Jump to content

Cutie viteze 6 trepte in loc de 5


amnesyy
 Share

Postare recomandată

La inceput am avut un vuiet care disparea cand luam piciorul de pe acceleratie, sa accentuat in timp, pana ieri cand daca lasam masina in frana de motor incepea sa caraie( caraitul al de pinioane care se aude cand nu apesi bine ambreiajul si incerci sa schimbi viteza)si in plus imi arunca maneta din viteza a doua. Dimineata cand m-am dus spre service la 100 de metri inante se ajung a pocnit ceva sub ea , scutul era plin cu ulei, pe semne ca sa spart cutia. Am lasat-o la service, nici nu sa apucat sa o demonteze mecanicul. Mi-a zis ca fac economie si de timp si de bani daca gasesc una la dezmembrari, dar se pare ca nu am avut succes :(

Modificat de Sympatetyc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am crezut exista una cu 5 trepte pe care doar sa o pun si sa se potriveasca numai bine.

In situatia asta ma gandesc ca as putea sa schimb electromotor, set ambreiaj , planetare si sa pun una cu 6 trepte alt cod. E posibil sau presupune lucrari si mai complexe?

 

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum ai reolvat problema?am si eu aceasi soarta :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut Golf 5 1.9 tdi 5 trepte si 2.0 tdi 6 trepte (masina actuala). Avand in vedere cat de scumpa este cutia in 6 trepte nu are niciun sens upgrade-ul. Diferenta de turatie este mult prea mica sa faca diferenta. Pana la 150kmh diferenta este de sub 10kmh la aceeasi turatie. Pentru cine vrea sa faca economie mergand cu masina cu 100-120kmh s-ar putea sa se trezeasca cu consum mai mare in treapta 6 la cutia de 6 decat in treapta 5 la cutia de 5. Treapta 5 este mai scurta la cutia de 6.

On 10/2/2014 at 9:41 PM, invatacel said:

am mai achizitionat acum o luna inca un Golf 5 de 1896 cm, BKC din 2005.Pe acesta am cutie cu 6 trepte pe cand pe cel vechi am cu 5 trepte. Viteza a 6-a = cu a 5-a....de ce spun asta: in viteza a 6-a la 2000 rpm am 100 km/ora iar la masina veche in viteza a 5-a la 2000 rpm am tot 100 km/ora.

Asta nu este deloc adevarat. La cutia cu 6 trepte in ultima treapta la 2000rpm ai in jur de 110kmh. Daca ai mai putin inseamna ca la una dintre masini ai avut anvelope de o dimensiune mai mare/mica si iti indica gresit kilometrajul.

 

 

 

Modificat de all24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, pentru o skoda octavia 2 fl cu motor de 1.6 tdi, se poate pune o cutie manuala in 6 trepte ?

motorul are codul CAYC si cutia in 5 : 0A4 LHW

ce cod au cutiile manuale in 6 care se potrivesc ?

ce alte componente mai trebuie schimbate, ma gandesc aici la : ambreiaj, volant, starter, planetare ...

mersi

Modificat de geo999
corectat cod cutie viteze
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/14/2013 at 2:48 PM, H0lyBoy said:

Nu are cum sa nu fie multumit !! Cand ai la 120 Cate 2000rpm si liniste in masina+consum mai mic!...cu conducta cum ai reusit , mie inca imi curge lichid de frana pe acolo!

Exista treapta 6 mai lunga/scurta la cutiile astea?Un vecin cu Passat din 2004 in treapta 6 la 2000rpm are 100km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salutare baieti! Dupa cum sugereaza si titlul, doresc sa montez pe motorizarea de 110cp, cutia in 6 trepte de pe golf 6 2.0 tdi 140/170. 

Am facut putin research, am descoperit ca am nevoie de cutie, planetare, timonerie, fuzete. Aveti idee ce altceva imi mai trebuie?

Mentionez ca modificarea se face nu de dragul de a avea o cutie in 6 trepte, ci pentru faptul ca doresc upgrade undeva in jurul valorii de 240cp iar cutia in 5 trepte nu poate suporta puterea respectiva.

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce te a apucat? Ce speri sa castigi dupa ? Masina consuma f putin oricum.., nu cred ca vei scadea..

E cea mai buna chestie la motorul ala, treptele sunt mai lungi si nu mesteci mereu.., la 200km/h ai 3500 ture..daca nu ma insel.., am pus eu o poza pe forum..

Vad ca in semnatura ai 1.6 ? ai 2.0 sau 1.6 in trepte ?

Modificat de mark21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Contul e mai vechi de cand nu aveam vw, motorizarea a fost trecuta atunci la intamplare. 

Motorizarea este 2.0 tdi 110cp. Cutia in 6 trepte este putin mai lunga ca cea in 5 pe care o am acum, dar nu asta este motivul upgrade-ului. Am scris deja, cutia stock in 5 trepte nu suporta puterea la care vreau sa ajung. Momentan am 180cp.

Deci, stie cineva daca imi trebuie si altceva vorbind strict despre cutie/planetare/fuzete. Nu fac referire la turbina, evacuare etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este exact invers, la cutia in 5 treptele sunt mai lungi, sunt gandite pentru motorizarea respectiva, iar mie mi se pare o configuratie foarte echilibrata. Cred ca mai simplu este sa schimbi masina, dar fiecare cu optiunea lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce intreaba el si ce raspundeti voi, a scris clar motivul pentru care schimba cutia (crestere de putere), ce rost au discutiile despre rapoarte, consum, schimbat masina  ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai e și chestia că acum probabil ajunge în limitare cu treapta V şi are nevoie de a VI-a.

Dacă nu îl interesează viteza maximă, atunci poate pune un ambreiaj performant.
Cutia va duce (şi, ca o paranteză, îl interesează cuplul la cutie, nu caii). :P 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca ajunge in limitare, ultima treapta la ambele cutii e etajata similar.

Dar ai dreptate, o investitie mai buna ar fi un ambreiaj care rezista la cuplu mai mare, cutia in sine ar trebui sa reziste, daca nu e maltratata :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Şi raportul final e acelaşi? Eu la Passat (AFN de 172 cp) ajungeam în limitare în a V-a, de-aia am menţionat...

Conform carfolio, 2.0TDI 110cp are 0.63 pe treapta V şi raport final 3.39.
2.0TDI 140cp are 0.72 pe treapta VI şi raport final 2.76.

Deci nu e suficient ultimul raport, cutia de 5 trepte e în sine mai scurtă. Cu puterea mărită ar ajunge repede la "capăt de cursă". :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la ce vrea el, trebuie schimbat ambreajul din 228 mm in 240 mm si cred ca implica si alte costuri.., 

dupa sa vezi daca tin injectoarele, pompa de inalte, turbina..

si nu in ultimul rand franele, sa ai 220cp cu frane de 280 mm pe fata, cam putin,,, si cu actulii etrieri nu merge sa pui discuri de 288 sau 320 mm..,

inclusiv prinderile de la amorizoare pe fuzete sunt diferite, deci daca vrei sa pui alte discuri, trebuie sa schimbi si amortizoare, fuzete..

 

la 2.0 110cp stage1, fara modificari hardware, maxim 155cp merge din ce stiu eu, fara sa patineze ambreiujul si sa ajunga cutia la limite..

Modificat de mark21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc sa raspund la toti.

Cutia nu tine mai mult de 200cp, ambreiaj nu pot sa pun ceva mai puternic pentru ca nu se potriveste pe cutia de 5 trepte. Rapoartele nu sunt o problema, nu ajunge in limitare. 

Am aflat pana la urma exact de ce am nevoie pe partea aceasta. Cutie+planetare+fuzete, fuzetele nu ar fi neaparat necesare dar doresc si upgrade de frane, electromotor, timonerie si cam atat.

Pe partea motor am nevoie de turbina de 2.7 tdi a6/a5/a4 190cp, injectoarele raman stock, pompa de inalte, evacuare. Sper ca nu am uitat nimic.

Momentan masina merge cu 178cp 395nm cu dpf si egr off. Ambreiajul incepe sa patineze dupa mai multe run-uri de pe loc. Asta si datorita faptului ca are 193 de mii de km si nu a fost schimbat niciodata.

Se pare ca nu mi-a dat nimeni un raspuns concret, va multumesc totusi! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma ce vrei sa obtii ?

Eu am ajuns la 201 km/h stock si cred ca mai mergea sa cresc 5-10km..

Mi se pare o masina/motor/cutie foarte bine echilibrata..(nu o mai am)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

240cp/500nm. Asta este targetul. Fara fum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Sal. Eu am facut schimbarea de la 5 la 6 trepte pe o octavia 2, si la mine la b6 de la cutie de b7 highway.

La tine cred ca ar fi buna o cutie de pe passat b7, 2.0tdi 140cp cu start stop (b6 de 110 are start stop). O sa ma uit la mine sa vad ce cod am.

Astfel la 2200rpm ai 140km/h, suficient pentru mers si puterea obtinuta. La mine la soft de la 140 la 177 se misca mai mult decat decent (si la b6 am pus cutie de b7 cu rapoarte lungi).

De schimbat: cutie cu flansa marita pt start-stop, electromotor pt start-stop ( e mai scurt  bendixul la cutia cu 5 trepte), volant si ambreiaj, planetare complete, timonerie. La O2  nu am schimbat fuzete/rulmenti chiar daca era 1.9tdi de 105cp.

 

Daca ai nevoie de detalii, PM.

 

O zi buna

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut tuturor, se poate monta cutie cu 6 viteze pe golf 5 1.6 mpi, cod motor bgu ? Daca da se schimba doar cutia sau sunt necesare si alte componente ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

mi-ar placea foarte mult o cutie cu 6 pe Polo. Nevasta-mea face naveta pe autostrada Lugoj-Timisoara si cred ca motorul ar tine mai mult daca as avea o cutie cu 6.

Am atasat eticheta pentru codurile de motor si cutie.

Imi poate da cineva niste sfaturi? am vazut acest tip de motor pe Skoda.

Multumesc!

eticheta.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nevasta ta face naveta cu masina si tu vrei cutie cu 6 trepte. Intreab-o pe ea daca vrea asta. Numai te incurci in viteze si ai mai mult de lucru cu schimbatorul. Nu cred ca o cutie cu 6 trepte te-ar ajuta mult. Nu este ca si cand ai adauga o treapta la cutia existenta. Toate rapoartele se schimba si viteza 6 o sa vezi ca este ca un 5 si-un sfert la ce ai acum. Investitia nu se amortizeaza niciodata. Motorul nu va tine mai mult. Turatia la aceeasi viteza va fi mai mica cu vreo 200 rot/min,  consumul poate va fi mai mic dar motorul va fi mai solicitat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia in 5 trepte are rapoartele foarte lungi la 1.6 tdi, nu mai e ca la 1.9 tdi sa ai 3000 rpm la 130 khm. Cum a zis si ebi, e investitia mult prea mare pt 2-300 rpm mai putin, in conditiile in care nu trebuie sa schimbi doar cutia, ci si electromotorul, planetarele si altele. In plus, s-ar putea sa fii nevoit sa faci si un soft la motor sa aiba vlaga sa duca aceea turatie mai scazuta. Mai renteaza investitia in cazul asta? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut !

Pentru inlocuirea cutiei de viteze de la 5+1 la 6+1 trepte se vor schimba urmatoarele componente :

-cutia de viteze

-kit de ambreiaj (cu tot cu volant)

-planetare

-tampon si suport cutie

-conducta ambreiaj cu cilindru de aierisire

-rulment de presiune hidraulic

-timonerie

-nuca schimbator 6+1

-electromotor

Modificat de Vw Jetta 4
Mai lipsea o componenta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Passat 1.9TDI  2001
On 4/30/2009 at 3:20 PM, C o s m i n said:

Chiar voiam sa intervin ca nu exista Passat cu AJM in 6 tepte. Doar ATJ. :)

Buna ziua, citind intre pagini am vazut ce ai scris aicea, si eu am o problema, motorul meu sa bulit turbo crapat in timp ce mergeam pe autostrada cu 130-140 kmh, pur si simplu sa rupt in doua, si intrebarea mea este eu am masina asta si langa seria de sasiu scrie ca motor ajm dar eu am masina in 6 trepte si banuiesc ca a fost si motorul atj pe ea, mi-am cumparat un alt motor ajm si acuma vad ca pe asta volant este mai mica, daca imi pun volant dupa motorul meu care am avut o sa fie ok? sau o sa am probleme? ca ambrajul de pe volant are diamantrul de 240mm care am avut inainte pe masina si de pe motorul asta ajm care mi-am cumparat are ambreajul de 230mm, in afara de asta mai sunt si alte lucruri care difera? eu stiu ca la atj motorul face parca 310nm si la ajm doar 285nm. Imi cer scuze daca nu m-am exprimat corect undeva.

 

Multumesc mult anticipant de raspuns si de ajutor! 

Modificat de Passat 1.9TDI 2001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!