Jump to content

Nivel scazut in vasul de expansiune


The_Ego
 Share

Postare recomandată

Salutare baieti! Posibil sa nu fie cazul multora dintre voi, dar fiindca am trecut si eu prin asta, am decis sa va impartasesc care a fost cauza la mine (motor BKD).

 

Ei bine, in cazul meu, era "mancat" materialul flansei de ape, asadar bietul O-ring nu mai putea etansa. Bineinteles ca odata inlocuita acea flansa de apa nivelul antigelului a ramas neschimbat (~ 1 an de la efectuarea reparatiei).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • The_Ego

    13

  • andrei_221

    6

  • F l o r i n

    6

  • srudolf

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

eu complectez cu antigel de cind am masina adica de 2 ani ,cam 300 ml la 10.000 km si nu am inteles unde se pierde.

 

masina are acum 40.000 km si maninca constant antigelul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in racitorul gazelor de espament de la EGR, daca nu se vede pe niciunde  pierdere... 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

   Dupa aproape un an de cand "il urmaresc pe cel care imi fura aleator antigelul" si dupa tot ce am citit pe aici, m-am hotarat sa duc masina in service si sa remediez. Motorul 1.9 AXR 168.000Km, mentionat si mai sus de un coleg.

   Am inceput cu ce era mai simplu anuland racitorul de gaze( am scos unul din furtune din T si l-am introdus pe celalalt acolo). Am facut proba cateva zeci de km si la fel antigelul era aruncat pe supapa de preaplin si presiune mare in vas.

   Pasul doi: demontat chiulasa; garnitura aparent ok, fara nimic suspect vizibil.

   Pasul trei: verificat chiulasa si constatat ca trebuie rectificata( era ovalizata cum zice mecanicul), rectificat, garnitura noua. Cu ocazia asta s-au inlocuit si garniturile la supape- motivul pentru care completam aprox 1.5 l ulei intre schimburi( zice mecanicul)

   Pierderi colaterale- kit distributie nou, desi cel vechi avea aprox 35.000km; garnitura pompa tandem, ulei, filtre.

Dupa aprox. 150 km vad ca lichidul de racire sta cuminte la acelasi nivel, in schimb dupa primii 10 km s-a aprins din nou martorul cheek engine; la service mi-au zis sa merg cateva zile asa ca e posibil sa mai fie ceva mizerii pe evacuare si sonda lambda sa dea valori ciudate, dupa care sa revin in service; oare au vrut sa scape de mine???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diagnoza ce apare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   O sa merg zilele acestea din nou la service si o sa vad ce eroare apare. Am observat intre timp ca si consumul este ceva mai mare, nu scade sub 0.8 la relanti cu toti consumatorii off, iar in mers, pe vreo 250km( aprox.150 km drum intins si 100km localitate) am 7.1; in vremurile bune la drum intins cu clima pornita, doua persoane, bagaje, aveam 5.1- 5.3 l/100km, iar media de consum mixt statea la 6.5-6.7. Suspectez si EGR murdar, desi a fost curatat acum aprox.4000km( tot timpul ajungea ulei pe acolo).

Modificat de bridefo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. masina ta nu are sonda lambda, mizeriile pe evacuare nu influeanteaza motorul.

2. regleaza avansul corespunzator sa ca revina consumul la valorile initiale

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Gata, am remediat problemele:

- au reglat avansul, asa cum am citit pe aici, cu valoarea undeva intre +1.6 si +2 - consumul la relanti s-a dus la 0.7 chiar uneori la 0.6. Pana aici totul OK, nu mai pierd antigel si consumul la relanti e bun.

 

- eroarea check engine aparea in continuare si se referea la EGR, dar cauza nu au depistat-o la service nici dupa ce au inlocuit de test EGR, valva distributie vacuum(N75? cred); rezolutia sa verifice si tot traseul de cabluri catre calculator ca nu mai au explicatii. Nu am mai avut rabdare si am plecat cu senzorul aprins acasa , m-am documentat mai temeinic si am gasit si defectul : stutul de la pompa tandem nu mai etansa cum trebuie, tragea aer fals pe acolo. Rezolvarea a costat 10 Ron pe un tub de Poxipol cu care am lipit stutul; eroarea a disparut, motorul merge mai "rotund"( sa ma exprim mai plastic). Am inteles ca ar exista si kit de reparatie pentru acest stut, dar nu la noi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Aam o problema. Azi dimineata am pornit motorul si dupa 10-16 secunde sa aprins martorul de la apa si a bipuit de 3 ori. Am oprit motorul si am pornit din nou iar alarma a reaparut. M-am uitat in vasul de expansiune si pare ok. Ce poate fi?

Problema e ca sunt la 500 km dr casa la servici. Cand am venit nu am avut nici o problema

Modificat de NuCeTaNu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

curata ansele senzorului din vas (cele doua sarme) cu o surubelnita sau ce gasesti. In cele mai multe cazuri de  acolo este....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ajung abia seara si nu prea se mai vede mare lucru dar maa uit cu o lanterna sa vad cum le pot curata. Poate fi ceva grav? E riscant sa merg pana acasa cu ea asa 450-500 km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca lichidul este la nivel, nu ai ca sa strici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat acum seara mai atent si se pare ca nivelul e putin sub nivel (aproximativ 5-10 mm) dar nu stiu care e senzorul de la vas. Daca e cel de deasupra unde intra acea mufa atunci nu stiu cum se scoate iar in interiorul vasului nu am acces la el. Ori cum am miscat de acea mufa si de furtune iar pe urma am pornit motorul si spre bucuria mea nu a mai aparut alarma. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema apare doar la rece, cand se contracta lichidul si scade nivelul cu putin, sub nivelul la care sarmele inca sunt curate. Dupa ce merge putin motorul si se dilata lichidul, iarasai nu va mao indica nimic eronat

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat acum seara mai atent si se pare ca nivelul e putin sub nivel (aproximativ 5-10 mm) dar nu stiu care e senzorul de la vas. Daca e cel de deasupra unde intra acea mufa atunci nu stiu cum se scoate iar in interiorul vasului nu am acces la el. Ori cum am miscat de acea mufa si de furtune iar pe urma am pornit motorul si spre bucuria mea nu a mai aparut alarma. Multumesc

 

da, trebuie sa te chinui cumva sa-l cureti..... da, este cel in care intra mufa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
racingparts.ro

si eu tot aveam nivelul scazut in vas, am rezolvat cu buson nou la vasul de expansiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut postez si eu aici ca vad ca aici e singurul topic

M luat o bora acum 2 ani am avut atingelul la semn maxim

Dupa 2 ani mersi km nu am avut probleme nu a scazut un mm

Azi fiind decembrie am lasat masina la scara vreo 6 zile fara sa o pornesc deoarece am lucrat si nu am avut cand sa mai plec cu e

Azi de dimineata i-am dat prima cheie erau vreo -4 grade a luato imediat i sa mi sa aprins avertizarea de nivel scazut la apa era de minim

Am lasato sa mearga vreo 20 de minute

Am oprito si am pornito din nou ,nu sa mai aprins becul si nivelul urcase la antigel cred ca era foarte putin scazut sub maxim

Aveti idee de ce??

de la friga sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 2 ani nu e mult sa completezi cu 200ml, se mai evapora pe la supapa busonului, plus ca la ger nivelul scade cu cativa mm. din contractia lichidului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

In toamna am schimbat radiatorul de racire si am observat ca in ultimul timp, mai ales cand e foarte frig afara, cam scade nivelul lichidului, adica se duce putin sub semnul inferior de la borcan. Atunci cand desfac capacul sa completez, observ si o depresurizare a borcanului. Cineva spunea ca in capac se afla o supapa si ca aia trebuie curatata. Am incercat sa o scot de acolo dar nu am reusit. Imi poate spune cineva daca e normal sa fie presiune in borcan?

Acea supapa cum se scoate (daca se scoate) ca sa o pot curata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu pierderi de antigel destul de mari.Mecanicul spune ca arunca pe la pompa de apa si ca ar fi defecta.In alta parte nu curge nimic.
Pompa de apa este SKF schimbata anul trecut, de ~ 12.000 km.Chiar sa fie pompa de apa? Nu as vrea sa o schimb degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am patit si eu la Audi A4 2011. Dupa ce am inlocuit distributia si pompa de apa am inceput sa am pierderi de lichid de racire. Cam jumatate de litru la 1 mie de km. Pierderile erau pe la pompa de apa si era vizibil pt. ca erau depuneri roz de la pompa de apa pana jos pe baia de ulei. Am inlocuit pompa de apa si acum totul e in regula. Poti verifica si la tine destul de usor ca sa fii sigur ca e pompa de apa. O ridici pe elevator si ar trebui sa fie o dara de depuneri roz in partea de jos in zona pompei de apa.
 

Modificat de bogdan_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/16/2017 at 10:35 AM, ekoly said:

 Atunci cand desfac capacul sa completez, observ si o depresurizare a borcanului. Cineva spunea ca in capac se afla o supapa si ca aia trebuie curatata. Am incercat sa o scot de acolo dar nu am reusit. Imi poate spune cineva daca e normal sa fie presiune in borcan?

Acea supapa cum se scoate (daca se scoate) ca sa o pot curata?

e normal sa fie presiune, nu mai umbla. Observa daca cumva ti-l scuipa pe la supapa aia in mers. Pune servetel sau carpa alba sub vas si vezi daca are pete roz dupa ce scade nivelulantigel_curs.jpg.

 

cam asa era la mine la o pompa de fabrica, cu 170k la bord.Si anentie! nu am completat niciodata antigel(in 30 de mii km de cand am luat masina pana sa o schimb). Efectiv nu imi dau seama cat a curs acolo, dar cert e ca destul de putin, aparent. sau sa o fi prins eu exact cand a cedat, who knows?

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu mi-a schimbat pompa, a zis ca e buna si nu are rost. O sa ma uit si eu, poate picura pe undeva.

Modificat de ekoly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutare colegi! Am si eu o nelămurire in ceea ce privește nivelul antigelului la masina din semnătura audi a3 1.9 tdi cod motor bls an 2006. Ideea e ca dupa ce merg mai mult cu ea scade de la maxim la minim nivelul si cand deschid capacul urcă inapoi daca inca e cald motorul. Ca si culoare e ok , roz curat fara spuma sau altceva. Cand motorul e rece nu prea urcă insa dupa ce il încălzesc urcă din nou. Pete sub masina nu găsesc si de completat am copletat la un momentdat cu niste apa distilata pt ca scazuse cam un deget sub minim. Nust ce sa mai inteleg. O fi de la procesul de dilatare sau alta problema? Masina o am din martie adusa din Germania distrib schimbata in 2014 insa nust daca si pompa. Astept pareri. Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Exact , la frig nivelul e putin mai scazut, cand se incalzeste se dilata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!