Jump to content

Vreau sa cumpar un B8!


GunX
 Share

Postare recomandată

@dudu_kuf

scuze, din obisnuinta (pe alte forumuri) dau de obicei reply cu quote. Mi se par mai usor de urmarit intrebarile si raspunsurile. Incerc sa nu-l mai folosesc.

 

Cat despre km, mi se pare un numar rezonabil, masina are intre 5 si 5 ani si jumatate, deci o medie pe undeva pe la 18k km/an.

 

@codz

nici nu am luat in calcul cum arata interiorul, astept sa vad cu ochii mei interiorul. Oricum, pozele nu sunt focalizate bine, sunt neclare, cred ca e imposibil de estimat starea masinii in functie de acele poze. Pretul e putin mai mare, pe la 12000 euro. Se gasesc si mai ieftine (pe la 10000), pe la unu'-altu' sau dealeri de masini SH, care au obiceiul sa se "joace" cu kilometrajul sau sa faca alte magarii.

 

@deenman

din 2008 pana in 2014 sunt 6 ani, nu 7. Dupa data la care expira "ITP-ul" as zice ca masina a fost inmatriculata prima data cel devreme in Iulie-August 2008. Deci vorbim de o masina de 5 ani si jumatate cel mult, nu cu intrare in al 7-lea an. Oricum, si media de 16k km/ an e credibila.

 

@tuturor

Apreciez sfaturile voastre si cu cat sunt mai multe, cu atat mai bine, dar nu neaparat starea masinii ma intereseaza, ci cutiile multitronic. Sunt fiabile? E scumpa intretinerea lor? Au obiceiul sa crape? 

Modificat de Dan Cadar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Ca posesor al combinatiei in discutie, pot spune ca, dupa ceva mai mult de 1/2 de an si vreo 12k km, ma declar f multumit de masina.

Cutia este foarte ok, nu am intampinat probleme de vreun tip... eu am luat masina la 6x de mii, avea revizia la cutie facuta la 58k, urmatoarea la 120k. In general recomand cutie automata, M8 inclusiv doar pe surse - eu am luat-o din reprezentanta Audi.de, istoric service si reparatii complet, garantie Audi Gebrauchtwagen Plus care, din pacate, nu este valabil aici din cate stiu - si, din cate am discutat la importator, sunt fara probleme majore daca au fost intretinute, servisate si utilizate corespunzator. Insa toate astea inseamna automat si un pret mai mare pe care esti dispus sa il platesti pentru o masina safe, sa-i zic...

 

Motorul este rezonabil ca si consum, ca extreme am 14-15-xx in cel mai negru trafic, dimineata, bara la bara, etc, pana la 5.8, 6.0 mers legal in afara (10x pe tempomat). In general, mergand mult in oras se stabilizeaza in jur de 9-10

 

Mi se pare varianta ideala pt masina de familie, concedii pentru un pasionat de benzinare (printre care ma numar), linistea data de motor + cutie la drum intins fiind inegalabila.

 

Ar trebui sa te obisnuiesti si cu un consum de ulei (pentru mine a fost noutate, desi veneam dupa un benzinar turbo... chiar bi-turbo as putea spune :D) iar aici nu exista raspuns general valabil... am vazut cazuri (citit) de la 1L la 1000km, la 1L la 10.000km - oricum, ca idee, programeaza-ti reviziile intre 8-10k, mai ales daca vede si rosu/S mult.

 

Cat priveste interiorul, nu as putea spune ca este unul intretinut insa vizionarea live te poate lamuri daca sunt defecte remediabile cu un detailing profi interior sau prea costisitoare.

 

Bafta!

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dudu

Das WeltAuto se lauda ca masinile acceptate de ei au istoric complet, kilometraj real, etc. Banuiesc (sper) ca asa si este, pana la urma VW e in spatele Das WeltAuto, nu dealerii. Pretul e mai mare decat cel de pe piata cu 1-2000 de euro, dar sunt dispus sa-l dau tocmai pentru ca am mai mare incredere in reprezentante decat intr-un Gogu dealer de SH. In fine, eu sunt putin speriat de ce am citit despre multitronic, dar, ce-i drept, cam toti vorbeau de masini de prin 2002-2006. M-ai mai linistit putin insa.

 

Cat despre interior, sunt de parere ca pozele nu sunt destul de clare pentru a-mi forma o parere avizata, sambata voi merge acolo sa vad masina cu ochii mei. Evident ca daca volanul/scaunele sunt roase, n-o voi cumpara, dupa 100k km trebuie sa fie totusi in stare buna.

 

In rest, si eu sunt pasionat de benzinare. De altfel, am gasit la un alt dealer, in Praga, un A4 2.0 TDI, chiar mai ieftin (ce-i drept, si cu dotari mai slabe), din Noiembrie 2008 si 107k km, dar nu ma atrage atat de mult ca si asta. Ma rog, daca acest 1.8 TFSi de dovedeste a fi o duda, poate incerc dieselul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

De la faimosul multitronic cu belele au mai venit vreo doua generatii (de fapt una - Multi7 + o evolutie Multi8), se pare ca au mai invatat din erorile trecutului...

Am in familie si un M7 pe un diesel (B7) si merge fara probleme de cativa ani buni.

Despre Welt, nu iti pot sune multe, in Germania nu prea le-am vazut brandul cat am cautat masina. Eu am fost chitit pe dealeri Audi si parcul lor de sh, indeosebi gama ce beneficia de garantia Plus (poti cauta pe net ce inseamna tot conceptul).

Cat priveste Welt-ul ca idee, nu as vrea sa influentez prea mult, e mai ok sa iti faci singur o parere insa doar poate un pic de pom laudat... Istorioare sunt f multe, mai mult sau mai putin adevarate (ma ref la weltauto.ro)

Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dudu

Merci.

Aici am doar 2 alte optiuni: masina noua sau alti dealeri (MULT mai neseriosi/tepari/jogodii - am niste povesti horror cu un dealer de SH). OK, o masina noua ar fi de preferat, dar e si alt pret :). Vad sambata cum se prezinta masina.

Sau ma apuca amoku' si-mi iau o trotineta :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai fost, ai vazut, ai cumparat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ca n-am mai postat, dar am fost cam ocupat Duminica si Luni.

Am fost, am vazut, e ok, interiorul nu e uzat, dar e putin murdar. Vopseaua are cateva zgarieturi mici pe aripile din fata, dar na, e ok, e masina SH. Motorul/cutia par ok, nu se aud zgomote suspecte, am trecut cutia de cateva ori din drive in reverse si nu s-a auzit nimic, in mers e iarasi ok, nu se aude nimic cu exceptia zgomotului facut de anvelope la rulare (care mi se pare ceva mai mare decat la VW Passat, de exemplu). Au zis ca-mi dau 6 luni garantie pentru defecte ascunse.

 

 

Pe scurt, mi-a placut, maine ma duc s-o cumpar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut doar o poza deocamdata, am fost ocupat cu inscrierea masinii, etc:

 

0pqx.jpg

 

 

Dar am o intrebare, pentru dudu - astazi am observat ca atunci cand o trec in "R" are un mic soc (pe care nu tin minte sa-l fi sesizat ieri, cand am adus-o acasa)... nu stiu cum sa explic, dar se simte ca "intra in viteza". Evident, cand schimb vitezele, tin frana apasata. La fel, acelasi soc se simte si cand o scot din "R". In schimb, cad o pun pe "D" nu se simte nimic. Avand aceeasi cutie, poti sa-mi spui daca a ta face la fel, sau e cazul sa ma ingrijorez si sa fug inapoi la dealer, sa profit de garantie?

Modificat de Dan Cadar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nimic socul in marsarrier. Daca s-ar merge mai mult si corect cu masina in marsarrier si-ar face adaptarile necesare si nu ar mai da socul ala (mai puternic sau mai slab). Asa cum se fac adaptarile ambreiajelor la mersul inainte exact la fel se fac si ptr mersul inapoi dar nimeni nu da cu spatele in asa fel incat sa se indeplineasca conditiile de adaptare iar de aici rezulta acel soc.

 

Am facut multe experimente, teste si adaptari cu un B7 multitronic si am scapat de multe griji in privinta cutiei. Bineinteles ca am vazut cum se fac adaptarile si cum apare socul la marsarrier. Numai zic de cum face masina cand ii resetezi cutia si nu o readaptezi corect :))

 

Drept urmare B8-ul tot multitronic l-am vrut si chiar n-am niciun stres cu el. Mare grija la ulei si filtru iar daca se strica piesele nu e de "speriat"... blocul ambreiajelor 1000 euro, bloc valve 1000 euro, calculatorul tot  vreo mie, lantul e 500 de lei...volant 500 euro.. :pirat:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Se simte si la mine parca putin, mai ales dimineata cand e rece insa nu m-am stresat si nu cred ca ar trebui sa te ingrijorezi, mai ales daca au fost facute reviziile la cutie cf service planului.

CVTul neabuzat si servisat corespunzator nu are voie sa te lase, mai ales pe benzinar (cuplu mai mic)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost astazi la reprezentanta, sa schimb uleiul de cutie - imi planificasem oricum sa-l schimb pentru ca a fost schimbat la 50000 si acum se apropie de 100000 km - dar smucitura n-a disparut. Pe de alta parte, nici cei de la service nu mi-au zis ca ar fi ceva in neregula si ma gandesc ca au simtit si ei socul ala. Din nefericire, nu vorbeau engleza, asa ca n-am putut sa-i intreb nimic :) .

 

Ca o observatie - am observat ca dimineata nu se simte nimic cand selecteaza R.

 

In rest, sunt extrem de multumit de masina. Am facut ~600 de km si e fantastica. In special cutia, e o placere cand simti ca accelereaza continuu, fara socuri, fara schimb de viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- si eu am luat recent un 1.8 tfsi 160 cp.

- motorul e silentios in exploatare, desi la relanti se aude un tacanit (care e specific tsi-urilor, deci nu e motiv de ingrijorare, dar pt un fan benzina e un pic deranjant, ca doar de aia ne-am luat benz ca sa nu auzim taca-taca).

- consumul e ok, daca nu te dai la ea (am avut o medie de 7.5% pe 5000 km, dar am condus mai economic).

- motorul se incalzeste relativ repede, desi e tsi (iarna la aprox 1-2 grade, in max 2 km temp e la 90 grade).

- desi in carte zice 250 Nm la 1500-4000 rot, in realitate doar de la 2000 simti ca trage, dar dupa ce ai trecut de 2500 trage f bine pana la rosu (chiar daca e turbo, imi place sa fac depasirile incepand de la 3000 rot, asa, pt linistea mea sufleteasca :) ).

- nu te baga in scaun ca un diesel (e normal, are cuplu mai mic), dar cu toatea astea, prinde viteza fara sa simti. adica ok, apesi pedala, trage, te intrebi de ce nu te baga in scaun, dar cand te uiti la viteza ai ajuns deja la 80.

- desi e un motor relativ mic, e impresionant sa vezi cum merge fara probleme la viteze peste 200 km/h, acolo unde intram deja pe teritoriul 3.0 diesel.

- treapta a 6-a e doar pt mers constant pe autostrada, accelereaza greu in a 6-a. eu de ex, pana la viteze de 110 km/h folosesc a 5-a.

- 1.8 e un motor elastic, permite un pic de subturare, adica poti merge chiar cu 1500 rot daca vrei, dar nu mai putin. totusi, cel mai bine se simte pe la 2200. condusul la 1500 nu e chiar asa economic (chiar daca apare indicatie de schimbarea treptei pe bord). am testat condus la 1500-1600 rot, si condus la 2000-2200 rot. consumul a iesit aproape identic, dar e mai relaxant la 2000 (la 1500 cam trebuie sa retrogradezi daca vrei sa accelerezi mai rapid).

- e antifonata f bine, la 100 km/h nici nu simti. de la 130 in sus, se aude un pic de zgomot la vant de la oglinzi.

- consuma un pic de ulei dar nu e necesara completarea intre revizii.

- eu am avut si o problema cu pompa de apa. era fisurata si pierdeam antigel la greu. completam cam 1 litru la 2 sapt. dar am schimbat-o si nu mai am problema.

- trebuie tinut cont de aceleasi sfaturi ca la turbo diesel:

- dupa un drum mai lung sau daca te-ai dat la ea, nu poti opri motorul direct, ca la un aspirat, e bine sa il lasi sa mearga la relanti 2-3 min sa se raceasca turbina.

- de asemenea, nu ii dai talpa la 1500 rot, pt ca de asemenea dauneaza turbinei. accelerezi usor pana la aprox 2500, dupa care ii dai talpa linistit si te bucuri de sunet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

viteze peste 200 km/h, acolo unde intram deja pe teritoriul 3.0 diesel.

Cred ca intinzi putin coarda aici :) 3.0 n-are ce cauta in discutia asta, 200+ km/h poate atinge lejer si 2.0TDI. In rest, un review foarte interesant, congrats.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ma refeream la a atinge acea viteza (care bineinteles poate fi atinsa si de motoare mai mici de 1.8), ci la faptul ca desi e o viteza mare, a4 nu da semne ca s-ar chinui (am detinut opel astra si vw jetta, care la 170 km/h ziceai ca urmeaza sa explodeze motorul). comparatia mea a fost ca feeling, in nici un caz ca performante. nu am condus 3.0 tdi, dar am avut placerea sa conduc un cls 350 cdi. concluzia: forget about 0.9 tce, 1.0 ecoboost, 2.0 turbo/biturbo. cine isi permite, 3.0 isi merita banii. (a trebuit sa mentionez 0.9 tce, nu m-am putut abtine :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai schimbat si clasa, e normal sa ai alt feeling la viteza mare :) Iti garantez ca si intr-un 2.0TDI 170cp te-ai fi simtit la fel de ok :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am uitat sa precizez si aspectele functionale:

- scaunele sunt foarte confortabile, permit calatorii de 300 km fara pauza (bineinteles, scaunele sa fie reglate corect, nici prea departe, dar nici prea aproape de volan).

- scaunele sport sunt mai ok, dar si cele standard fac fata cu brio, deci nu e un criteriu esential.

- ceasurile sunt ok (e prezent si cel pt temp motorului, care de ex la generatia precedenta de bmw nu este). merita display-urile color (atat cel mic de la ceasuri, cat si cel de pe consola). cele rosii arata groaznic.

- daca va place sa umblati la climatizare, a4 e un pic mai greoi, ai de apasat multe combinatii pana reglezi temp, directia, treapta ventilatiei, incalz scaune (aici bmw e90 facelift - pt ca are butonul de ALL - e cel mai bun).

- merita luat modelul cu climatizare dubla (eu am luat din 2 motive: 1. e afisata temperatura mai vizibil. 2. in caz ca doamne-fereste se defecteaza display-ul de pe consola, tot puteti vedea ce setari sunt la climatizare).

- spatiul din spate e cel mai bun din clasa (e la egalitate cu seria 3, dar a4 are spatiu mai bun la cap - vorbim de berline, iar la c-class spatiul in spate e o gluma proasta).

- portbagajul e cel mai bun din clasa (c-class e chiar dupa, iar la seria 3 e f f mic)

- spatii de depozitare suficiente, atat in fata cat si spate, prezente pe usi (la seria 3 in spate nu exista pe usi).

- cotiera reglabila pe inaltime si lungime e un mare plus. spatiul in cotiera nu e asa mare.

- atentie la roata de rezerva: masinile luate din germania nu au roata de rezerva in portbagaj (au kit de pana si bateria acolo), dar cred ca se poate monta. la seria 3 de ex nu este nici locasul pt roata de rezerv, deci nu se poate monta.

- pt cine vrea modelul cu comenzile langa cotiera, trebuie avut grija cand manevrati bauturile in suporturi, sa nu varsati pe butoane.

- tapiseria neagra de piele integrala se incinge un pic mai tare vara, de aceea e mai ok cea cu piele intoarsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As adauga ca climatizarea dubla e de fapt tripla (are gura de ventilatie si in spate, cu reglarea temperaturii). La modelul de baza (cel pe o singura zona in fata), nu exista deloc gura de ventilatie in spate. De asemenea, merita cautata o masina cu navi, butoanele din jurul schimbatorului imbunatatesc drastic look-ul interiorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate A4 b8 au bateria in portbagaj.

 

Climatizarea automata mi s-a parut simplu de folosit cu exceptia setarilor pt gurile de ventilatie. Acele simboluri nu prea le-am inteles asa ca o lasam mereu pe auto.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau ca postez aici, am incercat sa-i trimit PM lui @mihaicicioc doar ca nu am numarul necesar de posturi pe forum. Intrebarea mea e urmatoarea: in conditii de trafic clujean ce consum scoate? Banuiesc ca 7,5% mentionat este medie intre oras si afara. Ma intereseaza si pe mine motorizarea asta, din pacate nu fac suficienti KM/an pentru a merita un diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, 7.5% e mediu. trebuie tinut cont de niste lucruri:

- temperatura exterioara (conteaza in mediul urban, daca e mai cald afara se incalzeste motorul mai repede si consuma mai putin).

- cum e traseul urban:  scurt(2-3 km), mediu (5-8 km).

 

ca si consum, iti pot da urmatoarele date (toate datele sunt de pe bord, nu am facut niciodata metoda plin-plin), la un condus economic, oricum in cluj nu ai unde sa ii dai talpa, ca e plin de semafoare. de asemenea, traseul a fost intotdeauna inceput cu motorul rece, la temp exterioara:

 

- temp ext in jurul a 15 grade si peste/scurt ~ 9.5%

- temp ext intre 0 - 10/scurt ~ 10.5%

- temp ext sub 0/scurt ~ 11.8%

 

- temp ext in jurul a 15 grade si peste/mediu ~ 9.1%

- temp ext intre 0 - 10/mediu ~ 9.8%

- temp ext sub 0/mediu ~ 10.2%

 

pe vremea cand aveam suspensiile sport, o mai alergam prin oras dupa ce se incalzea motorul. consumul era undeva intre 12.5% si 14.2%, schimbat viteze la peste 4000 rot, si bineinteles cu vit a 3-a maxim, sa nu ne ia permisul.

 

extra-urban, nu mai conteaza temp exterioara, pe scurt:

- drum national/economic ~ 6%

- drum national/alergata ~ 7.7%

- autostrada/tempomat 139 km/h ~ 7.5%

- autobahn/alergata 120 - 200 km/h ~ 8.5%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saru' mana. Din ce-am vazut la tine ma pot astepta la un 11-12% in Bucuresti (n-am un picior atat de greu) dar asta e mai mult decat acceptabil. Citisem basme cum ca ar sari bine de 15 (16-17+) si deja ajungea sa fie motor de 3.0+.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am uitat sa precizez ca am bagat doar benzina de 95, in mare parte de rompetrol. nu am bagat de 100 niciodata. nu am fost curios sa testez mitul ala ce zicea ca "la motoarele astea tsi e bine sa bagi de 100, ca aia de 95 nu ii buna".

 

si eu am avut aceleasi retineri legate de consum inainte sa o cumpar, dar eu sunt fan benzina. inca nu am condus-o in bucuresti, dar fiind aglomeratia mai mare, sigur consumul e mai mare.

ideal ar fi sa faci un drive-test cu aceasta motorizare, nu neaparat pe a4, dar masina cu care mergi sa aiba masa ~ cu a4 (mai iei 1-2 prieteni cu tine), si sa vezi cum se comporta cu stilul tau de condus. eu de ex, in oras asa m-am invatat sa conduc, economic (frana de motor cat incape, turatie cat mai constanta etc). dar tu poate conduci altfel si consuma mai mult, si atunci o sa zici "ce minciuni baga si fraierul ala de pe vw forum" :)

 

de asemenea, parerea mea e ca nu nr de km/an e important cand alegi o motorizare, ci cum anume ii parcurgi. un diesel se aseaza bine la drum lung, pe distante scurte il chinui. o benzina e mai ok in oras, se incalzeste mai repede, nu e asa sensibila la praf, dar consuma mai mult.

 

totusi, daca esti genul de om pt care consumul conteaza mult, atunci iei 2.0 TDI (dar trebuie sa ai in vedere elementele specifice: injectoare (problema cu pilitura), DPF, revizii mai dese). un 1.8 TFSI va fi mai usor de intretinut, dar consuma mai mult. depinde de tine unde vrei sa faci compromisul, dar cu siguranta vei face un anume compromis :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca imi iau 1.8 TSI si-mi consuma 13-14 nu e un capat de lume. Am un prag psihologic la 15% pe care n-as vrea sa-l depasesc. 

M-as orienta cu cea mai mare dragoste spre diesel dar stiu ca n-are rost sa-mi bat joc de masina din cauza stilului meu de viata (~25 km pe zi in Bucuresti, pe distante scurte, 5-10 KM; ~2-3000 KM pe an drumuri la munte/mare, daca e sa plec in alta parte iau SUV-ul parintilor oricum). Prefer sa dau 100 de lei pe luna in plus la carburant decat sa stau sa ma frec cu injectoare si restu' de probleme aferente unui diesel.

O sa incerc zilele astea sa conduc una, e jale cu sesiunea, n-am timp sa fac nimic. Ce sa mai pun ca trebuie sa vand si masina actuala din cauza lipsei de lichiditati pentru una noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!