Jump to content

Cutie viteze 6 trepte in loc de 5


amnesyy
 Share

Postare recomandată

Salutare

Permiteti sa fac o introducere ca toata lumea "am rasfoit acest forum si nu am gasit ..nu contest existenta informatiilor dar nu am gasit eu ce imi trebuie". :D

Subiectul: masina din semnatura, motor 1.9 TDI BKC, cutie manuala 5 trepte.

Intriga: cutie viteze 6 trepte (pe care o detin de ceva vreme dar acum m-am decis sa o pun pe masina).

Punctul culminant: provenind de pe o masina dauna totala (acelasi cod motor BKC dar cutie in 6 rapoarte) cutia de viteze a suferit mici incidente, printre care pentru care am deschis acest topic: cautatorul cutiei este tramb, a fost lovit.

Am concluzionat rapid ca imi trebuie alt "capac" care sa contina cautatorul respectiv si celelalte elemente de acolo. Am gasit capac la dezmembrari (dar nu prea am incredere in ce vand oamenii aia, cutii aruncate aiurea), dar am gasit si la un coleg pe forum.

Ce am reusit sa descifrez din codurile de pe cutie: OA4 301 103D si ALS 19GUS sau ALE 19 GU9 (dar nu bag mana in foc).

Colegul de pe forum zice ca are cutie codul GRF. Ma poate ajuta cineva cu informatii, sa imi spuna daca am vreo sansa sa schimb capacul acela cu cautator, sau daca isi poate da seama cineva care e codul exact al cutiei? Presupun ca nu au fost prea multe cutii pe golf v, bkc..

Deznodamantul: il aflam impreuna :beer: ..dar am doar saptamana asta la dispozitie :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu deranjeaza intrebarea... care este motivul pentru care vrei sa faci schimbul? Din pasiune?

Viteza a6-a o sa fie mai lunga ca a5-a pe care o ai montata in momentul de fata? Daca da, atunci merita...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica mai lunga? Vreau sa fac schimbarea pt ca o data la 2 saptamani fac autostrada A1 si ma gandesc la motor ca o sa fie mai linistit..nu cred ca o sa castig numai 10km/h la aceiasi turatie a motorului.. Stiu ca folosesc destul de rar a 5-a pt ca nu permit strazile, restrictiile de viteza, dar cred ca o sa fie rapoartele altfel la cutia in 6 (asa e logic) deci o sa folosesc a 5-a mai des si sper undeva acolo in sufletul meu sa scada consumul la viteze mai mari :D

Mai este un topic deschis de un baiat care voia sa faca o mutare similara pe un seat (dar cu o cutie de pe nu stiu ce tip de motor), si era curios daca trebuie sa mai schimbe si planetare, iar saracul om isi dorea sa primeasca un raspuns de la un coleg care sa fi facut mutarea respectiva. Nu a primit decat raspunsuri de genu ca nu merita, ca nu se amortizeaza, etc, etc etc. Asta e motivul pt care am precizat ca AM cutia iar rolul acestui topic este sa ma ajute careva sa identific seria exacta a cutiei (daca se poate, nu se disting prea bine codurile de pe ea), eventual sa gasesc un capac cu cautator care sa se potriveasca..deci daca are cineva, astept oferte..

Mai enumer cateva motive pentru care vreau sa fac schimbarea:

- am cutia

- nici nu stiu exact daca e in 6, asa mi s-a spus, ar putea fi o teapa, dar si dupa ce am cumparat-o (dupa aproximativ 6 luni) mi-a spus omul clar ca e cu 6 viteze, chiar nu vad ce interes avea sa ma minta

- daca acum am 155 km/h la 3000 rpm sper cu noua cutie sa am 175km/h sau la 2800rpm sa am 155km/h (sunt doar exemple teoretice)

- nu are rost sa tin o cutie despre care nu stiu prea multe, nici daca e funtionala, si trebuie sa o testez ca sa o vand fie ca defecta (arunc) fie ca..o tin pe masina, o vand pe a mea!

- mi-o doresc! cu tot sufletul meu pur si inocent!! desi am constatat ca multi le au defecte...o fi o exploatare necorespunzatoare in masa?

Undeva la incepulul lunii decembrie s-ar putea sa dau o fuga pana in Austria si tareeeee mi-ar placea sa ma bucur de a 6-a :icon_redface: Problema e timpul, ca trebuie sa ma trag si cu noua cutie putin prin tara, sa aibe timp "neprevazutul" sa isi faca aparitia

-

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Eu zic ca merita sa schimbi cutia, mai ales ca vei ramane cu cea originala si o poti monta inapoi in caz ca se intampla ceva cu asta in 6 trepte. Singura mea grija ar fi potitia motorului in masina donatoare - transversal, ca la golf sau longitudinal. Difera mecanismul de prindere intre cele 2 configuratii.

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi aduci aminte de un amic. El a facut ceva mai curios: avea un golf 4 diesel cu 5 rapoarte. I s-a stricat cutie si a luat una la second, i-a adus nu stiu cine din germania.

Dupa montarea noii cutii, omul trepida de fericire ca masina lui zici ca devenise turbo.... avea un cuplu fantastic.

Plimbindu-ma cu el, am descoperit cauza: cutia era luata de pe un benzinar, pentru ca avea toate rapoartele cu 500 turatii mai sus decit normal la diesel. Eu avusesem inainte un golf 4 pe benzina si turatiile erau identice cu cele ale lui. De aia si impresia de putere, cuplu: cutia era altfel etajata si urca mult mai repede in viteze. Rezultatul: la 100km/h el avea 3000 rotatii pe diesel !!!!

urla motorul ala in draci....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kye04 +1

Am si eu un prieten care a facut asta pe golf3 GT si apoi a vandut-o ca "ii urla motorul ca in draci".

qbert... mai lunga daca ai in loc de 155kmh in a5-a, 160kmh in a6-a(exemplu).

In nici un caz nu o sa ai 175kmh la 3000rot in a6-a... garantat. Probabil ca o sa ai la fel sau +5kmh in plus...

Stima si succes la modificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zi ca depinde de cutie. Eu am un seat de 150cp din fabrica cu 6 rapoarte si la 3000 rotatii imi indica pe bord fix 170km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca pe A6 2.5tdi 179cp tiptronic in a5-a la 3000rot ai 175kmh.

Eu ma refeream la cutia de schimb pe care o are el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca merita sa faci schimbul. Eu am tot BKC cu 6 rapoarte si cand pot folosesc a-6-a. Nu sta motorul la fel de turat ca si cum ar fi in a-5-a. In a-6-a la 2000rpm ai 100km/h, ceeea ce e mult mai bine decat daca ai fi in a 5-a.

E mult mai linistitor sa mergi la drum lung cu viteza ridicat si cu motorul nu foarte turat.

Totusi nu cred ca o sa fie diferenta ce viteze asa mare cum zici tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:-< Am si precizat ca vitezele alea le-am pus din burta, pentru a evidentia o diferenta de 20 km/h la aceiasi turatie din exemplul meu (asta mi-as dori). Motorul meu e bkc, motorul de pe care provine cutia e tot bkc, tot golf 5, tot 2006 (inca nu am seria lui).

Ce ma arde pe mine: am gasit la un coleg capac de cutie cu cautator (ceea ce ma retine pe mine sa incep sa fac schimbul) dar provine de pe un golf v bkd, motor 2.0 tdi. Al meu si cel de pe care provine cutia, repet, este 1.9 TDI

Credeti ca sunt la fel cele 2 cutii? Si mai clar: capacul cu cautatorul de pe 2.0 BKD se potriveste pe 1.9 BKC al meu? Trebuie sa vina la fix la suruburi....plus furca aia sa isi faca acolo treaba printre pinioane..

Modificat de qBert
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucian_90tud a6-a care o ai tu este la fel de lunga ca a5-a pe care o are qBert, si el are la 2000rot 100kmh in a5-a cum ai tu in a6-a. Amandoua sunt la fel de lungi...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e o diferenta vizibila de viteza, chiar cred ca sunt la fel vitezele in ultima treapta. Singura diferenta va fi consumul mai mic, atat. Ca viteza tot la fel va fi. Asta din cauza ca ale noastre cutii de VW cu 6 trepte nu sunt altceva decat o reetajare a treptelor pentru a scadea consumul, nu pt viteza. Spor la treaba, sper sa iti iasa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vitezele de deplasare vor fi aceleasi, doar ca vei schimba mai multe trepte de viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da posibil :)

eu de exemplu la un prieten la un fiat punto 1.2 80cp 5viteze, cu viteza a 5-a abia prindeam 170 (greu), dar dupa schimbarea cu una cu 6v, reusesc mult mai repede sa prind 170 chiar si 180-190 (acelasi motor, planetare, ambreaiaj. etc.) + ca si acceleratia e alta. la VW poate sunt reetajate doar pentru consum :(, dar nu la toate masinile

ps. si eu am in familie tot un fiat punto 1.2 80cp dar cu 5v (exact acelasi model, si stiu cum se comporta a mea in comparatie cu al lui) si ma bate gandu cand incepe sa faca figuri sa pun una cu 6v.

Modificat de sackzitul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OA4 inseamna cutie cu codurile FNE si GQQ. si sunt cu 5 trepte. Tu ai nevoie de 02S cu codurile: FNG, FWZ, GQM, GYQ,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei_221 asta incerc sa spun si eu... in cazul asta 5=6 la acelasi numar de rot/min, adica acelasi consum numai ca va schimba vitezele mai des...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Al Bundy. Ca de obicei la subiect! Cutia o am la tara, la un mecanic in garaj. O sa ii trasez maine misiune sa reciteasca codurile alea sa imi dea ceva cu 02S :grrrrrr:

@victorash_cvv : daca la aceleasi rot/min ai aceiasi viteza indiferen de cutie ca e cu 5, ca e cu 6 viteze, care crezi ca a fost logica inginerilor de la vw? Doar asa de amorul artei sa mestece soferul in cutie mai mult? Eu cred ca e o diferenta, si cred ca e mai mare de 5km/h cum zic unii colegi. Astept maine raspuns de la mecanic sa vad ce mai descifreaza pe acolo pe cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiu asa: nu cutia iti da viteza, ci motorul. Motorul in priza directa iti da x cp si x viteza sa zicem, cutia doar iti usureaza ajungerea la viteza maxima, rapoartele de multiplicare diferind de la cutie la cutie. Deci calculezi de la priza directa in jos, nu invers cum faci tu. E posibil sa ma insel, e doar o parere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

qBert topicul asta o sa te convinga de logica inginerilor de la vw, daca ai rabdare sa-l citesti... e cam lung, dar citeste ultimele pagini.

Nu incerc sa te opresc, te-am vazut ca esti pornit bine :Driver: si ca faci treaba asta din pasiune, numai sa nu fii atat de dezamagit incat sa-ti vrei cutia cu 5viteze inapoi.

Sa ne ti-i la curent ca pe mine m-ai facut curios de la inceput.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

qBert, cv cu 6 rapoarte a fost gandita pentru plecari mai rapide. Daca ai sa fii atent toate treptele sunt mai scurte. Cel putin 1 si 2 sunt super scurte. Sa dea sportivitate masinii, de asta a fost inventata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand ai codul cutiei, sa il postezi aici, impeuna cu codul cutie tale in 5 trepte. Am eu datele cutiilor si o sa facem o comparatie intre rapoartele fiecarei cutii.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, se pare ca era corect unicul cod care era pe cutie: OA4 301 103D. Al Bundy, esti ferm convins ca e cutie cu 5 rapoarte?

@andrei_221 tu poti sa imi confirmi ca nu are 6 rapoarte? :(

Codul scris pe partea care imi trebuie mie, pe manetuta este: ZSB 1K0711201B sau 1K0711202B 14805. Le-am primit prin telefon, abia le-am inteles. Sper sa fie corecte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, sunt 100% sigur, conform elsa si etka. Chiar si al 2-lea cod postat de tine, il ragasesc in etka la ELA-pages ca 0EJ cod PR ceea ce inseamna 5 rapoarte.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul de pe forum de la care am cumparat cutia e plecat din tara (in Germania). Am mai comunicat cu el prin mesaje, si a sustinut ca e cutia in 6 trepte. Acum i-am dat mesaj si i-am spus ca are pm pe vwforum in care e un link cu discutia aceasta, si ca dupa serii cutia e in 5 trepte. Imediat m-a sunat omul si a zis ca putea sa imi spuna ca e teapa, si asta e (asta l-am rugat si eu, sa nu mai pierd timp si bani sa investesc intr-o cutie cu 5), dar cutia e in 6 trepte. Ca el a cumparat masina de la Porsche Romania Bucuresti si el a configurat masina si cutia e in 6 trepte. Chiar nu vad ce interes ar avea.. Nu mai stiu ce sa cred

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca are 6 trepte. Asta e seria masinii lui: WVWZZZ1KZ5P106325, motor : tipul BKC; seria 597290. Mi-a trimis poze cu cartea masinii, nu se vede prea clar, dar asta e codul. Imi poate spune cineva cu ce cutie a venit masina asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!