Jump to content

Pornire greoaie


Mihai San
 Share

Postare recomandată

Eu am prins vremurile cand masinile si chiar camioanele se porneau la manivela, mai ales alea de armata cu motoare pe benzina care avand raport de compresie mic le invarteai usor si mergeau cu benzina de 75.

Daca ai lasat vreun consumator pornit si nu mai ai baterie sa invarta dar ai ceva baterie sa se aprinda macar becurile rosii in bord, nu ai de la cine lua curent, pornesti impins. Invarti cheia astfel incat becurile rosii sa fie aprinse. Iei mana de pe cheie si nu o mai atingi. Bagi in viteza 2 sau R daca mergi cu spatele si apesi ambreiajul. Se incepe impingerea si cand ai viteza dai drumul la ambreiaj. Motorul va fi invartit de roti, nu de electromotor. Cand a pornit, apesi ambreiajul, poate accelerezi putin si gata.

Daca iei curent, pui +la + si minus la minus sau la caroserie. Cel care da curent este bine sa aibe motorul pornit sa-ti dea 14V nu 12.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preferabil este sa luati curent, nu sa o impingeti! Conform manualului masinii nu trebuie pornita prin impingere, posibil sa va loviti ulterior de o problema si mai mare(sa ii sara acesteia distributia de la punct mai ales in cazul celor pe curea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit acum in manual si scrie sa nu pornesc prin remorcare deplasand autovehiculul mai mult de 50 m. Banuiesc ca remorcare este echivalent cu impingere. Se refera ca daca nu a pornit in 50 m, intra benzina nearsa in catalizator si-l distruge. Probabil daca dai drumul brusc la ambreiaj, pot aparea situatii in care sa sara si distributia.

Pot aparea situatii in care esti obligat sa impingi masina, de ex. daca nu mai merge electromotorul, sau chiar sa o conduci fara pedala de ambreiaj. Nevoia te invata.

Am citit acum in manual si scrie sa nu pornesc prin remorcare deplasand autovehiculul mai mult de 50 m. Banuiesc ca remorcare este echivalent cu impingere. Se refera ca daca nu a pornit in 50 m, intra benzina nearsa in catalizator si-l distruge. Probabil daca dai drumul brusc la ambreiaj, pot aparea situatii in care sa sara si distributia.

Pot aparea situatii in care esti obligat sa impingi masina, de ex. daca nu mai merge electromotorul, sau chiar sa o conduci fara pedala de ambreiaj. Nevoia te invata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata s-a rezolvat.

Ne spui si noua cum?

A mea manifesta aceleasi simptome.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste si mesajul de mai sus. Ii raspundeam colegului care zicea ca filmultul postat de mine era privat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aseara, cand am ajuns acasa am masurat bateria dupa ce am oprit motorul si avea 12.75V. Azi dimineata, inainte sa plec, avea 12.25V. E ok, sau e pe duca bateria?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In teorie, o baterie buna trebuie sa aibe un 12.5, la cateva ore de la oprire. Oricum, nu conteaza asa mult ca ai avut 12.25 dimineata, ci cat ai cand ea e in sarcina - cand dai la cheie. Curentul de descărcare la rece - la o baterie noua, complet încarcata, poate sa-l furnizeze continuu, timp de 10 sec. si sa asigure la -18°C o tensiune minima de 7.5V

Temperatura scazuta reduce substantial puterea bateriei. La -18°C, bateria functioneaza numai la 40% din puterea pe care o poate da la 20°C.

Verificari de efectuat, pentru aflarea stadiului in care se afla bateria

- Se masoara tensiunea pe acumulator fara a porni motorul si fara a avea consumatori (faruri, radio, avarii etc). Tensiunea trebuie sa fie in jur de 12,5 v (dar nu mai putin de 12 v). Se recomanda sa nu se masoare imediat dupa oprirea motorului, ci la cel putin 2 ore dupa oprire.

- Se masoara tensiunea pe acumulator fara a porni motorul si cu consumatori in plus: farurile aprinse, radio pornit, avariile etc. Tensiunea nu trebuie sa scada f mult.

- La pornire tensiunea la bornele acumulatorului nu trebuie sa scada sub 10V (la o temperatura de +20*C);

- Se masoara daca bateria are de unde sa se incarce prin pornirea motorului. Tensiunea trebuie sa fie de min 13,8 v (recomandat in jur de 14.4 v). Daca este mai mica decat minimum admis este bine sa verificati sistemul de incarcare (alternator etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pt raspuns, chiar vreau sa fac masuratorile, chiar mi-am cumparat si un multimetru. :)

NU inteleg insa ceva:

- La pornire tensiunea la bornele acumulatorului nu trebuie sa scada sub 10V (la o temperatura de +20*C);

Te referi in timpul pornirii, cand dau la cheie sau imediat dupa?

- Se masoara daca bateria are de unde sa se incarce prin pornirea motorului. Tensiunea trebuie sa fie de min 13,8 v (recomandat in jur de 14.4 v). Daca este mai mica decat minimum admis este bine sa verificati sistemul de incarcare (alternator etc).

Atunci cand motorul e rece si relanti-ul mai crescut incarca mai mult, iar pe masura ce motorul se incalzeste si scade realnti-ul si curentul de incarcare imi scade. Care valoare e relevanta?

Am schimbat anul trecut releul de incarcare si puntea de diode ale alternatorului, insa tot cred ca imi incarca prea putin. Conteaza si starea bateriei la incarcare? Acumulatorul e un Varta silver de vreo 3,5 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un test mai revevant sa vezi ce poate bateria pe bune,e si mai simplu.

Scoti siguranta de la pompa de benzina ,pui aparatul de masura pe borne si dai la automat,(ideea e sa invarta electromotorul fara fara sa pornesti masina) timp de 3 secunde si in acelasi timp vezi cat scade curentul....daca scade sub 9V atunci e bine sa te gandesti la alta.

Am facut si eu testul asta si imi arata 10.3V

Se numeste "Testul saracului" :) (asa se nuumeste pe internet,sa nu se impacienteze cineva ca am jignit :idea: )

Modificat de Hudrea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te referi in timpul pornirii, cand dau la cheie sau imediat dupa?

In timp ce dai la cheie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut masuratori acum, la 4.5 ore de la oprire.

Tensiune cu motorul oprit fara consumatori -- 12.27V

Tensiune cu motorul oprit cu pozitii si CD -- 12.05V

Tensiune cand dau la cheie -- 10.35V (s-a intamplat rapid, dar din toate valorile care au aparut asta e cea mai mica-- poate o sa incerc si metoda lui Hudrea)

Tensiune imediat dupa pornire (motorul rece) -- 14.45V

Ce zici, e ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Destul de ok. Fa si "testul saracului" :lol: si aia e....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu probleme cu pornirea la rece cand e frig(-3/3 grade).Porneste si se opreste imediat sau nu se accelereaza.Am avut aceasta problema si iarna trecuta si acum 2 ierni.Am fost si la "specialist"care mi-a luat banii si s-a lasat pagubas.Ar putea fi oare de la vreun furtun de vacuum crapat?Am citit mai demult undeva ca ar fi posibil.

Precizez ca momentan nu da nici un defect cu vag-com.

Modificat de keysersoze
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am problema asta cateodata.

Nu stie nimeni care a r putea fi cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi mi-a murit cu motorul cald in mers.Cred ca trebuie sa elimin partea cu vacum-ul si sa ma orientez pe partea cu alimentarea de carburant(pompa de benzina,filtru benzina),ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Pentru a nu mai deschide alt topic scriu aici problema de care ma lovesc.

Masina porneste greu indiferent ca este cald sau frig afara si asta numai la prima pornire.Motorul este 1,9 tdi.-1Z

Am verificat bujiile si sunt bune toate 4,am verificat releul de la acestea si tine curentul pe ele 10 secunde,bateria este buna.

Am scos mufa de la senzorul de pornire la rece,cu toate acestea masina porneste foarte greu,respectiv trebuie ca electromotorul sa invartesca intre 5 si 10 secunde si abia atunci porneste si scoate un fum negru.

Sa fie dusa pompa de injectie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Daca ai fi cautat mai bine ai fi gasit acest loc unde puteai sa expui problema ta:

...

Ar trebui sa faci un test sa vezi erori si parametri. Verifica avansul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare. Am o problema cu un vw Bora, tdi Ajm din 2001. Sambata dimineata la -7 grade masina lasata afara peste noapte, pornire grea. A plecat la prima cheie dar a invartit electromotorul de vreo 10 ori...trepidatii, relanti instabil si jet de fum alb. Am placat direct la service unde mecanicul a constata ca 3 bujii sunt moarte iar a 4-a e pe duca. A verificat cu un creion cu led. Am cumparat 4 bujii noi Beru insa a reusit sa schimbe doar 3 pentru ca a 4-a bujie este intepenita. E vorba chiar de bujia pe "moarte".

Azi dimineata masina a pornit rapid insa pentru vreo 2-3 secunde aveam impresia ca merge inecat. Turatia motorului la pornire a inceput de pe la 400rot/min si in 2-3 secunde a urcatt la 1100. Jet de fum alb nu foarte gros+ mers neregulat 2-3 secunde. Apoi totul ok.

Credeti ca de la bujia nr 1 care nu a fost schimbata si e slaba poate sa faca asa motorul. Ma gandesc ca daca nu reuseste sa incalzeasca cilindrul 1 poate sa dea simptome de genul. Insa nu exclud si vreun injector desi sper sa nu fie cazul.

Compresia ma gandesc ca e buna ca altfel nu o porneam la prima cheie la -7 grade cu 3 bujii complet duse.

Astept pareri. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te poti pronunta decat dupa ce le inlocuiesti pe toate. Exact problema asta am avut-o si eu si erau tot asa 3 duse si una pe moarte si a pornit greu, dar la prima cheie si la minus 20 grade. Aia care este pe moarte de fapt este ca si moarta adica chiar daca nu este intrerupta nu-si mai face treaba deloc.

Numai ca atentie cu desfacutul ca daca strici filetul se complica treaba adica trebuie facuta o reductie.....mai bine fara.

Incearca cu degripant, daca nu vezi ca sunt spray-uri cu azot care racesc si contracta componentele pe care este aplicat (adica bujia) usurand desfacerea. Si spray-urile cu aer comprimat daca le intorci invers atunci cand apesi pe buton pot scadea temperatura destul de mult.

Ideea este ca sa nu mai patesti asa ceva sa strangi bujiile cu cheia dinamometrica la cuplul care scrie pe cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine ma duc la un alt mecanic sa vedem ce e de facut. Cred ca voi schimba si filtrul de motorina ca tocmai ce mi-am amintit ca si ala are aproape un an vechime.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca trebuie sa schimbi filtrul de motorina chiar la an (asta se schimba in functie de nr. de km, uleiul se schimba la un anumit numar de km sau la 1 an care vine prima), daca bagi motorina de calitate duce doua schimburi de ulei lejer, adica la vreo 30 000 km. In autodata zice ca se schimba la 20 000 mile sau la 2 ani in cazul in care parcurgi pana in 10 000 mile (15 000 km) pe an.

Acolo pomeneste de un Diesel primary fuel filter care se schimba cum am zis mai sus si de un Diesel fuel filter despre care zice de fiecare data ca numai se curata (drain in engleza).

Nu zic ca strica dar parca este prea deasa schimbarea si sa nu cheltuiesti bani inutil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un golf IV an 2001 si am avut probleme de pornire greoaie la prima cheie (ca si cum nu avea destula putere bateria). dupa prima cheie mergea la sfert. am schimbat bendix-ul ca facea scandal, bucsa de la electromotor si am mai descoperit ca firul + de la baterie ce mergea la electromotor era un pic impuscat. Dupa toate astea reparate, masina porneste la sfert. Mentionez ca inainte de a schimba cele preyentate mai sus am verificat: bateria și alternatorul daca incarca, daca am compresie,bujiile și releul de comanda (care era defect).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu detalii noi. Am fost azi la service si au reusit desfacerea bujiei defecte si montarea celei noi. Astept acum dimineata sa vad cum porneste. Insa imi da de gandit o alta problema. Mecanicul a verificat cu multimetrul - pe baterie si + pe fisele de la bujii si zicea ca bujiile nu primesc curent de la releu. Chestia e ca martorul de bujii sta aprins dimineata vreo 5-6 secunde iar azi la amiaza se aprindea doar 1 secunda si pornea bine motorul.

Se poate sa fie ars releul si totusi sa se aprinda martorul bujii?

Mecanicul zicea ca pe multimetru nu-i dadea curent pe fise pentru ca era destul de cald afara si bujiile practic nu intrau in functiune.

Chiar nu stiu ce sa mai cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuia sa scoata mufa de la senzorul G62 si abia apoi sa verifice daca ii vine curent pe fise, cand pui contactul. Daca se aprinde spira cum ai zis, releul e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!