Jump to content

Scartait ciudat la pornire!


david alex
 Share

Postare recomandată

Salut tuturor!

Am si eu o mica problema cu polo meu,defapt nu stiu daca este mica pt ca nu imi dau seama ce poate fi..

De ceva vreme imi tot scartaia cand porneam masina de dimineata cand era mai rece si seara cand la fel temp era mai scazuta.Bun m-am gandit ca este cureaua ce antreneaza alternatorul si Ac-ul.M-am dus frumos la magazin si am cumparat cureaua respectiva si bine am facut pt ca cea veche era aproape gata sa cedeze(nu am schimbat-o niciodata).

Dupa ce am schimbat cureaua nu am mai avut probleme un timp,nu se mai auzea nimic.

Acum cateva zile cand am pornit masina(cam pe la ora:14:00) se auzea un zgomot mai ciudat,dar nu unul de curea,ceva de genul unui rulmente ruginit.. Si ce era ciudat ,faptul ca atunci cand miscam de volan stanga-dreapta se auzea mai tare.. dupa ce rulam putin cu masina nu se mai auze nimic,insa daca o opream si o porneam peste cateva minute se auze din nou acelasi zgomot insa disparea rapid,iar daca mai miscam de volan se auze iar.

Se poate sa fie de la servo sau sa nu mai aiba ulei servo, daca nu ce poate fi,este ceva grav,sa ma ingrijorez???

Rog ca cei care au mai avut astfel de probleme sau cei care cunosc mai multe sa ma lamureasca si pe mine si sa imi spuna ce ar trebui de facut..

V-as fi foarte recunoscator!

polo 9n3,Tdi,BNM,51Kw, Km 114000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi explici cum era sunetu de la cureaua de la alternator te rog, ca e posibil si la mn tot aia sa tzauie:D

ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ambreajul de la alternator,da o fuga la un meseriasi si sa caute rola altrenatorului.Cati km ai cu masina?

acum am vazut 114.km,Rola alternatorului e mai mult ca sigur..cam asta e perioada de schimbare ..Zgomotul e un tiuit metalic??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, este asemanator cu unul metalic.asa cum am spus este un sunet ca si cum s-ar freca ceva direct pe fier..

Ok ,am sa dau o fuga pana la un mecanic,sper doar sa fie problema asta si nu ceva mai grav

Si inca ceva odata cand mergeam cu masina mi s-a aprins martor de la baterie,apoi s-a stins.. oare de ce??

Multumesc pentru rasp GABIVVX,am sa revin cu detalii!

Pt Popika1991,sincer nu stiu cum sa explic dar se auze ca si cum ar aluneca,sincer nu stiu cum sa explic sunetull,insa dupa ce am sch nu s-a mai auzit!<h3 class="row2"></h3>

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sunt uzati unul sau ambii rulmenti de la alternator si ar putea fi foarte uzati aproape de distrugere daca s-a aprins si martorul cu bateria.S-ar putea sa atinga deja rotorul alternatorului de stator ocazional pentru inceput(de aceea s-a aprins si apoi s-a stins) dar cu cat creste uzura la rulmenti alternatorul se va distruge si atunci va ramane martorul aprins permanent.

Ciudat e ca dispare zgomotul cand miscati de volan ca nu prea are legatura cu alternatorul.Mai stiam ca la unele masini pompa de servodirectie este antrenata prin curea ,poate are acea pompa vreun rulment uzat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@likutza Zgomotul nu dispare cand misca de volan, se amplifica.

@david alex Cum a zis si colegul mai sus, du-te repede si vezi ce are, sa nu se distruga alternatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze,nu am citit eu bine. In acest caz,daca masina are servodirectia electrohidraulica, se explica amplificarea zgomotului pentru ca atunci cand se roteste de volan intra in functiune pompa electrohidraulica care cere de la alternator un curent mare ceea ce duce la cresterea fortelor dintre stator si rotor in alternator si daca acesta are rulmentii uzati apare frecarea intre cele doua parti ,ceea ce nu e bine deloc pentru alternator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alternatorul ,rola pe care iti vine cureaua..nu e o rola..roata simpla,e un fel de ambreiaj.Becul sa aprins pt ca rola respectiva ..partea pe care calca cureaua,nu mai transmite axului alternatorului miscarea de rotatie.Codul piesei respective pe INA care echipeaza si pe original este 535012410 si te costa in jur de 200-230lei.Sa te duci la un mecanic bun pt ca schimbarea ei necesita o scula speciala.Oricum trebuie sa ajungi la un meseriasi sa vezi daca ea este de vina..

post-64586-0-33314500-1316104002_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta parca se schimba odata cu distributia. Cand ai schimbat distributia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut si multumesc tuturor pentru raspunsuri si sfaturi!

se pare ca este ceva mai serios,in concluzie am sa ma duc chiar maine cu masina la un service...

inca o data multumesc tuturor!

AM sa revin cu detalii!

salut Aditu!

distributia am schimbat-o pe la 75000 km(nu am avut probleme cu ea insa nu stiam exact la cat sa o shimb)

Modificat de david alex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se schimba odata cu distributia.

Alternatorul, servodirectia si ac-ul functioneaza pe o curea separata, numita curea de accesorii antrenata de fulia de la arborele cotit. Sa ma corecteze cineva daca gresesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mn daca dau drumu la climatronic atunci suna tare cand pornesc mai multe consumatoare de curent, sa fie fulia de la alternator, e enervant sunet de la un timp mai ales cand ii f cald afara si merge clima din rasputeri, cu bora lui taicami'o a picat in mers curea si fulia de la alternator si a trebuit sa schimbe rolele fulia, cureaua si intinzatoru piesele au fost 600 de lei si manopera 150 sper sa nu fie toate si la mn

inca ceva cand va cade curea de se aprinde becu bateriei, vedeti ca nu mai aveti servo, merge volanu f greu mie mi s'a parut ca merge mai greu ca la o dacie 1300;))

Modificat de Popika1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@popika1991 du-te la un service si verifica alternatorul si toate rolele pe unde circula cureaua sa nu ajungi la situatia tatalui tau.

Cand pica cureaua de accesorii masina o sa mearga numai de pe baterie. Bateria o sa se consume destul de repede, mai ales la benzina, si cu cateva descarcari din astea o sa omorati bateria, Indicat ar fi sa nu mai circulati deloc cu masina daca se rupe cureaua, pentru ca puneti in pericol pe ceilalti participanti la trafic, in conditiile in care directia e greoaie.

Acum o saptamana si ceva am spart baia de ulei si trebuia s-o tractez cam 20km. Imi era pur si simplu frica pentru ca nu aveam directie (nici frana, dar nu are legatura cu cureaua).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am avut aceeasi problema, tot lafel scotea un zgomot la pornire, eu am fost si am rezolvat problema!

era vorba despre electromotor, nu mai era uns; l-am dat jos, l-am uns, si acum merge STAS.

mi-a luat ceva timp; m-am plimbat de la un service la altul pana sa aflu ca era electromotorul!

deci acel zgomot ar putea fi mai degraba de la ELECTROMOTOR!

Apropo precizez ca am schimbat distributia si curea de la alternator inainte sa aflu de electromotor! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

treaba patita de tine cu electromotorul....se aude doar la pornire 2..3 secunde..bendixul ramane cuplat pe coroana si trebuie uns.In cazul de fata e vorba despre alte zgomote si simptome. :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se aude un ticait dar la relanti, din ce am reusit eu sa identific, provine din aceasta componenta (incercuita cu rosu), care nu-mi dau seama ce este, poate ma ajutati voi ?

P.S: poza este de pe un Golf 4.

post-90737-0-68635600-1316332943_thumb.j

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca e normal. Este de la electrovalva de la "canistra carbon".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut prieteni! am rev cu informatii :icon_cheesygrin:

Asa cum mi-a spus GABIVVX problema era la rola de la alternator,care nu era una simpla..

Am fost la magazinul de piese auto din sat :lol: am comandat piesa cu codul specific INA, a doua zi mi-a venit si m-am pus sa o schimb,am demontat alternatorul,am desfacut rola(precizez ca rola cea defecta am desfacut-o la un nene care avea o cheie speciala..),apoi am pus-o pe cea noua am montat la loc alternatorul si GATA :icon_bounce:

Nu se mai aude nimic! Acum O sa ma astept la urmatoarele schimbari de piese :lol: pt ca masina are deja 5 ani, 115560km si cred ca o sa ceara ceva banuti de acum incolo.. ieri cand am facut un drum de 400 km a inceput sa se auda un rulment pe spate ce pare a trebui schimbat :lol:

Multumesc tuturor celor care mi-au oferit ceva informatii si va doresc numai bine si neplaceri in trafic,

Alex!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex, ai uitat un "fara" la urarea de final - "fara neplaceri in trafic"

Oricum, bine ca ai rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am ajuns in sfarsit la servici si mi dus intinzatoru de la cureaua alternatorului, a curs tot ulei din piston de la intinzator, acela trebuie sa il schimb;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

asa este Bravo :lol:

Fara neplaceri in trafic! :icon_geek:

Alex

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!