Jump to content

Nivel scazut in vasul de expansiune


The_Ego
 Share

Postare recomandată

Asa de amuzament: la intrarea in service iti face o foaie de-aia in care trebuie sa spuna ei daca e zgariata sau lovita masina sau ce defecte vizibile are, deci n-au cum sa se nasca peste noapte altele:P

Ideal e sa nu lasi deloc sa coboare sub minim, dar nici sa pui peste maxim gandindu-te ca sa aiba de unde sa consume. Si mereu sa completezi cand e apa la 90 de grade si stii ca a intrat si lichidul din radiator in hora. Vezi ca daca apuca sa coboare mult sub minim, risti sa prajesti garnitura de chiulasa si sa vezi atunci distractie, dar sunt sigur ca ai citit deja pe forum povesti d-astea de groaza.

Daca nu se duce in ulei si nu-ti "bocane" motorul, inseamna ca e ceva minor. Nu stiu cum vine pompa de apa la TSi, dar s-au riscat si ei s-o verifice si p-aia? Stiu ca e multa bataie de cap, dar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • The_Ego

    13

  • andrei_221

    6

  • F l o r i n

    6

  • srudolf

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Faza cu pierderea de lichid este periculoasa.

Sistemul de racire este un circuit inchis cum bine stiti si are la vasul de expansiune o supapa (unisens cred), care are doar rolul de a elimina aerul care se acumuleaza in cursul incarcarii cu lichid al sistemului. Sistemul de racire odata incarcata si nu mai elimina aer. Elimina aburi, doar daca lichidul de racire fierbe, dar daca fierbe inseamna ca nu mai poate racii motorul, din cauza aburului pe circuite.

In cazul in care dupa un drum mai lung furtunele de apa ( cel principal de la radiator de exemplu) sunt tari la pipait ( in sensul ca nu le poti strange) e o problema grava. Inseamna ca exista o suprapresiune in sistemul de racire, care poate fi cauzata de o scurgere de aer sau gaze pe la garnitura de chiulasa. Pe unde intra aerul/gazele si iese apa.

Mai mult, sistemul de racire nu curge la imbinari (furtune si flanse) numai in cazul in care exista o suprapresiune in sistem. Asa sunt facute imbinarile. Mai putin la radiator, dar o demontezi, il umplii cu apa si se vede imediat daca curge.

Daca din vasul de expansiune dispare apa si, Domnule The_Ego esti absolut sigura de acest lucru, ai garnitura de chiulasa intepata.

Am avut un caz similar la un O1 de 110CP TDI, m-am invartit in jurul problemei 1 an, completand in fiecare luna 1-200 ml de antigel+apa destilata, am parcurs 40 k km cu masina intre timp si pana la urma era garnitura de chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine apare aceeasi problema. Am masina din semnatura si am constatat dupa vreo 10 luni ca nivelul antigelului scazuse cu un un deget sub minim (de la jumatate). Cei de la Serpico Craiova nici nu au vrut sa verifice spunandu-mi ca masina e noua si nu are nimic! Ca mi se pare! Am completat pana la jumatate ca dupa vreun an sa observ ca e iarasi cam cu un deget sub minim!

Bine-nteles ca verificarile le-am facut numai la rece. Si mie mi-e teama sa las masina cateva zile la un dealer autorizat ca, in final, sa-mi spuna ca au verificat totul si nu are nimic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A pierdut ceva, iar acum s-a stabilizat. De 2 luni nu a mai scazut in acelasi ritm, chiar as zice ca nu a mai pierdut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Masina: Skoda Scout 2.TDI, cod motor BMM, km: 167.000, distributie si pompa apa ( si lichid racire) inlocuita la 148k km.

1. Dupa ce masina a stat o saptamana in garaj, la prima pornire, mesaj "Check coolant", opresc motorul nivelul lichidului este exact la minim. Adaug 4 dl de apa destilata.

2. Fac un drum de 800km, masina plina, un pic forjata, nivelul din vas nu se modifica (verificat la motorul rece)

3. Ma intorc inapoi pe acelasi drum si dupa 400km, in mers apare mesajul "Check coolant", nivelul sub minim la motorul cald.

4. Las motorul sa sa raceasca (40min) , deschid capacul vasului si torn alti 4 dl de apa destilata (nivelul este la maxim).

5. Observ ca pe sub filtru de motorina pe o tabla este antigel, destul de putin, presupun ca a refulat pe la supraplinul vasului de expansiune. Sterg urma de antigel.

6. Dupa alti 500km verific nivelul lichidului, la rece este la maxim, urma de antigel nu este pe tabla accea.

Dupa cate stiu la motorarele diesel cand garnitura de chiulasa se ciupeste, in cateva zeci sau sute de km rulati, ciupitura se face gaura, uleiul intra in apa si invers, fum mare, etc.

Ce poate avea motorul meu, de ce refuleaza apa pe la supraplin?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cu atentie radiatorul, am vazut la o skoda cu acelasi tip de motor, se frecase un cablu, carcasa ventilator nu mai stiu exact si avea cateva gaurele . Sa nu pui pudra pt radiatoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate sa fie un inceput de sfarsit, la garnitura de chiulasa.

Dupa un drum lung, verifica furtunele de la radiator, cat de tari sunt.

Daca nu sunt lemn, atunci cauta bine, pe unde ai o pierdere de lichid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am desfacut capacul de la vasul de expansiune ( la motorul cald, la mesaj Check Coolant), nu am obeservat o presiune prea mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Furtunele de apa sunt moi dupa un drum de 250km.

In timpul drumului, am monitorizat pe Climatronic temperatura lichidului de racire ( canal 19.2), la 87 grade deschide termostatul, la 93 de grade pornesc cele doua ventilatoare de racire, temperatura n-a trecut niciodata de 93 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
aurelian.paratu

revin si eu cu o problema.azii dupa 2 saptamanani ma duc sa pornesc masina si cd imi apare in bird sa completez antigel. opresc motorul si cd verific antigelul ,in vasul de expansiune nu mai este nimic. Stiu sigur ca acum 2 sapt cd am bagat masina in garaj m am uitat si chiar era normal antigelul. am vazut sub ea o pata rosiatica iar pe scutul de la motor niste antigel cam in dreptul unde este intercoolerul de la motorul meu,in spate.Maine facem vizita la service.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La chiulasele de 2.0TDI au fost multe cazuri cu fisuri in camera de ardere. presiunea din camera intra in sistemul de racire si intarea furtunele, etc iar presiunea creata refula antigelul pe la prea-plinul vasului de expansiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am un prieten care are un golf 4 si are si el probleme cu antigelul. Pierde antigel su nu a reusit sa gaseasca nici o fisura pe nicaieri. A fost la un service si baietii i-au zis ca e posibil sa aibe probleme la chiulasa sau doar la garnitura de chiulasa si ii baga antigelul in camera de ardere.In comportamentul masinii nu sa schimbat nimic cu exceptia faptului ca uneori baga aer rece cu toate ca apa are 90 de grade. Poate fi doar garnitura sau necesita si o rectificare a chiuloasei?

Motorul e 1,9 TDI, AXR .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca baga aer rece uneori nu are legatura cu antigelul.

la chiulasa de AXR as banui doar garnitura.... cati km are masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dupa mai multe vizite cu certuri tehnice la servisurile din tara, din cauza pierderilor aleatoare de apa  ( am schimbat si EGR-ul ), in ianuarie a.c., m-am dus in Austria la ski si masina (incarcata si forjata) a cosumat 1l de apa in 1000km.

M-am dus frumos la un service autorizat VW in oraselul unde ne-am cazat si i-am rugat sa se uite la masina. M-au sunat dupa doua ore, relatand ca garnitura de chiulasa trebuie inlocuita. Mi-au calculat un pret de am cazut pe spate, dar fiind cu familia, nu am riscat sa ma intorc acasa cu consum de apa asa de mare. S-a schimbat deci garnitura de chiulasa.

 

Cateva sugestii din experienta proprie:

1. Daca aveti motor TDI montat transversal fabricat inainte de 2010 si aveti pierderi de apa aleatoare gen. 2-300ml pe 2-5000km si:

- nu se vede nici o scurgere pe la furtune (sau fum alb la pornire- de la EGR);

- daca nivelul lichidului din vasul de expansiune variaza chiar si motorul foarte cald,

aveti probleme cu garnitura de chiulasa.

 

2. Intrati pe Climatronic pe canalul 19.2 si monitorizati temperatra lichidului de racire in timpul functionarii motorului.  Temperatura apei nu are voie sa treaca de 90 grade, indiferent de incarcare sau forja.

Notez ca acul de temperatura de pe bord nu are nici un fel de relevanta, el incepe sa se miste in sus numai la 110 grade.

 

Cand aveam probleme cu garnitura, conducand in panta temperatra trecea usor de 95-98 grade, acum ca s-au rezolvat problemele, nu trece niciodata de 90 de grade.

 

Este un defect de fabricatie a motoarelor TDI 1.9 si 2.0 la absolut toate modele montate transversal.

Suruburile care fixeaza chiulasa de bloc sunt prea lungi, ele cedeaza in timp, si chiulasa face o mica "burta", iar garnitura cedeaza. 

Dupa 2010, la motoarele CR, s-au facut cateva modificari esentiale la chiulasa si la pompa de apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aproximativ 340000

 

 

atunci e cam sigur garnitura de chiulasa.  posibil sa scape compresie in sistemul de racire si uneori sa se stranga bula de aer in caloriferul de incalzire si asa s-ar explica si faptul ca uneori nu baga caldura. am intalnit cazul asta.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Azi am avut pentru prima oara impresia (pt ca nu am vazut efectiv) ca fierbe apa din vasul de expansiune. S-a auzit exact un sunet de apa care fierbe care a incetat imediat cum am oprit AC-ul. Indicatorul de temperatura era la 90.

Vasul de expansiune arata aburit pe interior, dar asa arata de obicei si dupa ce am oprit motorul am verificat conductele care erau moi. Din pacate nu m-am gandit sa incerc cu motorul pornit.

 

20130318211540.jpg
 

Oricum la mine nivelul de lichid in vas este mereu jos pentru ca nu suporta sa stea in valori normale (cititi posturile de la inceputul acestui topic). Nu mi s-a aprins niciodata martorul de lichid si nu cred sa fie responsabil pentru acest episod nivelul scazut. El a ramas constant, asa ca nu pierde constant, ci doar cand e aproape de max.

 

Nu stiu daca are vreo legatura, dar sunetul de pe evacuare era sacadat, intrerupt.

 

Cam astea ar fi semnele si simptomele. Vreo parere de ce a facut cu AC-ul pornit si a incetat la oprirea acestuia?

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si la mine este nivelul sub minim,dar fara sa se aprinda martorul in bord.Ciudat...  :blink: Astazi urmeaza sa cumpar antigel(G12 plus din ce am citit pe aici)si completez

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am fost atent si am completat un pic peste nivel(cam un deget). Sa incerc sa il scot cu o seringa sau nu trebuie sa imi fac griji?

post-17804-13681625110832_thumb.jpg

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

nu ai de ce sa-ti faci griji.... chiar daca e cu mult mai mult - sa zicem - ti-l arunca pe la supraplin, in caz ca e nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

am un vw din 2007 c3 de vreo 6 ani si pana acum nivelul antigelului nu a scazut . acum este in zona aia hasurata cu min . sa-mi fac griji oare?nu a aparut nimic in bord pana acum . sa fie ceva de genul cum am citit mai sus  adica garnitura de chiulasa sau .... zic ca am vazut ceva picaturi de apa cand am oprit ce curgea de undeva de pe sub spoilerul spate pe varful tobei de evacuare .completez numai cu apa sau amestec?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 am venit si cu poze . sper sa se vada bine.post-137351-0-64661100-1425234929_thumb.post-137351-0-04857500-1425235058_thumb.post-137351-0-78706600-1425235195_thumb.post-137351-0-89630000-1425234569_thumb.

uleiul este prelins de la nivelul garniturii in jos si in jurul bujiei 1 iar in poza 4 se vede si nivelul la antigel .sa-l completez?    acum 6 ani nivelul cand am luat masina era mult peste nervura vasului .

Modificat de lucy56
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai facut schimbul de antigel in 6 ani…sau chiar mai mult, completeaza doar cu antigel G12 ; cu motorul rece ; si urmareste in timp…in cazul in care nivelul scade drastic mergi intr-un servis si verifica daca ai pierderi ;

Daca nu ai facut schimbul de antigel in 6 ani…sau chiar mai mult, completeaza doar cu antigel G12 ; cu motorul rece ; si urmareste in timp…in cazul in care nivelul scade drastic mergi intr-un servis si verifica daca ai pierderi ;

Cu toate ca o sa-mi sara colegii in cap…poate speli si tu motorul ala sa identifici mai usor pierderile si sa fie si el curat…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de raspuns . motorul are 1 luna de cand nu a fost spalat da ....

ce sa fie oare cu uleiul ?

antigelul trebuie schimbat periodoc ?eu am verificat cu un densimetru si arata la - 32 grade 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completează cu antigel G12 amestecat cu apă 50/50 şi urmăreşte-l dacă mai scade. Posibil să piardă pe undeva (radiator, conducte, pompa apă) dacă scade vizibil. Dacă era garnitura de chiuloasă cred că pierdeai cantitatea aia mult mai repede (câteva zile) nu în 6 ani :D . În atâta timp se mai evaporă apa, pentru moment nu m-aş agita, completat şi atât.

Nu ştiu dacă se schimbă periodic dar ştiu sigur că se schimbă atunci când schimbi elemente ale instalaţiei de răcire (pompă apă, radiator) deoarece antigelul conţine aditivi pentru protecţia anticorozivă a acestora.

Uleiul probabil că este scăpat pe la garnitura de la capacul motorului. Curăţă zona şi dă cu pudră de talc să vezi pe unde. Dacă doar se umezeşte puţin şi nu formează picături nu este aşa mare problemă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!