de zozopzrk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turul si returul se afla in chiulasa,doar daca injectorul nu e aliniat pe gaura care-l alimenteaza poti sa ai o poblema,dar ma indoiesc

Modificat de razvi_gyl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci ce legatura poate avea cu garnitura de cupru? Sa faca pisu pe langa injector sau cum?

Modificat de zozopzrk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sant 2 garnituri de cupru care au rol doar de etansare la fel ca si cele 3 oringuri,2 mari si unul mic,gaura de tur este intre cele 2 oringuri mari de cauciuc,sa faca pishu trebuie sa treaca de 2 oringuri si de 2 garnituri de cupru,dar nu e imposibil

Salut. Am un Golf 4 1.9 TDI motor AXR 101 CP

Sunt nou pe acest forum si m-am logat pt ca am o problema relativ asemanatoare cu cei de aici.

Imi porneste la rece (vorbim de sub - 8 grade), dar dupa ce plec cu el fac 6-7 km si se opreste in mers (initial dandu-mi semne ca nu mai vrea sa traga).

Dau la automat (cu pauzele normale) aproximativ 2-3 minute si pleaca iara (motiv pentru care am omorat bateria si de obicei chem pe cineva sa-mi dea curent).

Faza se mai repeta inca odata si apoi pot sa fac turul tarii ca nu se mai opreste.

Am schimbat filtrul de motorina si am curatat clapeta de la Mainfold intake (singura eroare pe care mi-o da pe computer) si degeaba.

Daca temperatura afara e in jur de zero grade, nu am nici o problema.

Daca are cineva vreo idee va rog AJUTATI-MA.

VA MULTUMESC

dupa ce se incalzeste motorina se mai inmoaie parafina si mizeria de pe sita sorbului si din aceasta cauza nu-ti mai face figuri,ridica bancheta si scoate tulumba cu pompa si sorbul,curata si pune totul la loc,in 30 minute o sa ai o maisna ca noua,sa faci semn inaine sa desfaci capacul la sorb, daca schimbi pozitia o sa ai surprize cu acul de la motorina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa-ti dai seama daca-i bateria pune un instrument de masura pe baterie si masoara urmatoarele:

*tensiunea bateriei inainte sa pui contactul (ar trebui sa fie in jur de 12.5V)

*tensiunea bateriei pe timpul cat pui bujiile (timpul cat stau actionate bujiile la tine este OK, daca bateria este slaba nu cred ca este o solutie buna sa pui contactul de mai multe ori)-ar trebui sa scada cam 1-1.5V

*tensiunea cat invarte electromotorul-nu ar trebui sa scada sub 10V

*tensiunea dupa ce a pornit motorul - ar trebui sa fie undeva intre 14-14.5V

Poate nu sunt chiar astea valorile, sa ma corecteze cineva daca este gresit pe undeva.

Mai trebuie tinut cont de faptul ca o baterie la -18 grade isi reduce capacitatea cam la 40% fata de capacitatea care o avea la +20 Grade

Daca este bateria de vina nu inseamna ca este dusa, probabil se insanatoseste cu o incarcare pe redresor cum a spus colegul mai sus

cam astea sunt valorile reale, care le-ai cam nimerit :), bateria e cumparata in sep'11

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare la voi, poate ma lamureste cineva pana reusesc sa ajung si la service. Masina G4 1.9TDI ALH nu porneste. Motorul nu se invarte. Bateria am schimbat-o acum 1 saptamana tocmai pentru o pornire foarte grea. Nu a plecat nici pusa la alta masina (cu cabluri). Da sa invarta si in mai putin de 1 sec se aude centralizata cum se blocheaza. Am tras azi o concluzie ca ar putea fi electromotorul. Ori e inghetat (perii pe rotor) pt ca s-a incalzit apoi s-a racit. Aseara a pornit si a mers ok. A pornit la prima cheie, asa cum porneste dupa ce am schimbat bateria. Cineva mi-a zis sa verific pompa de inalta presiune, care se poate sa fi inghetat si sa o stropesc cu apa fierbinte. Unde ar fi aceasta pompa ca si localizare? Ar putea fi o explicatie in conditiile in care motorul nu se invarte? Nici de la alta baterie? Cu alte seturi de cabluri? Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Problema la mine s-a dovedit a fi alternatorul, care incarca aprox 10%, iar bateria, desi noua, se descarca pe frigul noptii si incercarile de pornire repetate. Mai precis puntea de diode de la alternator era dusa. Cost punte ~ 350 de lei, cost alternator ~ 750 lei, am optat pentru a doua varianta,iar acum pornirea se face la sfert, mult mai repede decat anterior. Poate se intalneste cineva cu situatia mea si nu mai schimba bateria :) degeaba cred, cum am schimbat-o eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!