Jump to content

Citigo - impresii, pareri etc.


nsm
 Share

Recommended Posts

Skoda a anuntat lansarea la sf lui 2011 in Cehia celei de a saptea linii de modele: Citigo.

Aceasta masina merita un topic separat deoarece presimt ca e posibil sa bata Fabia la vanzari in Romania si sa se apropie de Octavia...

In Romania va aparea la inceputul verii 2012.

Modelul se bazeaza pe Vw Up, va concura pe segmentul A00 si va avea o lungime de 3.56m, o latime de 1.65 si inaltimea de 1.48 m - una dintre cele mai mici masini din segment. Cu toate acestea portbagajul va avea 251 l extensibil la 951 litri. Vor fi disponibile modele in 3 si 5 usi.

Motorizarile vor fi noi: 3 cil de 1.0 l cu 60 si 75 CP cu consumuri de 4.5l/100 si 4.7l/100

Modelele echipate cu Greetec vor consuma 4.2 si respectiv 4. l/100

Ce o va face interesanta comparativ cu trioul care vine tot din Cehia ;) (C1, 107, Aygo) va fi oferirea in premiera a sistemului City Safe Drive brake assistant. Acest sistem se activeaza automat sub 30 km/h si va permite franarea automata a masinii in cazul iminentei unei coliziuni. Sistemul se bazeaza pe un senzor Laser. Va fi practic singura masina din clasa sa cu asa optiune in oferta.

In sfarsit europenii vor avea o alternativa la modelele ieftine din Asia (Hyunday, Tata, Kia, Toyota, Chevrolet Spark samd).

Daca Skoda va avea aceeasi calitate si finisaje ca la restul gamei atunci cred ca se va impune deoarece modelele asiatice sufera tare la partea de finisaje, design si posibilitate de configurare.

Link to comment
Share on other sites

O sa vedem...deocamdata trendul impus de VAG Skodei este clar: Skoda nu trebuie sa produca masini care sa concureze alte modele ale grupului. Ca urmare, Skoda nu dispune de acelasi tehnologii ca VW, materialele si finisajele sunt (constient!) mai prost calitative decat VW etc. Trendul asta s-a vazut in ultimii ani din ce in ce mai clar.

Am vazut saptamana trecuta la IAA Frankfurt noul VW Up. Pare o masinuta care promite mult, nu stiu la ce preturi o sa fie disponibila, insa calitatea materialelor e neasteptat de buna la o masina din clasa ei. Portbagajul e cam micut si cam "ingropat", dar nici altii nu stau mai bine. Mi-as imagina-o foarte bine ca a doua masina, pentru drumuri in oras :bom:

Link to comment
Share on other sites

Tocmai lansarea Skodei Citigo contrazice ideea ca Skoda nu va mai concura direct cu VW. Pai Citigo este identic cu Up...

Ideea cu finisajele Skodei mai slabe ca la Vw se aplica, dar doar partial (acolo unde modelele sunt in fix aceeasi clasa).

Ex Calitatea Fabia 2 e mai slaba ca Polo 6r. Incontestabil

Calitatea Octavia 2 Facelift este peste Vw Jetta (care e un model popular din mexic facut ptr Sua si adus si in estul Europei unde exista cerere de sedanuri). - Asta o spun si nemtii in ultimul test din Auto Bild care o face castigatoare pe Octavia comparativ cu restul sedanurilor (Focus, Jetta etc)

Calitatea Superb este la fel cu cea de la Passat doar dotarile sunt mai multe la Skoda dar si mai limitate ca posibilitate (mai putin twindoor-ul) ptr carcotasi a se vedea versiunea Laurent&Klement proaspat lansata

Sa vedem Citigo si Up

Astea sunt cam singurele modele care cat de cat concureaza direct.

Yeti nu prea e aceeasi talie cu Tiguan (20 cm dif) ci mai degraba cu Audi Q1 cu care nici nu intra in comparatie din muulte motive

Roomster nu are echiv la Vw

Golf nu are echivalent la Skoda samd

Concluzia: Marketingul lucreaza astfel incat cele 2 oferte sa nu se intersecteze. Iar unde se intersecteaza clar (modele similare) gen Fabia si Polo, vad ca Vw are castig de cauza.

Sa vedem cum o sa fie cu perchea Citigo - Up unde e o intersectie clara...

Edited by nsm
Link to comment
Share on other sites

N-o sa se intersecteze deloc. Up! este deja disponibil (cel putin in Germania), Citigo va fi disponibil din 2013. In 2013 Up! va fi disponibil ca e-Up! (electric!) si Up! R (;))

Deci atunci cand va aparea Citigo, va fi echipata cu tehnologia VW Up! veche de 2 ani! Cum ziceai si tu, au grija baietii de la VAG sa nu se calce singuri pe bataturi...;)

Link to comment
Share on other sites

Asa cum am scris mai sus... Skoda Citigo apare anul acesta. Adica 2011 in Cehia si in 2012 vara in Romania.

Nu stiu de unde ai scos tu 2013... Declaratia oficiala a Skoda este 2012.

Link to comment
Share on other sites

Mda, eu stiam ca o sa apara din 2013 :icon_redface:

Ei, atunci diferenta de pret (care va fi sigur semnificativa!) va fi in defavoarea materialelor/finisajelor/optiunilor disponibile pe Citigo.

Acum Up! pleaca de la 9850 EUR in Germania, Citigo va trebui sa coste cu cel putin 2000 mai putin ca sa o poata vinde cei de la Skoda. Aceasta diferenta inseamna vreo 20% din pretul Up! si nu va putea fi doar justificata de costuri mai mici de productie (Up! se produce tot la Bratislava ;))

Link to comment
Share on other sites

Gorillaz_Doktor

..... materialele si finisajele sunt (constient!) mai prost calitative decat VW etc. Trendul asta s-a vazut in ultimii ani din ce in ce mai clar.....

partial adevarat. Superb vs Passat - fix aceleasi materiale, fix aceleasi finisaje. designul difera (conservator Superb/ dinamic Passat - desi e acelasi ca cel din 2005 - nota proasta din partea mea). tehnologii - sunt fix aceleasi cu limitare la Skoda (ACC, Start/Go, City Brake......si altceva deocamdata nu-mi mai vine in minte, mai ales de cand au introdus si piele climatizata...) iar aici discutam de "tehnologiii", adica sisteme electronice. In rest,(motoare, cutii, suspensii, electrica) sunt aceleasi. Imaginea de low cost a Skoda rezida si din faptul ca o suma de elemente - care tradeaza originea - nu au design original ci sunt preluate ca atare de la VW (butoane, manere, climatizare) . Ce este pentru mine interesant este ca Seat nu are imagine de low cost, desi este supusa EXACT aceleiasi politici ca si Skoda.

Cat despre restul gamei, Fabia este un pic in urma (dar este din 2007, deci i-ar cam veni randul la schimb) fata de VW. in restul gamei, mi se pare ca sunt la acelasi nivel (materiale/finisare/motoare/suspensii). Ramane pozitionarea "sub" VW prin sistemele electronice, care intra la cca 2 ani distanta pe Skoda fata de VW, asa cum intra la VW la minim un an fata de AUDI :beer: .

Link to comment
Share on other sites

Sa ramanem ontopic totusi. Am vazut Up!, l-as cumpara ca a doua masina. Citigo nu exista decocamdata decat in (cateva) poze, interioare n-am vazut. Cine stie ce-o sa fie la interior?! Fabia e jale la interioare (scaune/finisaje etc), si sa nu uitam ca Citiz ar trebui sa fie mai ieftina ca fabia ;)

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca va costa intre 8500 si 12000 EUR...Dar parca o sa vad oferte cu remat la 5000 EUR :)

Link to comment
Share on other sites

Update: tocmai am citit in Der Spiegel despre Citigo (poze in articol, chiar cu interiorul). Se pare ca va costa cu vreo 1000 EUR mai putin ca Up!. Interesant e ca si Seat cica va anunta zilele astea modelul sau de Up!...care se va chema Mii si va costa undeva intre Up! si Citigo (de ce nu ma mir?)

Intrebarea totusi ramane: cum se justifica diferenta de pret? :icon_cheesygrin:

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum se justifica... Sa intrebam dep de marketing si contabilitate. Ptr ca cei de la tehnic precis nu pot sti deoarece masinile vor fi identice dpdv tehnic.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mda, eu stiam ca o sa apara din 2013 :icon_redface:

Ei, atunci diferenta de pret (care va fi sigur semnificativa!) va fi in defavoarea materialelor/finisajelor/optiunilor disponibile pe Citigo.

Acum Up! pleaca de la 9850 EUR in Germania, Citigo va trebui sa coste cu cel putin 2000 mai putin ca sa o poata vinde cei de la Skoda. Aceasta diferenta inseamna vreo 20% din pretul Up! si nu va putea fi doar justificata de costuri mai mici de productie (Up! se produce tot la Bratislava ;))

eu nu-s lamurit cu diferenta de calitate intre VW si Skoda. Eu am vazut o gramada de golf 5 cu butoane sterse, dar octavia, nici macar una. Pt mine o diferenta de 500 euro in favoarea Citigo m-ar indemna sa aleg Skoda, cu conditia sa imi placa dpdv estetic. Polo meu are cativa greieri la 38000km, in conditiile in care nu a fost ieftin (15000 EUR), iar la Octavia, la 109000 km nu prea am ce sa ii reprosez in conditiile in care am dotat-o cu un subwoofer magnat acum 4 ani.

Edited by PTDA
Link to comment
Share on other sites

Geisterfahrer

Octavia si Polo sunt 2 clase diferite. Revenind insa la Up! vs. Citigo vs. Mii am mai aflat cate ceva. Diferenta de pret e justificata numai de deprecierea masinii. Un VW se depreciaza mai greu ca Skoda sau Seat. Se pare ca se vor vinde Up! cel putin la fel de bine ca Citigo (se vand deja!) pentru ca sunt multi care prefera sa vad sigla VW in locul celei Skoda pe volan ;)

Link to comment
Share on other sites

Asta înseamna imagine de marca... Poti sa vinzi orice mai scump daca are o marca cunoscuta. Priviti la BMW ce design indoielnic au avut intre 2004-2009 si ce scumpe au fost dar s-au vandut foarte bine. E adevarat ca au si ceva solid in spate (tinuta de drum)... dar au existat si modele de umplutura care nu aveau nimic de a face cu spiritul BMW.

Legat de Citigo, imi place mai mult spatele decat la UP!. Am impresia ca Up seamana prea mult cu tripleta C1/Aygo/107 la partea posterioara unde capacul portbagajului este reprezentat de un geam mare...

Edited by nsm
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Citigo va fi cu aproximativ 1.000 EURO ca Fabia - deci pret de plecare pe undeva pe la 7.900 EUROTva inclus... Am atasat si catalogul de prezentare al masinii pentru cei care vor sa aprofundeze masinuta asta!

O asteptam in vara-toamna si la vanzare in tara!

10_Citigo_Catalogue_CZ.pdf

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Citigo si Up au exact acelasi punctaj la toate capitolele

Link to comment
Share on other sites

Gorillaz_Doktor

Ma uit si ma intreb...dupa cum face capul manechinului la 0:54 (capul manechinului impinge aibag-ul in afara caroseriei iar gatul descrie un unghi de 90 grade)....cum e asta cu 5 stele....

Link to comment
Share on other sites

cum e asta cu 5 stele....

La coliziunea cu stalpul, capul nu mai iese in afara ! Ca se loveste de stalp... :icon_geek:

Edited by DRAPAR
Link to comment
Share on other sites

La anul am de gand sa vand Fabia sotiei (a mers cu ea 6 ani) si sa-i cumpar un City Go. Din datele tehnice pe care le-am vazut e mai economica decat Fabia HTP 64 CP, mai rapida dar are cuplul putin mai mic. Cred ca va fi o masina foarte buna pentru oras. Am observat in catalog ca va aparea doar in 4 culori: rosu, galben verde si negru. Am vazut ca Vw.ro a publicat deja preturile si dotarile pentru Romania pentru Vw Up. Cel mai scump UP e 11.200 euro. Probail ca cea mai scumpa Skoda va fi vreo 10500 euro.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Ma asteptam sa fie mai ieftina

Din ce vad este cam la acelasi pret cu up! (-300 eur) si ceva mai slab echipata deci per total... tot cam pe acolo

Link to comment
Share on other sites

Noutatea este cutia automata...care la UP nu se poate pune si personalizarea mult mai bogata pe Citigo - cu 213 E iti pui geamuri electrice fata, cheie briceag si inchidere centralizata, claxon bitonal si scaun sofer reglabil pe inaltime!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!  

Nu sunt de acord (nu vizitez)