Jump to content

Probleme cutie de viteze


Boeing
 Share

Recommended Posts

Daca uleiul este la nivel (din cate stiu trebuie verificat pe la surubul de sus) eu nu cred ca el este cauza agatarii si ma tem ca bagi bani degeaba in el.

In cazul in care s-a schimbat chiar si foarte putin pozitia relativa a cutiei fata de elementele timoneriei, din diverse motive (tampoane uzate sau stranse prost, jocuri in timonerie, lovituri aplicate elementelor mobile etc), atunci va agata si nu vei elimina asta nici cu cele mai performate uleiuri din lume.

Deci cauta un service sau un mecanic bun care sa se priceapa la asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

Daca e problema din timonerie se poate ca dimineatza sa agate mai tare iar dupa ce se incalzeste sa mearga mai bine? Sau e si din ulei? Am mers azi la autotop mures dealerul vw si mi-am facut o programare la ei pt verificare nivel ulei si reglat timonerie. Sper sa se rezolve problema.

Link to comment
Share on other sites

Da este posibil din cauza vascozitatii mai mari a uleiului pana se incalzeste.

Link to comment
Share on other sites

Buna, sunt Cristi cu VW Touran motor 2000, anul trecut am avut si eu probleme cu schimbarea vitezei in treapta 1 fapt pentru care am zis ca poate e de la uleiul din cutie de aceea am si schimbat uleiul in cutia de viteze dar se pare ca nu a fost din cauza neschimbarii uleiului.

Acum doua zile intrand intr-o depasirea nu am mai putut depasi din cauza ca schimbatorul era in viteza, masina sa turat pana la 6000 si ea nu pleaca de pe loc ca si cum ar fi scoasa din viteza .

Pot sa o bag in orice viteza usor cu mototul pornit fara sa calc ambreajul si nu se intampla nimic si nici nu pleaca de pe loc.

Nu are nici un zgomot la planetare m-am uitat si sunt in regula, la cutie nu se aude a fi nimic. Azi am bagato intr-un service sa vad ce ar putea avea.

Daca a mai patit cineva asa ceva va rog sa imi dea un semn.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Am fost azi la rerezentanta. Se pare ca la cutia mea nu se poate verifica uleiul doar prin scoatere. S-a scos uleiul si surpriza aveam cu 1 litru mai mult ulei decat era necesar. S-a pus uleiul inapoi 1.9 litri cat cere cartea si acum situatia s-a imbunatatit. Un pic totusi mai agata la rece dar nu tot timpul. Ma gandesc ca amestecandu-se uleiurile inainte i-a crescut un pic vascozitatea la uleiul original. Vreau sa imi schimb si kitul de ambreiaj curand. Si daca o sa ma mai sacaie agatatul o sa mai scimb odata uleiul. Deci nu cred ca ar avea legatura cu timoneria. Tot pe ulei il suspectez. Voi ce ziceti.

Link to comment
Share on other sites

Daca ambreiajul tau este hidraulic atunci trebuie sa-l aerisesti. La mine foloseste lichid de frana din acelasi vas cu frana. Imi agata sau nu intra deloc in viteze, asa ca am verificat aceasta situatie inainte sa trec mai departe si problema s-a rezolvat. Insa, ceva vreme inainte am fost la un service prin Colentina si mi-au spus mecanicii de acolo sa schimb uleiul de cutie cu unul facut special pentru un model de Skoda care din fabrica avea o problema la viteza a doua, o agata la schimbarea sa. Ei spun ca VW a proiectat un ulei aditivat si au chemat toate modelle la service sa remedieze problema. Intra foarte bine in viteze de cand am folosit acel ulei. Daca esti interesat caut recipientul in care mi-a ramas si-ti spun codul.

Referitor la nivel, nu poate intra mai mult decat trebuie. Cutia are doua camere iar trecerea lichidului se face prin punerea in miscare a angrenajelor.

Link to comment
Share on other sites

Daca poti sa cauti acel cod ar fi bine:) Iar in legatura cu uleiul eram acolo cand baietii au scos uleiul din cutie si atata a fost cu 1 litru mai mult. As aerisi si eu ambreajul doar ca la mine problema a aparut dupa schimbarea uleiului in cutie. O sa ma programez saptamana viitoare la reprezentanta si mai schimb odata uleiul poate daca imi zici pana atunci codul le zic si de uleiul respectiv sa vad ce zic ei.

Merci mult!

Link to comment
Share on other sites

G052512A2 este codul uleiului.

La schimbare fii atent cand il incarca in cutie. Mi-am amintit ca ar trebui sa intre ~1.5l...dar trebuie sa puna cutia in miscare sa intre tot deoarece sunt doua camere...

Edited by diamandini
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am mai schimbat odata uleiul, de data asta la reprezentanta. Se pare ca si dupa acest schimb de ulei treptele se schimba tot asa, mai rau la rece, iar situatia se imbunatateste la cald si agatarea apare cu intermtenta. Suportul de la motor l-a verificat mecanicul si a zis ca e ok cand am schimbat distributia. Sa merg sa fac si o reglare a timoneriei? Se poate sa nu fii strans ei ceva bine pe acolo? Daca suportul de la motor nu e ok strans nu ar trebui sa simt o schimbare in mersul masinii?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salut . O problema asemanatoare am si eu cand e frig afara agata treptele 2 si 3 .. Am schimbat ulei cutie cu unul oem + cilindrul hidraulic care debraiaza si tot la fel imi face. Oare o fi de la ambreiaj ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

la mine agata in treptele 2&4 dar numai la cald. La rece se schimba f usor si nici vorba de agatat. Sa fie de la uleiul din cutie/? se incalzeste cutia si incepe sa agate sau cum? O sa ii pun liqui molly 75w90 GL4+ , vreo 1.7 L

Link to comment
Share on other sites

Poate scapi numai cu un schimb de ulei. Daca nu, desfacut cutie, sincroane, rulmenti etc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

problema voastra este la placa de presiune slabita / uzata/  de proasta calitate .....nu mai schimbati uleiul aiurea. Spre surprinderea voastra cutia merge si cu ulei vechi si putin acesta urcand in partea superioara a cutiei prin barbotare , ungand astfel toate pinioanele ! Eu am circulat cu Octavia 2 ani cu 200 grame de ulei in cutie si nu s-a simtit absolut nimic. AM descoperit minunea printr-o verificare de rutina, ocazie cu care l-am schimbat. succes !!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

ca sa vezi, ieri am reusit sa schimb uleiul la CV. Busonul de umplere la cutia mea este inspre roata si a treb sa dau jos roata, carenajul rotii ca sa ajung la el fara problm. Uleiul scurs era f limpede dar era putin peste 1 L deci  nu era la nivel. Am pus liqui molly in jur de 2 L. Acum intra muuult mai bine in viteze si totul este in regula.......

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Beyond Invisible

Recent am schimbat cutia la troasca, iar cand am turnat ulei in ea au intrat doar 1,5 litri. In cutiile de tip MQ250 ar trebui sa intre 2,1 L conform specificatiilor, iar cei de la firma de unde am cumparat cutia au zis sa bag 2,2-2,3L (cutia fiind "uscata"). Am o intrebare catre cei care au mai schimbat uleiul in cutie la Touran, cati litri au intrat? si modul in care ati schmibat uleiul?

   Am tot citit pe forumurile nemtesti ca la Touran si Caddy ar trebui ridicat botul masinii cu 20-25 cm mai sus ca sa intre cantitatea necesara, fiindca busonul ala de umplere e pus acolo de'a-mpulea de catre VW (pentru a reduce costurile de productie nu s-au mai obosit sa faca alta carcasa) la Touran si Caddy cica ar sta cutia inclinata cu 15 grade fata de Golf, Octavia, etc. 

   

  Acuma astia din service care mi-au montat cutia cica n-au auzit de asa ceva, dar ma gandesc sa ma duc in alt service sa-l completez sau sa-l schimb din nou.

Are cineva acces la documentatii mai "sofisticate" pentru VW unde este descrisa modalitatea de schimbare a uleiului in cutiile MQ250??? (manuala, 6 trepte, cod GQN)

Va multumesc anticipat..

Link to comment
Share on other sites

Din cite imi zicea mecanicul meu se poate demonta senzorul de  marsharriere si se poate turna pe acolo restul de ulei sau cauti un service cu canal ridici partea stinga pe 2 cricuri vreo 10 cm,desfaci busonul de nivel de la cutie si torni pe acolo.Inainte sa completezi verifica sa vezi daca uleiul este la nivel sau mai cere.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Rugbystul13

La cutie automata dsg 6 trepte stie cineva cati litri de ulei intra pentru a ii face revizia? mai trebuie schimbat ceva filtru? si pe la ce pret se ajunge?( am intrebat prin 2 service-uri si uniii ziceau ca nu trebuie nici un filtru si in jur de 5 l ..altii ca 3-4 litri si filtru)

Link to comment
Share on other sites

Teoretic cutia are 6 litri. Practic, functie de metoda de golire si umplere, pot intra intre 4 si 5 litri de ulei. Si se schimba si filtrul.

Link to comment
Share on other sites

Rugbystul13

am inteles..mersi frumos...dupa multe umblari prin service-uri la aceasta concluzie am ajuns si eu....o nelamurire care nu am inteleso si poate o stie cineva...cand se face schimbul de ulei la dsg masina nu trebuie rulata inainte cu cateva ore ca nu stiu( probabil uleiul existent deja) sa fie rece?

Link to comment
Share on other sites

Rugbystul13

REZOLVAT!  Cutia la dsg are 6 litri , la schimb intra in jur de 5.5 litri. Observatii : 

1. Luati ulei original , la tiptronic poate intra si un ulei ATF de 40 de lei litru  , insa la dsg nu va riscati.

2. pentru ca nivelul la ulei sa fie optim cand se face schimbul , masina trebuie sa fie rece (nerulata in ultimele ore), doar la tiptronic nu conteaza chestia asta

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Buna ziua ,sun detinatorul unui Touran 1,9  77 kw  BLS  2008 6+1 ,pana astazi nici o problema am plecat cu masina de acasa totul ok pana la semafor ,mam oprit la semafor si cand sa plec SURPRIZA nu intra in viteza ,intr-un sfarsit am bagato in viteza dar foarte greu . Ce am observat ca daca este motorul pornit intra foarte greu in viteza dupa multe incercari ,iar daca nu este motorul pornit intra usor in toate vitezele .Mam gandit sa nu mai fie lichid in cutia de viteza ?Sau sa se fi dus ,,placa de presiune,, A mai patit cineva asa ceva ? Va multumesc !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

A mai montat cineva  cutie de viteze de touran 2.0 TDI ? ideea e ca mi-a demontat cineva cutia si nu a mai facut-o la loc si vreau sa o montez si nu stiu unde vine o tabla ( poza ) si cum se prinde chestia aia cu un arc pe ea.. 

post-143145-0-73433600-1432582591_thumb.

post-143145-0-47854000-1432582601_thumb.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut!

 

Am o problema cu un Touran 1.9 AVQ, si inainte de a merge la „doctor” am zis sa pun o intrebare aici, in ideea ca poate cineva s-a mai intalnit cu o situatie similara si poate sa-mi spuna cam la ce sa ma astept.

Treaba sta in felul urmator: la drum intins sare dintr-a 6-a. In 5-10 min de cand o pun intr-a 6-a sare pe liber. 

In celelalte viteze nu face probleme, desi parca nu intra 100% cum ar trebui, parca „agata” putin, apropape insesizabil, comparativ cu alte VW-uri pe care le-am mai condus (Golf4, Caddy).

 

A mai patit cineva ceva similar? Cam ce ar putea fi?

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Sincronul. :)

Link to comment
Share on other sites

Acidutzu2005

Trebuie schimbat pinionul pt viteza a 6-a (de preferat si sincronul aferent).

Din cauza sincronului intra greu in viteza, iar daca este uzat pinionul sare din viteza.

Multa bafta.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept