Jump to content

Pornire lunga la cald golf 4 1.9tdi an 98 motor alh


cristi2011
 Share

Postare recomandată

Dupa ce am scos mufa de la senzorul de temperatura G62, indicatorul bujiilor ramane mai mult aprins, dar masina porneste la sfert de cheie.

Ce s-ar putea intampla cu motorul, daca mufa ar ramane scoasa? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cuiuda

    34

  • marius1982.11

    12

  • romytaxy

    11

  • dragosbv94

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut,

Pai gandeste-te si tu, ECU nu va stii niciodata temperatura lichidului de racire, va lua o valoare standard stocata in el. Din cate stiu eu mai este un senzor care citeste temperatura lichidului de racire, iar daca nici acele nu functioneaza porbabil ca temperatura motorului nu va fi constanta si cine stie ce probleme mai ai, de exemplu vara daca nu porneste termostatul o sa se incinga motorul fara sa stii si poate il distrugi.

Merita, in cazul tau, sa cumperi un senzor G62 OEM si sa te gandesti ca cel care a fost inainte a mers aprox 14 ani.

Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am o problema cu motorul. Nu pot adauga un topic nou, asa ca am postat aici.

Este de 1.4 55kw benzina, AHW - problema e pornirea la rece.

Atunci cand pornesc dimineata, la temp de 5-10 grade motorul porneste apoi in decurs de 2-3 secunde turatia scade pana pe la 500 rpm dupa care motorul se opreste.

Daca il pornesc si in alea 2-3 secunde apas acceleratia si il turez cateva secunde pe la 2-3 mii rpm, dupa ce iau piciorul de pe acc, se balbaie un pic in jurul turatiei normale de relanti, dupa care se stabilizeaza normal.

Daca il pornesc la rece, dar la o temperatura mai mare, peste 15 grade motorul doar se balbaie un pic in jurul turatiei normale de relanti (2-3 secunde) dupa care se stabilizeaza.

La cald, porneste perfect normal.

Turatia de relanti e undeva la 850-900 rpm.

Vreo idee despre ce ar putea cauza problema asta?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am avut probleme cu pornirea la cald, mi s-a rezolvat din soft, si nu mai am probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@maephisto: intreaba mai bine aici http://vwforum.ro/topic/58454-pornire-la-rece/page__st__340 de problema ta, ca pe acest topic esti off-topic si nici nu vrei primi un raspuns avizat, cei care au avut probleme la ALH cu pornirea au rezolvat cu o rezistenta pusa pe firul unui senzor, la tine nu e aceeasi problema.

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Senzorul a fost schimbat cu unul OEM, au fost sterse erorile si rezultatul este acelasi.

Am inteles ca se poate monta o rezistenta pe firul de la G62, stie cineva prin Timisoara/Arad care poate face asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde este acest senzor g 62 la bora 1.9 tdi? cum spune ti ca i mai bine cu rezistenta pe firul de la g 62 sau prin resoftare?

Modificat de bor@
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin resoftare...

:offtopic: Te pot ajuta eu in rezolvarea problemei. :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

si eu am tot aceeasi probleme cu pornirea la cald motorul este 1.9 tdi ahu a fost schimbat de curind cu acelasi tip de motor pastrind pompa de injectie veche si injectoarele vechi care pe vechiul motor mergeau perfect acum am vazut pe aici ca ar fi un senzor g62 dar unde se afla acesta pentru ca eu ma aflu in italia si nu am la cine sa apelez astia la service iti cer o gramada de bani si nu fac nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum te uiti la masina din fata ,in dreapta motorului in spate ,undeva in dreptul chiuloasei ... o mufa cu 4 pini

aa stai ca tu ai passat

la golf este motorul pozitionat transversal, :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

am si eu problema asta cu pornirea la cald.

motorul porneste in 1 - 2 secunde la rece, apoi, dupa ce se incalzeste, dureaza 5 - 6 secunde.

motor alh, golf 4 fabricat in 98.

 

am incercat si alta baterie, tot asa face. bateria pusa pe masina nu era noua, dar cine mi-a dat-o mi-a dat-o ca buna (am imprumutat-o de la un magazin auto local).

 

am schimbat (nu eu, personal) senzorul de apa G62.

 

in momentul schimbarii, mecanicul a facut urmatoarea operatie:

motorul era deja cald cind am ajuns la el. l-am oprit, a scos mufa de alimentare din senzorul de pe motor, l-am pus pe noul senzor si l-a lasat in aer.

am repornit masina de trei ori, a pornit instant, nici macar o secunda.

cind a pus senzorul la loc (dupa ce s-a racit putin motorul, ca sa poata lucra mai bine in zona, ca a iesit greu vechiul senzor din cauza ca se dilatase garnitura), motorul fiind deja destul de rece, a pornit ca inainte - 1-2 secunde. am mers cu ea acasa, s-a incalzit motorul pe drum, pornea ca inainte, 5 - 6 secunde.

 

masina e luata de curind - adusa in Germania. am observat problema asta la cumparare, vinzatorul mi-a zis ca e de la baterie, bla bla. pe tester masina parea ok (nu a dat erori pe motor, senzori sau abs, fata de alte doua golfuri pe care le testase domnul pe care il chemasem cu testerul. alternatorul incarca puternic, nu oscila cu consumatorii porniti, injectoarele erau in parametri - 1 cu 3 si 2 cu 4, dupa cum imi explica domnul care citea testerul, la accelerare, era un indicator care urca la peste 1600 de puncte, fata de celelalte doua testate, la care parametrul resepctiv urca pina la 900, respectiv 1200 de puncte). si m-am gindit ca o fi OK, ca o fi de la baterie (eu fiind total paralel cu mecanica si restul).

 

i-am schimbat distributia de o saptamina.

si nu a fost reglat avansul injectiei. si inainte de schimbarea disctributiei pornea la fel, deci nu asta tre sa fi fost problema.

pusa pe tester aseara - un alt tester - era un grafic cu doi parametri la injectie.

unul dintre parametri era fix (vectorul orizontal), in jur de 140 de puncte, celelalt (vectorul vertical) era in jurul valorii de 167 de puncte. 

in mod normal, la intersectia celor doi parametri, vectorul vertical ar fi trebuit sa fie la 60-70 de puncte, pentru a se afla in sectorul gri de pe tester, unde injectia ar functiona normal. asadar, avea 100 de puncte in plus fata de zona normala.

astazi mecanicul va corecta aceasta problema (asta era singura eroare pe tester, avea si numar... 17646, parca, dar nu sint sigur ca l-am retinut corect dupa primele doua cifre). va cauta sa aduca injectia in parametri. pe tester indicatia era de a invirti ceva de la injectie in sensul invers al rotirii motorului pina cind obtii intersectia in acea zona gri.

 

acum nu stiu daca aceasta ajustare va rezolva pornirea motorului la cald. am sunat la reprezentata locala a VW (in Deva, quarkmotors), mi-au spus ca mecanicul lor e in concediu pina la finele lunii si ca nu imi pot raspunde la nicio intrebare sau solicitare. voiam sa vad daca poate resofta masina, in cazul in care asta o fi problema.

 

daca e cineva in zona Hunedoara/Deva/Sebes/Alba care se ocupa cu resoftari, in cazul in care asta fi problema... poate aveti vreun sfat sau vreo indrumare catre cineva.

intre timp o sa mai caut si ceva service-uri in judetele invecinate (Alba, Sibiu). ar trebui sa pornesc la drum (in jur de 1200 km) si m-as duce cu masina asta, dar cu problema rezolvata.

Modificat de loriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

cam mult ai scris :), e problema clasica de la ALH. Solutii:

 

fie schimbi/reconditionezi electromotorul 

fie apelezi la un tuner sa-ti rescrie pe banc mapa de pornire din ECU. Cuiuda s-a oferit sa-mi faca mie, insa nu ma risc, nu e nimic personal.

Din ce inteleg aveai avansul mare, deci punctul era intre cele 2 linii extreme paralele?

Normal ca a pornit cu senzorul scos, fiindca la rece porneste bine. E ceva cu RPM minim la care trebuie sa invarta electromotorul pt ca ECU sa porneasca injectia.

Ca sa te convingi de asta, codeaza motorul pe cutie automata si vezi ca iti porneste la sfert(dar va merge cam prost in mers), ceea ce confirma ca totul e din soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am citit despre solutia cu codare pe cutie automata, insa nu mi se pare o optiune sanatoasa...

 

avansul e mare, insa doar miine dimineata va fi readus in parametrii normali.

punctul de intilnire a celor doua coordonate e undeva mult mult deasupra zonei care pe tester era data ca zona de functionare optima.

cum spuneam, coordonata fixa indica 140, cealalta coordonata (cea verticala pe tester, imi pare rau ca nu stiu cum se numesc), una fluctuanta, indica 167-168. punctul de intilnire al acesteia din urma cu cea care indica 140 ar fi undeva la 60-70 de unitati (conform graficului tester-ului). are 100 de unitati in plus, conform graficului.

 

acum cind porneste greu, electromotorul invirte de ameteste, nu? 

periile sale sa fie duse si se invirte in ''gol''?

 

cum masina facea figurile astea si inainte de (de)reglarea avansului, problema nu se va rezolva miine, mai mult ca sigur.

horrormotorsport.

Modificat de loriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

bine, nu am in fata un grafic de genu ala ca sa tiu ce numere-s pe el, nici nu ma intereseaza practic, daca vad graficul.

Da, e mai obosit ca sa zic asa, merge cu schimbarea periilor plus kitul de bucse bosch, dar vorba vine ca nu e de durata chestia asta. ideea e ca daca tine cel putin 2-3 ani, eu zic ca merita si e fara risc.

la noi merge resoftare doar pe banc, nu prin mufa obd, ceea ce nu ma incanta deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce nu te incanta?

eu am facut operartia de 2 ori, corectie pornire si porneste sfert dupa 2 ani si resoftarea

Nu au fost si nici nu sunt probleme si dc trebuie sa mai modific ceva iarasi o so fac

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius, nu se intampla nimic rau si nici nu se pierde sau corupe softul pe care il ai deja modificat  :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca asta e solutia, cu resoftarea ECU, unde poate fi facuta mai aproape de casa (hunedoara/cluj/sibiu)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

baterie noua Rombat de 85Ah si masina a pornit bine. pornirea grea la cald a disparut. si la cald si la rece masina pornea la fel. golf 4, 99, alh.

si la cald si la rece invirtea de 2 ori si pornea.

am desfacut si electromotorul, periile nu erau uzate. dar daca tot am luat unele noi, le-am schimbat, am curatat toate contactele si gata.

TDI-ul porneste instant, mai bine decit vechiul golf 3 pe benzina!

 

am avut drum prin Brasov, la turbogranny mi-au zis ca nu am nevoie de resoftare ca motoarele ALH n-au probleme cu softul. dar ca avansul injectiei e dereglat si ala sa fie primul pas pe care-l fac. a fost reglat la reprezentanta.

apoi, citind pe forum parte din discutii, am zis sa pun o baterie noua si sa schimb periile.

totul super acum, 

sa o tina tot asa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dupa cum se poate vedea in poza EDC15 standard,dupa 70 de grade Celsius (temperature motor) electromotorul trebuie sa invarta peste 280 RPM ca injectia sa inceapa sa lucreze,pana acolo,valoarea la injectie este 0...in EDC15 mod puteti vedea care este rezolvarea si cat de simpla este,pur si simplu,indiferent de RPM electromotorului,injectia lucreaza...asadar apelati la tuner ca e o rezolvare mai ieftina decat alt electromotor care va imbatrani

post-109405-0-40733500-1379352545_thumb.

post-109405-0-44196500-1379352554_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte utila informatisa, asa intelesesem si eu ca functioneaza, nu stiam exact turatia, insa ce nu inteleg eu, de ce totusi la un moment dat porneste? are si un time limit? adica, daca niciodata nu ajung la 280rpm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are functie de timp...garantat ajungi la 280 RPM (altfel nu porneste comform primei poze de mai sus),nu este o valoare mare pentru un motor electric (electromotor) dar timpul in care acesta ajunge la valoarea respectiva este dependent de factori (calitate baterie-amperaj de shunt,depuneri de oxizi intre periile colectoare,rulmenti negresati/bucse)

Electromotorul este cel mai mare consumator de curent si tensiune dintr-o masina...el are onoarea de a consuma din baterie inainte ca alternatorul sa bage curent asadar...circuitul de pornire depinde de cat de bun este acumulatorul (probabil voi fi criticat ca am scris baterie mai devreme) si care este starea de sanatate a electromotorului

am auzit la altii ca umbla in soft si la timpul in care bujiile raman aprinse dar sincer nu vad logica deoarece degeaba fierb motorina daca nu injectez nimic...

Modificat de laur_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna Domnilor! Pornirea asta greoaie am avut si eu la masina mea de cand mi-am luat masina *(ford galaxy 1,9 tdi AFN) pana am setat pe cutie automata, vreau sa va spun ca eu nu am nici o eroare sau ceva in urma modificarii ,nu imi tremura motorul sau sa smuceasca sau ceva, merge perfect si porneste la sfert de cheie ! nici nu credeam ca e asa de simplu de rezolvat o problema asa mare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor!!!Am o problema cu pornirea atunci cand las sa se stinga toti martorii din bord inclusiv cel de la bujiile incandescente, atunci elecromotorul invarte intre 5-10 sec pana sa porneasca dar daca ii dau cheie imediat fara ca martorii sa se stinga imi porneste la sfert.V-as fi recunoscator daca m-ar lamuri cineva cu aceasta problema.Mentionez ca am un golf 4 1.9 tdi 90 CP ALH an 1999.

 

Multumesc anticipat!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristian.verives

Salut. Am si eu o Bora 1.9 TDI 66 kw ALH si probleme cu pornirea. Ieri a refuzat sa porneasca. Am avut aceeasi problema in toamna si pana la urma am verificat releul 109 si erau dezlipiti unul sau doi pini. L-am reparat, l-am pus pe masina si a pornit la fix. Cu toate astea tot pornea greu si intr-un final deloc. Azi verific iar 109-le. Tot vad discutandu-se de releu 109 si senzorul G62. Ideea ar fi ca m-ar ajuta foarte mult macar sa duc masina pana la service. Daca scot mufa de la senzorul G62 o sa porneasca masina? Se poate diagnostica corect daca e ceva in neregula cu senzorul G62? Vad ca va plangeti ca ati dat bani pe  unul nou si degeaba. Tot vad ca scrieti ca se poate monta o rezistenta pe el sau tuning. Care-i faza cu update-ul de software? Cu stima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G62 oricat ar fi de stricat el, masina tot ar trebui sa porneasca fara mari probleme in conditiile de acum, adica 4-15grade, nici nu pornesc bujiile incandescente.

Update-ul de sw e pt ALH-uri mai vechi de 2000, pt a facilita pornirea grea LA CALD, dar tot cum am zis mai sus, masina ar trebui sa porneasca la rece.

incearca totusi un 109 nou sau din dezmembrari daca ai mai avut probeleme cu el.

scaneza cu vag-com, daca nu se conecteaza la engine, cel mai sigur e dus 109-le.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!